Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B1 2.0 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2013 om 20:25 #17940495
De set kost genoeg, maar dan heb je ook wat.
Verzendkosten waren zeer schappelijk, hij rekende slechts 5 pond, dat is nog geen 6 euro, pakketje binnen nl is nog duurder…
Ja t is de bedoeling dat deze set gewoon op de normale koelers past. :thumb
Blauw, zwart, rood, andere kleuren kan je ook aan hem vragen meen ik gelezen te hebben op het engelse club forum. (omoc)
Ze leveren nog ander vakwerk trouwens, maar dat kost me net iets te veel…
:wub
3 mei 2013 om 20:48 #17940496brrr 595 pond :P
Heb al een c20xe rwd uitlaatspruitstuk geloof een risse is wel 63.5 mm uitgaand.
Alleen de pijpen nog ff inwikkelen met heatwrap. anders smelt mn remresevoirpotje weg denk :P
Heb nog een 1.8s slangen set hier liggen maak die dr wel eerst aan en aankomende winter ff helemaal afmaken denk !4 mei 2013 om 20:44 #17940497Moet je eens omrekenen naar guldens, das pas echt schrikken. :D
Versie 2.0 van de uitlaat, past beter, motorsteun heeft ook meer ruimte nu. Ik vind hem netjes zo.
Nu ook 63,5 mm uitgaand trouwens.Even heatwrappen nog en klaar.
Volgende stap, het inlaatspruitstuk voor de busa bodies.
5 mei 2013 om 15:49 #17940498Ja dat zijn vaklui van Retropower, volg hun projecten al een paar jaar met veel plezier :thumb
8 mei 2013 om 21:19 #17940499Ik heb vandaag m’n Retropower slangenset ontvangen.
Ben er goed over te spreken, erg mooi spul, pasvorm is goed. :thumb
Hier nog wat andere werkzaamheden van de afgelopen dagen:
8 mei 2013 om 21:27 #17940500Inlaatspruitstuk even netjes laten vlakken:
Nu nog netjes van rond naar ovaal zien te krijgen… :hmmz
15 meter heatwrap voor de custom spaghetti…
Ongeveer 11 meter verder:
8 mei 2013 om 21:33 #179405018 mei 2013 om 21:54 #17940502ziet er allemaal zeer netjes uit :thumbup
maar hoeveel pk winst levert dat nou op die throttle bodies?
9 mei 2013 om 10:26 #17940503Dank je.
Pk winst zullen we op de testbank zien.
Bedrijven als SBD Motorsport bijvoorbeeld claimen met hun tapered TB kit een winst van 38% vermogen op een standaard motor met fatsoenlijke uitlaat.
208 pk is niet niks, dus ik wil de cijfers wat realistischer voor mezelf houden en blij zijn met alles vanaf 180 pk aan de achterwielen. :thumbOok heb ik geen 600 euro spaghetti spruitstuk, al moet ik toegeven dat ik wel eens eerder een c20xe met een zelfbouw heb gereden icm 40mm carburateurs, en dat ding ging verschrikkelijk hard.
Veel valt of staat ook met het inlaatspruitstuk, die moet gewoon kloppen en daar mankeert het naar mijn mening nog al eens aan, zelfs duurdere bogg brothers spruitstukken vind ik niet altijd mooi ontworpen.
13 mei 2013 om 21:38 #17940504Herriepijp bijna klaar, alleen nog even aflassen en moer voor de lambdasonde plaatsen.
Dit keer voor een ander ontwerpje gegaan, gewoon alles naar de bestuurderskant gedaan.
13 mei 2013 om 21:49 #17940505zonne dikke puup:P
14 mei 2013 om 09:36 #17940506kijk! mooi project!!
is goed te doen he zo’n uitlaat zelf lassen. :thumb
17 mei 2013 om 12:52 #17940507Nou ja vooruit, dat ging inderdaad nog wel. :thumb
Die inlaat is ingewikkelder. :swear
20 mei 2013 om 21:01 #17940508Kostte aardig wat moeite, maar die ouwe heeft het toch weer mooi voor elkaar gekregen. :thumb
Nog even aflassen en verder afwerken.
22 mei 2013 om 19:03 #17940509goed bezig!
22 mei 2013 om 20:34 #17940510Het spruitstuk is bijna klaar, de binnenkant moet nog verder geflowt worden.
De buizen zijn redelijk lang geworden maar dat is voor deze motor niet verkeerd denk ik.
22 mei 2013 om 21:16 #17940511En dat was gisteren…
Vandaag is m’n vader een avondje aan het draaien geweest:
Verder nog genoeg te doen, koppelstukken, klepbediening verlengen, injectorgaten afdichten, luchtkelken maken, luchtfilter doen.
Alles maatwerk… En dan ook nog wat bekabeling…23 mei 2013 om 10:24 #17940512Je pa is mooi handig met dat werk. Ideaal!
24 mei 2013 om 21:46 #17940513:thumb
Even passen… :wub
Van het weekend ga ik me maar eens verdiepen in de diverse keuzes in het Pipercross assortiment, icm de ruimte die ik heb.
27 mei 2013 om 22:27 #17940514Om mijn kromme gasklep probleem op te lossen heb ik vorige week maar een “nieuwe” set gekocht, compleet op de injectors na.
Totale uitgave 5 tientjes, das wel even wat leuker dan een setje jenvey’s aanschaffen. :worsDe TB’s zijn nu bijna klaar, het begint nu wel te kriebelen.
Morgen even een Pipercross PX500 filter bestellen, hopelijk ook woensdag binnen.
Wel een geruststelling, na een avondje met diverse mallen passen en meten, het blok iets lager gelegd en een heel klein beetje kantelen (milimeter werk, geen scheef carter dus!), heb ik nu toch vertrouwen een goed passend filter te hebben gevonden, niet een van de grootste, dat mag duidelijk zijn…
Het was even spannend, want ja, de TB’s staan best schuin, en de inlaat was toch wel vrij lang geworden… Maar het is gelukt.De kelken zijn hopelijk woensdag ook binnen, origineel hayabusa, deze zijn van rubber en zorgen gelijk voor een perfekte aansluiting tussen TB en achterplaat filter, door deze vinding ook weer een puzzeltje minder.
Dan gaskabel nog pasmaken, en kabel voor de handchoke (ook origineel hayabusa, ideaal)
Daarna hoofdzakelijk nog werk aan de bedrading.29 mei 2013 om 18:22 #17940515Ik ben benieuwd naar het resultaat, maar je bent iig lekker creatief bezig!! En het begint er al goed op te lijken!
29 mei 2013 om 21:19 #17940516Lekkerlekkerlekker!
Kijk je pipercross filter even goed na, na een tijdje rijden.
Mijne begon in te scheuren langs het originele gaaswerk binnenin.
Dit heb ik opgelost door een stukje gaas in de onbeschermde delen te zetten. Lijkt me niet tof als die de losse schuim opzuigen gaat.29 mei 2013 om 21:52 #17940517We zijn een heel eind! Vanavond een groot gedeelte van de bedrading gedaan.
Nog een aantal draden verleggen en wat stekkers aansluiten, setje bougiekabels scoren en dan is ie electrisch een heel eind klaar.
Mechanisch verder nog een gaskabel leggen, handchoke aansluiten, paar kleine slangetjes leggen en vast nog wel een paar kleine dingen.Daarnaast nog:
– Silicone koppelstukjes voor de inlaat/throttle bodies bestellen.
Na een tijdje zoeken eindelijk een firma gevonden die mijn maat levert, en op voorraad heeft. (ik zat natuurlijk weer met een afwijkende maat!)
Morgenochtend gelijk even een metertje bestellen. Schappelijke prijs gelukkig, zat anders niet echt op die verplichte meter lengte te wachten.– Suzuki heeft mijn kelken niet op voorraad, waarschijnlijk in de loop van volgende week binnen.
– En mijn Pipercross moet nog rechtstreeks uit engeland komen! Ook volgende week binnen.
De bedoeling is wel om volgende week de sleutel om te draaien!!!
30 mei 2013 om 10:35 #17940518En suzuki inlaatrubbers was er niet?
Je moet m niet enkel in de rubbers laten hangen. ..gaat niet heel lang goed. Bij mij werkte de siloconen kpppelslangen prima…een maand of 2. Originele rubbers zijn hier veel beter voor geschikt want die vallen precies in de randjes op je bodies30 mei 2013 om 11:07 #17940519De suzuki inlaatrubbers hadden inderdaad het mooist geweest, maar deze hebben een verloop wat ze voor mijn inlaatspruistuk onbruikbaar maakten.
Ik moet 56 naar 56 mm hebben.Maar je moet even naar de laatste foto kijken. ;) Er zijn 2 steunen gelast op het spruitstuk waar de bodies in vastgeschroeft zitten, die zullen er niet af vallen.
Ik wilde inderdaad absoluut het risico niet nemen door alleen te vertrouwen op silicone koppelstukjes als bevestiging. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.