Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta B met Manta A front?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2014 om 12:50 #17268974
Ik heb de Manta A altijd al erg mooi gevonden, en de Manta B ook, alleen op het front na. Ben benieuwd naar de meningen hier? Zie hieronder een snelle paint edit van een schaamteloos gejatte foto, mocht daar iemand een probleem mee hebben laat maar weten….
Denk wel eens aan het aanschaffen van een Manta B, en dan om te bouwen naar een naar mijn mening mooier front, hoewel ik er ook mijn bedenkingen bij heb de zaag te zetten in een oldtimer auto…
8 november 2014 om 12:53 #18260024Dubbele koplampen rond kwamen toch in de jaren 80 regelmatig voor ? Niet dat ik zoveel verstand van heb, maar ik kan me die varianten wel herinneren.
8 november 2014 om 12:57 #18260025Dat staat ‘m ook wel goed ja!
8 november 2014 om 14:58 #18260026Of gewoon een A nemen. …
8 november 2014 om 16:16 #18260027Ja, dat is de afweging, kom alleen veel vaker de b tegen, en meestal voor beter geld. Alleen is dat front ombouwen natuurlijk ook niet gratis…
8 november 2014 om 18:29 #18260028AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Vinci wrote:
Ik heb de Manta A altijd al erg mooi gevonden, en de Manta B ook, alleen op het front na. Ben benieuwd naar de meningen hier? Zie hieronder een snelle paint edit van een schaamteloos gejatte foto, mocht daar iemand een probleem mee hebben laat maar weten….
Denk wel eens aan het aanschaffen van een Manta B, en dan om te bouwen naar een naar mijn mening mooier front, hoewel ik er ook mijn bedenkingen bij heb de zaag te zetten in een oldtimer auto…
druk er dan een b ascona neus voor
met dubbele koplampen
veel makkelijkerken/kon wel een a manta met fornt van een b echter zag je dit van buitenom niet omdat wel het a manta plaatwerk
er weer opgezet wasdit alles om een fatsoenlijke wegligging te verkrijgen in een a manta ;)
8 november 2014 om 18:37 #18260029Maar zeg nou zelf, het ziet er toch veel bruter uit dan die kikkeroogjes? Vind die welvende vormen in de koets verder wel prachtig.
Ben ook het meest uit op meningen over het aangezicht, los van de afweging wat met het fabriceren te doen heeft, of dat je beter een manta a kan pakken.
Zag laatst een programma waar ze een peu 504 gingen voorzien van een custom grill en koplampen en vond dat er ook mega gaaf uit zien…
8 november 2014 om 18:38 #18260030Manta B neus is gewoon lelijk, manta a veel beter en mooier. Ik zou het enkel sonde vinden van de A waar de neus af komt.
8 november 2014 om 18:40 #18260031Mijn vrouw vindt de kikkeroogjes trouwens mooier! :jerry
8 november 2014 om 18:46 #18260032Gelukkig ik heb geen vrouw. Ik heb een tijdje gezocht naar een nette a, maar allemaal netjes op de foto en bij kijken toch slecht. Dus zal voor btjes ook wel gelden dus custom neus is zeker wel een optie als je toch bezig bent.
8 november 2014 om 18:51 #18260033@Haasje17 wrote:
Manta B neus is gewoon lelijk, manta a veel beter en mooier. Ik zou het enkel sonde vinden van de A waar de neus af komt.
Nou, laat ik het zo zeggen, ik zou die neus ook niet van een auto af halen in dat geval, maar iets custom maken wat er op lijkt. Het gaat mij gewoon een beetje om deze looks:
En dus niet eens zo zeer de dubbele koplampen, maar meer het feit dat over de hele breedte een grille loopt die samen met de koplampen in één uitsparing zitten. Dat vind ik gewoon optisch mooi werken, en talloze voorbeelden van auto’s die dat hebben elk op hun eigen manier.
Zelfs deze valt er naar mijn mening wel een beetje onder:
En die 504 dus die ze in het ENgelse programma “Ultimate Wheels” hadden verbouwd, waar ik zo snel even geen foto van kan vinden online. Was het wel een 504??
8 november 2014 om 20:13 #18260034een b ascona met een a manta front is blijkbaar wel te doen, ook wel een mooi ding trouwens
8 november 2014 om 20:46 #18260035Dat ziet er zeker niet verkeerd uit, hoewel ik het zonder voorbumper wel een beetje blotebillen gezicht vind. Daarnaast loopt het dak iets verder door en hebben de achterschermen naar de kofferbak toe niet echt die ‘heupjes’ die een Manta nou juist zo mooi maken.
8 november 2014 om 22:43 #18260036Hey, die groene is wel een A-ascona in plaats van een B.
9 november 2014 om 20:12 #18260037Er staat nu een mascona op t forum, das ongeveer wat je wil denk ik.
10 november 2014 om 21:27 #18260038Deze komt nog wel redelijk in de buurt:
10 november 2014 om 21:51 #18260039Zo, dat is echt een plaatje, hoewel ik niet echt een station bedoelde, maar die ziet er echt super gaaf uit zeg!! :wub Die neus ziet er echt uit alsof hij gewoon er op hoort, en dat is wel precies de uitstraling die ik bedoel.
11 november 2014 om 11:44 #18260040Front was deels van een Alfa Romeo bij deze.
12 november 2014 om 15:38 #18260041@louwe 16 klepper wrote:
@Vinci wrote:
met dubbele koplampen
veel makkelijkerken/kon wel een a manta met fornt van een b echter zag je dit van buitenom niet omdat wel het a manta plaatwerk
er weer opgezet wasdit alles om een fatsoenlijke wegligging te verkrijgen in een a manta ;)
Hallo daarr,
Een Opel Manta-A heeft af fabriek een fatsoenlijke wegligging.
De Opel Ascona/Manta-A waren de eerste Opels die af fabriek goed op de weg lagen!
En daar waren de Opel dealers maar al te trots op. :thumb:jerry
12 november 2014 om 16:02 #18260042@jethro wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
met dubbele koplampen
Hallo daarr,
Een Opel Manta-A heeft af fabriek een fatsoenlijke wegligging.
De Opel Ascona/Manta-A waren de eerste Opels die af fabriek goed op de weg lagen!
En daar waren de Opel dealers maar al te trots op. :thumb:jerry
Voor die tijd ja, maar de 200 kilo onafgeveerd gewicht aan de achterkant gooide toch noch wel wat roet in het eten, wat bij zo ongeveer elke amerikaan ook het probleem is en blijft. Wil je dat verbeteren pak je beter een onafhankelijk geveerde achteras.
13 november 2014 om 13:38 #18260043Zo`n achteras til ik zo op, das géén 200 KILO. ;)
Het is maar net wat je gewent bent natuurlijk, de echte die hards lachen om mensen die jammeren over de zogenaamde slechte wegligging van een starre achteras.
Dat de onafhankelijke geveerde achteras beter is, is een ander verhaal. :thumb
13 november 2014 om 14:00 #18260044Tja, het zijn de mensen met de starre achterassen die waarschijnlijk weer het meeste jammeren over slecht wegdek! :jerry
14 november 2014 om 10:37 #18260045Daar heb je het mis…
Dat zijn mensen met een onafhankelijke ophanging die jammeren over slecht wegdek.
Weet je wel waarom???
Omdat er daar meer van op de weg rijden.
Genoeg geleuterd, nu weer ON TOPIC!!
:jerry :jerry :thumb
14 november 2014 om 11:04 #18260046Je hoeft maar heel kort te gluren naar rondetijden op een circuit om te weten wat beter stuurt, kunnen we inderdaad het heel kort over houden.
14 november 2014 om 18:27 #18260047Rik zijn ascona met starre as laat anders genoeg modernere auto’s met onafhankelijke wielophanging achter zich… Het totale plaatje van de wielophanging is belangrijk, niet alleen wat voor een achteras er onder zit.
Die neus van de rode station lijkt wel wat op een alfa gtv6… :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.