Forumindex › Forums › Techniek › Cih › manta gsi 89
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2010 om 20:03 #17217157
mijn manta stond al 3 jaar stil ik heb er nieuwe benzine in gedaan en hij liep goed maar
nu start ie de 1 keer wel en de andere keer niet
dus als ik hem start dan kan het zo zijn dat ie het niet doet maar als ik het 5 min later probeer is het starten en lopen:argue:argue:fy1:fy1heb de brandstof pomp en de luchtmassa meter , stekkers e.d al nagekeken
en zodra hij loopt kan ik er gewoon mee rijden :wtf
iemand een idee :(6 februari 2010 om 20:08 #17610910waarschijnlijk zit er rotzooi tussen het stekkertje van de startmotor. dus als je voor de auto staat, aan de linker kant. rechtse kant is het startkabeltje en de linkse is het draatje die naar de bobine toe loopt. is een extra imuls voor het starten. die zal wel roestig zijn.
want als je auto eenmaal loopt heb je dat kabeltje niet meer nodig. want dan neemt de weerstandskabeltje het over.
die moet je dus ff schoonmaken met schuurpapier.
6 februari 2010 om 20:33 #17610911zelfde heb ik ook al eens gehad was toen de tempsensor die in je termostaathuis zit
en electronice ontstekin heeft altijd 12 volt nodig om te werken6 februari 2010 om 20:51 #17610912oke ik zal hier morgen es ff naar kijken
bedankt alvast6 februari 2010 om 21:16 #17610913ow ja
voor ik de manta op stalling had gezet reed ie goed alleen sloeg ie onder het rijden [net alsof hij verzoop] af en kreeg ik hem slecht aan de praat .
wat kan dit dan zijn:wtf6 februari 2010 om 23:43 #17610914bougies oid bougiekabels……verdelerkap
tenminste als ie inhoud of stottert kan dat een oorzaak wezen7 februari 2010 om 15:09 #17610915deze zijn allemaal vervangen …..
7 februari 2010 om 19:33 #17610916stotteren doet ie niet echt hij valt gewoon uit net alsof hij verzuipt
7 februari 2010 om 21:08 #17610917:hmmz zet maar eens een lijmtang op de benzine leiding om hem een beetje te smoren, doet hij het dan wel dan is je comp overleden
7 februari 2010 om 21:52 #17610918origineel gepost door bettus accu
waarschijnlijk zit er rotzooi tussen het stekkertje van de startmotor. dus als je voor de auto staat, aan de linker kant. rechtse kant is het startkabeltje en de linkse is het draatje die naar de bobine toe loopt. is een extra imuls voor het starten. die zal wel roestig zijn.want als je auto eenmaal loopt heb je dat kabeltje niet meer nodig. want dan neemt de weerstandskabeltje het over.
die moet je dus ff schoonmaken met schuurpapier.
Het is een GSI dus die heeft geen weerstandskabel.
Er is wel een extra stekkertje op je startmotor welke in verbinding staat met je computer.
Deze zorgt eervoor dat tijdens het starten de koudstartinjector wordt geactiveerd.
De koudstartinjector kan er ook voor zorgen dat hij verzuipt.
Ook kan de benzinedruk te hoog zijn, waardoor de motor verzuipt.7 februari 2010 om 22:52 #17610919origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door bettus accu
waarschijnlijk zit er rotzooi tussen het stekkertje van de startmotor. dus als je voor de auto staat, aan de linker kant. rechtse kant is het startkabeltje en de linkse is het draatje die naar de bobine toe loopt. is een extra imuls voor het starten. die zal wel roestig zijn.want als je auto eenmaal loopt heb je dat kabeltje niet meer nodig. want dan neemt de weerstandskabeltje het over.
die moet je dus ff schoonmaken met schuurpapier.
Het is een GSI dus die heeft geen weerstandskabel.
Er is wel een extra stekkertje op je startmotor welke in verbinding staat met je computer.
Deze zorgt eervoor dat tijdens het starten de koudstartinjector wordt geactiveerd.
De koudstartinjector kan er ook voor zorgen dat hij verzuipt.
Ook kan de benzinedruk te hoog zijn, waardoor de motor verzuipt.oke en waar vindt ik die koudstartinjector [ben nie zo thuis met injectie]
8 februari 2010 om 06:47 #17610920achterop het spruitstuk (de injector met de blauwe stekker)
8 februari 2010 om 22:13 #17610921oke ga er van de week mee aan de gang bedankt alvast
10 februari 2010 om 17:49 #17610922AnoniemLid sinds:
1 January 1970Alle stekkers op de goede plek? De kleuren v d stekkers komen niet allemaal overeen met de voetjes.
11 februari 2010 om 22:32 #17610923voor zover ik weet en kan zien zit alles goed
heb inmiddels het ”stekertje” op de startmotor schoongemaakt en tot nu toe nog starten en lopen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.