Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B1 2.0 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2013 om 11:42 #17940423
Leuke reactie dreamix! :thumb
Ja zou best kunnen dat jouw map gebruikt is, vond wel dat er veel vervroeging in stond (36 graden vollast) , voor benzine teveel.
Jammer dat ik de originele vr sensor niet meer had, dit had wat werk gescheelt. Die van Jeroen is te kort voor in het originele bevestigingsoog.
Interessant die knelkoppeling op de ontsteking, maar hoe heb je dat opgelost met het bovenste lager ?
17 januari 2013 om 12:41 #17940420Is 36 graden veel ja , daar heb ik nog steeds nie zo een zicht op.
Rij inderdaad ook op gas. (kan ook een 2de spark tabel aanleggen volgens mij speciaal voor gas)Dit zijn mijn tabellen van tunerstudio. (als jij klaar bent met afstellen zou ik wel een keer de tabel van jou willen testen)
Heb zelf ook niet de orginele vr sensor heb deze bij jeroen gekocht.
Moest het gat groter maken zodat da hij er iets dieper in viel en dan past die precies.(kan eventueel wel wat duidelijke foto’s maken.
Hij moet ook heel dicht bij zitten anders werkt het niet goed.Mm bovenste lager ja dat is een goeie die is er niet meer.
Maar snap wat jij bedoelt (http://www.mantablog.nl/verdelerloos-cih/” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Misschien toch niet zo goed hoe ik het gemaakt heb zo, heb er wel geen problemen mee verder , oliedruk is perfect.
Ga dit weekend wel ff de as eruit halen om te kijken of ik niet teveel slijtage heb, begin me nu wel wat zorgen te maken haha.17 januari 2013 om 14:07 #17940424Je mag mijn map best hebben als het zo ver is, uiteraard op eigen risico.
Ik vraag me af of je aan mijn ontstekingwaarden wel iets gaat hebben ivm het verschil tussen lpg en benzine.
Zover ik weet kan op lpg jouw map namelijk best wat vroeger.
Die 32 graden die je nu behaald op 100% load lijkt me, zover ik weet, namelijk meer geschikt voor benzine.
Je afr tabel lijkt inderdaad de startmap die ik gekregen heb, wel is mijn 100% load iets rijker en dat lijkt me zowieso verstandig. ( 12.7 a 12.8 )
Vooral om de standaard c24ne zuigers heel te houden mag je ze best wat meer koeling geven door het mengsel wat rijker te zetten.De vr sensor gaat verhuizen (nog bedankt voor de tip Yosta), deze staat met de motor in bdp op slechts 42 graden.
Ik weet nu dat het 15 tot 20 tanden mogen zijn. (90 tot 120 graden, 6 graden per tand) , wat wel gehaald kan worden met de standaard positie.Nu ben ik wel benieuwd of wij dezelfde vr sensor gebruiken dreamix, degene die ik heb zou te kort en te dun voor het bevestigingsgat zijn. Doe toch maar een foto’tje als je het niet vervelend vind.
17 januari 2013 om 17:09 #17940425AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb het c24ne oliedeksel gebruikt als mal op een 20n met dieseldeksel zit niks.
Is trouwens een ford sensor gekocht bij BS
18 januari 2013 om 06:55 #17940426Deze vr sensor heb ik http://www.bs-autotune.nl/shop/product_info.php/cPath/44/products_id/108″ onclick=”window.open(this.href);return false;.
Maak straks wel wat duidelijkere foto’s van hoe het zit onder de auto.18 januari 2013 om 10:11 #17940427Bij deze de foto’s hoe het bij mij zit.
Wel zelf een beugeltje gemaakt en het orginele gat iets groter gemaakt zodat hij er net wat verder in valt.
18 januari 2013 om 10:18 #17940428Mooie info dit! :thumbup
18 januari 2013 om 11:18 #17940429Waarom niet met een originele sensor?..
Voor mn 6 cil moet ik een nieuwe halen, maar als dat niet werkt met een kdfi moet ik dus geen ori hebben…18 januari 2013 om 12:24 #17940430Bedankt dreamix, gaat op die manier ook goed komen met die sensor van mij, sterker nog, het is al grotendeels klaar zelfs. :thumb
En ja, waarom geen originele. Ik had een originele, maar deze hebben ze waarschijnlijk op de sloop gesloopt bij het demonteren. Blok heb ik namelijk origineel en lopende uit een omega gekocht. (dat was even zoeken maar ze staan er dus toch nog)
Die kon dus bij thuiskomst gelijk in de kliko.Het wil soms wel eens niet lekker samenwerken tussen een bepaalde OEM sensor en de kdfi is mij vertelt, daarom heb ik het er niet op gewaagd toen ik een nieuwe moest hebben.
Achteraf schrok ik wel van het prijsverschil tussen origineel en degene die ik nu heb, was dus wat dat betreft ook geen verkeerde keuze…..18 januari 2013 om 18:50 #17940431leuk hoor nog meer cih’s met spul bij jeroen vandaan.
mijn manta rijd al 3 jaar met zo’n computer van jeroen de (i200 op z’n site bij projecten).
heb het kompleet door hem laten inbouwen, het afstellen is gebeurt samen met dick van loon (heeft mijn blok gebnouwd)
dat stukje van verdelerloos komt bij mij vandaan (incl de foto’s)het spul loopt heel mooi, maar het afstellen moet je echt op de bank doen.
dit omdat op de weg het vermogen enz. niet gemeten kan worden.
ook om de dipjes erui te halen.eerst had ik hem met jeroen op de weg afgesteld toen kwam ik op een 170 pk en 180nm
later op de bank kwam dr nog veel bij, kwam toen op 207 pk en 240nm
dus echt een aanrader18 januari 2013 om 22:28 #17940432Ik ben ook van plan om hem eerst op de weg zo goed mogelijk af te stellen, kijken of er geen foutjes inzitten, en dan absoluut voor de finishing touch op de bank inderdaad.
Vanavond weer lekker bezig geweest, hier nog even wat updates:
VR sensor klaar: (dit is trouwens een VAG in tegenstelling tot de ford sensoren die ik al een paar keer voor bij heb zien komen hier)
Nu op de juiste positie en op zo’n 0.85mm afstand van het triggerwheel. Erg tevreden over het resultaat.18 januari 2013 om 22:39 #17940433Vandaag ook een setje c20xe creme injectors binnen gekregen, gelijk laten reinigen en testen.
Zijn weer perfect, kunnen er ook dus ook gelijk in.TPS sensor ook klaar. Origineel c24ne. As wel iets in moeten korten en zoals te zien is nieuwe bevestigingen moeten maken.
18 januari 2013 om 22:47 #17940434En als laatste nog wat ontvangen van Biesheuvel. Wilde ik ook nog graag hebben.
VDO.
En, vooruit dan maar, mijn geheime wapen.
K&N , minstens 10 pk winst jonguh.
18 januari 2013 om 23:14 #17940435Waar is dat kleine paddestoeltje nou voor?
19 januari 2013 om 12:46 #17940436Je bent zelf een paddestoel Lammert. :jerry
Het was een flauwe grap van m’n vader. Hij hoopte op een serieuze reactie. :D
Het is natuurlijk helemaal niks , is zelfs maar een sleutelhangertje.
Dit weekend trouwens even verdiepen in de klopsensor, aangezien de KDFI daar ook goed mee om moet kunnen gaan willen we die ook maar plaatsen nu we toch bezig zijn.
Moertje op het blok lassen?
Geschikte plek om in te tappen?Tips?
19 januari 2013 om 19:04 #17940437zit er niet al een getapt gat in het blok? ongeveer tussen de vriespluggen in. mijn 24V heb er zelfs 2 van. ziet het niet standaard op een C24NE?
19 januari 2013 om 19:17 #17940438Heb hier wel iets dat misschien bruikbaar is, links naast de peilstok.
19 januari 2013 om 20:00 #17940439daar zit hij bij de 24v ook volgens mij
zie hier:
19 januari 2013 om 20:13 #17940440@lenn0 wrote:
Heb hier wel iets dat misschien bruikbaar is, links naast de peilstok.
hoort normaal de startmotor met een beugeltje aan vast te zitten
19 januari 2013 om 21:44 #17940441of het zo ‘hoort’ dat weet ik zo net nog nie….
je hebt ze met… en je hebt ze zonder dat extra beugeltje,
welke er ook nog in 2 maten is ook.19 januari 2013 om 22:36 #17940442Heeft er bij mij ook nooit op gezeten, een beugeltje.
Lijkt mij in elk geval persoonlijk wel een geschikte plek voor een klopsensor.
20 januari 2013 om 13:15 #17940443Bij de nieuwere generatie startmotoren zit dat beugeltje niet meer, ze zijn kompakter en
leveren meer vermogen. Op m’n 2.4 heb ik ook zo’n startmotor geplaatst die origineel voor een 6-pitter is.
@lenno: mooi werk, ben het aan’t opvolgen!20 januari 2013 om 23:53 #17940444Hier alvast wat ruimte gemaakt.
Hier begint het al weer ergens op te lijken. C24ne stationair-regel-dinges zit er ook al op.
Olietemperatuursensor geplaatst boven het oliefilter. Verder nog een hoop aan te sluiten hier.
21 januari 2013 om 00:01 #17940445De KDFI heeft een plaatsje gekregen. De behuizing is een klein beetje aangepast zodat deze niet steeds uit elkaar gehaald hoeft te worden, zie de ronde dop. Hierachter zit de USB aansluiting. Dit vond ik origineel net even een minpuntje, maar geen probleem zo.
Aan deze kant zit het meeste werk…
Sorrie, jullie taak zit er op…
De AFR meter krijgt gezelschap van de olietemperatuur meter, dus een nieuw houdertje nodig.
Ook nog iets voor de dis bobine.
21 januari 2013 om 19:27 #17940446AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij KDFI 1.3 zitten de aansluiting van de USB op de hoofd stekkers, misschien bij jou ook mogelijk?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.