Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta Gsi 2.0 [waar op letten]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2009 om 12:53 #17213023AnoniemLid sinds:
1 January 1970Manta Gsi 2.0 kopen [waar op letten]
Ja, het begint te jeuken, die mooie Manta’s :thumbup
We zijn nu aan het orienteren naar zo’n bolide
willen kijken of het een haalbare kaart wordt,
vooral met de wetenschap dat er werk op je af komt,
vandaar ook een aantal vragen aan jullie, de echte Manta kenners :o :D1) waar zit normaliter de meeste rottigheid bij zo’n Manta B?
2) Nu de keuze, een automaat of versnellingsbak ?
3) de techniek van een 2 liter, welke zwakke ‘plekken’ zijn er,
tja, zeg het maar, laat je maar ff horen wat jij ervan vindt.4) Oh ja, misschien handig om te weten,
wat zijn de echte waardes/prijzen van die GSI modellen,
zat zelf aan een 85er of 86er te denken.:Ddus niet wat een gek ervoor geeft, maar de prijzen die reeel worden geacht :hmmz
kan wel op MP enzo gaan kijken,
maar de ervaring en meningen van jullie kan doorslaggevend zijn :thumbupbedankt alvast voor jullie medewerking ;)
13 oktober 2009 om 13:08 #17535815er zijn bij een manta nog al wat plekken waar je kan kijken
beginnen bij de kriksteunen-achterschermen-vloer voor en achter
draagbinten vooral waar ze van onder voor naar boven komen
dorpels binnen en buiten-kofferbak waar het resserve wiel in staat
binnenschermen voorpoot bevestigings punten a stijlen links en rechts
en zo zal ik vast nog wel wat vergeten,oja,onderkant portieren
scharnierpunten van de portieren.en wat je zo al verder kan zien
ik denk ook als dit jouw eerste is dat je beter iemand kan mee
vragen,mogelijk iemand van het forum die je wil helpen,want anders
ga je mischien wel het schip in en je kan je senten maar 1 keer
uitgeven.
er zullen nog best wel redelijke manta,s zijn,maar er wordt ook veel
wanhoop te koop aan geboden,en de vraag wat kost het,alle
waar naar zijn geldt.een mooie goed gerestaureerde zal je
meer kosten als een opknapper,en een manta zonder roest
is een uitzondering,een enkele daar gelaten
hoop dat je hier wat verder mee kan.
vgr tonsr.13 oktober 2009 om 13:52 #17535816ha ron ook aan de manta
prijzen ligt eraan wat je wilt wel of geen werk
maar waar op te letten :
-achterde koplampen binnen scherm
– accubak
-onder ruitensproeier reservoir
-chassis balken
-voor bij de voeten (effe mat op tillen )
-kriksteunen
-binnen kant achterscherm
-reserve wielbaktja ook voor manta geld hoe meer je betald des te beter kun je kopen
maar met deze info red je het wel denk ik
ps neem aan dat je er 1 bij wilt hebben ga dr niet van uit dat je de monza weg doet
aja heb nog wel cabrio voor je staan (moet je alleeen wat polijsen bij voorscherm :hmmz
13 oktober 2009 om 14:58 #17535817De zwakke plekken van de motoren
HET RECHTER VOETJE!!!!!!Motorisch weet ik du s geen zwakke plekken.
Zijn gewoon oersterk!!!!Prijzen, heel lastig om te zeggen.
Kwestie van goed kijken.
En/of wat geluk hebben….
Gewoon kijken wat je aanspreekt, be’oordelen en dan onderhandelen…Je kan 5000,- neerleggen voor een rotte maar je
kan ook 1000 neerleggen voor een gezonde.En als de verkopende partij zegt dat het een harde is en er veel aan gedaan is, vraag dan naar foto’s etc…
De meeste Manta rijders die wat aan hun auto doen, hebben dit vaak op foto staan (en/of rekeningen ervan)En wbt de zwakke plekken van de auto zelf, daar is al het meeste over gezegd
13 oktober 2009 om 15:05 #17535818hier nog een lijstje … slechte dingen alla manta b coupe!
* rand in kofferbak, waar die overgaat in achterscherm, bodemplaat.
* bodemdelen, boven de kriksteunen, en uiteraard kriksteunen zelf.
* chassisbalken bij draagarmen.
* dorpels
* a stijlen, vooral daar achter de voorschermen
* bodemdelen, daar waar je als bij rijder de voeten omhoog zet,
* bodemdelen, daar waar je als bestuurder de voeten tussen de pedalen doorwringt :D
* wielranden achter, kijk vooral aan de binnenzijde via de kofferbak
* kuipjes van de kofferbak, onderaan, daar waar het zijscherm overgaat in bodem
* motorisch… niet rammelen bij warme motor, maar ach da wist je wel :P
* wiellagers
* achteras, of deze ook lawaai maakt, of joelt. (indien olie warm is)
nha da wast wel dacht ik zo.
owja, dan heb je nog de onverwachte plekken…. :vertag
verder prijstechnisch, ligt er maar net aan wat je zoekt.
vaak is er wat er te koop komt met iets werk..
dus zo ergens tussen de 1000 en 2000 euro moet lukken.
leuke exemplaren verwacht ik zelf tussen de 2000 en 3000
super exemplaren gaan over het laatste heen :P
ach ja het blijft toch wat de gek er voor geeft, of beter,
wat de koopman er voor over heeft.
dat verschilt nogal aardig.geluk dr met :thumbup
13 oktober 2009 om 17:58 #17535819kijk even naar m’n GSI van ’88:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83986&page=1
ik heb het allemaal tegengekomen.
Ik vind dat een B1 harder is dan de laatste B2’s,succes met de zoektocht!
13 oktober 2009 om 18:05 #17535820origineel gepost door MonzaRon
Manta Gsi 2.0 kopen [waar op letten]2) Nu de keuze, een automaat of versnellingsbak ?
Heb een automaat gehad, ben weer blij met de versnelling, maar als mijn Ascona automaat was had ik hem nog gekocht. (kun je altijd nog ombouwen) :thumbup
13 oktober 2009 om 19:54 #17535821manta vind ik persoonlijk een schakel auto,
monza senator hoort automaat te zijn…naar mijn idee dan ;)
13 oktober 2009 om 20:01 #17535822origineel gepost door H-400
kijk even naar m’n GSI van ’88:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83986&page=1
ik heb het allemaal tegengekomen.
Ik vind dat een B1 harder is dan de laatste B2’s,succes met de zoektocht!
Ligt er ook maar net aan hoe er mee om is gegaan :P
en vooral waar ‘ie vandaan komt! Ervaring leert dat auto’s meer roesten naarmate ze dichter bij de zee staan.
13 oktober 2009 om 21:22 #17535823AnoniemLid sinds:
1 January 1970:hmmz zijn wel veel liefhebbers en kenners van Manta hier :thumbup:D
Ik heb het hele verhaal van jullie aandachtig doorgelezen,
en ik moet zeggen, ahum, het valt nog wel mee :D:thumbup
========================================
heb ook nog ff door jou topic doorgebladerd, user H-400
Hoopjes werk, met een verbluffend reslutaat, proficiat :kewlpics
==========================================
Bij deze wil ik mijn dank uitspreken voor jullie [nette] commentaren :jerryHet laswerk wat er evt op me afkomt is te overzien,
aangezien ik iemand in mijn omgeving heb waarover ik zeer tevreden ben.
En dat zeg ik als autospuiter.
Want ik moet uiteindelijk de totale voorbewerking doen,
dus een plaatwerker die netjes werken kan, kan je veel tijd en materiaal besparen.Zo, die 2 zaken zijn te realiseren, plaatwerk en spuitwerk.
uitgaande dat er aan een Manta flink gelast moet gaan worden.
Het strakmaken van een Manta is niet echt denderend veel werk,
de vormgeving werkt aardig mee en het plaatwerk is zeer stevig te noemen.
{heb ooit eens een 77er Ascona B gehad, ook met laswerk
aan de wielranden, die compleet vernieuwd werden
let op: deze wagen was op dat moment nog maar 8 jaar oud]Het technische gedeelte, tja, ik dacht aan een automaat,
daar waar jullie liever terugvallen in de versnellingen.
hmm, daarover moet nog even nagedacht worden,
aangezien de Monza zich heerlijk laat voortbewegen,
ondanks de aanwezigheid van een 3traps automaat. :thumbupOver de motor in de Manta hoeven we geen zorgen te maken,
daar is wel weer een oplossing voor te vinden, dacht ik.Het koetswerk is net als bij de Monza, voor mij het belangrijkste,
is die nog goed tot redelijk, dan kun je het grootste obstakel
van zo’n verbouwing/restauratie al naast je neer leggen.
Van het plaatwerk aan de buitenkant schrik ik niet,
als de bodem, evt met een klein beetje laswerk maar goed is. :thumbup=========================================
Nu de volgende vraag, de onderdelen van een Manta B,
het plaatwerk en rubbers, bekleding, etc,
is daar ergens nog een ‘verzamelaar’ die daar nog
onderdelen van verkoopt ?? :hmmz13 oktober 2009 om 21:50 #17535824dat laatste….
onderdelen zijn er zat te krijgen voor de b manta
maar, in nieuwstaat en dergelijke, wordt het ook voor de b manta
steeds lastiger, helemaal als het orgineel opel moet zijn.14 oktober 2009 om 11:29 #17535825qua onderdelen als je het relatief simpel,standaard wilt houden is het allemaal niet zo een probleem,eigenlijk is overal aan te komen,heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat ik iets zocht en niet kon vinden altijd binnen een week had ik het wel in huis,van nieuwe ontsteking compleet tot aan nieuwe tandwielen voor een bak bijv bijv
14 oktober 2009 om 11:30 #17535826origineel gepost door Stender
en vooral waar ‘ie vandaan komt! Ervaring leert dat auto’s meer roesten naarmate ze dichter bij de zee staan.Nou, als je in de buurt bent mag je bij mij komen kijken. Ik heb een GSi van januari ’87 (zal dan wel eind ’86 uit de fabriek zijn komen rollen) die echt keihard en vrijwel roestvrij is.
14 oktober 2009 om 18:44 #17535827AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSi-EVO2
origineel gepost door Stender
en vooral waar ‘ie vandaan komt! Ervaring leert dat auto’s meer roesten naarmate ze dichter bij de zee staan.Nou, als je in de buurt bent mag je bij mij komen kijken. Ik heb een GSi van januari ’87 (zal dan wel eind ’86 uit de fabriek zijn komen rollen) die echt keihard en vrijwel roestvrij is.
das dan wel n zeldzame:o
de ouder waren beduidend beter qua plaatwerk
dan de jongeren vooral de laatsten bouwjaren waren niet bestmaar dat zie je bij opel wel meer dat je bepaalde bouwjaren beter kan laten staan;)
heeft niets te maken met hoe dicht bij ze bij de zee staan/stonden;)
maar er zijn gewoon jaren dat er minder goede kwalitiet plaatwerk werd gebruikt
en niet alles is nog te krijgen laat staan binnen een week
raamrubbers b.v die kon ik
8 jaar geleden al nergens meer nieuw krijgen;)dus t wordt wat moeilijker om sommige delen te krijgen
maar veel is wel voorhanden;)14 oktober 2009 om 20:22 #17535828Ik deel de mening van Louwe, eens de 80’er jaren goed vertrokken waren gebruikte
Opel recyclagestaal en tegelijkertijd werd lood uit de roestwerende grondlakken
geweerd (dank zij de “groenen”) en de laatste series van de Manta kregen tijdens de
productie minder kwalitatieve aandacht.
Maar to the point:
Om een “B” te restaureren zal je wel via internet je ding vinden.
Succes!14 oktober 2009 om 20:35 #17535829origineel gepost door H-400
Maar to the point:
Om een “B” te restaureren zal je wel via internet je ding vinden.
Succes!en veeel geduld hebben.. (voor een redelijke prijs)
k ben ondertussen al een paar jaar bezig met nieuw orgineel plaat werk verzamelen (schermen, deuren, achterschermen, achterplaat etc)
moet nog front (b2) eventueel motorkap en achterklep hebben..het is wel te doen.. je moet alleen geeen haast hebben en internet in de gaten blijven houden..
15 oktober 2009 om 11:26 #17535830Staat nog een aardige in Enkhuizen te koop helaas wel van ’88 maar leuk ding. Kijk maar even in het te koop gedeelte.:P
15 oktober 2009 om 11:32 #17535831AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn geduld is al op de proef gesteld :cry
‘Mijn’ Manta is gekaapt op Ebay.
De wagen zou er nog op staan t/m vrijdag,
maar helaas issie tussentijds van de hand gegaan, of de verkoper kreeg spijt :(Wil en kon er niet tussentijd naar gaan kijken,
meer vanwege de afstand, nl 700km :oMaar das geen hindernis om hem niet te kopen,
integendeel, had me erop ingesteld dat ik hem halen zalOk, helaas dan, dan maar wachten op een vervolg of
een andere Manta van deze klasse :thumbupDe bedoeling was, dat ik de Manta na het weekend aan
jullie voor voor wilde stellen, maar ja………Om jullie alsnog een kijkje te geven, hier een aantal pics van de Manta.
De wagen was in mijn ogen een perfecte uitdaging,
om er iets moois van te maken.
De wagen heeft een bouwkit als bescherming gedragen :D
vandaar die groene plekken op de foto’s.
De kenners hier zullen wel weten welke kit.Volgens verkoper alleen de voorkop aan onderdelen
aankleden, en de portierbekleding vervangen,
hadden ze 2 speakergaten in gemaakt, per portier.Motorisch technisch goed, 2.0 automaat,
tis dat alleen die mooie bodykit-jas
geript werd, en doorverkocht aan derden.
De verkoper had hem al 5 jaar in bezit, maar had geen
tijd of geld om het project tot een goed einde te brengen.
Hij was er wel mee bezig geweest, nieuwe schermen er aan,
de voorkop schoon gekrapt en opnieuw in de tectyl gezet.Het scheelt wel een lange rit, maar toch is het jammer
dat zo’n Manta aan mijn neus voorbij ging.
Had zekers wel een stevig bod kunnen doen,
maar wat als de wagen in werkelijkheid tegenvalt,
de onderkant heb ik niet kunnen bekijken,
vandaar dat ik die buffer in de prijs ingecalculeerd heb.
tja, dat was het voorlopig, maar gelukkig heb ik de foto’s nog :D
Voor de rest is het maar rustig afwachten op een volgend aanbod,
eerste instantie nog een Monza, maar Kadett Coupe of een Manta
behoren ook tot de gegadigden ;)15 oktober 2009 om 12:13 #17535832nou weet niet wat je evt moest betalen maar 1400 km rijden voor een b manta met veel werk keek ik wel dichterbij zijn dr genoeg te koop
btw als ik moest kiezen tussen b manta en c coupe ging ik voor de b manta zelf ook div coupe s gehad ,maar geef mij maar b manta
15 oktober 2009 om 12:55 #17535833AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door eddepet007
nou weet niet wat je evt moest betalen maar 1400 km rijden voor een b manta met veel werk keek ik wel dichterbij zijn dr genoeg te koopJou antwoord heb je al gegeven, wrom ik er voor ging ;)
Deze Manta stelde qua werk niet veel voor, 3 a 4 weken,
zou er evt meer laswerk aan moeten verricht worden,
dan doen we er nog een weekje bij :D:D:DWat ik ermee zeggen wil, als ik ermee begin, met zo’n wagen,
dan gaat het bij mij niet lang duren, zie mijn Monza,
na ongeveer een maand weer op de weg :thumbupheb nog meer pics, motor, kofferbak, alleen van de onderkant heb ik geen duidelijk beeld.
Maar deze pics heb ik je maar bespaard, die pics hadden mij in ieder geval wel de doorslag gegeven
om er heen te gaan, bij een succesvolle aankoop/bod dan.btw als ik moest kiezen tussen b manta en c coupe ging ik voor de b manta zelf ook div coupe s gehad ,maar geef mij maar b manta
bedankt voor jou mening, maar als jij ook uitlegt waarom jij die keus gemaakt hebt,
dan kan ik er misschien ook iets mee, eddie :hmmz15 oktober 2009 om 17:47 #17535834uh dr is toch alleen maar manta A en manta B ..:hmmz
maar vooruit, eddy zal de B combi coupe wel bedoelen, die met de schuine achterkant,
ongeveer als een monza..over de B cc wordt vaak gezegt dat het geen echte manta is, uiteraard is dit boelshit,
maar de meesten kiezen voor de standaard coupe uitvoering.ach smaken verschillen,
ken trouwens wel een aantal hele mooie combi coupe`s …15 oktober 2009 om 19:43 #17535835AnoniemLid sinds:
1 January 1970t is bullshitt:o
en ja ook ik zeg wel es uit de gein dat een cc maar n halve manta is
zelf zou ik ook niet snel een cc kopen
maar dat daar ook wel heeeele mooie van zijn dat klopt
zijn ook zat niet cc,s waar ik niet in gezien wil worden;):P15 oktober 2009 om 19:56 #17535836maar vooruit, eddy zal de B combi coupe wel bedoelen, die met de schuine achterkant,
ongeveer als een monza..nee heb er staan c coupe omdat ron in zijn topic over weging maat tussen b manta en kadett coupe (ging van c coupe uit )
bedankt voor jou mening, maar als jij ook uitlegt waarom jij die keus gemaakt hebt,
dan kan ik er misschien ook iets mee, eddieb manta t o v een c oupe
is persoonlijke mening en ik vind c coupe ook mooi hoor
maar b manta rijdt allemaal net iets beter vindt ik ,en allemaal net wat ruimermaar zoals ik al zeg is pers mening/ervaring
15 oktober 2009 om 20:22 #17535837haha ja inderdaad ….
moet ik toegeven dat ik me bij jou verhaal aansluit :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.