Hey,
Gaat om Manta 2.0E 1988, automaat. km onder 40d origineel Een probleem bij gas los laten, b.v. van
3000rpm naar 900/1000. Als toerenteller bij 1500rpm komt volgt een ´correctie / hik´ van hooguit 1 seconde
gaat even iets boven 1500rpm en gaat dan keurig terug naar 900/1000rpm. Heb de auto al jaar of 6 en heeft dit
rare gedoe nooit gedaan. Gasklephuis klikt, en is schoon. Stuurapparaat (bij voeten bijrijder) is ook okay :happy02:
in welke richting ga je zoiets zoeken.? Bij opschakelen geen probleem. Alleen bij gas los. Maaaarrrr als bak in vrij staat valt het toerental meter wel als een blok zonder hapering naar beneden ook in de motor geen hapering. En blijft netjes op 900/1000rpm staan. Bovendien is de lichte hapering ook heel licht in de motor waarneembaar als je rijdt, die geeft even heel klein beetje gas bij, minimaal. En alsje rijdend zéér gedesideerd/gecontroleerd het gaspedaal controleert in de buurt van 1500rpm dan ´omzeil´ je het probleem, dan is er geen hik / correctie. Maar dat loslaten moet je met tienden van cm’s doen, anders werkt het foefje niet.
alvast bedankt voor t meedenken e/o event suggesties!
BlitsOpel