Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B1 2.0 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2013 om 10:21 #17940472
Op wat voor motor vallen je ogen 16 klepper?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
18 april 2013 om 11:05 #17940473Ik heb wel even gedacht om iets geks te doen met een ander merk motor, maar dat wordt een project dat veel te lang gaat duren, geen zin in…
Maar ik vind een wat simpelere c20xe ombouw met throttle bodies ook wel interessant. :angel
19 april 2013 om 14:28 #17940474Alvast wat in huis gehaald.
Gereviseerde kop, veel andere delen vervangen. Natuurlijk nog even nakijken en in elk geval nieuwe lagers plaatsen in het onderblok.
Met dank aan Bulstra Transport. :wors
Meer dan 300 km van Groningen naar Zeeland en goedkoper dan de benzinekosten die ik zelf gehad zou hebben…
Wat een uitkomst, keurig geregeld daar. Gisteren opgehaald bij de verkoper, vandaag bij mij afgeleverd. :thumb
19 april 2013 om 14:38 #17940475Zo, je laat er geen gras over groeien! hehe
Persoonlijk heb ik niet zoveel kaas gegeten van die DOHC motoren, dus ik ga het weer volgen :thumbup
19 april 2013 om 19:33 #17940476schone manta , jammer van je blok
maar ander blok ziet er ook leuk uiten je kan andere plezieren met sommige dingen te verkopen
zoals ontstekinggrtz chris(ke)
20 april 2013 om 09:05 #17940477Ja Lammert, kost weer alles zo, maar met dit weer is het zonde dat er niet gereden kan worden.
Thanks Chris. :thumb
Huidige status:
Motor staat er dus al.
Standaard inlaatspruitstuk en voorwielaandrijver spaghetti spruitstuk liggen ook klaar om te verbouwen.
Versnellingsbak, carterpan, motorsteunen heb ik maandag.M’n hayabusa throttle bodies heb ik gisteren ontvangen, helaas teleurstellend dat deze niet helemaal in orde bleken te zijn.
1 kromme klep, zo te zien een backfire gehad, dus daar gaat ook weer iets meer werk in zitten…20 april 2013 om 09:16 #17940478Hoe werkt zoiets, gasklephuizen van een motorfiets?
– De hayabusa motor heeft een kleinere inhoud
– hoe doe je dat met inspuiting? gebruik je daar ook je huidige computer voor?
– past dat wel?20 april 2013 om 13:05 #17940479Het is een interessante “locost” throttle body oplossing.
Allemaal relatief goedkoop vooral omdat ik de KDFI al heb liggen, en omdat de gemiddelde tweedehands prijs van dit soort itb’s ligt op het niveau waar je normaal gesproken 1 kale single body voor koopt…
Niet op de engelse ebay gaan kijken, want daar zijn ze helemaal gek van dit soort conversies en vragen ze het dubbele voor deze bodies!De hayabusa heeft natuurlijk maar een inhoud van 1300cc , maar wil wel graag 11.000 rpm of meer draaien.
Die kleppen zijn daarom best royaal van formaat en zeker goed bruikbaar voor een 2.0 16v.
Om precies te zijn, deze beginnen met 50mm aan de linlaatkant, hebben een gasklep van 46mm en lopen daarna verder af naar 42mm.Inspuiting wil ik doen met de KDFI en de originele brandstofgallerij met indien ze groot genoeg zijn, de originele c20xe injectors die ik nog niet zo lang geleden in tip top conditie heb laten brengen.
Past dat wel? Met wat aanpassingen, het een wat meer werk dan het ander….
Even wat foto’s van wat min of meer de planning is, gejat van het web:
Standaard GSXR 1300 haybusa bodies:
Nu het mooiste gedeelte:
Ze zijn volledig individueel en geheel te scheiden van elkaar, dat maakt het makkelijk.
Er moeten 3 langere draadeinden in geplaatst worden en ze moeten op de juiste afstand gezet worden, ook de klepbediening verlengen.
Het meeste werk gaat hier in zitten denk ik, het verbouwen van een standaard inlaatspruitstuk:
Ook even gepikt, staat toevallig nog te koop ook op marktplaats:
Geluid aan zetten aub ;)
[youtube:iswiq8go]http://www.youtube.com/watch?v=stqT5LCAGUE[/youtube:iswiq8go]
[youtube:iswiq8go]http://www.youtube.com/watch?v=2_gz5Zewhok[/youtube:iswiq8go]
20 april 2013 om 13:31 #17940480Jeetje wat loop dat zeg!
Loopt ook woest sationair man!Dat gaat die C20Xe lekker vinden hoor!
21 april 2013 om 21:55 #17940481Ik denk het ook wel. :thumb
Manta en 16v kunnen alvast aan elkaar wennen:
Kleurencombinatie oranje/blauw bevalt me wel.
Gaskleppen los:
Deze is nog onderhevig aan een fikse gewichtsbesparing: (zonde he, mooi rood is niet lelijk, maar in mijn geval wel overbodig)
Ligt ook klaar om mee te gaan puzzelen:
Ja jammer…
Ziet er allemaal keurig uit.
Oliepomp pakking moet even vervangen worden, vorige eigenaar had er een papieren tussen gezet, lekte klein beetje, moet natuurlijk een stalen pakking zijn. Verder ziet het er goed uit, duidelijk goed onderhouden.
22 april 2013 om 19:57 #17940482:wors :thumb :wub
22 april 2013 om 20:25 #17940483Leuk projectje zo ja:D En je kunt je kdfi weer gebruiken dus geluk bij een ongeluk.
Heb je de originele hayabusha rubbers er al bij? Dat randje zou ook op de inlaat moeten komen.
plus een stel beugels aan de gaskleppen en de inlaat…dan moet het blijven zitten.
Met de r1 carbs heb ik lopen klooien met van alles en nog wat. Dure slangen, goedkope slangen. enz enz.
Het beste is met de originele rubbers en klemmen aan de gang gaan.
En die beugels zijn weer belangrijk omdat anders de kleppen met de motorrubbers mee gaan rammelen, die rammelen dus los. Daar heb je op een fiets geen last van omdat het blok stijf in het frame hangt.Heb je trouwens dat afgedopte onstekingsdeel nog?
Heb mijne laatst bij de draaibankman neer gelegd. Weet nog niet of die er al klaar mee is of nie, als die er nog niets aan gedaan heeft wil ik die van jou wel overnemen :thumbup22 april 2013 om 21:51 #17940484Bedankt voor de tips, ik snap wat je bedoelt, wordt zeker goed naar gekeken om een degelijke constructie te realiseren.
Originele rubbers zijn vast geen probleem om te krijgen.
Alhoewel, nu ik met die kromme klep zit blijkt gewoon dat Suzuki die helemaal niet los levert, dat is eigelijk waanzin als je eens wist hoe veel van die kleppen er krom gaan door backfires…….
Hier alvast een begin aan het inlaatspruitstuk, het makkelijke gedeelte… (voor de liefhebbers, het was geen 197 type dat nu gesloopt is )
Hij moet nog korter afgezaagd worden, er zit op deze lengte nog wat verloop in de middelste buizen.
Je hebt een pm Fearless :thumb
25 april 2013 om 09:52 #17940485Iemand nog een losse 18s olie aanzuigbuis over ?
Zogezegd transportschade, maar lijkt me duidelijk dat er iemand geknoeid heeft tijdens het demonteren van deze buis… :sleeping
Nu zit ik dus met een geknikte en verwrongen pijp.
25 april 2013 om 10:10 #17940463Heb nog wel wat 18s delen op mp staan
25 april 2013 om 10:39 #17940464Zag het staan eddie, maar ik weet van welk type blok die aanzuigbuis afkomt, maar het lijkt niet echt op een 18s buis . :hmmz
25 april 2013 om 21:31 #17940486Heb je voor mij foto van 18 s buis dan evt via mail
25 april 2013 om 21:39 #17940487is de duidelijkste die ik heb.
30 april 2013 om 21:27 #17940488Uiteindelijk de originele aanzuigbuis maar aangepast…
Dit keer ook maar eens zo’n nieuwere spatplaat/carterpakking gebruikt om van die kurk ellende af te zijn.
Motor weer dicht gemaakt voor een nadere kennismaking met de auto.
Dit was te verwachten… :hmmz
Gelukkig lag er ergens op zolder bedolven onder het stof een eerder aangepast kachelhuis.
Op de een of andere manier is in de loop der tijd wel een gedeelte van het plastic verdwenen… :hmmz
Dit keer een mooiere oplossing voor bedacht.Levert gelijk een mooiere plek voor de DIS ontsteking op. :thumb
30 april 2013 om 21:38 #17940489Puzzelen met de spaghetti…
1 mei 2013 om 05:09 #17940490Ziet er weer toppie uit leanert
1 mei 2013 om 11:48 #17940491Bedankt ed.
Vanochtend maar even een mooie slangenset besteld bij Retropower , hoeven we daar ook niet meer mee te rotzooien. :thumb
3 mei 2013 om 19:02 #17940492Wel het nettere werk
3 mei 2013 om 19:14 #17940493Zeker netjes! Ook mooi gedaan dat kachelhuis zo. :thumbup
3 mei 2013 om 19:59 #17940494Hej verrek :) Die waterslangen mut ik ook hebben !!! :)
Kost dat nog met verzenden af u.k. ? Past op orginele manta gsi/gte koeler ?
:afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.