Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta i300
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2009 om 21:04 #17542751AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rico523
Daar heb je dan ook weer gelijk in. En de banden op een 10j velg, 285/50-15 als ik me niet vergis, zijn die nog wel aan te komen?gr rico
af en toe wel
heb hiero nog n nieuw setje liggen
maar inderdaad wat mantaroel al post
is 285-40-15;)29 oktober 2009 om 21:35 #17542752:hmmzonder m’n dodge heb ik vanachter 295-15-50 liggen, kosten 120 euro pst
29 oktober 2009 om 21:43 #17542753Dat kan, het merk Cooper levert het type “Cobra” in 265/50-15, deze wordt ook vaak wel gebruikt als alternatief.
Helaas is deze net wat te hoog dus je moet voor dan ook een iets hogere band hebben wil je deze gebruiken.Ik heb zelf ook nog wel een stuk of wat liggen van deze maat, maar vindt ze wat te aanwezig.
29 oktober 2009 om 21:45 #17542754AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door henk 400rr
Dat kan, het merk Cooper levert het type “Cobra” in 265/50-15, deze wordt ook vaak wel gebruikt als alternatief.
Helaas is deze net wat te hoog dus je moet voor dan ook een iets hogere band hebben wil je deze gebruiken.komt bij dat de cooper cobra een vrij slappe band is
heb ze zelf onder m,n chevy
dat gaat wel zo,n beetje
snelheid in de bochten ligt niet hoog bij zo,n tank
maar onder de manta wil ik ze niet;)29 oktober 2009 om 21:50 #17542755Ik heb er mee gereden en ik was ook niet enthousiast.
Mischien is het was voor zo’n “burning rubber moment” ze kosten ook maar zo’n €92,- :D
Maar je moet wel eens wat als er geen alternatief is om je versleten band te vervangen, soms kun je geen 2 jaar wachten om je banden te vervangen, ook is het prijsverschil aanzienlijk en dat haalt ook nog wel eens iemand over de streep.
29 oktober 2009 om 22:00 #17542756AnoniemLid sinds:
1 January 1970klopt had ze in t begin ook onder de manta
maar tjah t was t nieten inderdaad ze roken wel weg makelijk
cker bij n v8:o:P
en slijten dan zelfs nog niet erg idioot hard;)enkel de wangen zijn te slap:thumbdown
met monteren is dat wel weer makelijk
want dat valt nog wel es tegen met de 285 ers;)29 oktober 2009 om 23:42 #1754275730 oktober 2009 om 11:18 #17542758Grappig weetje is dat de onderste geen i300 is, ook geen i400, maar een replica, gewoon Manta B met normale assen ten tijde van deze foto (als ik goed geïnformeerd ben).
Het is namelijk de auto van Hans Vunderink en deze is later omgebouwd met een 3.0 24V met Targa dak, eerst in het groen en nu blauw, de achteras is ook pas gedaan nadat deze omgebouwd werd tot targa uitvoering.
30 oktober 2009 om 11:29 #17542759Even weer ontopic: je kan ook voor 7J’s doen en achter 8J’s en dan beide met spoorvebreders, als je dat subtiel doet, dan staat het net zo goed en de banden zijn goedkoper en gemakkelijker te krijgen.
Wil je toch breder, dan kan je altijd nog een setje velgen naar Rindt-velgen brengen om te verbreden/veranderen, kost wel wat, maar als je de velgen goedkoper/sneller kan krijgen dan kun je nog heel veel voordat je op de prijzen zit van de leverbare velgen.
30 oktober 2009 om 20:34 #17542760Tja, wat ik met de velgen doe, daar ben ik nog niet helemaal aan uit, maar zover ben ik ook nog niet. Ik zal eerst de rest van de auto ns in orde maken, dat zal ook nog wel effe duren. Heb vanavond de 2 8j wielen opgehaald, zien er in ieder geval netjes uit.
Heb me al rot gezocht naar i300 info, maar ben nog niet echt verder gekomen.gr rico
30 oktober 2009 om 21:14 #17542761Heb ondertussen toch iets gevonden: De Manta i300 is in een oplage van 29 stuks gebouwd, heeft een 265 Getrag versnellingsbak, aan een 400 achteras met een 3:18 overbrenging.
Schijnt trouwens dat een africaanse Ascona B standaard een commodore as heeft, echter wel met 4 gats steekassen.
gr rico
30 oktober 2009 om 21:36 #17542762Heeft iemand toevallig foto’s van de motorophanging van een TE2800, ik vermoed dat een i300 motorophanging op eenzelfde manier geconstrueerd is.
gr rico
30 oktober 2009 om 21:54 #17542763Ik heb even bij de Finse club gekeken, daar was ook iemand bezig met een i300 replica. Misschien niet helemaal jouw smaak, maar het gaat om het idee. ‘t Is helaas wel allemaal in het Fins:
http://s272.photobucket.com/albums/jj175/kipenmanta/?start=all
30 oktober 2009 om 21:59 #17542764Leuk ding trouwens, ziet er goed uit.
origineel gepost door rico523
..Schijnt trouwens dat een africaanse Ascona B standaard een commodore as heeft, echter wel met 4 gats steekassen.gr rico
Dan heeft hij een Rekord-D achteras.
origineel gepost door rico523
Heeft iemand toevallig foto’s van de motorophanging van een TE2800, ik vermoed dat een i300 motorophanging op eenzelfde manier geconstrueerd is.gr rico
Dan kun je meer aan foto van de ophanging van een i2800 en die ophanging lijkt weer sterk op de 6-cilinder ombouw die je wel eens voorbij ziet komen.
30 oktober 2009 om 22:07 #17542765Leuk ding inderdaad.
Inderdaad, i2800 komt nog meer in de buurt van een i300.
gr rico
31 oktober 2009 om 09:21 #17542766AnoniemLid sinds:
1 January 1970
deze stond opt 1e 400 treffen
zat ook n 6 cilinder in
helaas geen foto,s van de motorruimtewat het precies was weet ik niet
400 met 6 cilinder
of 300
of mooie replicadenk dat henk dat mischien wel weet d8 dat hij met de eigenaar gesproken heeft
31 oktober 2009 om 10:14 #17542767Het is een mooie replica, geen i400, geen i300.
Waarom deze dan wel lid is van de 400 club terwijl er geen replica’s worden toegelaten…
Hij was er praktisch vanaf het begin erbij en toen was deze regel er nog niet.Een weetje is dat deze kleurenopbouw eigenlijk op een ascona 400 thuis horen, Jens Ole Kristiansen heeft er indertijd mee gereden, ook zitten deze kleuren op de Tamiya modelauto.
en hier de echte
31 oktober 2009 om 10:31 #17542768Ook leverbaar als Vitesse 1/43 :D
31 oktober 2009 om 16:06 #17542769Ik ben erg benieuwd, post vooral de vorderingen. 400 onderdelen zijn niet makkelijk te vinden nee. Sper, velgen, interieur, trek de beurs maar hoor.
31 oktober 2009 om 18:20 #17542770AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door henk 400rr
Het is een mooie replica, geen i400, geen i300.Waarom deze dan wel lid is van de 400 club terwijl er geen replica’s worden toegelaten…
Hij was er praktisch vanaf het begin erbij en toen was deze regel er nog niet.Een weetje is dat deze kleurenopbouw eigenlijk op een ascona 400 thuis horen, Jens Ole Kristiansen heeft er indertijd mee gereden, ook zitten deze kleuren op de Tamiya modelauto.
en hier de echte
dat van die ascona wist ik
dat het een replica is wist ik niet temeer
omdat hij net wat henk al post
met een replica toch lid is van de 400 club??anyway wel n mooie auto;)
7 november 2009 om 09:46 #17542771Effe een kleine update: inmiddels zijn er 2 400 wielen aangeschaft , 8j x 15 , ik heb een senator gekocht voor de sloop , met 3 liter en 5 bak . Ook heb ik wat plaatwerk binnen gekregen van dr manta , fijn zakendoen met m moet ik zeggen . Nu de rest nog van de onderdelen , zoals 5 gats onderstel , 2 wielen , interieur , als iemand iets heeft of weet , dan is dat natuurlijk welkom ! Binnenkort verschijnen de foto’s ! Gr rico
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.