Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta Exclusive
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2014 om 19:32 #17264651
Kan ik uit de nummers van mijn manta zien deze fabrieks af een Exclusive uitvoeving is geweest? De auto is van 1987 en een duitse import en in 1997 door mij gekocht en ingevoerd. De Manta is door de vorige eigenaar gestript voor de onderdelen. Motor, versnellingsbak en een gedeelte van interieur ontbraken. De Manta voldoet wel aan de kenmerken van de Exclusive zoals de drie delige achterspoiler, de smalle Irmscher achterbumper, dubbele ronde koplampen, antraciet/grijze reservewiel(auto stond op lm bmw velgen) en zwarte deurbekleding. Hij is fabrieks af rood.
13 maart 2014 om 08:39 #18223407Hallo,
Bij mijn weten is een exclusive een gewone manta gsi welke van de band werd gehaald bij opel en daarna bij irmscher van de exclusive spullen werd voorzien. Hij zal dus een gewoon chassis nummer hebben van een gsi waar je geen verdere info van de exclusive ombouw uit kan halen. ( voor de grote kenners: correct me i am wrong :jerry )
Dat er een 3 delige spoiler op zit, dubbele koplampen etc zegt weinig over de echtheid, dit zijn veel naderhand verkochte accessoires op een manta.
Wat meer duid op een echte is je reserve wiel ( maar ook dit kan iemand erin gezet hebben), zit er bijvoorbeeld een irmscher stuur in? ( driespaaks) En origineel zal je auto een rood/zwart recaro interieur gehad hebben. Heb je ook mistlampen ingebouwd in de voorspoiler ( de originele waren iets breder dan de erboven gemonteerde knipperlichten) Verder had je verschil in de 3 delige spoilers, ik meen dat een exclusive altijd de dikkere variant gemonteerd had.Groeten Ralph
P.s: als je nieuw binnenkomt hier op het forum, wordt het door velen gewaardeerd als je je eerst even netjes voorsteld. Vaak zijn er mensen hier ‘binnen komen vallen’ met vragen en hoor je er verder nooit meer wat van, vandaar dat er misschien nog niemand op je post gereageerd heeft. :afro
Maar evengoed welkom hier en een paar foto’s van de manta zou leuk zijn :kewlpics13 maart 2014 om 08:42 #18223408Nog even wat, ik lees net dat je een smalle irmscher achterbumper hebt, een exclusief heeft normaal gesproken de dikke variant toch?? :hmmz
13 maart 2014 om 09:47 #18223409De exclusive had zowel de smalle als de'”dikke'” achterbumper. Het stuurwiel is waarschijnlijk vervangen door de vorige eigenaar, bij de aanschaf zat er een standaard gsi in maar er staat op de fahrzeugbrief wel vermeld dat er een Irmscher-3-speichenlenkrad in zit. Het reservewiel is een Lemmerz en geen ronal dus. (zal me binnenkort even voorstellen!)
7 april 2014 om 22:38 #18223410@ralph3000 wrote:
Nog even wat, ik lees net dat je een smalle irmscher achterbumper hebt, een exclusief heeft normaal gesproken de dikke variant toch?? :hmmz
de echte exlusief van bouwjaar 85 en 86 hadden de smalle buimper erop,daarna kon je hem bij irmscher bestellen,en zat de dikke bumper er dan op.
ik heb zelf nog een 89 staan,met alles er op,stuur dikke driedelige spoiler,dubbele koplampen,de zwarte wielen.8 april 2014 om 10:55 #18223406Ik heb de Opel Manta B2 GSI Exclusive Folder Duitsland als PDF bestand beschikbaar dus mocht dat handig zijn laat maar horen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.