Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta b restauratie en ombouw naar 16v (16v vraagje)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2012 om 16:33 #18016114
ja dat zij hij ook tegen mij ja dat die witte manta naar warns is gegaan
22 mei 2012 om 21:14 #18016115@Fryslan Dennis wrote:
van doekelle ;)
hoe ken jij hem nou weer dan??
hahahamooie boel net :thumbup
23 mei 2012 om 05:43 #18016116hahahahah no sju et sit sa ik heb even stage gelopen bij hubbert in stavoren en toen werkte hij er ook en ging toen wel snel es even met zijn record er heen
23 mei 2012 om 06:43 #18016117aaah op san fiets :D
de record staat nu stil.
met de commodore er naast.30 mei 2012 om 09:40 #18016118ik zoek ook nog een draagarm voor de manta.
onderste linker draag arm die aan je chasi komt. heeft iemand zo’n draagarm?
zal vanavond even foto’s er bij zetten.30 mei 2012 om 16:58 #18016119ben van het weekend even lekker aan het slopen geweest. :D
motor er uit gehaald.
en met de stoomcleaner met freeskop dr op even door de motor ruimte geweest.
met een beetje ontvetter er doorheen.en toen zag ik dus dan mijn draag arm stuk is.
dus gelijk ook de vooras er onder weg gehaald30 mei 2012 om 20:12 #18016120de rode kleur komt weer terug zo ken ik deze manta weer ;)
30 mei 2012 om 20:15 #18016121@sh93 wrote:
ik zoek ook nog een draagarm voor de manta.
onderste linker draag arm die aan je chasi komt. heeft iemand zo’n draagarm?
zal vanavond even foto’s er bij zetten.Manta24v (Danny) heeft er vast wel eentje voor je liggen. :thumbup
30 mei 2012 om 20:37 #18016122@mugenpower wrote:
@sh93 wrote:
ik zoek ook nog een draagarm voor de manta.
onderste linker draag arm die aan je chasi komt. heeft iemand zo’n draagarm?
zal vanavond even foto’s er bij zetten.Manta24v (Danny) heeft er vast wel eentje voor je liggen. :thumbup
ik heb met ene danny op marktplaats gesproken. (mischien wel dezelfde)
ik heb ze bij hem besteld en de rubbers zitten er in :thumb
dus met de vooras ben ik geholpen :Dde 2.0 heb ik ook aan de praat gekregen.
dus deze nog wat mooi maken.
motor ruimte opknappen. beetje las werk, afwerken spuiten.
en de vooras er weer onder en de motor er weer in.nu heb ik nog een vraag.: is het mogenlijk om de motor op de vooras te zetten en dan de auto er overheen te zetten??
of is het makelijker om de as er onder te zetten en dan de motor er in te hangen. < dit heb ik altijd gedaan<vroeg het me gewoon af king:
30 mei 2012 om 20:39 #18016123@Fryslan Dennis wrote:
de rode kleur komt weer terug zo ken ik deze manta weer ;)
haha ja ik ook.
die mat zwarte kleur had niet egt een goeie hechting op somige plaatsen.
ik spoot het er zo af :thumb30 mei 2012 om 21:04 #18016124ik vraag me tog egt af hoe je een draag arm zo kan krijgen….. :shock:
op deze foto kun je het niet heel duidelijk zien, maar de draagarm die je rechts op de foto ziet.
dat is die ene die van je vooras naar chasi balk gaat.
daar zit ook een beste scheur in.(je ziet net boven de vooras wel een roest spoor)
dus daar komt ook een nieuwe voor :thumb30 mei 2012 om 21:24 #18016125@sh93 wrote:
@mugenpower wrote:
@sh93 wrote:
ik zoek ook nog een draagarm voor de manta.
onderste linker draag arm die aan je chasi komt. heeft iemand zo’n draagarm?
zal vanavond even foto’s er bij zetten.Manta24v (Danny) heeft er vast wel eentje voor je liggen. :thumbup
ik heb met ene danny op marktplaats gesproken. (mischien wel dezelfde)
ik heb ze bij hem besteld en de rubbers zitten er in :thumb
dus met de vooras ben ik geholpen :Dde 2.0 heb ik ook aan de praat gekregen.
dus deze nog wat mooi maken.
motor ruimte opknappen. beetje las werk, afwerken spuiten.
en de vooras er weer onder en de motor er weer in.nu heb ik nog een vraag.: is het mogenlijk om de motor op de vooras te zetten en dan de auto er overheen te zetten??
of is het makelijker om de as er onder te zetten en dan de motor er in te hangen. < dit heb ik altijd gedaan<vroeg het me gewoon af king:
Als het vers gepowdercoate draagarmpjes zijn dan is dat idd die Danny. :thumb
Wat betreft het overheenzetten. Dat ben ik hier al een paar keer tegengekomen. Schijnt zelfs makkelijker te zijn. Maar ik val niet onder de sleutelaars die even een blokje ombouwen dus dan kan je beter even navragen in de (ver)bouwtopics. ;)
30 mei 2012 om 21:29 #18016126ah dan hebben we dezelfde danny.. haha :thumbup :thumbup
ik zal het nog eens even navragen of het idd te doen is :thumb30 mei 2012 om 23:46 #18016127Als je vanaf 0 begint maakt het niet zoveel uit, maar als het om een rijdend exemplaar gaat, dan gaat vanaf boven het verhaal toch sneller dan met vooras en al de boel verwisselen.
1 juni 2012 om 15:07 #18016128@henk 400rr wrote:
Als je vanaf 0 begint maakt het niet zoveel uit, maar als het om een rijdend exemplaar gaat, dan gaat vanaf boven het verhaal toch sneller dan met vooras en al de boel verwisselen.
bedankt! :thumb
dan gaan we dat doen :thumbup2 juni 2012 om 07:55 #18016129AnoniemLid sinds:
1 January 1970@sh93 wrote:
nee, je bedoeld de record :D
maar die is weer van een ander hier uit de buurt.whahaha die zie ik ook regelmatig staan en rijden
ik kom voor m,n werk nog wel eens in ijlst
op de spoorbrug ;)even verder als de eigenaar van die dukes rekord woont
staat ook vaak een zwarte c kadett met
“de hunnekop” op t achterraam :thumb ;)2 juni 2012 om 10:56 #18016130haha, ja dat is een sedan.
is volgens mij van ruud als ik het goed heb :D4 juni 2012 om 08:27 #18016131Wat voor een kleur gaat de auto worden?
4 juni 2012 om 08:40 #18016132metalic blauw denk ik. zo iets komt er op.
ben er nog niet helemaal uit.
king:8 juni 2012 om 22:31 #18016134van de week weer wat gedaan.
en ik heb ook weer een paar vraagjes.ben lekker aan het schuren en spuiten geweest.
er waren nog wel een paar rotte plekken. onder andere aan de dragende delen.
hier zie je nu niks meer van :thumb
hier heb ik dus een vraag over:
de meest linkse draad, dit is blauw-wit: dynamo??
de tweede van links, dit is zwart-rood: startmotor als het goed is (startsignaal)
dan de derde van links, dit is een dikkere rode, voeding accu
en dan de laatste rechts, dit is groen-blauw met een oogje er aan. waar is deze voor??de eerst en laatste weet ik niet zeker.
nog even een foto van de kabelboom. voor een beter overzicht.
en nog een vraagje, hier is een vertakking te zien. naar links is voor de kachel motor. en naar de rechter kant???
dit is een witte draad en een blauwe draad. waar zijn dezen voor? zelf meende ik van de temperatuur sensor op het
termostaat huis???
en toen vond ik nog 2 stekker achter mijn zekeringen kast….
waar zijn deze 2 voor???als de laatste dingetjes morgen wat mee zitten, dan kan morgen de voor as en de motor en weer onder :thumb :thumb
9 juni 2012 om 16:09 #18016135iemand? ben er nu aan toe..
9 juni 2012 om 19:38 #18016136de 2 laatste stekkers, kun je ze niet “volgen” naar waar het naartoe gaat ?
weet het niet heel zeker hoor, maar toch…
verder de foto erboven… aftakking naar de bobine ?
en dan daarboven… blauw wit, is dynamo. blauw geel (of groen) is tempratuur sensor,
voor het metertje in je klokkenset.9 juni 2012 om 21:44 #18016137badankt
blauw groen van de bovenste foto. kan deze ook van mijn oliedruk meter zijn?
en dan de onderste foto, die 2 stekkers. ik denk dat ze van de mist lamp schakelaars zijn. maar weel dit (nog)niet zeker.
morgen alles nog maar even nalopen.
:thumb10 juni 2012 om 08:11 #18016138indien je geen oliedruk meter in je dash hebt, dan heb je dus gewoon een oliedruk sensor, welke een rood lampje laat branden. daar kan indd de draad ook voor wezen.
10 juni 2012 om 20:16 #18016139dynamo lampje werkt!
maar het olie druk lampje nog niet… welke is dit precies???
de kleur draad is groen blauw van de olie lamp
en dan nog de dashbord verlichting van de manta.
heeft de manta alleen de pitjes boven in als verlichting ??
of ook achter de tellers? zoals bij b.v. bij de kadettjes?? daar brand bij mij namelijk helemaal geen licht.
en dan is er nog een draadje die ik niet kan plaatsen.
zal even foto’s uploaden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.