Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta b restauratie en ombouw naar 16v (16v vraagje)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2012 om 20:49 #17248398
en samen met de kadett op de foto :D
er komt sowiso een ander dashbord in de manta.. ik vindt dit maar lelijk.
de auto moet over gespoten worden, hij is nu mat zwart..gerold
en de uitlaat wil ik ook anders hebben.eerst maak ik de kadett af. dan gaan we hier mee aan de slag!
groet sh93
9 mei 2012 om 21:30 #18016090Ik meen dat ie reageert op de mate van onderdruk in het inlaatspruitstuk, in dat geval zal er een aansluiting op je inlaatspruitstuk moeten zitten.
En waarvoor deze dient in een sportieve auto :???:9 mei 2012 om 21:37 #18016091ah. dankje! zal ik even het inlaatspruitstuk nazien..
en wat geeft deze meter nou precies aan dan?
iets met het gebruik?9 mei 2012 om 21:50 #18016092De meter dient aangesloten te zijn op een punt vóór de gasklep.
Hij meet dus het vacuüm in het gedeelte tussen je luchtfilter en je gasklep.
Hoe meer vacuüm daar heerst, hoe meer de luchtklep in je luchthoeveelheidsmeter opengetrokken zal worden, hoe meer brandstof er ingespoten zal worden………………….hoe hoger het verbruik dus zal zijn.
Deze meter is alleen handig in de bergen………………….dan kun je makkelijk zien wanneer je een versnelling terug moet.
In Nederland is het een stom ding. Natuurlijk gebruikt je motor meer benzine als je het gas dieper intrapt !!! :sleeping
Geef mij maar een oliedrukmeter!! Veel belangrijkere informatie! ;)
9 mei 2012 om 22:03 #18016093ahaa,, dank u!!
ja klopt ja, denk dan ik er ook maar een olie druk meter in zet….
bedankt voor de info :thumbdenk dat ik dit topic maar ga gebruiken voor de manta :thumb morgen even fotos plaatsen!
groet sh93
10 mei 2012 om 20:17 #18016094Heb ooit bij de Opel dealer een setje gekregen, waarbij een rode lamp ging branden als het gaspedaal te diep werd ingetrapt.
Is in de container beland. :thumb :kewlpics
:jerry10 mei 2012 om 20:47 #18016095volgens mij werdt de econ meter altijd aangesloten op het zelfde punt als waar de leiding naar je
rembekrachtiger heen gaat, daar hoort naar mijn idee een soort t stuk op te zitten, een 4 kant blokje met aan de ene kant schroefdraad uitwendig, wat in je inlaatbuis past, naar opzij een heel dun tuitje voor je econ meter. een vooruit dan weer schroefdraad waarop de leiding naar je rembekrachtiger past.na wat onderzoek op google blijkt het dus te kunnen zoals postbus manta het omschrijft,
en zoals ik het net omschrijf.weer een dilema erbij, want er is vast maar 1 goede optie :D
10 mei 2012 om 20:59 #18016096hmm…
dat vierkante blokje met dat dunne pijpje waar jij het over hebt.
die heb ik ook op mijn (net gereviseerde) 2.4 cih
maar ik heb deze dus met de ene kant op mijn injectie buis, en op de andere kant komt mijn slag die naar de omloop klep gaat.
en op dat dunne pijpje komt mijn benzine druk regelaar….. :shock:heb ik dit wel goed aangesloten????
10 mei 2012 om 21:26 #18016097ja dat klopt.
en dat t stukje is er dus ook met nog een zij uitgang, volgens mij..
op de afbeelding zit er in het slangetje naar de drukregelaar een wit t stukje gemonteerd,
daar werdt de econ meter ook wel op aangesloten.( het t stukje uit mijn eerdere posting blijkt van een VW te komen ;) )
10 mei 2012 om 21:33 #18016098@Ghanz wrote:
volgens mij werdt de econ meter altijd aangesloten op het zelfde punt als waar de leiding naar je
rembekrachtiger heen gaat, daar hoort naar mijn idee een soort t stuk op te zitten, een 4 kant blokje met aan de ene kant schroefdraad uitwendig, wat in je inlaatbuis past, naar opzij een heel dun tuitje voor je econ meter. een vooruit dan weer schroefdraad waarop de leiding naar je rembekrachtiger past.na wat onderzoek op google blijkt het dus te kunnen zoals postbus manta het omschrijft,
en zoals ik het net omschrijf.weer een dilema erbij, want er is vast maar 1 goede optie :D
Ik begin nu ook te twijfelen!!
Ik denk dat het afhankelijk is van de positie van de Meter als de motor uit is.
Staat de meter dan volledig in het rood…………dan moet de slang aangesloten worden halverwege het inlaatspruitstuk.
Staat de meter volledig in het groen…………..dan moet de slang worden aangesloten vóór de gasklep.
12 mei 2012 om 10:15 #18016099ik haal de ecoo meter er wel uit.
ik heb ook niet nog een extra pijpje op dat blokje..
dus kan hem niet eens aansluiten king:
olie druk meter komt er voor in de plaats :thumb15 mei 2012 om 10:13 #18016100Stond deze auto toevallig eerder in Lichtenvoorde?
15 mei 2012 om 12:33 #18016101nee,
komt uit oosthem – friesland15 mei 2012 om 16:08 #18016102van kevin soms?
15 mei 2012 om 19:58 #18016103hahaha, ja…. dit is ook toevallig zeg, :D ken je die??
15 mei 2012 om 20:12 #18016104ach ken.. keer wat onderdelen bij m gehaald.
toen was hij nog bijzonder wijs met zijn manta.
grote plannen… maar daar is niet veel van gekomen dus.ergens wel jammer, maar jij hebt tenminste een echte Manta :D
:thumbup
15 mei 2012 om 20:33 #18016105hij had er toen 2.
deze lag als het goed is helemaal uitelkaar.
was toen rood.en een witte die had meende ik 2 jaar stilgestaan naast een boom….
daar had hij hele plannen mee.
airbrus van een manta (het beest manta :D) aan de binnen kant op de motorkap.
was wel mooi.wat hij daarmee gedaan heeft weet ik niet.
binnen kort haalt hij weer een andere manta op. met een 2.4 meende ik.
ik hou je wel even op de hoogte, zie hem wel geregeld king:15 mei 2012 om 20:40 #18016106hij was toen met een rode bezig jha, had hij net, het een en ander was er al gelast enzo.
moest wel wat snels en apparts worden geloof ik.15 mei 2012 om 20:46 #18016107haha snel valt mee…
apk verlopen, versleten moter, gierende bak..heb er een gereviseerde 2.0 bij gekregen en een andere bak ook gtrag 240
15 mei 2012 om 21:00 #18016108:thumb
20 mei 2012 om 00:56 #18016109Die witte heb ik nu :thumb
20 mei 2012 om 21:01 #18016110hahaha das ook mooi.
iedereen kent hem ook. hahaben jij toevallig een maat van hem?
21 mei 2012 om 19:52 #18016111heeft hij toevallig ook een oranje dukes of hazard commodore?
21 mei 2012 om 19:55 #18016112nee, je bedoeld de record :D
maar die is weer van een ander hier uit de buurt.22 mei 2012 om 16:32 #18016113van doekelle ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.