Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Manta, koppeling komt niet goed meer vrij.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2010 om 19:32 #17219780
Heb iets raars met m’n koppeling, wilde na een sprintje van 3 naar 4 schakelen en dat ging niet meer, dus gestopt en gekeken of de stelmoer nog vastzat, ja dus, pedaal voelt ook goed aan.
Later nog het rubber uit het gat gehaald en naar de gaffel, druklager en drukgroep gekeken, valt me wel op dat normaal een beetje ruimte zit tussen het druklager en de diafragmaveer, nu zit dat klem, dus de koppeling wordt als het ware iets ingedrukt.
Denk zelf dat óf de diafragmaveer gescheurd is of dat er zo’n veertje uit het hart van de koppelingsplaat los gekomen is en moeilijk ligt te doen.
Nog meer mensen die dit als eens bij de hand hebben gehad?8 april 2010 om 20:41 #17654143er kan een veer uit je plaat zijn losgeraakt dat heb ik ook gehad,of is je druklager er niet door je drukgroep heen gegaan???
8 april 2010 om 20:56 #17654144Ik heb dat ook eens gehad, toen was de koppelingplaat krom gesprongen en kon de koppeling niet meer vrij trappen…
8 april 2010 om 21:41 #17654145Kan van alles wezen, ik zit aan de plaat zelf te denken.
Rem je vaak hard op de motor af ?8 april 2010 om 21:41 #17654146Druklager is okee, en niet door de drukgroep heen gegaan.
Koppeling zit er een goede 15.000 km in, denk zelf vooral dat de plaat getordeerd is of een tangentiaalveer kapot gegaan is.
Zaterdag de bak er eens af halen en zien wat er precies aan de hand is.10 april 2010 om 12:10 #17654147Koppeling is er vanachter nu, plaat is okee, maar in de drukgroep niet, de drukring zit met 4 verenstalen plaatjes aan het huis vast en van die 4 plaatjes zijn er 3 afgescheurd.
@mr-turbo ik rem nooit hard op de motor en laat de koppeling ook nooit met een klap opkomen, of gewoon te veel koppel er op los gelaten :o10 april 2010 om 17:34 #17654148origineel gepost door Keesjr
Koppeling is er vanachter nu, plaat is okee, maar in de drukgroep niet, de drukring zit met 4 verenstalen plaatjes aan het huis vast en van die 4 plaatjes zijn er 3 afgescheurd.
@mr-turbo ik rem nooit hard op de motor en laat de koppeling ook nooit met een klap opkomen, of gewoon te veel koppel er op los gelaten :ohaha zo heb ik er ook wel eentje liggen,die kan je zo open klappen:P:P:P:P
10 april 2010 om 22:45 #17654149Waardoor is die gesneuveld? Pats, koppeling los met sprinten??? Of gewoon aan gort getrokken??
11 april 2010 om 08:41 #17654150rij jij dan nog met een originele opel 4 punts drukgroep ?
die zijn voor een standaard motor al niet echt geschikt :thumbdown
van die afgescheurde opel 4 punts heb ik er ook nog wel een aantal liggen, een gloednieuwe die was na 5 kilometer alweer afgescheurd..
het ontwerp is TOTAAL ongeschikt voor sportief rijden, vergelijk hem maar eens met een c20xe drukgoep of 24v, hoe die plaatjes vastzitten
11 april 2010 om 09:26 #17654151Ja, een 9-inch 4-punts drukgroep!
Dan mag ik niet klagen als ie het toch twee jaar gehouden heeft :angel
Maar ja, ben ook aan het zoeken naar een dikkere koppeling en bak van een Monza of Senator
Gaat nu voorlopig weer een 4-punts in en later een zwaardere.
11 april 2010 om 19:56 #17654152Dan zou ik Ronald Bolz in DE eens proberen,die levert deze veranderde 6 punts BMW 3.5L drukgroepen die tot 500nm houden.
http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJ4ETPElUTT1kJ1ETM9QUSF10UmMDN8lTM9EkUBBVT
Heeft mijn broer ook in zijn 24V zitten,totaal geen problemen mee.
11 april 2010 om 20:35 #17654153Daar hoef je echt niet voor naar duitsland :P
12 april 2010 om 17:37 #17654154Klopt maar dan heb je een kant en klaar setje tegen een scherpe prijs waar de meeste mensen ze niet voor krijgen en je hoeft zelf niet de drukgroep gaan te bewerken.
Ronald doet het meer om mensen te helpen dan zichzelf te verijken.
12 april 2010 om 17:43 #17654155Voor een vliegwiel dat op een 24V krukas past en op een getrag 265 vraag ie dacht ik een 250 a 275 euro,zo,n veranderde BMW drukgroep met een nieuwe plaat zo,n 250€ en een druklager dacht ik iets van 30 of 40€,en dit houd zelf een 4.0 24V,teminste hij rijd zelf deze combinatie achter zijn 4.0 24V.
Hij heeft ook sterke koppelingen voor de 240 getrag.
12 april 2010 om 21:35 #17654156Bij mij is het voor een zescilinder met een 240 bak erachter, is de eerste keer in m’n leven dat ik een koppeling kapot heb, maar uit de reacties hier merk ik wel dat een 4 punts koppeling het achter een dikke motor nooit lang zal gaan houden……..
Kan dus twee dingen gaan doen, óf een spul van een Monza/Sennie erachter (bak en vliegwiel met zespuntskoppeling) óf zo’n setje van Bolz.
Hoelang de 240 bak het nog zal houden weet ik ook niet, maar het bakje heeft wel een flinke berg koppel te verwerken in ieder geval :angel25 januari 2013 om 12:21 #17654157*kuch kuch* :P
hier ook een gevalletje 4 punts, en en overlijden.
spul zit nog in de auto, daar blijft het eerst ook, kan nog wel rijden,
maar gezien via het gat van de getrag 240, uitlaatzijde, vind ik de drukgroep aardig plat staan.
wanneer ik rij, en vervolgens een beetje gas bij geef.. slipt de wagen niet, maar de koppeling wel.
oja.. hang een 3.0 voor :P en een heeeel licht koppelingspedaal8 februari 2013 om 19:13 #17654158ben eens 900 kilometer naar huis komen rijden met 3 van de 4 strips afgescheurd na een weekendje sprinten …. troep :???:
8 februari 2013 om 19:19 #17654159hier is het reeds opgelost :D mit 4 punts
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.