manta B cc start niet meer

Forumindex Forums Modellen Manta manta B cc start niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 152)
  • Auteur
    Berichten
  • #17567657
    tomvdrunen
      Lid sinds:
      6 July 2008

      gisteren 4 nieuwe bougies gemonteerd en het co gehalte af laten stellen, hij loopt nu al wel wat beter (tot nu toe is hij nog niet stil gevallen) alleen hij houd nog wel wat in. en stotert bij c.a. 2500 toeren.
      gisteren viel ons op dat mijn acceleratiepomp wel heeel erg gevoelig is, als je er zachtjes tegenaan tikt komt er al benzine uit (nu snap ik waarom hij 1 op 6 loopt.(vanmiddag maar eens een strakkere veer gaan halen) en hopen dat het dan opgelost is, kan je de membramen van de acceleratiepomp anders makkelijk vervangen? en waar kan ik deze het beste halen.

      weet iemand vanaf wanneer de 1600 s motor uitgevoerd is met hydraulische klepstoters?

      #17567658
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        de beste plaats voor carb onderdelen is BCCP te Gramsbergen, enkel goede ervaringen mee (en ik niet alleen :thumbup)

        Voor zover ik weet is de 16S niet met hydro’s geleverd. Dat wil niet zeggen dat je ze niet zo om kunt zetten ;)

        #17567659
        tomvdrunen
          Lid sinds:
          6 July 2008

          ik word echt helemaal moedeloos van mijn auto
          hij doet het nog niet.
          de bougie van de 4e cylinder was vandaag weer kapot, wat zou dit kunnen zijn dat mijn bougies telkens kapot gaan?
          daarnaast kan ik mijn ontsteking niet afstellen. als ik mijn sensor van mijn ontstekigslamp op de 1e cylinder zet werkt hij niet.
          als ik hem op de 2e cylinder zet werkt hij wel. maar dan kan ik het ontstekingstijdstip niet afstellen.
          mijn auto start wel weer, alleen loopt hij heel slecht (alsof hij op 3 cylinders loopt, hij heeft ook geen trekkracht, en je kan er niet mee de snelweg op.

          hopelijk kan iemand mij helpen

          #17567660
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            Als hij niet op de 1e pakt, probeer dan op de 4de. krukas staat dan namelijk in dezelfde positie.

            Maar hoe ziet die bougie vand e 4de er dan uit, en hoe is hij kapot?

            #17567661
            tomvdrunen
              Lid sinds:
              6 July 2008

              nee hij is niet kapot dat is het rare (ik heb er ook al een andere ingedaan)
              en ik heb de bougiekabels van 1 en 2 omgedraaid, maar ook daar ligt het niet aan.

              #17567662
              tomvdrunen
                Lid sinds:
                6 July 2008

                nee hij is niet kapot dat is het rare (ik heb er ook al een andere ingedaan)
                en ik heb de bougiekabels van 1 en 2 omgedraaid, maar ook daar ligt het niet aan.

                #17567663
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  meet de weerstanden eens door van alle bougie kabels (incl die wat naar de bobine loopt), controleer je rotor eens op gebreken (evenals je verdelerkap)

                  origineel gepost door tomvdrunen
                  de bougie van de 4e cylinder was vandaag weer kapot, wat zou dit kunnen zijn dat mijn bougies telkens kapot gaan?

                  Maak eens een foto van zon kapotte bougie.

                  Om terug te komen op het afstellen.
                  Dat de lamp niet altijd op de 1e pakt, komt idd wel eens voor. Dan moet je de lamp aan de 4de hangen, omdat die 180 graden later vonkt (krukas staat dan in dezelfde positie als bij 1, voor 1 omwenteling vna de verdeler, draait de krukas namelijk 2 keer)

                  #17567664
                  Makko
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 July 2007

                    Ik denk ff mee…:hmmz
                    Misschien iets heel geks, maar je hebt verschillende lengte bougies.

                    #17567665
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      Daar had ik ook al aan zitten denken. vandaar oa de vraag voor een foto van die kapotte bougie ;)

                      Als het een lange blijkt te zijn, en heeft raak schade, sja dan is het duidelijk lijkt me.

                      maar foto zegt meer dan 1000 woorden.

                      #17567666
                      tomvdrunen
                        Lid sinds:
                        6 July 2008

                        weerstand bougiekabels heb ik al gemeten waren allemaal rond de 6000 ohm (meen ik me te herrineren, en dan mocht hij max. 10.000 hebben.
                        verdelerkap heeft ook geen scheuren etc. (is ook nog niet zo oud)
                        wat ik wel raar vond is er zat op alle contacten een soort witte aanslag (terwijl heel mijn ontsteking pasgeleden compleet vervangen is (zou dit het kunnen zijn? ) ik wil hem namelijk niet weer zomaar vervangen, ik heb al teveel onnodig vervangen.
                        de lengte van de bougies is zeker goed, hier kijk ik altijd wel naar, ik denk alleen an de warmtegraad van de bougie, zou het dit niet kunnen zijn?
                        de eerste keer dat mijn bougie kapot was vonkte hij aan de zijkant richting en niet tussen de neus en de connector.
                        de 2e keer was er eigenlijk weinig aan te zien (maar toen ik andere bougies (oude bougies van mijn karmann ghia) monteerde liep hij ineens een stuk beter.
                        alleen hij stottert (houd af en toen nog steeds wat in (dit heeft hij altijd wel een
                        beetje gedaan maar nooit zo erg, ik zal morgen eens kijken of er nog genoeg genoeg versnellingsbakolie in zit (automatische versnellingsbak) misschien dat dit het stotteren wel kan veroorzaken.

                        ik heb er gisteren tijdens mijn proefrit nog een probleem bij gekregen,
                        mijn temperatuurmeter liep namelijk helemaal naar boven (bijna warmgelopen)
                        terwijl ik in die kou toch maar een klein stukje gereden heb (ik heb wel een klein plekje aan de onderkant van mijn auto gelast, zou het kunnen dat er nu een temperatuursensor ofzo beschadigd is ?

                        :( ik word momenteel echt helemaal gek van mijn auto, hij heeft mij 5 jaar lang nooit in de steek gelaten en nu doet hij niks anders meer.
                        ik hoop echt dat iemand mij kan helpen

                        #17567667
                        Makko
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 July 2007

                          Staan je contactpunten nog juist afgesteld? en vlak.
                          Net nog ff gegoogled en witte aanslag op bougies is oververhitting, dus zou dat ook bij contactpunten zo zijn?
                          Ik zoek nog even verder….:thumbup

                          #17567668
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            Controleer je koelvloeistof niveau eens…(ook of hij nog vloeibaar is)

                            Krijg ineens een vreemd bij gevoel…

                            draaide tijdens het lopen de waterpomp mee?, heeft deze speling op zen poulie?

                            #17567669
                            tomvdrunen
                              Lid sinds:
                              6 July 2008

                              nee de witte aanslag zit niet op mijn bougies maar op de 4 contactpunten in mijn verdelerkap.
                              mijn koelvloeistof zit helemaal vol (had ik net bijgevuld aangezien er wat uitgelopen was toen ik mijn koelvloeistofslag die langs de carb. loopt los wou schroeven om de carb. te verwijderen.
                              hij is nog vloeibaar, zowel in de radiateur als bij de slang die ik er laatst af wou schroeven.
                              of hij speling heeft op zijn poulie moet ik even kijken
                              waar denk jij aan dan?
                              koppaking is niet lek (zit geen koelvloeistof bij mijn olie (tenminste als ik een aansteker bij mijn pijlstok houd gaat hij niet sissen en borrelen)

                              #17567670
                              Freestyler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 January 2006

                                aanslag op de punten kan idd een boosdoener zijn. Even met grof schuurpapier schoonmaken.

                                Dacht dat je bedoelde witte aanslag op de bougie, dat zou idd op kop(pakking) kunnen duiden
                                Dan hoeft er niet perse koelvleoistof bij de olie te zitten, maar kan zo de cilinder in lopen.

                                Tis dat Tilburg te ver weg voor me is, anders was ik even komen kijken.

                                #17567671
                                tomvdrunen
                                  Lid sinds:
                                  6 July 2008

                                  nee mijn bougies zijn juist iedere keer zwart alsof hij te rijk staat, maar dat staat hij niet, is al aan de co meter gehangen netjes 2,5 co
                                  kan mijn temperatuursensor niet kapot zijn dat hij te warm loopt (ik heb nog geen rook of stoom gezien ofzo, alleen mijn meter gaat bijna naar het rode toe)
                                  waar zit de temperatuur sensor, en hoe kan je die testen
                                  (misschien dat deze door de laswerkzaamheden kapot is gegaan.
                                  is er een andere manier om mijn motortemperatuur te controleren en in de gaten te houden??

                                  #17567672
                                  postbusmanta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 July 2004

                                    We dwalen van punt naar punt:

                                    Ontsteking,
                                    Carburateur,
                                    Koeling.

                                    Heb je er echt koelvloeistof in zitten, of zit er water met evt. een beetje anti-vries in het systeem?

                                    Temperatuursensor zit op je thermostaathuis. Er zit een heel simpel stekkertje aan en ik geloof een blauwe draad welke voorlangs je blok loopt richting je ontsteking. Als de isolatie van deze draad beschadigd is, en hij maakt af en toe contact met je blok, dan loopt de temperatuur flink op volgens de meter.

                                    Temperatuur kun je even laten meten door iemand met een infra-rood tempmeter. Met dan op je thermostaathuis.

                                    #17567673
                                    postbusmanta
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 July 2004

                                      terug naar de ontsteking:

                                      Als je contacten in de verdeelkap er zo uitzien, wordt het echt tijd deze te vervangen:

                                      Ook de stekkers van bougie- en bobine-kabels dienen vrij te zijn van oxidatie:

                                      Bij het plaatsen van een nieuwe kap, kun je ze het beste op dezelfde manier (let op slotje) naast elkaar houden en de kabels 1 voor 1 overzetten.

                                      Druk eerst de stekker erin:

                                      Schuif daarna de hoes erover, zodat je zeker weet dat de stekker goed contact maakt.

                                      Bobine snel testen:

                                      Haal de verdelerkap van de ontsteking en verwijder stofkap.
                                      Trek je bobine kabel uit je verdelerkap.

                                      Houd deze stekker met een goed geïsoleerde tang ongeveer 8mm van een metalen deel van het motorblok.:

                                      Controleer of je contactpunten tegen elkaar staan.
                                      Zet je contact aan.
                                      Druk nu met een roerhoutje (in ieder geval GEEN metaal) je contactpunten van elkaar af:

                                      Er moet nu een helder blauwe vonk overschieten van je stekker naar je blok.

                                      #17567674
                                      tomvdrunen
                                        Lid sinds:
                                        6 July 2008

                                        dit stekkertje dus tegen het blok aan hou moet hij heel warm worden op de meter, en als ik hem lostrek moet hij helemaal koud zijn begrijp ik dat goed? er zit trouwens gewoon koelvloeistof in mijn systeem, ik ben alleen wel bang dat er misschien lucht in zit (manta heeft toch geen ontluchtingsnippels of wel?)
                                        de onderste koelvloeistof slang is warn, radiateur is helemaal koud en de bovenste koelvloeistof slang is ook koud
                                        ik bedoel de 4 contactjes in de verdelerkap hier zat wat aanslag op, dit heb ik er idd afgeschuurd en afgepolijst. maar hoe kan dit er op komen wat is hier de rede van (verdelerkap is nog bijna nieuw)
                                        is deze manier van testen beter dan naar je bougies kijken, de bougies vonken namelijk wel maar ik weet niet of ze sterk genoeg vonken

                                        #17567675
                                        postbusmanta
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 July 2004

                                          Dat van die temperatuurmeter begrijp je inderdaad goed.

                                          Bij het ontluchten helpt het vaak om de bovenste aansluiting op de kachelradiateur los te draaien en een beetje te wrikken aan de slang totdat er vloeistof uit komt.

                                          Het lijkt erop dat je thermostaat niet open gaat.
                                          Je waterpomp draait nog wel??

                                          #17567676
                                          tomvdrunen
                                            Lid sinds:
                                            6 July 2008

                                            de bovenste slang op de kachelradiateur bedoel je?
                                            hoe kan ik zien of mijn waterpomp inwendig draaid?
                                            de riem en poulie draaien wel
                                            ik zal mijn thermostaat er morgen maar eens uit halen
                                            (kan het dat deze zomaar kapot gaat ?

                                            #17567677
                                            postbusmanta
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 July 2004

                                              Ja, bovenste slang op je kachelradiateur.

                                              Wellicht kun je verschil zien bij deze slang met motor aan en motor uit.
                                              Als het er met motor aan heel hard uit spuit, dan weet je dat je circulatie hebt.

                                              Thermostaat kun je testen in pannetje water op het vuur.

                                              #17567678
                                              tomvdrunen
                                                Lid sinds:
                                                6 July 2008

                                                de thermostaat heb ik gecontroleerd en deze gaat gewoon open bij c.a. 90 graden.
                                                als ik de stekker tegen massa aanhoud geeft de meter warmer aan (het duurt wel even voor de meter reageert,
                                                nu komt het slechtse nieuws denk ik
                                                als ik de bovenste slang van mijn kachelradiateur afschroef dan komt er geen koelvloeistof uit ook niet als ik mijn motor rondstart (deze slang loopt naar mijn koelvloeistofpomp) of duurt het een tijdje voor hier koelvloeistof uit komt ??
                                                toen ik mijn motor starte kwam er wel koelvloeist uit mijn kachelradiateur gelopen (moet ik mijn onderste slang dan niet los trekken) of is dit gewoon nog koelvloeistof die in mijn kachelradiateur zat (aanjager stond wel uit)
                                                wat kost een nieuwe koelvloeistof pomp ongeveer, en is deze moeilijk te vervangen ?
                                                of is er nog hoop dat mijn koelvloeistofpomp niet kapot is?
                                                hoe kan deze zomaar kapot gaan?

                                                freestyler wat voor vreemd voorgevoel kreeg jij ??

                                                #17567679
                                                Tomvt
                                                  Lid sinds:
                                                  2 July 2004

                                                  waterpomp kost niet zoveel meen ik, zelfs nog nieuw te bestellen (omega als ze voor de manta nix kunnen vinden) Vervangen is op zich zo gebeurd alleen moet je wel de krukaspoelie eraf halen als je pech hebt en dus ook de radiateur (is mij gelukt met deze nog op hun plek) Maar als er boven de thermostaat lucht zit werkt deze ook niet meer, heb dit weleens gehad en daardoor meette de thermoschakelaar voor de injectie niets en deed ie t niet, maar de jouwe is geen injectie dus denk niet dat t die is.
                                                  Mare doe je niet meer bij Arnout hobbyen?? Die kan jou wel verder helpen. Waar ben je precies bezig, kan wel een x meekijken als je er niet uikomt, heb misschien zelfs nog onderdelen liggen van zon blok…

                                                  gr Tom

                                                  #17567680
                                                  postbusmanta
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 July 2004

                                                    Als je de motor startte, kwam er wel koelvloeistof uit de kachelradiateur?
                                                    Dit moet wel een flinke straal zijn hoor!

                                                    Dan werkt je waterpomp dus nog wel (wil niet zeggen dat deze niet versleten is), en is je kachelradiateur niet verstopt.

                                                    Krik de auto aan de voorkant flink op (wielen 20 cm van de grond), vul de koelvloeistof bij, terwijl de bovenste slang van de kachelradiateur af is.
                                                    Als hier aan beide kanten vloeistof komt, koppel je deze weer aan.

                                                    Draai de inbusbout op je thermostaathuis los, tot hier flink vlooeistof uit komt.

                                                    Houd de radiateur steeds gevuld.

                                                    Eens kijken of dit uitmaakt.

                                                    Waar @freestyler bang voor was, was een bevroren koelsysteem. Als het bevroren is geweest en je start de motor, kan je waterpomp kapot gaan of waterslangen knappen. Je krijgt geen circulatie in je motor, waardoor deze op bepaalde punten kan gaan koken.

                                                    #17567681
                                                    deziggy
                                                      Lid sinds:
                                                      3 January 2006

                                                      hoelang is het geleden dat je kleppen geregeld zijn?
                                                      inhouden en onregelmatig lopen kan daar ook met te maken hebben…

                                                      grtz ziggy

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 152)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.