manta B cc start niet meer

Forumindex Forums Modellen Manta manta B cc start niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 152)
  • Auteur
    Berichten
  • #17567632
    tomvdrunen
      Lid sinds:
      6 July 2008

      ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik fotos kan plaatsen
      hoe kan ik de 2e trap dan testen??

      #17567633
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        de tweede trap kan je alleen testen met lopende motor

        #17567634
        manta19sr
          Lid sinds:
          24 July 2007

          Slopen!:P:P

          nee succes er mee

          #17567635
          tomvdrunen
            Lid sinds:
            6 July 2008

            ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
            hij loopt helaas nog steeds niet.

            http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-5.jpg&newest=1

            als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
            duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
            wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?

            http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-2.jpg&newest=1

            kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?

            #17567636
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              komt er brandstof in je vlotterkamer?

              Werkt je accelaratiepomp?

              Geef je pompend gas tijdens het starten?

              #17567637
              MantasticB1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2006

                ja dat membraan(vacuüm doos) houd constant je 2e klep op spanning om hem open te duwen/trekken, maar de mechaniek van de 1e gasklep houd hem zolang tegen tot hij zover opendraait en die mechaniek de 2e klep vrijgeeft en de vacuüm doos de klep bedienen kan.

                origineel gepost door tomvdrunen
                ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
                hij loopt helaas nog steeds niet.

                http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-5.jpg&newest=1

                als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
                duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
                wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?

                http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-2.jpg&newest=1

                kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?

                #17567638
                tomvdrunen
                  Lid sinds:
                  6 July 2008

                  er komt genoeg brandstof uit.
                  of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
                  hoe kan ik deze testen.
                  als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
                  zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
                  maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?

                  #17567639
                  MantasticB1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 October 2006

                    wat denk je zelf? heb je vacuüm in je spruitstuk als de motor niet loopt?;)

                    origineel gepost door tomvdrunen
                    er komt genoeg brandstof uit.
                    of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
                    hoe kan ik deze testen.
                    als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
                    zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
                    maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?

                    #17567640
                    tomvdrunen
                      Lid sinds:
                      6 July 2008

                      nee dat niet, maar ik begrijp het nu van deze vacuum klep dan niet helemaal als hij gewoon met de gasklep meebeweegt
                      maar dat betekent dus dat deze klep dan helemaal niet open gaat, bij stilstaande motor, is dit niet te controleren (als de motor niet loopt)
                      als de motor niet boven de 1000 t.p.m. uit komt (met gas volledig ingeduwd) dan moet dit toch wel de carberateur zijn lijkt me?
                      bougies vonken wel (maar ik heb het idee dat deze heel zwak is)
                      ontsteking, contactpuntjes, verdeler, rotor, condensator, kabels, bougies is allemaal bijna nieuw
                      weet er iemand hoe ik de condensator, bobine, kabels etc. kan testen
                      (wat zijn de weerstandswaardes?

                      #17567641
                      MantasticB1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 October 2006

                        je kunt deze doos idd alleen testen door aan het slangetje te zuigen als je de klep handmatig opentrekt.
                        en ja idd met een goed werkende carb. zou je zelfs met de eerste klep moeten kunnen rijden al is het niet erg pittig!
                        weet je zeker dat de timing op de juiste cilinder op tijd staat?
                        heb je een bosch(met klemmetjes) verdeler of een delco met schroefjes?

                        #17567642
                        postbusmanta
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 July 2004

                          Tweede klep kun je niet controleren met stilstaande motor.
                          Zelfs onbelast wordt dat erg lastig.

                          Acceleratiepomp controleren:
                          Motor uit.
                          Luchtfilter eraf.
                          Bovenin de carburateur zit een gebogen buisje (lijkt op een miniatuur ouderwetse waterkraan).
                          Als je nu met de hand gas geeft, moet er een straaltje benzine uit het buisje komen.

                          Staat je chokeklep wel volledig dicht voordat je start met koude motor?

                          #17567643
                          postbusmanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2004

                            Je mag me wel bellen.

                            Stuur dan even een mailtje naar secretaris@mantaclub.nl

                            Dan krijg je m’n telefoonnummer.

                            Waar kom je vandaan?

                            #17567644
                            tomvdrunen
                              Lid sinds:
                              6 July 2008

                              mijn verdelerkap zit met 2 kruiskop schroefjes vast. (deze heb ik c.a. 1 maand geleden vervangen samen met contactpuntjes, condensator, rotor, bougiekabels, bougies (dan moet ik er wel bij zeggen dat ik aan mijn rotor getwijfeld heb (aan de voorkant dat stukje koper wat op je roto zit moet deze niet een eind uitsteken, deze steekt namelijk maar minimaal uit, en ik kan me herrineren dat deze verder uit moest steken)
                              helaas heb ik mijn oude rotor al weggegooid

                              ik zal zometeen mijn acceleratiepomp maar eens gaan testen, hoe kan ik zien of mijn choke dicht staat?
                              ik zal je een mailtje sturen, alvast bedankt

                              #17567645
                              Makko
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 July 2007

                                Vonkt hij inmiddels al wel?

                                #17567646
                                tomvdrunen
                                  Lid sinds:
                                  6 July 2008

                                  ja hij vonkt wel, ik heb zo’n inductiemeter voor de kabels, maar vind deze heel zwak
                                  ik heb voor de zekerheid een nieuwe rotor besteld (ik vind dat uitstekende plaatje zo kort, volgens mij was deze eerst langer) en ik heb een nieuwe condensator besteld
                                  (deze zijn c.a. 2 weken geleden ook al vervangen maar goed
                                  (als ik dat niet uit kan sluiten ben ik over een paar maanden nog aan het zoeken) als het goed is komt dit vanmiddag binnen dan kan ik dit met de kerst nog mooi monteren in de sneeuw :P

                                  #17567647
                                  Freestyler
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 January 2006

                                    Om nogmaals op de vraag van Postbusmanta terug te komen.

                                    Van waar kom je?? Misschien dat er dan iemand bij jou uit de buurt even kan komen kijken.

                                    #17567648
                                    tomvdrunen
                                      Lid sinds:
                                      6 July 2008

                                      helvoirt
                                      (ligt tussen tilburg en den bosch)

                                      #17567649
                                      postbusmanta
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 July 2004

                                        Net niet in de buurt van Enkhuizen……………..

                                        #17567650
                                        tomvdrunen
                                          Lid sinds:
                                          6 July 2008

                                          ik had het vandaag bijna opgelost
                                          toch maar weer aan het begin begonnen, ik wou mijn compressie meten, en meteen ff de bougievonk bekijken
                                          vonkte de bougie naast de elektrode (deze bougies heb ik 10 dagen geleden vervangen)
                                          dit verwachte ik dus echt niet.
                                          de motor liep nu wel hard stationair (maar goed dat kon natuurlijk, ik had de carberateur schoongemaakt en de gaskabel stond ook niet helemaal goed meer, dus ik wou de ontsteking even afstellen.
                                          verdeler losgezet, stroboscooplamp aangesloten, nog ff snel wat in de garage gaan halen, wil ik weer verder gaan, motor helemaal stil, hij doet nu dus weer helemaal niks :(
                                          morgen dus nog maar een keer gaan zoeken, heeft een manta b cc ook nog ergens hoofdzekeringen zitten?
                                          of weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn??

                                          #17567651
                                          tomvdrunen
                                            Lid sinds:
                                            6 July 2008

                                            gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn nieuwe bougies (die pas 2 weken oud waren)
                                            kapot waren, ze vonkten niet tussen de elektrode maar meer aan de zijkant. ik heb toen maar weer mijn oude bougies erin gedaan, vanmiddag even nieuwe bougies halen, zou dit een rede kunnen hebben dat mijn bougies zo snel kapot gegaan zijn? verkeerde wartmegraat of teveel spanning van de bobine ofzo??

                                            ik zal ook met de auto naar de garage gaan om het co percentage af te laten stellen ik heb namenlijk het idee dat mijn bougies iedere keer vet slaan (vooral de bougie van cylinder 2 is telkens helemaal nat) op welke co percentage loopt een 1600 cc carberateur motor van een manta het beste?

                                            hij heeft al een paar keer redelijk gelopen, alleen zodra ik ermee ga rijden houd hij bij de 2500 toeren heel erg in en gaat stotteren, na een korte proefrit hield hij er zelfs weer helemaal me op, zelfs met verwijderd luchtfilter

                                            onder de carberateur (in het spruitstuk zit een klein schroefje met hiernaast een soort van druk ventieltje, hier komt rook uit, waar is dit ventieltje voor bedoeld, en waar dient deze schroef voor, zou het kwaad kunnen dat hij hier wat rookt?

                                            Tom

                                            #17567652
                                            Makko
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              27 July 2007

                                              Ik heb ook een stroboscoop lamp, maar zie niks geen streepjes.
                                              Als ik de rotor op het streepje zet en het vliegwiel op kogeltje zet dan loopt hij niet goeg.
                                              Dan draai ik de verdelerkap en zet em op geluid en gevoel vast. gek he? :hmmz

                                              #17567653
                                              tomvdrunen
                                                Lid sinds:
                                                6 July 2008

                                                je moet je lamp op je versnellingsbak richten (onder achter de motor) (aan de andere kant van de motor van je starmotor, daar zie je een inkeping, hier zitten de tekens om je ontsteking af te stellen)

                                                #17567654
                                                postbusmanta
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 July 2004

                                                  trek je wel het slangetje naar je vacuümvervroeging los dan???

                                                  #17567655
                                                  MantasticB1
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 October 2006

                                                    origineel gepost door tomvdrunen

                                                    gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn nieuwe bougies (die pas 2 weken oud waren)
                                                    kapot waren, ze vonkten niet tussen de elektrode maar meer aan de zijkant. ik heb toen maar weer mijn oude bougies erin gedaan, vanmiddag even nieuwe bougies halen, zou dit een rede kunnen hebben dat mijn bougies zo snel kapot gegaan zijn? verkeerde wartmegraat of teveel spanning van de bobine ofzo??

                                                    ik zal ook met de auto naar de garage gaan om het co percentage af te laten stellen ik heb namenlijk het idee dat mijn bougies iedere keer vet slaan (vooral de bougie van cylinder 2 is telkens helemaal nat) op welke co percentage loopt een 1600 cc carberateur motor van een manta het beste?

                                                    hij heeft al een paar keer redelijk gelopen, alleen zodra ik ermee ga rijden houd hij bij de 2500 toeren heel erg in en gaat stotteren, na een korte proefrit hield hij er zelfs weer helemaal me op, zelfs met verwijderd luchtfilter

                                                    onder de carberateur (in het spruitstuk zit een klein schroefje met hiernaast een soort van druk ventieltje, hier komt rook uit, waar is dit ventieltje voor bedoeld, en waar dient deze schroef voor, zou het kwaad kunnen dat hij hier wat rookt?

                                                    Tom

                                                    ik vraag me af of je daar niet ook dat bi metaaltje hoort te hebben zitten op het spruitstuk….mss is dat weg?
                                                    dan heb je eigenlijk een gaatje met ernaast een gaatje met schroefdraad zitten…

                                                    #17567656
                                                    Makko
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      27 July 2007

                                                      origineel gepost door postbusmanta
                                                      trek je wel het slangetje naar je vacuümvervroeging los dan???

                                                      Ikke?

                                                      Het gaat misschien een beetje door elkaar, maar dan is alles wel duidelijk.:thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 152)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.