Manta bij de garage

Forumindex Forums Modellen Manta Manta bij de garage

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    joelvereycken

Zo, de manta staat sinds gisteren bij de garage.
      Krijg zojuist een telefoontje:

Spaghettispruitstuk lek (doorgeroest, misschien nog te redden)
      middendemper en einddemper krokant en niet meer te redden.

Dat wordt dus zoizo een andere uitlaat…
      http://www.stroevemotorsport.nl/Complete_systemen/198150/084-H–Opel-Manta-Simons-Complete_systemen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Deze aan te raden? (ik geloof de enige groep A uitlaat die verkrijgbaar is)

Wat de spaghetti betreft, even kijken op wat voor manier hij te repareren is…

De remblokken voor zijn op, en bij de achterremmen hebben ze ooit een schroefje ingelast om letterlijk alles maar wat bij elkaar te houden…

Dat is wat ik allemaal te horen kreeg, vanavond ga ik even kijken naar de auto…

Maartuh
      Deelnemer

Ja er zijn er verschillende die die simons gebruiken inderdaad, weet niet of dat het goedkoopste adres is, maar dat zullen anderen nog wel posten zo denk ik

Alles is te fixen he :) dus kop op!

joelvereycken

Jaa precies ik moet het ook gewoon positief zien, hij komt er uiteindelijk wel weer lekker sterker en frisser uit, en ik leer er ook weer van ;)

eddepet007

op mp zit martin uit hengelo verkoopt ook nieuwe uitlaten

als spruit sut redelijk rot is andere er op anders zit je met paar maand weer met de irritatie

heb wel de ervaring dat als een uit laat rot is en je hem las over tyde ergens anders weer gat in zit
            verder kwa remmen kosten niet de hooft prijs
            als dat enige is en je kunt weer tyd voor uit dan valt nog mee

Maartuh
            Deelnemer

ja dnek spruitstuk en uitlaat dat dat het duurste is, die remmen niet zo, maar wees blij dat je er zo achter komt en niet op de verkeerde manier :)

joelvereycken

Ik ben even wezen kijken, en het spruitstuk was nog goed ik had het verkeerd begrepen, het was zo dat de spruitstuk pakking er uit geblazen is, en aangezien dat een rij is zal zowel de uitlaat als inlaat eraf moeten om een nieuwe pakking te monteren, Vanaf de voorpijp moet er dus een nieuwe op, die simons uitlaten hebben een diameter van 63,5 en mijn voorpijp 62,5 dus dat zou wel moeten passen toch??

Verder: Kwa bodem was hij op een plek na nog erg goed, alleen voor bij de wielkas moet ik hem even een behandeling laten geven,
                Hij raadde ook aan om de kleppen te laten stellen om hem dan nog wat minder bokkig te laten lopen.

Met de achterremmen zat het zo: de remschoen heeft niet gepast, dus hebben ze daar gewoon een schroef tussen gelast om dat te laten passen…( uber beunhaas praktijk)

De achterste pijp van de uitlaat rustte ook op de achteras omdat die helemaal loszat en ze hebben er gewoon een stukje rubber aan vast gebonden waardoor hij niet zou rammelen.

Ook de midden en einddemper waren bij de buis gescheurd en dit was gewoon erg slecht dichtgeplamuurd…

Dus al met al gaat het wel wat kosten om die vieze kwaaltjes op te lossen, maar dan ben ik er ook gewoon lekker van af natuurlijk!

Maartuh
                Deelnemer

Kijk goed om te horen :)
                  Zo te horen valt het dus wel redelijk mee!

Welke garage ben je heen gegaan?
                  Ik kwam er laatst achter dat er ook een doe het zelf garage zit in zevenbergen, dat was wel even handig voor een klusje laatst (brug voor 15€ per uur)

joelvereycken

ik ben bij oldtimer parts gegaan!
                    Service bevalt me tot nu toe erg goed

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.