Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta B cc start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2010 om 07:17 #17567682
kleppen zijn al gesteld, maar ik heb het idee dat de motor nu al wel wat beter loopt, alleen loopt hij meteen warm dus kan ik er geen goede proefrit mee maken, om te kijken hoe hij rijd, maar onbelast klinkt het al een stuk beter, ik heb 3 keer de bougies vervangen, wss heb ik de verkeerde bougies gehad, toen ze via een ander systeem gingen zoeken kwamen ze bij andere bougies uit (met een langere isloator schacht)
hee tom nee de auto staat bij mij thuis (ook in helvoirt), ik heb het co percentage nog wel een keer bij arnout afgesteld
de karmann ghia rijd al een tijdje en staat nu al weer in de winterstalling.
waar werk jij tegenwoordig ?6 januari 2010 om 08:53 #17567683origineel gepost door postbusmanta
Waar @freestyler bang voor was, was een bevroren koelsysteem. Als het bevroren is geweest en je start de motor, kan je waterpomp kapot gaan of waterslangen knappen. Je krijgt geen circulatie in je motor, waardoor deze op bepaalde punten kan gaan koken.
:thumbup, zou niet de eerste zijn die dit gebeurd. En zeker ook niet de laatste.
Wat me wel zorgen maakt, is dat hij snel te warm wordt
@tomvdrunen, meet de weerstandswaarde eens door van je temp sensor als hij weer zo warm is. (massa op blok, en andere kabel op de sensor)Het kan ook zijn, dat je sensor zelf over leden is. Dan lijkt het alsof je motor te warm loopt, terwijl hij gewoon op temperatuur is.
Denk dat @Kale gek je wel kan helpen aan een andere sensor om ff te testen (en anders kan ik je er wel een opsturen)
Maar begin met wat @Postbusmanta schreef je systeem ontluchten. Dek hierbij de voorkant van de rad af met karton, om er zeker van te zijn dat de thermostaat open gaat. Je kunt dit stuk altijd nog verwijderen als je te bang bent dat hij te warm loopt.
6 januari 2010 om 09:20 #17567684hier zat ik ook al aan te denken, maar ik vind het zo riskant om mijn meter te negeren als ik het niet zeker weet. hoeveel weerstand moet zo’n termperatuursensor hebben bij een koude motor, en hoeveel bij een warme motor?
ik vermoed namelijk ook dat dit gebeurd is nadat ik aan mijn auto gelast heb.6 januari 2010 om 12:53 #17567685Kijk…….dat zijn gerichte vragen!!!!!
Misschien dat iemand even de weerstand kan meten van z’n temp-sensor bij koude en warme motor?????
Heb je nu dan bougies erin met lange of met korte schacht?
6 januari 2010 om 13:53 #17567686dat zou idd fijn zijn.
uit mijn hoofd zou ik dat niet weten. dat moet ik even nakijken.
maar ik heb eerst 2 keer andere types gekregen, toen heeft hij ze omgevormd van beru naar een ander merk, en toen weer terug, en toen kwamen er ineens andere bougies uit.
ik zal het typen thuis wel even nakijken6 januari 2010 om 16:27 #17567687volgens mij zit er bij mij geen onluchtingsnippel hoor
(is het systeem niet zelf ontluchtend ??http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/?action=view¤t=S6000030.jpg
ik kan het nog even proberen door de slang eraf te draaien (alleen dan kan ik hem niet laten lopen want dan spuit het er aan de kant van mijn kachelradiateur uit6 januari 2010 om 16:39 #17567688origineel gepost door tomvdrunen
volgens mij zit er bij mij geen onluchtingsnippel hoor
(is het systeem niet zelf ontluchtend ??http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/?action=view¤t=S6000030.jpg
ik kan het nog even proberen door de slang eraf te draaien (alleen dan kan ik hem niet laten lopen want dan spuit het er aan de kant van mijn kachelradiateur uitdaar zit ook geen ontluchtingsnippel op dat huis maar je kunt wel de slang en het huis alvast vullen voor montage aan de radiateur:)
en tijdens het vullen moet je de slangen “masseren” om de luchtbel er zoveel mogelijk eruit te drukken en dan nog kan het voorkomen dat ergens een luchtbel blijft hangen maar dat zal de voeler niet merken.6 januari 2010 om 18:05 #17567689Ik heb deze ontluchtingsnippel in m’n hoofd:
6 januari 2010 om 18:23 #17567690@Postbus, een temp sensor IN de bovenste rad slang?? Aparte setup :hmmz
@ton, systeem is in principe ook zelf ontluchtend. Maar dat werkt alleen als de rad dop het hoogste punt van het hele systeem is. Je komt de voorkant dan zeker een 20 cm omhoog moeten krikken. En de auto zal dan echt geruime tijd moeten lopen.6 januari 2010 om 18:58 #17567691origineel gepost door postbusmanta
Ik heb deze ontluchtingsnippel in m’n hoofd:doet het zeer zo’n ontluchting in je hoofd?:P:jerry
nooit gezien hoor….:hmmz6 januari 2010 om 19:00 #17567692origineel gepost door MantasticB1
doet het zeer zo’n ontluchting in je hoofd?:P:jerry
nooit gezien hoor….:hmmzDan heb je nog nooit een 2.2 of een C24NE of een C26SE of een C30NE of een C30SE gezien :jerry:jerry
Foto is trouwens van een C24NE (of 2.2) van wat ik zo op het eerste gezicht kan zien.
6 januari 2010 om 19:12 #17567693Je hebt ook verschillende thermostaten in de verschillende behuizingen:
De enkelwerkende thermostaat:
En de dubbelwerkende:
(heeft er niets mee te maken, maar ik wilde het even kwijt :P )
6 januari 2010 om 20:55 #17567694ik zal dat ontluchten binnenkort maar eens proberen maar de koelvloeistof was uitverkocht :( dus ik moet tot vrijdag wachten
heeft iemand nog de weerstand van de temperatuur sensor gemeten bij koude en bij warmere motor (geef ook even aan hoe warm hij dan is op de meter )6 januari 2010 om 21:11 #17567695Daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen. Mijn motor ligt (net als mijn manta) helemaal uit mekaar.
7 januari 2010 om 11:36 #17567696Ik ga de motor niet starten als daarna de boel niet goed heet wordt.
In het voorjaar weer.Iemand die dagelijks met de Manta rijdt en even een meting wil doen???
Weerstand van tempsensor (van temp.meter) bij koude motor en bij warme motor.
10 januari 2010 om 09:38 #17567697vandaag de temperatuur sensor in de waterkoker gehangen
als het water gaat koken (100 C ) is staat de meter helemaal in het rode gedeelte
(koelvloeistof kan toch 120 graden worden of mag hij bij de thermostaat max. 90 graden worden?10 januari 2010 om 11:10 #17567698bij 100 graden zou de sensor een weerstand van meer dan 40 ohm moeten hebben. (volgens werkplaatshandboek).
Want bij 40 ohm moet de meter vol uitslaan
10 januari 2010 om 12:42 #17567699is 100 graden al te warm voor de motor dan ??
ik dacht dat hij wel 120 graden mocht worden (door de expansie)
als de koelvloeistof bij mijn thermostaat 100 graden word word de motor dus te warm?
dus dan heb ik een ander probleem ?10 januari 2010 om 15:19 #17567700ik ga zometeen toch maar mijn radiateur etc. demonteren om mijn koelvloeistofpomp te controleren, deze moet haast wel kapot zijn.
temperatuur sensor werkt goed.
ik vind het wel raar dat mijn radiateur niet warm word (achter mijn thermostaat blijft het koud (maar hij gaat wel gewoon goed open)
maar waarschijnlijk is de druk van mijn pomp niet helemaal goed
als ik mijn waterpomp verwijderd heb, kan ik deze dan testen ?
hoe doe ik dit het beste
waar kan ik het beste mijn waterpomp vandaan halen (hebben ze deze ergens op voorraad liggen?
kan ik deze eventueel op de sloop halen ?onder op mijn radiateur zitten 2 stalen leidingen waar dienen deze voor ?
zijn deze voor koeling van mijn automatische versnellingsbak ??(tom kan je even contact met mij opnemen ik heb je telefoonnummer namelijk niet meer: tomvdrunen@hotmail.com)
10 januari 2010 om 15:26 #17567701Die stalen leidingen zijn idd voor de automaatbak olie koeling, de waterpomp als deze eraf is kan je gewoon voelen of het lager kapot is of dat het schoepenwiel loszit.
10 januari 2010 om 15:32 #17567702Plaats alleen een NIEUWE waterpomp.
Kost geloof ik iets van 60 euro met pakking (zit erbij).
Kan je gewoon bij de automaterialenzaak halen.Als je een zelfdenkende vin hebt: dit is linkse draad!!
Haal de koelvin eraf al de V-snaar nog gemonteerd is. Dit gaat makkelijker. Met een riem-sleutel lukt het ook.Geen oude troep gebruiken, want hier krijg je spijt van.
11 januari 2010 om 08:34 #17567703nu had ik toch weer bijna iets verkeerds vervangen
gisteren voor ik ging vervangen toch nog maar even mijn thermostaat uit willen sluiten
(het was zo raar dat hij onder in de thermostaat warm werd, maar erboven koud bleef
dus de thermostaat eruit gehaald, hierdoor liep hij niet warm, als ik in mijn radiateur kijk zie ik de koelvloeistof ook duidelijk spoelen (het was wel net sloot water)
dus ik ben hem nu eerst maar even aan het spoelen met soda water, en daarna al mijn koelvloeistof vervangen.
misschien is het toch gewoon een verstopping
(en ik zal mijn thermostaat toch ook nog maar een keer extra controleren(
als het zo niet opgelost is zal ik wss. toch een andere thermostaat erin moeten zetten
(of desnoods laat ik heel mijn thermostaat eruit en dek ik mijn radiateur af in de winter.)11 januari 2010 om 08:58 #17567704Zet er gewoon een nieuwe in. Ik geloof dat 88-90 graden nu het beste werkt. (iets hoger dan standaard).
Als je nu zonder thermostaat gaat rijden, komt de motor niet op bedrijfstemperatuur. Dan gaat hij ook meer verbruiken en is bij vermogen vragen de kans dat de cilinderkop scheurt vele malen groter.
Ook zal de kachel beter werken als er wel een thermostaat in zit.11 januari 2010 om 15:20 #17567705ik heb er een nieuwe thermostaat ingezet, maar nu loopt hij nog steeds warm
boven de thermostaat is de slang ook nog koud.
maar als ik de thermostaat eruit haal en dus zonder thermostaat rijd dan word de motor niet warm
ik snap er nu echt niks meer vantijdens mijn proefrit reed de auto ook nog heel beroerd, hij reed heel slecht
kwam moeilijk op toeren, alsof er iets vervuild is.kan iemand mij helpen want ik snap er nu echt niks meer van
11 januari 2010 om 15:39 #17567706We denken met je mee…het zal vast wel goed komen ooit.
Nog even iets waar ik aan dacht.
Je brandstofleidingen/filters/pomp/carburateur zijn nog goed en schoon? of filters.
Ik heb geen idee hoe je dat kan schoonmaken, doorspuiten met lucht? (eerst afkoppelen) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.