Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B1 2.0 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2013 om 22:40 #17940447
Ik zie het, even de 1.3 handleiding erbij gepakt, en daar zijn ze inderdaad aanwezig op pin 40/41/42/43
Op de 1.4 zijn deze vervangen door ignition outputs voor cilinder 5 en 6. USB komt bij de 1.4 niet meer terug in de hoofdstekkers.Ik hou het maar op deze oplossing, is zo ook erg goed bruikbaar.
Kabelboom is uitgezocht, plus aan accu , min aan blok , contact , benzinepomp, zijn al aangesloten. De rest ligt alvast op de juiste plaats.
22 januari 2013 om 11:30 #17940448Lekker bezig hoor! De 1.4 heeft die dan de usb aansluiting op de printplaat zitten ofzo?
22 januari 2013 om 13:09 #17940449Klopt, zie hier.
Maar zoals je op mijn foto’s kan zien is het is geen probleem om deze makkelijk toegankelijk te maken.
22 januari 2013 om 17:39 #17940450AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zou niet zomaar zelf op de print gaan solderen zo’n fabriek printplaat is erg lastig te solderen.
Ik heb nog een losse printplaat liggen waar een jumpertje niet zo netje is gesoldeert, wordt je niet blij van.22 januari 2013 om 17:52 #17940451ah nu snap ik hem, dat is een aansluiting voor een snoertje.
Dan is dat dopje in de behuizing wel een goed idee ja! :thumbup23 januari 2013 om 13:04 #17940452:thumb
Nog even over de klopsensor plannen. Die komen te vervallen. De 1.4 heeft namelijk in tegenstelling tot de 1.3 geen klopsensor circuit meer.
En externe hardware kost over het algemeen aardig wat….Helaas pindakaas.
Van de week maar verder met de verdeler aanpassen en stekkers aansluiten.
23 januari 2013 om 16:15 #17940453Volgens mij heeft de helft van de Manta/Ascona rijders er zo’n mooie Yuasa accu in zitten (ik ook!)
24 januari 2013 om 07:53 #17940454Even een fraaie update van mijn vader, mooi werk. :wors
:wub
Ook geschikte bougiekabels weten te vinden.
Vrijdag weer verder.
24 januari 2013 om 09:26 #17940240Super! Waar heeft ‘ie het nou van gemaakt? ouwe ontsteking? ziet er super uit!
24 januari 2013 om 10:29 #17940244Correct :thumb
25 januari 2013 om 11:42 #17940455PUZZELTJE VOOR DE LIEFHEBBER!!!
Ik heb een testrapport gekregen bij het reinigen van mijn c20xe injectors en ik kom er even niet meer uit.
Ik wil de injectoropbrengst uit het rapport vertalen naar voor mij bruikbare informatie.
Hier is wat ik weet:
Opbrengsten 0-280-150-744 injectors in theorie, op 100% duty cycle:
214cc / min @ 2.5 bar
234cc / min @ 3 bar
270cc / min @ 4 bar (eigen berekening)Nu heb ik een testrapport gekregen met de volgende waarden:
simulatietoerental = 6000 rpm , openingstijd 4.4 ms , testduur 120 seconden, gemeten hoeveelheid 134ml, gemeten op 4 bar
Wat ik wil weten uit mijn eigen rapport:
opbrengst in cc / min @ x bar
Hoe bereken ik dit?
25 januari 2013 om 18:25 #179404566000 RPM = 3000 ontbrandingen per minuut (4takt)
per ontbranding gaat de injector 4.4 ms open, dus dat geeft 3000*0.0044 = 13.2 sec dat de injectoren opengaan per minuut.
Testduur is 120 seconden, dus 2 minuten. Dat geeft 13.2*2 = 26.4 sec dat de injectoren over de testperiode geopend zijn.
26.4 past 60/26.4 = 2.273 maal in een minuut.
gemeten hoeveelheid is 134cc.De opbrengst is dan dus 2.273*134 = 304.5 cc/min op een druk van 4 bar :D
25 januari 2013 om 22:52 #17940457Bedankt Ben, ik kwam vanmiddag met een hele andere berekening op hetzelfde uit, maar ik vond de uitkomst dusdanig hoog dat ik het niet aannemelijk vond.
Ik had minder opbrengst verwacht, rond de 270cc, maar het zal wel kloppen.
Wel mag zo’n test van mij iets bruikbaarder in elkaar zitten, testen op 3 bar op 100% duty cycle had me veel meer gezegd. :DFoto’s van vanavond:
Voormalig verdeler klaar.
Inlaatbuis, nieuw K&N filter, inlaatlucht temperatuursensor gemonteerd.
Kabelboom ligt al een eind netjes, gedeeltelijk ingepakt. Nu nog inkorten, stekkers aansluiten en verder afwerken.
28 januari 2013 om 19:08 #17940458Alles aangesloten.
Vind het zo wel opgeknapt onder de kap!
Morgen niet m’n laptop vergeten en dan maar eens kijken of het ook allemaal werkt.
30 januari 2013 om 11:38 #17940459Nou? Doet ie t?
30 januari 2013 om 12:34 #17940460Ja hij loopt. Je bent er nog niet zo maar klaar mee, maar na wat meetwerk, callibreren, denkfoutje herstellen (ontstekingsvolgorde wasted spark, bougiekabel verkeerd om) , ontsteking goed gezet, toen bleef ie wel goed lopen.
Wel de idle valve los moeten halen omdat deze een dansend toerental gaf.
Loopt nog erg rijk lijkt het wel, maar daar heb ik ook nog geen uitsluitsel over omdat er waarschijnlijk een foutje in de aansluiting van de afr controller zit. Moet nog even gecontroleerd worden.Hoop werk hoor. Die cursus lijkt me geen verkeerd idee. ;)
30 januari 2013 om 16:34 #17940461Top man, dus je gaat binnenkort banken?
Cursusje ga ik zoiezo ff doen, dat wordt m alleen wel de 2e helft van dit jaar ivbm andere cursussen.
Heb ook nog niets besteld of gekocht qua managment. Maar ben dr al wel zo goed als zeker van dat het een kdfi wordt.
Binnenkort ook eventjes alvast de ontstekingshuis aanpassen zoals jij dat ook gedaan hebt.
:thumbup6 februari 2013 om 14:46 #17940462Binnenkort hoop ik wel ja!
We zijn al wat verder maar er valt véél te leren en een grote valkuil bij zo’n systeem vind ik dan ook dat je echt veel te veel in kan stellen, te veel opties die ik eerst wil begrijpen.
Stap voor stap lezen, leren, afstellen… Vandaag of morgen gaat ie de straat wel een keertje op denk ik.22 maart 2013 om 17:40 #17940465Ben eens benieuwd naar hoe die nu is. Ondertussen al afgesteld?
26 maart 2013 om 11:17 #17940466Gisteren tijdens het mappen helaas kapot gelopen op de testbank.
Lagerschade (de rest valt hopelijk nog mee) . Oorzaak nog onbekend, blok gaat binnenkort uit elkaar.
Er was nog niet eens echt mee getrapt, mappen was tot ongeveer 50% load gedaan toen het fout ging.
:swear
26 maart 2013 om 11:32 #17940467Oeps, dus eerder een mechanisch foutje….
Wat gebeurde er precies waardoor je merkte dat het fout ging?
26 maart 2013 om 11:53 #17940468In elk geval mechanisch falen, laten we het daar maar even op houden tot ik de oorzaak weet.
Olietemp liep hoog op, koelvloeistof ook, even een rammel gehoord, gelijk uit gezet.
18 april 2013 om 08:52 #17940469Verandering van plannen, heb zin in wat anders dan de CIH motoren.
Al mijn CIH spul mag weg, staat ook op marktplaats, heb er wat prijzen bij gezet, maar alles is bespreekbaar, dus stuur een pm of bericht via marktplaats, of bel, als je interesse in iets hebt, en we komen er wel uit!
Heb een goede 5 bak, het hele inlaatgebeuren, een c24ne waar het onderblok van gereviseerd moet worden en nog meer klein spul.
18 april 2013 om 08:59 #17940470Linkje?
18 april 2013 om 10:00 #17940471http://link.marktplaats.nl/666609176
de rest vind je zo ook wel.
Prijzen zijn vraagprijzen he, sommige delen vond ik wat moeilijk op waarde te schatten, alles is bespreekbaar.
De motor is perfect voor iemand die een snelle 2.4 (of meer inhoud natuurlijk) wil bouwen en dus toch gesmede zuigers en de hele mikmak gaat plaatsen.
( Je kan ook een zogezegd goede c24ne voor 1000 euro kopen, maar die wil je heus ook niet inbouwen zonder compleet aan te pakken. ;) )Uiteindelijk is er een ander type motor waar ik toch wat gekker op ben en wat leukere mogelijkheden mee zie, dus heb de keuze maar gemaakt om deze niet opnieuw op te bouwen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.