Manta B1 2.0 16V

Forumindex Forums Modellen Manta Manta B1 2.0 16V

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 368)
  • Auteur
    Berichten
  • #17940399
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Interessante post!

      Ik heb namelijk ook een complete c24ne aanzuigbrug liggen, en heb deze gedemonteerd. Maar het lukte me voor geen ene meter om die injectierail op dat 3.0E inlaatspruitstuk te krijgen, ook niet met een kleine aanpassing…. ben toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen heb.. kan het op de foto’s niet goed zien.

      Ik heb nu de C24NE injectoren al ‘geknipt’ dwz bovenkant eraf gesneden, zodat er nu slangen op kunnen.
      Die test met dat aquarium is zeer interessant, maar is het niet zo dat het schadelijk is voor de spoelen in de injectoren door ze zo lang ‘open’ te zetten?
      Op die C24NE injectie rail zit volgens mij toch ook standaard zo’n vaccuumpot? Waar heb je die gelaten? En die andere potten die erbij zitten? Niet nodig?

      Ik neem aan dat je de druk weer op 3bar afgeregeld hebt.

      Merk je nog wat van die remmen upgrade?

      #17940400
      lenn0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2009

        Ha Lammert,

        Nou die kleine aanpassing aan de rail kan je wel vergeten, pak hem er maar eens bij en kijk waar het allemaal niet past, je moet echt alles wat in de weg zit en wat weg kan gewoon er af slopen, en hier en daar weer dichtlassen.

        Standaard brandstofdrukregelaar is weg, tot op de rail weg geslepen en weer dichtgelast, alle andere uitstulpingen ook.
        Er blijft dan echt een kale rail over. Zit dus wat werk aan!

        Wat betreft het testen, ik denk dat die minuut open staan wel mee valt, wordt misschien een ander verhaal als je ze bij wijze van spreken een uur lang laat sproeien, maar dat was ik ook niet van plan om te gaan proberen. :D

        De druk kan ik je nog geen antwoord op geven, ben er nog niet helemaal klaar mee dus deze is mogelijk nog aan verandering onderhevig. ;)
        Richting 3 bar komt het wel op neer.

        Remmenupgrade is goed merkbaar in de zin dat ik in elk geval van een trilling af ben, veroorzaakt door een oude kromme schijf.
        Ook hier nog geen definitieve uitspraak over, moet nog even goed ontlucht worden, daarna zal ik er nog een goed mee gaan remmen.

        #17940401
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          ik wacht rustig af :-)
          Heb dezelfde remmen ook op mijn ascona zitten, met astra GSI klauwen;)

          In ieder geval heel interessant, omdat je bijna het zelfde uitspookt als wat ik op de planning heb staan ;-)

          #17940222
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            Ziet er allemaal netjes uit hier :D Echt een nette manta :D maar dat zag ik al toen ik hem aan zag komen rijden :kewlpics :thumb

            #17940288
            lenn0
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2009

              :thumb

              Nog even voor mclambo en eventueel andere geinteresseerden.

              De remmen vind ik echt keurig kan ik nu zeggen. Remt mooi hard genoeg, goed gedoseerd. Gewoon mooi spul.
              Echt een wereld van verschil ten opzichte van de oude originele set.
              Ik kan iedereen deze set echt aanraden.

              En bij Vannos op z’n werk (JLD Service in Goes) hebben ze de manta even uitgelijnd vandaag, dat is ook een wereld van verschil. :thumb
              Was hard nodig, is nu perfect afgesteld.

              #17940402
              lenn0
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2009

                Dag akelig le-jetronic systeem, hallo KDFI.

                Tijdje geleden een laptop gekregen, toen ook maar gelijk besloten om eens over te stappen op een beter systeem dan de jetronic inspuiting, die zich niet zo lekker laat afstellen als ik wil, en dan gelijk ook maar de ouderwetse onsteking vervangen, die eigelijk ook niet de mooiste curve heeft voor het blok.

                Dus vanochtend naar BS-Autotune in Reeuwijk gereden, de nieuwe KDFI 1.4 opgehaald, kabelboom erbij. Scheelt ook weer een hoop ellende. Paar sensoren en een DIS bobine erbij.

                Toch nog even een paar aanpassingen doen voor de boel er in kan, kabelboom aansluiten, en vast nog een paar keer achter de oren krabben… Maar dan moet het 2400tje vast een stuk lekkerder draaien dan eerst.

                (en ik was de sneeuw ellende ook nog eens voor gelukkig pfff)

                #17940403
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Wh00ppp!
                  Gaan met die kdfi!
                  Ik heb m nog niet besteld, ik ga eerst eens zon cursusje doen bij ‘m. En het blok staat nog niet inelkaar dus ik heb nog niets nodig.

                  Je hebt dus het setje met de computer kant al aangesloten? Scheelt een stuk.
                  Nu nog alles naar de motor leggen, dat lijkt mij ook nog wel even puzzelen, ook omdat je het er natuurlijk strak en netjes in wil hebben liggen.
                  Ik wil alles straks uit het zicht hebben dus dat wordt nog leuk.

                  Ben benieuwd naar opbouwfoto’s king:

                  #17940404
                  lenn0
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2009

                    Ik heb een complete kabelboom laten maken, dus met relais en zekeringen er al tussen. Alles in snakeskin, en met de juiste kabels, ook afgeschermde daar waar nodig (vr sensor) enz. overzichtelijk op kleur gemaakt enzo.
                    Dus alleen door schutboard halen en aansluiten op de injectors, sensoren, enz.
                    Kan eigelijk niet meer fout gaan zo en neemt heel veel werk uit handen.

                    Vandaag begonnen, maar fototoestel vergeten en zoals gewoonlijk natuurlijk niet aan gedacht dat op mn smartphone ook een prima camera zit.

                    #17940405
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Nice!

                      Heb je dan ook geen lhm meer nodig?

                      Is dit een prijzig systeem?

                      #17940406
                      lenn0
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 February 2009

                        Juist, die vervalt. :wors

                        Is maar net wat je prijzig vind, maar dit is een heel betaalbare en dat maakt het wel leuk.

                        #17940407
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          meer dan 500 euro? :angel

                          Als die verrekte luchtmassameter niet meer nodig is, kun je ook eindelijk eens een goed inlaat traject aanleggen!

                          #17940408
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Leuk project

                            c20let of c20xe injectoren hebben de zelfde inbouwmaat als de c24ne, zou je meer opbrengst nodig hebben.
                            Druk verhogen werkt ook averechts nl pomp opbrengst gaat omlaag.

                            zie http://www.max-boost.co.uk/max-boost/fuelling_20LET.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #17940409
                            lenn0
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 February 2009

                              Bedankt. :thumb

                              Ik had de c20xe injectors al in gedachten, gisteren bij het instellen van de ecu werd al verteld dat de originele waarschijnlijk te klein zouden kunnen zijn. (190cc/min @ 3bar)

                              Je link komt dan ook als geroepen, ik had me er nog niet verder verdiept. Wel was ik al niet van plan om de druk hoger dan 3 bar te zetten om inderdaad de pomp te ontzien.
                              De originele injectors hebben we getest en die gaven toch al geen mooi inspuitbeeld meer wanneer er iets meer dan 3 bar druk op gezet werd.

                              Het doel is toch wel, om even met de berekening van deze link in gedachten, uit te komen op een vermogen waarbij met de originele injectors 85 a 90% duty cycle behaald wordt. (90% zou dan zo’n 170pk zijn)
                              Daarmee kom je inderdaad aan de hoge kant uit als je de 80% duty cycle wilt aanhouden.

                              Een xe injector levert dan een geschiktere opbrengst op en zal niet eens echt te groot zijn.

                              :hmmz

                              Iemand nog een setje creme x injectors over? (bosch 0280 150 744)

                              #17940410
                              lenn0
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 February 2009

                                Foto’s

                                Het systeem:

                                DIS bobine:

                                VR sensor pas moeten maken op nieuwe plaats, originele had ik niet meer en weet niet of die uberhaupt geschikt was met dit systeem.
                                De nieuwe past helaas niet in de originele houder.

                                Aansluiting MAP sensor vacuum:

                                (voorheen koude start injector, vandaar de 2 extra gaatjes over)

                                Nu de rest nog.

                                #17940411
                                eddepet007
                                  Lid sinds:
                                  11 February 2005

                                  Had der toen kms op lijkt wel soort gelijk iets

                                  #17940412
                                  lenn0
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2009

                                    KMS gebruikt waarschijnlijk exact dezelfde dis bobine. Die plakken er alleen hun stickertje op.

                                    #17940413
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      Even een paar vraagjes: Die DIS bobine, gebruikt die nog wel die as uit de motor, of gebruikt deze een sensor om de posititie van de krukas te bepalen?

                                      Wat is dat voor dubbele poeli op je krukas? Is die van een standaard C24NE?

                                      Mooi project hoor ! :thumbup

                                      #17940414
                                      eddepet007
                                        Lid sinds:
                                        11 February 2005

                                        As van onsteking zou er theoreties uit kunnen met dis
                                        Maar je bent deze bodig voor je olie pomp
                                        Mooiste is efe as inkorten en dop voor draaien met lagertje
                                        Bij mij zat gewoon ontsteking in zonder kap vond ik niet de mooiste oplossing

                                        #17940415
                                        Fearless
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2005

                                          Op zon mantasite staat dat mooi uitgelegt. Dan hou je de as over en met een dop ipv het hele huis. Mooiste oplossing imo.

                                          #17940416
                                          lenn0
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 February 2009

                                            De dis bobine werkt met een VR sensor, oftewel krukas-positie-sensor, die meet op het triggerwheel, Lammert.

                                            Triggerwheel en dubbele poelie zijn beiden origineel c24ne, en dat maakt het in geval van het triggerwheel al gelijk een stuk makkelijker.
                                            De dubbele poelie was volgens mij bedoeld voor de airco ofzo.

                                            Ja, jammer dat de verdeleras nodig blijft voor de oliepomp maar op mantablog.nl staat inderdaad een keurige oplossing.
                                            Zoiets zullen we dan ook gaan maken.

                                            PS hier wordt momenteel wel lekker gelezen merk ik ( :thumb ) , ik zit nog met een vraag over het monteren van een olietemperatuursensor.
                                            Zie ook http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=22&p=2262728#p2262728 eventueel.

                                            Is er ‘op de pak’ een geschikte plaats in het blok of ontkom ik niet aan het gebruiken van een sandwitchplate?

                                            #17940417
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Zit je VR niet te ver om? Het moment dat de tand verdwijnt wordt gemeten, het gedeelte waar de twee tanden uit zijn moet ver genoeg uit de buurt van het onstekings tijdstip liggen.

                                              #17940418
                                              giuliettaevo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 November 2006

                                                In de meeste gevallen zo’n 60 graden er vandaan in BDP. ;)

                                                #17940419
                                                lenn0
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 February 2009

                                                  Goede vraag, de sensor heeft nu een plaats gekregen die handig uitkwam, zonder hiermee rekening te houden.

                                                  Even over het hoofd gezien dat deze niet overal geplaatst kan worden. (zo maar even het belangrijkste meetpunt in het hele systeem… :angel )
                                                  Zal misschien vrijdag eerst maar eens meten hoeveel graden het nu is, dan weten we of verhuizen noodzakelijk is.

                                                  While the code can cope with any sensor/tooth phasing, during cranking the rpms vary up and down greatly as the engine rotates. It is desireable to place the missing tooth such that it passes the sensor when the engine is somewhat stable. The OEMs have found that certain tooth#1 angles work well and it is worth following their lead.

                                                  It is suggested to align your wheel and sensor to arrive at the following tooth #1 angles. (See later for explanation of tooth#1.)
                                                  4 cylinders ~90-120 deg
                                                  6 cylinders ~50 deg
                                                  8 cylinders ~40 deg

                                                  Interessante materie. Weer iets wijzer geworden.

                                                  #17940421
                                                  dreamix
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Goed bezig , heb zelf ook een kdfi op mijn a manta gebouwd.
                                                    Met 3 liter spruitstuk en groep a met spagettie, loopt echt super.(standaard 2.4 heb ik)
                                                    Geen lmm meer nodig , pipercros filtertje van biesheuvel erop.

                                                    En goede service bij bs autotune, misschien heb je wel mijn maps erin staan die heeft jeroen destijds samen met mij gemaakt.
                                                    Toen ik alles aan de praat had is hij hier thuis langs geweest en zijn we gaan rijden / afstellen. (hij heeft die maps ook opgeslagen in zijn archief)

                                                    Map vacuum heb ik op de orginele vacuum aansluiting erbij aangesloten met een t stukje.

                                                    lpg injectoren

                                                    kabeltjes aansluiten

                                                    Standaard 2.4 vr sensor in orgineel gat gemonteerd. met 2.4 triggerwheel maar zonder dubbele poelie dat heb ik aangepast anders kreeg ik een probleem met de fan die op de waterpomp zit.

                                                    De elektronica.


                                                    Ontsteking heb ik gewoon afgezaagd en afgedopt met een knelkoppeling die ze ook gebruiken bij een verwarming in huis

                                                    Heb zelf ook tunerstudio gekocht maar er zijn ook illigale versie te vinden die compleet werken, maar dat is wel elke keer shit met updates.

                                                    Rij nu meer dan een half jaar met het systeem en ik heb nog nooit stil gestaan.
                                                    heb wel een tijdje problemen gehad met de temp sensor die was niet goed.
                                                    Heeft ff geduurt voordat ik dat had uitgevonden, maar ik weet steeds beter hoe tunerstudio werkt.
                                                    Mijn advies als ie eenmaal loopt elke keer datalogging aan te zetten in tunerstudio.
                                                    Zo kan je altijd terug kijken en dingen vergelijken en kijken of dat een bepaald probleem al langer voorkomt.

                                                    #17940422
                                                    McLambo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 September 2004

                                                      Mooie klus! waar zitten die LPG injectoren nou op aangesloten? direct op de inlaatbuis?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 368)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.