Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta Berlinetta bj76 achter ruitjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2012 om 18:43 #17247786
Beste allemaal,
Zoals ik in mijn vorige post vertelde heb ik sindskort een Manta B1 Berlinetta uit 1976.
De achterruitjes zijn bevestigd in 2 H profieletjes aan de voorkant, en achter zitten ze vast aan een klemmetje waarmee je het ruitje open en dicht kunt zetten.
Volgens mij hebben de ruitjes in de H-profieltjes vastgezeten met kit of lijm oid, er zitten in ieder geval nog resten op de ruitjes maar deze hangen momenteel los in de profieletjes.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze het beste weer vast kan zetten in de H profieltjes omdat de ruitjes er nu uit zakken als ik ze los zet.
Alvast bedankt, Luuk!
18 april 2012 om 20:24 #18008025Die ruitjes zij altijd een kwaal geweest.
Die twee lipjes moet je aan de achterzijde een plaatje lassen, zodat de ruit ingeklemd is.
Je meet de dikte van de ruit op, en zoekt iets van die dikte op en klemt dan gelijk met het nieuwe plaatje.
Lassen maar.
Wel van te voren de plaats merken waar ze komen te zitten!
Goed lezen, nadenken, dan lukt het ook wel.
:thumb18 april 2012 om 20:42 #18008026Hier nieuw een verbeterde versie :thumb
http://www.ebay.nl/itm/Set-Ausstellfenster-Halter-Gummis-Opel-Ascona-A-B-Manta-B-Corsa-A-Rekord-D-E-/350493931038?pt=DE_Autoteile&hash=item519b10f61e” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 april 2012 om 20:49 #18008027@mantallica wrote:
Hier nieuw een verbeterde versie :thumb
http://www.ebay.nl/itm/Set-Ausstellfenster-Halter-Gummis-Opel-Ascona-A-B-Manta-B-Corsa-A-Rekord-D-E-/350493931038?pt=DE_Autoteile&hash=item519b10f61e” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel als de auto in nieuwstaat is, dan is de tip van jouw een goede keuze. :thumb
Maar…….
Als je het netje`s doet dan zie je het niet, en bespaar je ongeveer € 60,- excl. de verzendkosten. ;)
En daar kun je leuke dingen mee doen.
:jerry :jerry18 april 2012 om 21:02 #18008028Het bedrag wat er bij staat €28,95 is voor bijde ramen en inclusief verzenden
valt op zich nog mee.Maar op jou manier bespaar je toch weer bijna 30 euro :thumb
Als je het goed doet wil het ook wel met binnenspiegel lijm dat heb ik ook
wel eens gedaan.19 april 2012 om 12:36 #18008029@jethro wrote:
@mantallica wrote:
Hier nieuw een verbeterde versie :thumb
Wel als de auto in nieuwstaat is, dan is de tip van jouw een goede keuze. :thumb
Maar…….
Als je het netje`s doet dan zie je het niet, en bespaar je ongeveer € 60,- excl. de verzendkosten. ;)
En daar kun je leuke dingen mee doen.
:jerry :jerryHet moet 60 gulden zijn. :thumb
Zet anders maar vaste ruitje`s in van de GTE/GSI versie in.
Laat maar eens horen wat het geworden is.
:jerry21 april 2012 om 05:58 #18008030Hey allemaal,
bedankt voor jullie reacties.
Ik dacht dat er origineel al H-profieltjes in zaten om de ruiten op de plaats te houden, nu heb ik gezien dat dit inderdaad niet zo is.
Ik ga proberen er een plaatje achter te lassen om er alsnog een H van te maken, daar kan ik dan evt. nog met glaslijm de ruitjes in vastzetten.bedankt voor de reacties, ik ga er binnenkort mee aan de slag.
gr. Luuk
21 april 2012 om 12:44 #18008031@Luuk123 wrote:
Hey allemaal,
bedankt voor jullie reacties.
Ik dacht dat er origineel al H-profieltjes in zaten om de ruiten op de plaats te houden, nu heb ik gezien dat dit inderdaad niet zo is.
Ik ga proberen er een plaatje achter te lassen om er alsnog een H van te maken, daar kan ik dan evt. nog met glaslijm de ruitjes in vastzetten.bedankt voor de reacties, ik ga er binnenkort mee aan de slag.
gr. Luuk
:thumb :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.