Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B1 2.0 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2012 om 20:09 #17940399
Interessante post!
Ik heb namelijk ook een complete c24ne aanzuigbrug liggen, en heb deze gedemonteerd. Maar het lukte me voor geen ene meter om die injectierail op dat 3.0E inlaatspruitstuk te krijgen, ook niet met een kleine aanpassing…. ben toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen heb.. kan het op de foto’s niet goed zien.
Ik heb nu de C24NE injectoren al ‘geknipt’ dwz bovenkant eraf gesneden, zodat er nu slangen op kunnen.
Die test met dat aquarium is zeer interessant, maar is het niet zo dat het schadelijk is voor de spoelen in de injectoren door ze zo lang ‘open’ te zetten?
Op die C24NE injectie rail zit volgens mij toch ook standaard zo’n vaccuumpot? Waar heb je die gelaten? En die andere potten die erbij zitten? Niet nodig?Ik neem aan dat je de druk weer op 3bar afgeregeld hebt.
Merk je nog wat van die remmen upgrade?
23 september 2012 om 12:07 #17940400Ha Lammert,
Nou die kleine aanpassing aan de rail kan je wel vergeten, pak hem er maar eens bij en kijk waar het allemaal niet past, je moet echt alles wat in de weg zit en wat weg kan gewoon er af slopen, en hier en daar weer dichtlassen.
Standaard brandstofdrukregelaar is weg, tot op de rail weg geslepen en weer dichtgelast, alle andere uitstulpingen ook.
Er blijft dan echt een kale rail over. Zit dus wat werk aan!Wat betreft het testen, ik denk dat die minuut open staan wel mee valt, wordt misschien een ander verhaal als je ze bij wijze van spreken een uur lang laat sproeien, maar dat was ik ook niet van plan om te gaan proberen. :D
De druk kan ik je nog geen antwoord op geven, ben er nog niet helemaal klaar mee dus deze is mogelijk nog aan verandering onderhevig. ;)
Richting 3 bar komt het wel op neer.Remmenupgrade is goed merkbaar in de zin dat ik in elk geval van een trilling af ben, veroorzaakt door een oude kromme schijf.
Ook hier nog geen definitieve uitspraak over, moet nog even goed ontlucht worden, daarna zal ik er nog een goed mee gaan remmen.23 september 2012 om 15:10 #17940401ik wacht rustig af
Heb dezelfde remmen ook op mijn ascona zitten, met astra GSI klauwen;)In ieder geval heel interessant, omdat je bijna het zelfde uitspookt als wat ik op de planning heb staan
8 oktober 2012 om 20:58 #17940222Ziet er allemaal netjes uit hier :D Echt een nette manta :D maar dat zag ik al toen ik hem aan zag komen rijden :kewlpics :thumb
8 oktober 2012 om 21:51 #17940288:thumb
Nog even voor mclambo en eventueel andere geinteresseerden.
De remmen vind ik echt keurig kan ik nu zeggen. Remt mooi hard genoeg, goed gedoseerd. Gewoon mooi spul.
Echt een wereld van verschil ten opzichte van de oude originele set.
Ik kan iedereen deze set echt aanraden.En bij Vannos op z’n werk (JLD Service in Goes) hebben ze de manta even uitgelijnd vandaag, dat is ook een wereld van verschil. :thumb
Was hard nodig, is nu perfect afgesteld.14 januari 2013 om 22:38 #17940402Dag akelig le-jetronic systeem, hallo KDFI.
Tijdje geleden een laptop gekregen, toen ook maar gelijk besloten om eens over te stappen op een beter systeem dan de jetronic inspuiting, die zich niet zo lekker laat afstellen als ik wil, en dan gelijk ook maar de ouderwetse onsteking vervangen, die eigelijk ook niet de mooiste curve heeft voor het blok.
Dus vanochtend naar BS-Autotune in Reeuwijk gereden, de nieuwe KDFI 1.4 opgehaald, kabelboom erbij. Scheelt ook weer een hoop ellende. Paar sensoren en een DIS bobine erbij.
Toch nog even een paar aanpassingen doen voor de boel er in kan, kabelboom aansluiten, en vast nog een paar keer achter de oren krabben… Maar dan moet het 2400tje vast een stuk lekkerder draaien dan eerst.
(en ik was de sneeuw ellende ook nog eens voor gelukkig pfff)
14 januari 2013 om 22:50 #17940403Wh00ppp!
Gaan met die kdfi!
Ik heb m nog niet besteld, ik ga eerst eens zon cursusje doen bij ‘m. En het blok staat nog niet inelkaar dus ik heb nog niets nodig.Je hebt dus het setje met de computer kant al aangesloten? Scheelt een stuk.
Nu nog alles naar de motor leggen, dat lijkt mij ook nog wel even puzzelen, ook omdat je het er natuurlijk strak en netjes in wil hebben liggen.
Ik wil alles straks uit het zicht hebben dus dat wordt nog leuk.Ben benieuwd naar opbouwfoto’s king:
14 januari 2013 om 23:03 #17940404Ik heb een complete kabelboom laten maken, dus met relais en zekeringen er al tussen. Alles in snakeskin, en met de juiste kabels, ook afgeschermde daar waar nodig (vr sensor) enz. overzichtelijk op kleur gemaakt enzo.
Dus alleen door schutboard halen en aansluiten op de injectors, sensoren, enz.
Kan eigelijk niet meer fout gaan zo en neemt heel veel werk uit handen.Vandaag begonnen, maar fototoestel vergeten en zoals gewoonlijk natuurlijk niet aan gedacht dat op mn smartphone ook een prima camera zit.
15 januari 2013 om 06:06 #17940405Nice!
Heb je dan ook geen lhm meer nodig?
Is dit een prijzig systeem?
15 januari 2013 om 08:01 #17940406Juist, die vervalt. :wors
Is maar net wat je prijzig vind, maar dit is een heel betaalbare en dat maakt het wel leuk.
15 januari 2013 om 08:06 #17940407meer dan 500 euro? :angel
Als die verrekte luchtmassameter niet meer nodig is, kun je ook eindelijk eens een goed inlaat traject aanleggen!
15 januari 2013 om 18:45 #17940408AnoniemLid sinds:
1 January 1970Leuk project
c20let of c20xe injectoren hebben de zelfde inbouwmaat als de c24ne, zou je meer opbrengst nodig hebben.
Druk verhogen werkt ook averechts nl pomp opbrengst gaat omlaag.zie http://www.max-boost.co.uk/max-boost/fuelling_20LET.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 januari 2013 om 21:03 #17940409Bedankt. :thumb
Ik had de c20xe injectors al in gedachten, gisteren bij het instellen van de ecu werd al verteld dat de originele waarschijnlijk te klein zouden kunnen zijn. (190cc/min @ 3bar)
Je link komt dan ook als geroepen, ik had me er nog niet verder verdiept. Wel was ik al niet van plan om de druk hoger dan 3 bar te zetten om inderdaad de pomp te ontzien.
De originele injectors hebben we getest en die gaven toch al geen mooi inspuitbeeld meer wanneer er iets meer dan 3 bar druk op gezet werd.Het doel is toch wel, om even met de berekening van deze link in gedachten, uit te komen op een vermogen waarbij met de originele injectors 85 a 90% duty cycle behaald wordt. (90% zou dan zo’n 170pk zijn)
Daarmee kom je inderdaad aan de hoge kant uit als je de 80% duty cycle wilt aanhouden.Een xe injector levert dan een geschiktere opbrengst op en zal niet eens echt te groot zijn.
:hmmz
Iemand nog een setje creme x injectors over? (bosch 0280 150 744)
15 januari 2013 om 23:21 #17940410Foto’s
Het systeem:
DIS bobine:
VR sensor pas moeten maken op nieuwe plaats, originele had ik niet meer en weet niet of die uberhaupt geschikt was met dit systeem.
De nieuwe past helaas niet in de originele houder.
Aansluiting MAP sensor vacuum:
(voorheen koude start injector, vandaar de 2 extra gaatjes over)Nu de rest nog.
16 januari 2013 om 06:16 #17940411Had der toen kms op lijkt wel soort gelijk iets
16 januari 2013 om 09:23 #17940412KMS gebruikt waarschijnlijk exact dezelfde dis bobine. Die plakken er alleen hun stickertje op.
16 januari 2013 om 10:00 #17940413Even een paar vraagjes: Die DIS bobine, gebruikt die nog wel die as uit de motor, of gebruikt deze een sensor om de posititie van de krukas te bepalen?
Wat is dat voor dubbele poeli op je krukas? Is die van een standaard C24NE?
Mooi project hoor ! :thumbup
16 januari 2013 om 10:28 #17940414As van onsteking zou er theoreties uit kunnen met dis
Maar je bent deze bodig voor je olie pomp
Mooiste is efe as inkorten en dop voor draaien met lagertje
Bij mij zat gewoon ontsteking in zonder kap vond ik niet de mooiste oplossing16 januari 2013 om 11:25 #17940415Op zon mantasite staat dat mooi uitgelegt. Dan hou je de as over en met een dop ipv het hele huis. Mooiste oplossing imo.
16 januari 2013 om 12:05 #17940416De dis bobine werkt met een VR sensor, oftewel krukas-positie-sensor, die meet op het triggerwheel, Lammert.
Triggerwheel en dubbele poelie zijn beiden origineel c24ne, en dat maakt het in geval van het triggerwheel al gelijk een stuk makkelijker.
De dubbele poelie was volgens mij bedoeld voor de airco ofzo.Ja, jammer dat de verdeleras nodig blijft voor de oliepomp maar op mantablog.nl staat inderdaad een keurige oplossing.
Zoiets zullen we dan ook gaan maken.PS hier wordt momenteel wel lekker gelezen merk ik ( :thumb ) , ik zit nog met een vraag over het monteren van een olietemperatuursensor.
Zie ook http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=22&p=2262728#p2262728 eventueel.Is er ‘op de pak’ een geschikte plaats in het blok of ontkom ik niet aan het gebruiken van een sandwitchplate?
16 januari 2013 om 18:34 #17940417AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zit je VR niet te ver om? Het moment dat de tand verdwijnt wordt gemeten, het gedeelte waar de twee tanden uit zijn moet ver genoeg uit de buurt van het onstekings tijdstip liggen.
16 januari 2013 om 20:25 #17940418In de meeste gevallen zo’n 60 graden er vandaan in BDP. ;)
16 januari 2013 om 22:35 #17940419Goede vraag, de sensor heeft nu een plaats gekregen die handig uitkwam, zonder hiermee rekening te houden.
Even over het hoofd gezien dat deze niet overal geplaatst kan worden. (zo maar even het belangrijkste meetpunt in het hele systeem… :angel )
Zal misschien vrijdag eerst maar eens meten hoeveel graden het nu is, dan weten we of verhuizen noodzakelijk is.While the code can cope with any sensor/tooth phasing, during cranking the rpms vary up and down greatly as the engine rotates. It is desireable to place the missing tooth such that it passes the sensor when the engine is somewhat stable. The OEMs have found that certain tooth#1 angles work well and it is worth following their lead.
It is suggested to align your wheel and sensor to arrive at the following tooth #1 angles. (See later for explanation of tooth#1.)
4 cylinders ~90-120 deg
6 cylinders ~50 deg
8 cylinders ~40 degInteressante materie. Weer iets wijzer geworden.
17 januari 2013 om 10:11 #17940421Goed bezig , heb zelf ook een kdfi op mijn a manta gebouwd.
Met 3 liter spruitstuk en groep a met spagettie, loopt echt super.(standaard 2.4 heb ik)
Geen lmm meer nodig , pipercros filtertje van biesheuvel erop.En goede service bij bs autotune, misschien heb je wel mijn maps erin staan die heeft jeroen destijds samen met mij gemaakt.
Toen ik alles aan de praat had is hij hier thuis langs geweest en zijn we gaan rijden / afstellen. (hij heeft die maps ook opgeslagen in zijn archief)Map vacuum heb ik op de orginele vacuum aansluiting erbij aangesloten met een t stukje.
lpg injectoren
kabeltjes aansluiten
Standaard 2.4 vr sensor in orgineel gat gemonteerd. met 2.4 triggerwheel maar zonder dubbele poelie dat heb ik aangepast anders kreeg ik een probleem met de fan die op de waterpomp zit.
De elektronica.
Ontsteking heb ik gewoon afgezaagd en afgedopt met een knelkoppeling die ze ook gebruiken bij een verwarming in huis
Heb zelf ook tunerstudio gekocht maar er zijn ook illigale versie te vinden die compleet werken, maar dat is wel elke keer shit met updates.
Rij nu meer dan een half jaar met het systeem en ik heb nog nooit stil gestaan.
heb wel een tijdje problemen gehad met de temp sensor die was niet goed.
Heeft ff geduurt voordat ik dat had uitgevonden, maar ik weet steeds beter hoe tunerstudio werkt.
Mijn advies als ie eenmaal loopt elke keer datalogging aan te zetten in tunerstudio.
Zo kan je altijd terug kijken en dingen vergelijken en kijken of dat een bepaald probleem al langer voorkomt.17 januari 2013 om 10:42 #17940422Mooie klus! waar zitten die LPG injectoren nou op aangesloten? direct op de inlaatbuis?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.