Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta B cc start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2010 om 21:43 #17567732
eerst maar eens bezig geweest met mijn spanningsstabilisator (als deze kapot is kan ik morgen gaan zoeken naar de 1x transistor L7810CV en de 2x condensator 0,1 µF
als geleide pasta kan ik daar ook iets van kopervet voor gebruiken ??
of is dit een speciaal spul?ik heb hem als volgt doorgemeten:
de aansluitingen van mijn spanningsstabilisator:
+ aansluiting (rechtse) heb ik op de + van mijn accu gezet
– aansluiting (linkse) had ik nog nergens op aangesloten
de middelste aansluiting heb ik op de + draad van mijn multimeter gezetde – draad van mijn multimeter heb ik op de – aansluiting van mijn accu gezet (hierdoor hoefde ik de – pool van mijn spanningsstablisator niet aan te sluiten (als ik deze los liet hangen werkte mijn multimeter toch
op mijn multimeter las ik een waarde van 12,5 volt, als ik vervolgens de – kabel van mijn spanningsstabilisator op de – pool van mijn accu steek veranderd er niks (nog steeds 12,5 volt op mijn middelste aansluiting
(zo heb ik toch goed gemeten,? dan is mijn spanningsstabilisator dus defect?ik ben nog nooit zo blij geweest dat er iets aan mijn auto kapot is :P maar nu ben ik toch wel blij :D
nu alleen nog een winkel zoeken waar ik deze onderdelen kan krijgen.
(of anders het alternatieve schema met de extra weerstand maken) als ik hier wel aan kan komenen dan voor de zekerheid mijn contactpunten nog maar een keer vervangen (zijn een heel klein beetje ingebrand, en de 2 aansluitingen van condensator en contactpunten aan elkaar solderen (ik vertrouw deze bevestiging met dit klemmetje niet helemaal (misschien dat ik er ook wat (kopervet) tussen kan smeren zodat het contact hiertussen zeker goed is
aangezien mijn ontstekingslamp niet goed werkt twijfel ik namelijk nog steeds aan mijn ontsteking.
13 januari 2010 om 23:22 #17567733en…………….wat was de weerstand van de primaire spoel van je bobine.
Je kan er wel nieuwe contactpunten in doen, maar als je de verkeerde bobine erin hebt, zijn ze zo weer naar de klote. :vertag
14 januari 2010 om 06:25 #17567734dat klopt, maar dat moet ik morgen nog nameten was gisteren pas laat thuis, en heb dus eerst mijn spanningsstabilisator gedemonteerd en doorgemeten.
ik zal vanavond mijn bobine doormeten14 januari 2010 om 06:33 #17567735Je stabilisator is idd naar zen grootje.
Dat verklaard iig je hoge temp uitslag op je meter.
14 januari 2010 om 14:15 #17567736kan ik als geleidingspasta ook gewoon kopervet gebruiken?
of moet ik daar iets speciaals voor kopen ?14 januari 2010 om 14:54 #17567737geen kopervet. Die geleide pasta kost iets van 5-6 euro voor een tube.
14 januari 2010 om 15:15 #17567738oke dan ga ik deze ook maar halen
(kan je deze ook gebruiken om elektrische contacten te verbeteren)
(tussen de aansluitingen van mijn condensator en mijn contactpuntjes) en b.v. massa contacten14 januari 2010 om 16:00 #17567739Nee, die moet je gewoon ff goed schoon (blank) maken met wat schuurpapier.
Je kunt deze wel gebruiken bij montage van bv de module onder je bobine bij elektronische ontsteking, of plaatsing van nieuwe koel elementen in pc’s bv.
Bij alle dingen waar warmte overdracht nodig is. (bij de spanningsregelaar niet echt noodzakelijk, maar wel bevorderlijk)
15 januari 2010 om 07:40 #17567740gisteren mijn spanningsstabilisator gemaakt (alleen nog ff controleren en dan weer inbouwen, dan zal ik ook mijn bobine doormeten en contactpunten vervangen
(weet er iemand of er modificaties zijn voor de bevestiging van de stekkertjes van de contactpunten en de condensator? deze vind ik namelijk een beetje twijfelachtingmijn spanningsstabilisator was goed doorgebrand de spoel was gedeeltelijk samengesmolten :D ik ben nog nooit zo blij geweest met iets dat kapot is :D
3,80 voor de transistor, condensators en een klein zakje warmte geleidingspasta15 januari 2010 om 08:09 #175677412 dingen mbt de regelaar:
1) heb je krimpkous om de voetjes vna de transistor gedaan? Deze mogen namelijk geen contact maken met het huis.
2) heb je het M3 schroefje kort genoeg gemaakt? Als deze te lang is, maakt deze namelijk ook sluiting.15 januari 2010 om 11:56 #17567742ja ik heb hier krimpkous omheengedaan
ik heb er nog geen schroefje in gezet (ik denk dat ik hem ook andersom monteer dus met de schroefdraad naar buiten (dan kan dit nooit verkeerd gaan)
hij moet nog dichtgebouwd worden (maar daar had ik gisteren geen tijd meer voor)16 januari 2010 om 20:51 #17567743heb t eens geprobeerd zo’n ding te maken, spullen gekocht en een elektrospecialist laten doen alleen t werkte nog tzelfde, was wel precies volgens het tekeningetje wat ik toen had.
@Tomvdrunen, ik werk nu bij Autoschade Center Tilburg, veel gezelliger, minder voorbewerken voor mij, dus meer herstel werk en een veel betere baas…. Mare jij als autotechnicus zou zo’n ouwe Manta toch wel goed lopend kunnen krijgen??? Enne volgens mij heeft Kevin zo’n infraroodthermometer, misschien kan je m van hem lenen??17 januari 2010 om 10:20 #17567744dat zou ik ook zeggen, het kan niet zoveel zijn
maar toch is er iets niet helemaal goed,
hij heeft verder alles hij heeft een vonk (aan deze vonk twijfel ik trouwens wel)
hij krijgt benzine, heeft voldoende compressie, kleppen staan goed
maar toch doet hij het niet goed.
ik hoop dat ik het straks op kan lossen door de contactpuntjes en condensator te solderen
maar ik hou jullie op de hoogte17 januari 2010 om 15:21 #17567745mijn spanningsregelaar heb ik trouwens getest, hij gaf netjes 10 volt spanning af
:( mijn tank is nu wel ineens bijna leeg :( dus daar baal ik wel van
maar hij zal nu wss niet meer warm lopen, dus dat probleem is opgelost.bobine heeft 2,3 ohm weerstand (ik heb 2 bobines) beide bobines geven 2,3 ohm weerstand vergeleken met jou bobine zou dit dus te weinig zijn? maar ik kan me niet voorstellen dat allbebei mijn bobines kapot zijn.
ik heb nog iets raars gevonden mijn bobine krijgt maar 9,5 volt spanning (hij moet toch gewoon 12 volt binnenkrijgen?
ik heb de bevestiginsbout van mijn bobine direct aan de – van de accu gelegd met een extra massa kabel, dit is dus gelijk.op dit moment krijgt is mijn accu wel gewoon 14 volt
hoe zou het kunnen dat hij maar 9,5 volt krijgt (of werkt deze bobine op 10 volt??
17 januari 2010 om 15:40 #17567746Je bobine krijgt voeding via een weerstandsdraad. Het klopt dus dat je geen 12 volt meet.
Alleen tijdens het starten krijgt hij voeding vanaf de startmotor. (je hebt 2 kleine aansluitingen op je startmotor / 1 vanaf het contactslot / 1 richting de bobine).
Controleer dit maar.
18 januari 2010 om 13:13 #17567747gezien jou meting van de bobine zou mijn bobine te weinig weerstand hebben?
heeft er toevallig iemand de fabrieksgegevens van een bobine?
ik vind het namelijk raar dat allbei mijn bobines deze weerstand hebbenTom
18 januari 2010 om 14:12 #17567748Neem je multimeter mee naar de automaterialenzaak.
Vraag daar om een bobine voor contactpunt-ontsteking.
Dan ga je daar op de balie meten met je mutimeter.
Eventueel vraag je daar om NOG een multimeter om het verschil te zien.
18 januari 2010 om 14:18 #17567749Nog een meetcontrole:
Meet met een schuifmaat (de achterkant) vanaf de rand van de verdelerkap naar de contacten in de verdelerkap.
Meet ook vanaf de rand van het verdelerhuis naar het contact van de rotor.
Meet ook de diameter (draaicirkel) van de rotor en de steek van de contacten in de kap.
Maakt het verende contact in het midden van de verdelerkap goed contact met je rotor?
Is de veer achter dit contact niet gebroken? (heel voorzichtig even eraan trekken om te velen of hij niet loslaat).29 januari 2010 om 10:09 #17567750het is lang geleden dat ik gepost heb, ik heb het namelijk druk gehad met het afronden van mijn stage
hoe staat het er inmiddels voor:
de manta loopt nog niet, al is er wel verbetering in
ik heb de contactpuntjes nog een keer vervangen en aan de condensator vastgesoldeerd (ik vertrouw dat veerklemmetje niet)
ik ben er mee wezen rijden en dat ging allemaal redelijk alleen mis ik vermogen, ik kan max. 80 km/h rijden.
wat ik ook typisch vind is dat de motor niet boven de 4000 toeren uit kom
als de motor goed warm is, en ik geef plank gas en hou hem even vast dan draaid hij maximaal 4000 toeren.
hier zit het probleem dus waarschijnlijk.
ik weet alleen niet wat dit zou kunnen zijn: de bobine is goed (vergelijkbaar met een andere)
zou het toch aan mijn carberateur kunnen liggen dat hij niet boven de 4000 toeren uitkomt ?mijn temperatuurmeter is nu trouwens echt gemaakt, hij bleef keurig in het blauwe gedeelte staan.
ook na een lange rit29 januari 2010 om 12:40 #17567751scheelt zon fatsoenlijk blokje he :P
Maar om ff terug te komen op je motor probleem.
Trek je klepdeksel eens eraf, en kijk eens of al je nokken nog goed zijn van je nokkenas. Als er een wat ovaal of rond is, kan daar ook al een probleem zitten.4 februari 2010 om 18:13 #17567752ik heb mijn klepstoter eruitgehaald
ik heb geen hydraulische kleppen denk ik
http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/?action=view¤t=S6000058.jpger zit nergens een olie kanaaltje in.
4 februari 2010 om 18:21 #17567753ik moet je eerlijk bekennen dat we aan deze foto weinig kunnen zien, beetje vaag, vind je niet??
Maar hoe zien de nokken van je nokkenas eruit?
4 februari 2010 om 19:23 #17567754Als je de stoters op hun plek laat zakken en de motor met de hand ronddraait,
Kun je met de achterkant van een schuifmaat de lifthoogte meten.Dit moet bij alle cilinders gelijk zijn.
12 februari 2010 om 15:09 #17567755ik ben vandaag met mijn auto naar een garage geweest
deze denken ook dat het aan de carberateur ligt
ik kan nu kiezen om een revisie setje + andere carberateur te kopen en dan hopen dat hij dan weer werkt
of om hem toch te verkopen (ik had hem toch al te koop staan)
ik heb ervoor gekozen om de prijs te verlagen en hem te verkopen ( ik heb er eigenlijk al teveel kosten in gestoken voor de verkoop, en ik kan nu wel verder gaan maar ik zie het niet meer zitten)
hij stond te koop voor 2000,00 euro en hij mag nu weg voor 1300,00
als er iemand interesse heeft hoor ik het wel12 februari 2010 om 15:19 #17567756tom heb je een U2U gestuurd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.