Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta B cc start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2009 om 07:11 #17567632
ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik fotos kan plaatsen
hoe kan ik de 2e trap dan testen??22 december 2009 om 07:42 #17567633de tweede trap kan je alleen testen met lopende motor
22 december 2009 om 07:44 #17567634Slopen!:P:P
nee succes er mee
22 december 2009 om 18:01 #17567635ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
hij loopt helaas nog steeds niet.als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?
22 december 2009 om 23:10 #17567636komt er brandstof in je vlotterkamer?
Werkt je accelaratiepomp?
Geef je pompend gas tijdens het starten?
23 december 2009 om 00:39 #17567637ja dat membraan(vacuüm doos) houd constant je 2e klep op spanning om hem open te duwen/trekken, maar de mechaniek van de 1e gasklep houd hem zolang tegen tot hij zover opendraait en die mechaniek de 2e klep vrijgeeft en de vacuüm doos de klep bedienen kan.
origineel gepost door tomvdrunen
ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
hij loopt helaas nog steeds niet.als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?
23 december 2009 om 07:09 #17567638er komt genoeg brandstof uit.
of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
hoe kan ik deze testen.
als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?23 december 2009 om 08:53 #17567639wat denk je zelf? heb je vacuüm in je spruitstuk als de motor niet loopt?;)
origineel gepost door tomvdrunen
er komt genoeg brandstof uit.
of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
hoe kan ik deze testen.
als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?23 december 2009 om 09:06 #17567640nee dat niet, maar ik begrijp het nu van deze vacuum klep dan niet helemaal als hij gewoon met de gasklep meebeweegt
maar dat betekent dus dat deze klep dan helemaal niet open gaat, bij stilstaande motor, is dit niet te controleren (als de motor niet loopt)
als de motor niet boven de 1000 t.p.m. uit komt (met gas volledig ingeduwd) dan moet dit toch wel de carberateur zijn lijkt me?
bougies vonken wel (maar ik heb het idee dat deze heel zwak is)
ontsteking, contactpuntjes, verdeler, rotor, condensator, kabels, bougies is allemaal bijna nieuw
weet er iemand hoe ik de condensator, bobine, kabels etc. kan testen
(wat zijn de weerstandswaardes?23 december 2009 om 09:48 #17567641je kunt deze doos idd alleen testen door aan het slangetje te zuigen als je de klep handmatig opentrekt.
en ja idd met een goed werkende carb. zou je zelfs met de eerste klep moeten kunnen rijden al is het niet erg pittig!
weet je zeker dat de timing op de juiste cilinder op tijd staat?
heb je een bosch(met klemmetjes) verdeler of een delco met schroefjes?23 december 2009 om 13:18 #17567642Tweede klep kun je niet controleren met stilstaande motor.
Zelfs onbelast wordt dat erg lastig.Acceleratiepomp controleren:
Motor uit.
Luchtfilter eraf.
Bovenin de carburateur zit een gebogen buisje (lijkt op een miniatuur ouderwetse waterkraan).
Als je nu met de hand gas geeft, moet er een straaltje benzine uit het buisje komen.Staat je chokeklep wel volledig dicht voordat je start met koude motor?
23 december 2009 om 13:19 #17567643Je mag me wel bellen.
Stuur dan even een mailtje naar secretaris@mantaclub.nl
Dan krijg je m’n telefoonnummer.
Waar kom je vandaan?
23 december 2009 om 14:55 #17567644mijn verdelerkap zit met 2 kruiskop schroefjes vast. (deze heb ik c.a. 1 maand geleden vervangen samen met contactpuntjes, condensator, rotor, bougiekabels, bougies (dan moet ik er wel bij zeggen dat ik aan mijn rotor getwijfeld heb (aan de voorkant dat stukje koper wat op je roto zit moet deze niet een eind uitsteken, deze steekt namelijk maar minimaal uit, en ik kan me herrineren dat deze verder uit moest steken)
helaas heb ik mijn oude rotor al weggegooidik zal zometeen mijn acceleratiepomp maar eens gaan testen, hoe kan ik zien of mijn choke dicht staat?
ik zal je een mailtje sturen, alvast bedankt23 december 2009 om 15:19 #17567645Vonkt hij inmiddels al wel?
24 december 2009 om 07:06 #17567646ja hij vonkt wel, ik heb zo’n inductiemeter voor de kabels, maar vind deze heel zwak
ik heb voor de zekerheid een nieuwe rotor besteld (ik vind dat uitstekende plaatje zo kort, volgens mij was deze eerst langer) en ik heb een nieuwe condensator besteld
(deze zijn c.a. 2 weken geleden ook al vervangen maar goed
(als ik dat niet uit kan sluiten ben ik over een paar maanden nog aan het zoeken) als het goed is komt dit vanmiddag binnen dan kan ik dit met de kerst nog mooi monteren in de sneeuw :P24 december 2009 om 07:12 #17567647Om nogmaals op de vraag van Postbusmanta terug te komen.
Van waar kom je?? Misschien dat er dan iemand bij jou uit de buurt even kan komen kijken.
24 december 2009 om 12:03 #17567648helvoirt
(ligt tussen tilburg en den bosch)24 december 2009 om 16:26 #17567649Net niet in de buurt van Enkhuizen……………..
26 december 2009 om 22:20 #17567650ik had het vandaag bijna opgelost
toch maar weer aan het begin begonnen, ik wou mijn compressie meten, en meteen ff de bougievonk bekijken
vonkte de bougie naast de elektrode (deze bougies heb ik 10 dagen geleden vervangen)
dit verwachte ik dus echt niet.
de motor liep nu wel hard stationair (maar goed dat kon natuurlijk, ik had de carberateur schoongemaakt en de gaskabel stond ook niet helemaal goed meer, dus ik wou de ontsteking even afstellen.
verdeler losgezet, stroboscooplamp aangesloten, nog ff snel wat in de garage gaan halen, wil ik weer verder gaan, motor helemaal stil, hij doet nu dus weer helemaal niks :(
morgen dus nog maar een keer gaan zoeken, heeft een manta b cc ook nog ergens hoofdzekeringen zitten?
of weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn??28 december 2009 om 07:04 #17567651gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn nieuwe bougies (die pas 2 weken oud waren)
kapot waren, ze vonkten niet tussen de elektrode maar meer aan de zijkant. ik heb toen maar weer mijn oude bougies erin gedaan, vanmiddag even nieuwe bougies halen, zou dit een rede kunnen hebben dat mijn bougies zo snel kapot gegaan zijn? verkeerde wartmegraat of teveel spanning van de bobine ofzo??ik zal ook met de auto naar de garage gaan om het co percentage af te laten stellen ik heb namenlijk het idee dat mijn bougies iedere keer vet slaan (vooral de bougie van cylinder 2 is telkens helemaal nat) op welke co percentage loopt een 1600 cc carberateur motor van een manta het beste?
hij heeft al een paar keer redelijk gelopen, alleen zodra ik ermee ga rijden houd hij bij de 2500 toeren heel erg in en gaat stotteren, na een korte proefrit hield hij er zelfs weer helemaal me op, zelfs met verwijderd luchtfilter
onder de carberateur (in het spruitstuk zit een klein schroefje met hiernaast een soort van druk ventieltje, hier komt rook uit, waar is dit ventieltje voor bedoeld, en waar dient deze schroef voor, zou het kwaad kunnen dat hij hier wat rookt?
Tom
28 december 2009 om 08:25 #17567652Ik heb ook een stroboscoop lamp, maar zie niks geen streepjes.
Als ik de rotor op het streepje zet en het vliegwiel op kogeltje zet dan loopt hij niet goeg.
Dan draai ik de verdelerkap en zet em op geluid en gevoel vast. gek he? :hmmz28 december 2009 om 10:05 #17567653je moet je lamp op je versnellingsbak richten (onder achter de motor) (aan de andere kant van de motor van je starmotor, daar zie je een inkeping, hier zitten de tekens om je ontsteking af te stellen)
28 december 2009 om 12:04 #17567654trek je wel het slangetje naar je vacuümvervroeging los dan???
28 december 2009 om 13:07 #17567655origineel gepost door tomvdrunen
gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn nieuwe bougies (die pas 2 weken oud waren)
kapot waren, ze vonkten niet tussen de elektrode maar meer aan de zijkant. ik heb toen maar weer mijn oude bougies erin gedaan, vanmiddag even nieuwe bougies halen, zou dit een rede kunnen hebben dat mijn bougies zo snel kapot gegaan zijn? verkeerde wartmegraat of teveel spanning van de bobine ofzo??ik zal ook met de auto naar de garage gaan om het co percentage af te laten stellen ik heb namenlijk het idee dat mijn bougies iedere keer vet slaan (vooral de bougie van cylinder 2 is telkens helemaal nat) op welke co percentage loopt een 1600 cc carberateur motor van een manta het beste?
hij heeft al een paar keer redelijk gelopen, alleen zodra ik ermee ga rijden houd hij bij de 2500 toeren heel erg in en gaat stotteren, na een korte proefrit hield hij er zelfs weer helemaal me op, zelfs met verwijderd luchtfilter
onder de carberateur (in het spruitstuk zit een klein schroefje met hiernaast een soort van druk ventieltje, hier komt rook uit, waar is dit ventieltje voor bedoeld, en waar dient deze schroef voor, zou het kwaad kunnen dat hij hier wat rookt?
Tom
ik vraag me af of je daar niet ook dat bi metaaltje hoort te hebben zitten op het spruitstuk….mss is dat weg?
dan heb je eigenlijk een gaatje met ernaast een gaatje met schroefdraad zitten…28 december 2009 om 14:08 #17567656origineel gepost door postbusmanta
trek je wel het slangetje naar je vacuümvervroeging los dan???Ikke?
Het gaat misschien een beetje door elkaar, maar dan is alles wel duidelijk.:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.