Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › manta b project (KLAAR NA 14 MAAND)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2010 om 15:23 #17644937
vandaag begonnen met lassen van de manta
eerst maar eens omhoog gezet zodat ik wat ruimte had
toen de vooras eronder uit was ,kon ik pas goed zoen hoe slecht de balken waren ,maar goed geen reden tot janken:D
heb de slijptol erin gezet en de slechte delen eruit geslepentoen bleek dus ook dat d ebinnen balk weg was
heb van 3mm plaat er een nieuwe binnen balk in gelast en vervolgens weer aan de auto vast gelast.
straks even buitenbalk er over lassen zodat hij weer een binnen en buiten balk heeftvanavond weer even verder en dan moet ik nog paar stukjes binnen scherm lassen ,dan is de bestuurderskant gelast en kunnen we naar de andere kant gaan
die is iets minder erg zoals het lijkt
16 april 2010 om 22:57 #17644938kijk, dat gaat de goede kant op.
jammer dat het destijds niet direct meegenomen is, bij de opbouw van deze manta.
succes ermee, ben nog steeds erg benieuwd hoe die wordt. wil em ook graag een keer weer int echt zien:angel
17 april 2010 om 06:12 #17644939inderdaad erg jammer dat dat toen die tijd nooit gedaan is
juist omdat er verder veel aandacht aan is besteed des tijds zo te zien ,maar goed mischien mankeerde er toen wel niets aan .
je mag altijd eens komen kijken das geen probleem.gisteravond weer even aan de hobby geweest en weer klein gaatje gevonden
me maat waar de manta ook staat was creatief met plaatwerk en zo werd nieuw randje gemaakt om verder op te kunnen lassen
natuurlijk doen we het goed en lassen het zowel vban binnen als buiten af wat in het donker leuke foto’s geeft :wors
en uit eindelijk is dit het eind resultaat
moet enkel nog allemaal afgewerkt worden maar doe dat in 1 keer als al het laswerk klaar isben zeer tevreden
18 april 2010 om 16:21 #17644940zo vandaag weer even goed bezig geweest met de manta
1 balk is bijna helemaal klaar nu
met dank aan me maat die zijn halve vrije zondag er aan gespendeerd heeft :thumbuphij heeft de overzet buitenbalk gemaakt
eerst even op maat maken
dan goed vast zetten
en natuurlijk met je eigen zetwerk even op de foto
daarna alles lassen en wie die gozer is die aan het lassen is geen idee :P
en alles op zijn plek
vanavond nog even wat aflassen en dan is 1 kant klaar ,kunnen we naar de bijrijders kant
rest enkel nog even alles netjes afwerken
tevens een setje hella 3000 lampies op de kop getikt
zal hem vast goed staan
19 april 2010 om 06:47 #17644941zo kant 1 is is klaar :P,mag wel zeggen was meer werk dan ik gedacht had ,maar resultaat ben ik dik tevreden over .
bijrijders kant is minder werk gelukkig heb dus goede hoop dat het laswerk vandaag klaar is .
dan rest het onderdelen zoeken en opbouwen en keuren en rijden:wub
hoop toch ergens volgende maand hem klaar te hebben
maar goed dat zien we wel
gaat me in elk geval lukken om hem voor de run klaar te hebben en dat is wat ik wilde.19 april 2010 om 08:35 #17644942Zo, dat gaat rap met dat lassen! Wij hebben er toch wat maandjes over gedaan. Hebben ook niet elke week tijd dan
Ik zat foto 1 en 2 te bekijken, en dacht; hmm bij mijn ascona ook eens kijken hoe die balken zijn vooraan, hoe kan ik zien of ze verrot zijn, en toen zag ik foto 4…. lijkt me duidelijk!
Waar lassen jullie mee? en wat smeer je er allemaal op na het lassen?
19 april 2010 om 13:59 #17644943tja mijn voordeel is dat iik nog niet werken mag ivm de operatie en daardoor veel vrije tijd heb :)
ik werk het af met polymax van bison
dat word hard maar blijft elastische waardoor het niet scheurt dooradt er beweging in komt
verder kale delen in de menie en dan goed in de steenslag en dan tectyl erover19 april 2010 om 15:32 #17644944AnoniemLid sinds:
1 January 1970gaat de goeie kant op:thumbup
die beemer is ook een leuk ding zo:thumbup:thumbup
die achterplaat ja eigenlijk hoort die zwartmaar kan me nog herineren van de dtm tijd dat de calibra,s
in deze kleur stelling
tussen de achterlichten ook geel waren
dus van die kant vind ik dat gele op die tussenplaat ook niet gek;)verders erg leuke manta
komt er ook iets van een kooi in??:thumbup19 april 2010 om 21:03 #17644945zo vandaag andere balk gedaan
en toen we klaar warenb wilde ik weer even kind zijn en spelen met vinger verf hahah nouja in dit geval kit:D
morgen kan de voorkant afgewerkt worden
dacht klaar te wezen ,maar helaas kwam ik achter ook nog een paar lasplekjes tegen
maargoed beter gelijk doen dan volgend jaar20 april 2010 om 22:16 #17644946vanavond even weer goed bezig geweest
voorkant in de tectyl gezet omdat die toch al lekker hoog stond
daarna de vooras weer terug geplaatst
met terug plaatsen kwamen we er achter dat de stuurstang stuk was dus gelijk andere geplaatst
en zo staat hij weer even in een hoekje te wachten tot ik weer kom om de achterkant in orde te maken
helaas kwamen we daar ook nog 4 stukjes laswerk tegen
21 april 2010 om 09:10 #17644947ziet er weer netjes uit!
tectyl gespoten, of gesmeerd?? Ik heb voor mijn ascona ook nog een paar bussen van dat ‘bodyschutz’ gehaald om nog een keer over de tectyl heen te zetten (ivm met stenen en alles wat er rondvliegt in de wielkasten.
21 april 2010 om 09:12 #17644948laswerk gesmeert en ook andere delen wat blank was eerst met de kwast
en naden goed gesmeert en daarna alles gespoten21 april 2010 om 18:49 #17644949goed bezig jozef…en knecht :D
en net als christian, wil ik die wagen ook wel eens weer zien rijden :D
dat bitumen met kwast, en dan met spuitbus??
wat spuit je er dan op ?
21 april 2010 om 18:58 #17644950eerst strijk tectyl met de bokke flikker(poot)
dan daarna met een spuitbus in de tectyl
vooral laswerk en balken die ik eerst met de kwast en naden22 april 2010 om 06:29 #17644951doe je er ook eerst nog menie of primer onder? of tektyl op kaal metaal? geen idee of dat nodig is, maar ik gebruik altijd eerst menie.
wat voor velgen komen hier onder?
22 april 2010 om 09:21 #17644952ik heb gewoon alles afgekit en daarna met de kwast goed ingesmeert en daarna over gespoten
22 april 2010 om 14:50 #17644953doe het ook zo als chris aangeeft, eerst alles in de menie en dan waar nodig in de kit, de rest in de strijk bitumen uut pot. en als dan alles klaar is van die
bodyprotector nog keer over alles heen!22 april 2010 om 19:03 #17644954vanavond was het de beurd om met de kont de lucht in te gaan
trekbalk achter slecht
stuk reservewielbak
stukje achterplaat
beide hoeken bodum wielkast onder L+Rdus heb nog iets te lassen en dacht nog wel dat ik klaar was:P
22 april 2010 om 19:07 #17644955nou, dat is er weer wat werk bij.
naja, het ziet er mooi uit!
ben benieuwd naar het eindresultaat!
succes verder!:thumbup:wors
24 april 2010 om 07:27 #17644956hier weer wat nieuwe pics
zat ook slecht stukje in de reserve wielbak dus eruit en nieuw stukje erin
ook in de achterplaat zat slecht stukje dus die moest er ook even uit
nieuw stukje erin
27 april 2010 om 08:10 #17644957Bij mij zitten op dat naadje onderaan de kont ook allemaal blaasjes :(
Hoe werk je dat vierkantje verder af op de kont? Of zit daar de bumper overheen?
27 april 2010 om 09:14 #17644958die slijp ik vlak dan weer af plamuren en dan in de zwarte verf
spuit hem denk ik onder de bumper in de antisteenslag28 april 2010 om 07:39 #17644959manta staat inmiddels helemaal in de tectyl en staat weer op zijn wielen:D
kortom nu kan het leuke werk beginnen het opbouwen van de manta
wel moet onder de kap ook weer even een nieuw verf laagje ,maar dat word net als het was weer zwart.
daarna kan de kabelboom er weer in en kan die van binnen opgebouwd worden
maar moet eerst nog even vloerbedekking en deur panelen vinden28 april 2010 om 21:31 #17644960zo deur panelen en vloer bedekking is ook gevonden dus opbouwen kan beginnen
maar eerst moest de vloer van binnen nog afgewerkt worden ,en dat werkje nam mijn schatje voor haar rekening
soms is ze best lief:wub
en zo is het eindresultaat van haar schilder werk geworden
ziet er weer erg strak uit van binnen
29 april 2010 om 07:07 #17644961Netjes!!
Heb laatst ook de bodem in de gronding gezet. Is nog best een klus hoor!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.