manta B cc start niet meer

Forumindex Forums Modellen Manta manta B cc start niet meer

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 152)
  • Auteur
    tomvdrunen

ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik fotos kan plaatsen
      hoe kan ik de 2e trap dan testen??

Freestyler
      Deelnemer

de tweede trap kan je alleen testen met lopende motor

manta19sr

Slopen!:P:P

nee succes er mee

tomvdrunen

ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
            hij loopt helaas nog steeds niet.

http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-5.jpg&newest=1

als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
            duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
            wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?

http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-2.jpg&newest=1

kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?

postbusmanta
            Deelnemer

komt er brandstof in je vlotterkamer?

Werkt je accelaratiepomp?

Geef je pompend gas tijdens het starten?

MantasticB1
              Deelnemer

ja dat membraan(vacuüm doos) houd constant je 2e klep op spanning om hem open te duwen/trekken, maar de mechaniek van de 1e gasklep houd hem zolang tegen tot hij zover opendraait en die mechaniek de 2e klep vrijgeeft en de vacuüm doos de klep bedienen kan.

origineel gepost door tomvdrunen
                ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
                hij loopt helaas nog steeds niet.

http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-5.jpg&newest=1

als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
                duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
                wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?

http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-2.jpg&newest=1

kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?

tomvdrunen

er komt genoeg brandstof uit.
                  of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
                  hoe kan ik deze testen.
                  als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
                  zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
                  maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?

MantasticB1
                  Deelnemer

wat denk je zelf? heb je vacuüm in je spruitstuk als de motor niet loopt?;)

er komt genoeg brandstof uit.
                    of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
                    hoe kan ik deze testen.
                    als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
                    zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
                    maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?

tomvdrunen

nee dat niet, maar ik begrijp het nu van deze vacuum klep dan niet helemaal als hij gewoon met de gasklep meebeweegt
                      maar dat betekent dus dat deze klep dan helemaal niet open gaat, bij stilstaande motor, is dit niet te controleren (als de motor niet loopt)
                      als de motor niet boven de 1000 t.p.m. uit komt (met gas volledig ingeduwd) dan moet dit toch wel de carberateur zijn lijkt me?
                      bougies vonken wel (maar ik heb het idee dat deze heel zwak is)
                      ontsteking, contactpuntjes, verdeler, rotor, condensator, kabels, bougies is allemaal bijna nieuw
                      weet er iemand hoe ik de condensator, bobine, kabels etc. kan testen
                      (wat zijn de weerstandswaardes?

MantasticB1
                      Deelnemer

je kunt deze doos idd alleen testen door aan het slangetje te zuigen als je de klep handmatig opentrekt.
                        en ja idd met een goed werkende carb. zou je zelfs met de eerste klep moeten kunnen rijden al is het niet erg pittig!
                        weet je zeker dat de timing op de juiste cilinder op tijd staat?
                        heb je een bosch(met klemmetjes) verdeler of een delco met schroefjes?

postbusmanta
                        Deelnemer

Tweede klep kun je niet controleren met stilstaande motor.
                          Zelfs onbelast wordt dat erg lastig.

Acceleratiepomp controleren:
                          Motor uit.
                          Luchtfilter eraf.
                          Bovenin de carburateur zit een gebogen buisje (lijkt op een miniatuur ouderwetse waterkraan).
                          Als je nu met de hand gas geeft, moet er een straaltje benzine uit het buisje komen.

Staat je chokeklep wel volledig dicht voordat je start met koude motor?

postbusmanta
                          Deelnemer

Je mag me wel bellen.

Stuur dan even een mailtje naar secretaris@mantaclub.nl

Dan krijg je m’n telefoonnummer.

Waar kom je vandaan?

tomvdrunen

mijn verdelerkap zit met 2 kruiskop schroefjes vast. (deze heb ik c.a. 1 maand geleden vervangen samen met contactpuntjes, condensator, rotor, bougiekabels, bougies (dan moet ik er wel bij zeggen dat ik aan mijn rotor getwijfeld heb (aan de voorkant dat stukje koper wat op je roto zit moet deze niet een eind uitsteken, deze steekt namelijk maar minimaal uit, en ik kan me herrineren dat deze verder uit moest steken)
                              helaas heb ik mijn oude rotor al weggegooid

ik zal zometeen mijn acceleratiepomp maar eens gaan testen, hoe kan ik zien of mijn choke dicht staat?
                              ik zal je een mailtje sturen, alvast bedankt

Makko
                              Deelnemer

Vonkt hij inmiddels al wel?

tomvdrunen

ja hij vonkt wel, ik heb zo’n inductiemeter voor de kabels, maar vind deze heel zwak
                                  ik heb voor de zekerheid een nieuwe rotor besteld (ik vind dat uitstekende plaatje zo kort, volgens mij was deze eerst langer) en ik heb een nieuwe condensator besteld
                                  (deze zijn c.a. 2 weken geleden ook al vervangen maar goed
                                  (als ik dat niet uit kan sluiten ben ik over een paar maanden nog aan het zoeken) als het goed is komt dit vanmiddag binnen dan kan ik dit met de kerst nog mooi monteren in de sneeuw :P

Freestyler
                                  Deelnemer

Om nogmaals op de vraag van Postbusmanta terug te komen.

Van waar kom je?? Misschien dat er dan iemand bij jou uit de buurt even kan komen kijken.

tomvdrunen

helvoirt
                                      (ligt tussen tilburg en den bosch)

postbusmanta
                                      Deelnemer

Net niet in de buurt van Enkhuizen……………..

tomvdrunen

ik had het vandaag bijna opgelost
                                          toch maar weer aan het begin begonnen, ik wou mijn compressie meten, en meteen ff de bougievonk bekijken
                                          vonkte de bougie naast de elektrode (deze bougies heb ik 10 dagen geleden vervangen)
                                          dit verwachte ik dus echt niet.
                                          de motor liep nu wel hard stationair (maar goed dat kon natuurlijk, ik had de carberateur schoongemaakt en de gaskabel stond ook niet helemaal goed meer, dus ik wou de ontsteking even afstellen.
                                          verdeler losgezet, stroboscooplamp aangesloten, nog ff snel wat in de garage gaan halen, wil ik weer verder gaan, motor helemaal stil, hij doet nu dus weer helemaal niks :(
                                          morgen dus nog maar een keer gaan zoeken, heeft een manta b cc ook nog ergens hoofdzekeringen zitten?
                                          of weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn??

tomvdrunen

gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn nieuwe bougies (die pas 2 weken oud waren)
                                            kapot waren, ze vonkten niet tussen de elektrode maar meer aan de zijkant. ik heb toen maar weer mijn oude bougies erin gedaan, vanmiddag even nieuwe bougies halen, zou dit een rede kunnen hebben dat mijn bougies zo snel kapot gegaan zijn? verkeerde wartmegraat of teveel spanning van de bobine ofzo??

ik zal ook met de auto naar de garage gaan om het co percentage af te laten stellen ik heb namenlijk het idee dat mijn bougies iedere keer vet slaan (vooral de bougie van cylinder 2 is telkens helemaal nat) op welke co percentage loopt een 1600 cc carberateur motor van een manta het beste?

hij heeft al een paar keer redelijk gelopen, alleen zodra ik ermee ga rijden houd hij bij de 2500 toeren heel erg in en gaat stotteren, na een korte proefrit hield hij er zelfs weer helemaal me op, zelfs met verwijderd luchtfilter

onder de carberateur (in het spruitstuk zit een klein schroefje met hiernaast een soort van druk ventieltje, hier komt rook uit, waar is dit ventieltje voor bedoeld, en waar dient deze schroef voor, zou het kwaad kunnen dat hij hier wat rookt?

Tom

Makko
                                            Deelnemer

Ik heb ook een stroboscoop lamp, maar zie niks geen streepjes.
                                              Als ik de rotor op het streepje zet en het vliegwiel op kogeltje zet dan loopt hij niet goeg.
                                              Dan draai ik de verdelerkap en zet em op geluid en gevoel vast. gek he? :hmmz

tomvdrunen

je moet je lamp op je versnellingsbak richten (onder achter de motor) (aan de andere kant van de motor van je starmotor, daar zie je een inkeping, hier zitten de tekens om je ontsteking af te stellen)

postbusmanta
                                                Deelnemer

trek je wel het slangetje naar je vacuümvervroeging los dan???

MantasticB1
                                                  Deelnemer

gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn nieuwe bougies (die pas 2 weken oud waren)
                                                    kapot waren, ze vonkten niet tussen de elektrode maar meer aan de zijkant. ik heb toen maar weer mijn oude bougies erin gedaan, vanmiddag even nieuwe bougies halen, zou dit een rede kunnen hebben dat mijn bougies zo snel kapot gegaan zijn? verkeerde wartmegraat of teveel spanning van de bobine ofzo??

ik zal ook met de auto naar de garage gaan om het co percentage af te laten stellen ik heb namenlijk het idee dat mijn bougies iedere keer vet slaan (vooral de bougie van cylinder 2 is telkens helemaal nat) op welke co percentage loopt een 1600 cc carberateur motor van een manta het beste?

hij heeft al een paar keer redelijk gelopen, alleen zodra ik ermee ga rijden houd hij bij de 2500 toeren heel erg in en gaat stotteren, na een korte proefrit hield hij er zelfs weer helemaal me op, zelfs met verwijderd luchtfilter

onder de carberateur (in het spruitstuk zit een klein schroefje met hiernaast een soort van druk ventieltje, hier komt rook uit, waar is dit ventieltje voor bedoeld, en waar dient deze schroef voor, zou het kwaad kunnen dat hij hier wat rookt?

Tom

ik vraag me af of je daar niet ook dat bi metaaltje hoort te hebben zitten op het spruitstuk….mss is dat weg?
                                                    dan heb je eigenlijk een gaatje met ernaast een gaatje met schroefdraad zitten…

Makko
                                                    Deelnemer

origineel gepost door postbusmanta
                                                      trek je wel het slangetje naar je vacuümvervroeging los dan???

Ikke?

Het gaat misschien een beetje door elkaar, maar dan is alles wel duidelijk.:thumbup

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 152)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.