Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B GSI wil niet lopen! Wie kan mij helpen????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2010 om 18:22 #17218420
Hallo,
mijn manta B 2.0 gsi wil niet lopen. Ik heb hem helemaal gerestaureerd, nu bezig met op bouwen! Maar hij wil niet lopen……
Als ik hem start gaat ie ff aan en valt daarna gelijk weer uit….
Volgens mij staat de onsteking wel goed, als hij aan gaat dan klinkt het ook soepel en mooi! Als ik rem-reiniger bij het luchtfilter spuit loopt ie wel, en kan hij ook gewoon op toeren komen!
Als ik de aanvoer leiding van de injectie af haal en in een fles druk, en ik start hem heel even zit de fles zeker voor een kwart vol…. Dus de pomp doet het wel…
Dus ik denk zelf dat het een brandstof probleem is….
Wie heeft er een tip voor mij? :hmmzHet mooie weer komt er aan:D en ik wil heel graag, naar twee jaar sleutelen mijn eerste kilometers rijden met mijn manta!
9 maart 2010 om 18:27 #17627284:agentheb je de benzine leidingen met elkaar verwisseld? filter verstopt? pomp kapot? je groene draad niet op de comp aangesloten? bobine kapot? je constante stroom van je contact naar de bobine kapot? zekering? genoeg benzine in de tank? enz.
9 maart 2010 om 18:39 #17627285AnoniemLid sinds:
1 January 1970was het al een gsi of zit er een carburateur kabelboom in;)
en inderdaad zou kunnen dat het groend draadje
van de bobine naar de computer er niet aanzit
dan gaan je injectoren niet open;)9 maart 2010 om 18:40 #17627286Slangen omgewisseld kan heel goed, en is het makkelijkste te proberen.
Als ie héél lang stilgestaan heeft kunnen de injectoren verstopt geraakt zijn.
De paar seconden dat ie loopt doet ie waarschijnlijk op de koudstart-injector.
Als ie op remmenreiniger wel blijft lopen is het geen ontstekingsverhaal waarschijnlijk.
Groene draad op de computer is ook een goeie en ook weer makkelijk te checken.
Kijk ook ff heel goed alle stekkers na, soms is er uit zo’n multistekker heel stiekem één pootje er uit geschoten en kan je je eigen helemaal het schompes naar zoeken……………9 maart 2010 om 19:05 #17627287ik ga met louwe mee, als deze niet zit aangesloten loopt ie 5 seconden en slaat dan af.. heb ik ook ooit 2 weken mee lopen klooien voor ik t vond…
9 maart 2010 om 19:09 #17627288AnoniemLid sinds:
1 January 1970he kale gek
waar gaan we zamen heen dan:P:P:thumbuptjah heb der ook wel even naar lopen zoeken toen
maar wel binnen een halve dag gevonden
was n beetje t zelfde verhaal
wel op n plantenspuit met benzine willen lopen(nevelen)maar anders niet
ff 1 draadje trekken en lopen als n tiet;):thumbup
9 maart 2010 om 20:53 #17627289haha, dat draadje had ik er heel toevallig afgelopen week ook af liggen,
weer zoeken zoeken zoeken, blijkt ‘t maar weer zoiets kleins te zijn :P :P9 maart 2010 om 21:21 #17627290Hallo mensen, wat een bult tips!!! haha
Ik ga alle punten controleren……De groene draad is wel aan gesloten…
Alle zekeringen zijn nog heel!
De benzine aanvoer leiding zit op de onderste rails…
Het was altijd al een gsi!
Zit een nieuw benzine filter op!
De pomp doet het wel (heb de aanvoer leiding in een cola fles gedaan en gestart) kwam genoeg uit!
Zit genoeg benzine in de tank!help help help… haha
Ik kan de injectoren wel ff schoonmaken…(waar kan ik dat het beste mee doen?9 maart 2010 om 21:38 #17627291zit de massa(?) wel achter op het inlaat spruitstuk vast?
9 maart 2010 om 21:44 #17627292Die groene draad komt vanaf je ontstekingsmodule en gaat naar je bobine. TEVENS gaat deze draad naar de computer en naar de toerenteller.
Je retourleiding zit op de benzinedrukregelaar.
Je kan met contact “AAN” ven meten in je injectorstekker.
Op 1 contact moet dan 12 volt staan. Het andere contact is een pulserende massa tijdens het lopen.Je kan ook de voet van de injectoren loshalen van het spruitstuk om te kijken of er een benzine-nevel uit komt.
(Als de pakking onder deze voetjes oud is, zal deze waarschijnlijk scheuren.)9 maart 2010 om 22:12 #17627293waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.
in die stekker zitten 3 draden
zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
blauw 12v naar je benzinepompje zekering hoeft niet kapot te zijn
als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
ook.
maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.
9 maart 2010 om 22:25 #17627294he mensen, wat veel reacties! erg bedankt!
Ga ze allemaal proberen en hou jullie op de hoogte!
Al vast bedankt!10 maart 2010 om 07:40 #17627295origineel gepost door markteunis
waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.
in die stekker zitten 3 draden
zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
blauw 12v naar je benzinepompje zekering hoeft niet kapot te zijn
als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
ook.
maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.
En zou het brandstof/injectie relais kapot kunnen zijn? Dat is toch de gene die op wielkast bevestigd zit? (heb ook eens gehoord dat de manta een relais heeft, die de brandstofpomp uit schakeld als de manta op zijn kant ligt….?)
Kan ik eventueel geen constante plus aan de injectie en de brandstofpomp geven om te kijken of het daar ergens in zit?
10 maart 2010 om 08:41 #17627296kan wel blijft hij dan wel lopen weet je iig zeker dat je injecktoren goed zijn
10 maart 2010 om 08:41 #17627297kan wel blijft hij dan wel lopen weet je iig zeker dat je injecktoren goed zijn
10 maart 2010 om 12:34 #17627298komt mij heel erg bekend voor.
ik had het ook met mijn manta.
maar kan niet meer op de oplossing komen.
heb toen nog met freestyler op msn gezeten om het op te lossen.
zal eens denken en zoeken wat het ook al weer was.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=107547&page=4
staan ook veel tips bij.
in het begin wou hij net als de jouwe niet stat lopen.
en op het einde toen hij wel liep maar dan niet wou rijden.
bleek het de tank zijn.
geen goede retour er aan.10 maart 2010 om 13:27 #17627299origineel gepost door brobbel1
komt mij heel erg bekend voor.
ik had het ook met mijn manta.
maar kan niet meer op de oplossing komen.
heb toen nog met freestyler op msn gezeten om het op te lossen.
zal eens denken en zoeken wat het ook al weer was.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=107547&page=4
staan ook veel tips bij.
in het begin wou hij net als de jouwe niet stat lopen.
en op het einde toen hij wel liep maar dan niet wou rijden.
bleek het de tank zijn.
geen goede retour er aan.Heb je hele verhaal eens doorgelezen…. wat een gedoe zeg. Is het nog goedgekomen en gebleven?
10 maart 2010 om 14:03 #17627300origineel gepost door McLambo
origineel gepost door brobbel1
komt mij heel erg bekend voor.
ik had het ook met mijn manta.
maar kan niet meer op de oplossing komen.
heb toen nog met freestyler op msn gezeten om het op te lossen.
zal eens denken en zoeken wat het ook al weer was.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=107547&page=4
staan ook veel tips bij.
in het begin wou hij net als de jouwe niet stat lopen.
en op het einde toen hij wel liep maar dan niet wou rijden.
bleek het de tank zijn.
geen goede retour er aan.Heb je hele verhaal eens doorgelezen…. wat een gedoe zeg. Is het nog goedgekomen en gebleven?
ja het is gelukkig weer goedgekomen.
wel wat weken later.
nadat ik een aangepaste tank gehaald had.10 maart 2010 om 17:15 #17627301origineel gepost door eddepet007
kan wel blijft hij dan wel lopen weet je iig zeker dat je injecktoren goed zijnmaar eigenlijk heeft de injectie wel een constante plus….
En de brandstof pomp…. zou die anders om draaien als je plus en min verkeerd om hebt….?
En zit er tussen de pomp niet een regelaar of zo die naar mate je meer toeren maakt, de pomp ook harder laat lopen?
Als ik namelijk een constante plus op de brandstof pomp doe klink ie wel heel hard…. normaal bij het starten hoor je hem nauwelijks!10 maart 2010 om 17:55 #17627302gewoon contenu plus op de pomp kan gewoon.. wat hij teveel aan benzine heeft gooit hij retoer..
als hij veel lawaai maakt.. controleer even of je plus en min goedom hebtinjectoren kun je testen door ze van de injectie buis af te halen 3x m6 boutjes
en dan starten als ze om en om een spuit benzine geven is het goed.. (wel opletten waar de benzine heen gaat)wat ik meestal in dat geval doe als ie dan nog niet aan wil..
is
brandstof pomp op contenu plus
brandstofpomp relai eruit halen en door verbinden.. (dikke rode en de 2 die eronder ziten(in het blokje waar het relai zat))
en een contenu plus op de bobine..
kabel van de toeren teller doorschakelen met de kabel die los hangt bij de computer..(groene kabel meestal)dan moet ie aan gaan..
let wel als je hem nu start en hij loopt krijg je hem met de sleutel dus niet uit.. trek dan de plus van de bobine er weer af..
10 maart 2010 om 18:15 #17627303origineel gepost door mathymanta
origineel gepost door markteunis
waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.
in die stekker zitten 3 draden
zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
blauw 12v naar je benzinepompje zekering hoeft niet kapot te zijn
als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
ook.
maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.
En zou het brandstof/injectie relais kapot kunnen zijn? Dat is toch de gene die op wielkast bevestigd zit? (heb ook eens gehoord dat de manta een relais heeft, die de brandstofpomp uit schakeld als de manta op zijn kant ligt….?)
Kan ik eventueel geen constante plus aan de injectie en de brandstofpomp geven om te kijken of het daar ergens in zit?
ja hoor dat kan
12v aan je blauwe draad leggen dan gaat je brandstofpomp lopen.als je de motor start en je laat iemand achter /onder de auto luisteren moet de pomp ook gaan lopen
en je kunt aan de zwarte draad ook een 12v maken dan overbrug je je contact.
groeten mark
10 maart 2010 om 20:09 #17627304:afrokijk ook eens of je vaccuem overal is aangesloten, valse lucht kan hij ook gelijk mee stil vallen
10 maart 2010 om 22:46 #17627305origineel gepost door boyanka
:afrokijk ook eens of je vaccuem overal is aangesloten, valse lucht kan hij ook gelijk mee stil vallenJa daar dacht ik zelf ook al aan….
Maar heb alles goed na gekeken, kon zo niks vinden…
Of hij moet achter het dashboard van de eco meter af zijn geschoten… Zou dat het ook kunnen zijn?10 maart 2010 om 22:48 #17627306origineel gepost door MantaTeamTwello
gewoon contenu plus op de pomp kan gewoon.. wat hij teveel aan benzine heeft gooit hij retoer..
als hij veel lawaai maakt.. controleer even of je plus en min goedom hebtinjectoren kun je testen door ze van de injectie buis af te halen 3x m6 boutjes
en dan starten als ze om en om een spuit benzine geven is het goed.. (wel opletten waar de benzine heen gaat)wat ik meestal in dat geval doe als ie dan nog niet aan wil..
is
brandstof pomp op contenu plus
brandstofpomp relai eruit halen en door verbinden.. (dikke rode en de 2 die eronder ziten(in het blokje waar het relai zat))
en een contenu plus op de bobine..
kabel van de toeren teller doorschakelen met de kabel die los hangt bij de computer..(groene kabel meestal)dan moet ie aan gaan..
Waar zit het brandstof pomp relais… (die bij de wielkast of is die puur voor de injectie?)
let wel als je hem nu start en hij loopt krijg je hem met de sleutel dus niet uit.. trek dan de plus van de bobine er weer af..
10 maart 2010 om 23:02 #17627307Waar zit het brandstof pomp relais… (die bij de wielkast of is die puur voor de injectie?)
die zit in het zelfde stukje kabelboom verwerkt als de stekkertjes van je luchtmassameter en je gaskleppositiesensor
dus volgens mij wel die bij je wielkast.. is voor injectie en brandstofpomp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.