Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta Cabrio project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2014 om 21:16 #17266219
Er staat al enkele jaren een manta cabrio als project in mijn garage. Ik heb deze mantra destijds gekocht in Aken. Na aankoop heb ik er een seizoen in gereden om hem daarna naar mijn eigen wensen aan te passen. Vol goede moed ben ik toen begonnen met de demontage om de Manta vanaf de basis weer goed op te bouwen. Tot afgelopen week lag het project stil. Een kale carrosserie die enkel nog op de assen staat. Deze week een plan gemaakt en opnieuw begonnen. De cabrio moet weer de weg op. Ik ben begonnen om te inventariseren wat er aan de bodemplaat moet gebeuren. Met name de bestuurders kant is een lapjes deken van reparaties.
10 juni 2014 om 19:37 #18236931Ik ben erg benieuwd! Een paar foto’s doen wonderen, misschien dat er nog wat mensen zijn die de auto kennen uit het verleden.
11 juni 2014 om 21:25 #18236932
De lappendeken boven over de chassisbalk aan de bestuurderskant
Hier heb ik al een “lapje” verwijderd. Als je goed kijkt zie je dat het reparatiestuk links van de chassisbalk verkeerd gemonteerd is. Het plaatwerk van de bodem gaat niet over de balk heen maar eronder. Op zich is dit stuk goed en zit het goed vast. Ik weet niet of ik dit helemaal opnieuw ga maken aangezien de auto nooit meer origineel zal worden. Het belangrijkste is dat het allemaal goed vast zit.
Weer een stukje van de lappendeken verwijderd.12 juni 2014 om 09:01 #18236933heb je geen foto’s van de manta zelf
17 juni 2014 om 08:46 #18236934Hier zijn twee foto’s van de Cabrio zoals hij was enige tijd geleden.
De spatbordverbreding is een set van Lexmaul.
Ik zal binnenkort nog enkele foto’s plaatsen van de ombouw naar Cabrio. Dit heb ik niet zelf gedaan maar is door de vorige eigenaar in opdracht uitgevoerd door NEN-tuning.18 juni 2014 om 08:54 #18236935Ik zie geen foto’s
18 juni 2014 om 20:32 #18236936Nog wat bitumen weggehaald om te kunnen zien hoe ver de lappendeken van plaatwerk zich uitstrekt.
Binnenkort eerst het “overtollige” plaatwerk weghalen en dan een mooi geheel, uit een stuk van maken.26 juni 2014 om 04:48 #18236937Mooi projeckt
Eindelijk weer verder ?26 juni 2014 om 06:29 #18236938Ja Ed, we pakken de draad weer op. Manta’s moeten rijden
Ik kan er helaas niet elke dag aan werken en soms ook maar heel kort maar elke keer is weer een stukje verder in het proces.26 juni 2014 om 18:45 #18236939succes met je project. ik rijd niet zo heel veel met die van mij, maar áls ik er in rij is het ook wel weer geweldig !!
7 juli 2014 om 21:37 #18236940heb ik nog een foto van uit 97 of 98 in koln inclusief de aanhanger
zal hem eens opzoeken8 juli 2014 om 12:16 #18236941Ik ben de laatste paar dagen druk geweest met onze Zafira.
Dus weinig vorderingen bij de Manta.
@black magic: ik ben wel benieuwd naar de foto. Er zat inderdaad een aanhanger bij destijds maar die gebruik ik niet en ik heb er geen ruimte voor.8 juli 2014 om 15:45 #18236942Aanhanger staat hier alweer wat jaartjes
9 juli 2014 om 19:00 #18236943:thumb Ja jongens Manta’s moeten zeker rijden , dat is ook een van de redenen dat ik de cabrio te koop aanbied , en wij willen ons huis gaan verkopen ben ik ook mn stalling (garage ) kwijt .
Maar het zal me best aan mn hard gaan als het eenmaal zo ver is , suc6 met de verdere restauratie ,
gr Leo .
.
24 augustus 2014 om 05:37 #18236944Al vorderingen?
17 december 2014 om 22:07 #18236945Vanavond de draad maar weer eens opgepakt. Soms heb je je eigen planning niet in de hand:x
De tunnelbak is aan de beurt. Er is ooit achteraf een vijfbak in gebouwd maar de aanpassing aan de tunnel is niet zo mooi gedaan. Ik heb gelukkig een 5bak tunneldeel liggen dus dat moet er in.
Hier de oude situatie. Ik had het al een beetje los gepeutert voordat ik de foto nam.
De amateuristische 5bak aanpassing is verwijderd. Volgens mij is dit origineel een automaat geweest. Weet iemand dit?
Ik ben begonnen met het losboren van de puntlassen.
22 december 2014 om 05:51 #18236946De Manta B1 had standaard een 4 bak of automaat.
Na mijn weten heeft een B1 nooit een 5 bak gehad.
Ik heb ooit een tunnel uitgeslepen uit een B2 en deze gebruikt voor mijn B1 voor een 5 bak ;)
Als je auto een automaat was dan moest het staan op het kenteken :thumb23 december 2014 om 23:17 #18236947Weer even verder gegaan met de vijfbak doorvoer. Het gat in de tunnel op maat gemaakt en het vijfbak stuk klaar gemaakt. Even passen of alles klopt en dan klaarmaken voor het lassen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.