Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B1 2.0 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2012 om 07:51 #17940257
Thanks! Hadden de cilinderwanden ook van die typische ‘stootrandjes’ op het bovenste punt waar de zuiger komt zitten?
10 januari 2012 om 09:56 #17940258Niets bijzonders, slijtage beperkte zich hoofdzakelijk tot de zuigerveren.
11 januari 2012 om 18:07 #17940259Moet hem maar eens gaan showen Lennart want we want :kewlpics :kewlpics
15 januari 2012 om 15:13 #17940261zoek je ook verlagingsveren? ik heb binnenkort een ZGAN set jamex 4CM verlagingsveren over
15 januari 2012 om 16:32 #17940262Ja Joost, wordt weer tijd voor wat mooie plaatjes, maar ik was van de week iedere keer de camera vergeten mee te nemen…. :angel
Wel uitlaat klaar, benzineleidingen etc. Deze week onder de motorkap verder met aansluiten. Hopelijk niet al te veel gepuzzel én de spulletjes die ik nog nodig heb op voorraad, t is eigelijk de bedoeling dat ie aankomend weekend brult……
Over een paar dagen heb ik als het goed is m’n nieuwe telefoon met hd video opnemen, dus dan komt er ook een mooi filmpje van.
Ook altijd leuk natuurlijk, ben zelf wel benieuwd naar het geluid van de rvs groep a.Martien, PM. ;)
19 januari 2012 om 19:03 #17940263Gaan we hem in maarsenveen bekijken?
20 januari 2012 om 09:31 #17940264Gaan we helaas niet redden Joost, wordt geen haastwerk, en er is nog genoeg te doen.
Voor het zeelandweekend zal ie toch wel klaar zijn denk ik. :angel
Hij geeft nog geen teken van leven, we wilden hem eigelijk dit weekend laten draaien, maar het valt nog niet mee op het moment.
Hij krijgt benzine tot aan het inlaatspruitstuk, vonkt, maar injectoren gaan niet open. We verdenken de ecu maar dat is nou net het enige wat we niet weten te meten.
EDIT: vanavond even andere ecu testen en nog wat bedrading nalopen. :)
2 februari 2012 om 17:34 #17940265Zal maar weer eens een update doen he. :thumb
Na een hoop zoekwerk en het uiteindelijke vervangen van de injectoren was het ineens gelijk raak.
Hij loopt super!Nog wat foto’s van de werkzaamheden van afgelopen tijd:
Eerst een adapterplaat voor het luchtfilter gemaakt, ik kon voor een c30se lmm nergens een losse vinden, maar gelukkig heeft mijn vader veel geduld om iets moois te maken.
Het meeste materiaal lag inmiddels hierin. Waar de foto van het eindresultaat is gebleven weet ik niet. :hmmz (in elk geval niet onderin de vuilnisbak beland gelukkig)
Mooi is ie wel geworden.Spal ventilator ter vervanging van de visco:
En geplaatst:
Erg mooi ding van Spal, deze 330mm grote versie heeft standaard 2 platte kanten in de behuizing en past zo precies “in” de radiateur. :thumbup
Begonnen met het aanpassen van de tunnel:
RVS Simons groep A zelfbouw:
Tunnel en schakelmechanisme afmaken, gaskabel plaatsen, koppelingskabel en pedalen plaatsen, dan had er in principe in gereden kunnen worden, als er niet gestrooid was…
Nu nog even alle technische ombouw aspecten netjes maken, dan kunnen we binnenkort aan het optische werk beginnen.
2 februari 2012 om 20:35 #17940266Mooi die ventilator. Welke type heb je gebruikt??
2 februari 2012 om 20:47 #17940267Dit is de VA13-AP9/C-35A
Alsof dit type voor de manta radiator gemaakt is, zo netjes past het.
2 februari 2012 om 21:00 #17940268Ben je niet bang dat je lamellen beschadigen als je die fan tegen de radiateur aan bevestigd?
Ik heb een soortgelijke (van een ander merk), maar die heb ik wel een mm of 5 van de radiateur af zitten…
Wat was er precies met de injectoren? welk type had/heb je?
2 februari 2012 om 21:39 #17940269Het draaiende gedeelte valt iets verder in de behuizing van de fan, daar gebeurt niks mee lijkt me.
Ontwerptechnisch ziet het er niet naar uit dat de fan tegen de lamellen aan kan draaien.Tja, die injectoren, die deden gewoon niks zodra er druk van de pomp op kwam. Het was zelfs zo dat wanneer je de pomp eerst druk op liet bouwen, vervolgens pomp los koppelde en dan de auto startte, dan liep ie keurig op “wat er nog in de leidingen zat”.
Zodra je de pomp inschakelde was het gelijk over…Er zit nu een setje c24ne injectors in, uit mn hoofd 0280150747 van bosch, nu loopt ie super.
Wel had ie volgens mij net zo goed moeten lopen op de 3.0e injectors die niet helemaal fris waren, maar die leveren in principe precies dezelfde hoeveelheid.2 februari 2012 om 22:18 #17940270Lekker bezig Lennaert, enheb je het binnenwerk van de 2.0E luchtweger overgezet naar de grote behuizing?
Met een RVS groep-A schouwe d’r onder zal die wel heel erg bruut klinken, want jij hebt de driedubbele middenbuis er niet tussen gemaakt neem ik aan.
4-bak pook heb ik liggen hoor, alleen geen versoenlijk rubber meer.3 februari 2012 om 07:34 #17940271@Keesjr wrote:
Lekker bezig Lennaert, enheb je het binnenwerk van de 2.0E luchtweger overgezet naar de grote behuizing?
Met een RVS groep-A schouwe d’r onder zal die wel heel erg bruut klinken, want jij hebt de driedubbele middenbuis er niet tussen gemaakt neem ik aan.
4-bak pook heb ik liggen hoor, alleen geen versoenlijk rubber meer.Maakt dat nog veel verschil in geluid; met of zonder vlamdover?
Dus als ik het goed begrijp is het buiswerk van deze uitlaat zelf gebogen?
3 februari 2012 om 08:04 #17940272Jep, binnenwerk van de 2.0e zit nu in de c30se luchtweger Kees. :thumb
En inderdaad, er zit geen vlamdover tussen, en die einddemper die je ziet (kleinste model demper van simons genaamd “handy”) die heb ik ook gebruikt als middendemper.
Je hoort hem wel lekker tekeer gaan, klinkt inderdaad erg bruut!We hebben niks gebogen trouwens (hebben we de spullen ook niet voor), die cardanbocht bijvoorbeeld, die koop je zo universeel.
Het was een gokje, maar aan de vorm mankeerde weinig dus dat was mooi.3 februari 2012 om 08:08 #17940273hmm, interessant… :hmmz *staat genoteerd* king:
24 februari 2012 om 07:52 #17940274Weinig tijd voor updates nu ik net te horen heb gekregen dat er een kleine mantarijd(st)er op komst is! :wub
Wel zoek ik nog steeds een versnellingspookrubber van een 4 bak , lukt me nog niet bij mantaparts enz. te vinden.
Iemand nog een nette / nieuwe over?
24 februari 2012 om 08:04 #17940275een kleine op komst ,gefeliciteerd man
dat is altijd leuk nieuws om te horen te krijgen :thumb24 februari 2012 om 11:22 #17940276Denk dat jan menderink nog wel heeft liggen
24 februari 2012 om 11:39 #17940277Bedoel je zo’n Hoes voor om het pookje???
leuk, een kleine. Wanneer is ze uitgerekend? Dan weet je hoeveel tijd je nog hebt om de Manta klaar te krijgen :jerry
24 februari 2012 om 12:33 #17940278Ja zo’n rubberen pookhoes, die zag ik in jouw topic pas nog op de foto zelfs. ;)
Met de manta komt het wel goed, heb alleen zelf wat veel aan m’n hoofd op het moment.
17 mei is ze uitgerekend.
De reden dat ik het er zo druk mee heb is omdat het allemaal een redelijk bijzonder verhaal is geworden.
Afgelopen zondag na steeds meer verdachte symptomen toch maar eens test gedaan en er toen achtergekomen.
Toen bleek dat ik al een paar weken onterecht liep te zeuren over haar steeds dikker wordende buik, want nu bleek ze dus ineens al 28weken zwanger, en dan groeit het ineens wel als kool ja!!! :shock: :angelDwars door de pil heen, nooit echt reden tot twijfel gehad, totdat alles ineens ging groeien en doen zeg maar….
Enige nadeel is dat je nu ineens 7 maanden minder de tijd hebt om alles te regelen en even te kunnen wennen. ;)Maar, gelukkig gezond en alles er op en dr aan, en ook hardstikke welkom!
24 februari 2012 om 13:25 #17940279Das idd mooi kort dag
Maar zal allemaal wel goed komen
Iig gefeliciteerd27 februari 2012 om 21:57 #17940280zie trouwens wel reclame van interessante motormerken op de achtergrond :thumb
en natuurlijk gefeliciteerd
john
1 maart 2012 om 14:10 #17940281Dat is hobby/werk van pa. :thumb Maar hij rijdt zelf eigelijk al een tijdje geen motor meer.
En, bedankt allen!
*Nog steeds een 4 bak pookhoes gezocht*
1 maart 2012 om 16:14 #17940282waarom niet effe 5 bak deel er in zetten met midden consule
staat toch mooier -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.