Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B c20xe ombouw UPDATE 7-6 VRAAGJE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2010 om 10:22 #17658813AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik had aan beide zijden zo,n 4 kant blokje dus dat mag t verschil niet zijn
tjah 4 of 5 bak is redelijk makelijk te zien
als je t weethad je wel een 5 bak voor de ombouw?????
want de 1,8s 5bak verschilt nouwelijks van de
gewone cih 5bakals je een 4 bak had dan ook kun je zien of wat je nu hebt
daar opleek of groter isplaats anders eens een foto:thumbup;)
ik vind 1,5 cm op je tussenas wel wat veel
of is de achteras geheel uitgeveerd momenteel????
omdat die op bokjes staat of zo????;)14 mei 2010 om 10:51 #17658814de 18s bak heeft wel dezelfde lengte als de cih 5bak, verder staat er op de 18s bak 240xxxxx , leek me dus een getrag 240 5 bak, of is een 4 bak ook een type 240?
ik zal vanavond foto’s maken. :thumbup
oja, en de auto staat op de brug, maximaal uitgeveerd dus inderdaad, verklaart dat de 1,5cm verschil en is er dus niks aan de hand? :hmmz
14 mei 2010 om 11:07 #17658815AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan lijkt het mij
dat je wel de jusite bak hebt
dan is inderdaad die 2,5 cm ook wel verklaarbaar
en zou de motor ook wel op de juiste maat moeten liggen;)14 mei 2010 om 11:20 #17658816de afstand vanaf het hart van de motorsteun tot aan de achterkant van het blok is 1.5cm korter geworden t.o.v. het originele 2.0e blok.
dit is ook de reden dat de bakbevestiging niet wil passen, wel ga ik er ook vanuit dat ik de juiste bak heb, ik snap alleen nog niet helemaal waarom het allemaal net niet wil passen.14 mei 2010 om 22:29 #17658817Na wat passen en meten zit alles toch in elkaar!
Alleen het kachelhuis moest er toch aan geloven maar dat is ook bijna klaar inmiddels.
Morgen kachelhuis afmaken, dan komende dagen slangen e.d. uitzoeken en aansluiten, nog even kelken voor op de carburateurs regelen, waarschijnlijk airbox bouwen, en de hele mikmak afstellen… :D7 juni 2010 om 21:24 #17658818Zo, de manta is bijna klaar, het wachten is nog even op de airbox en dan moet de boel nog afgesteld worden, wie weet halen we het zeelandweekend nog….
Vraagje:
Het uitlaatspruitstuk komt nu nogal erg dicht langs/tegen de motorsteunrubber (ronde van manta 2.0 gsi). Dat wordt natuurlijk vrij heet…
Kan dit? Zo ja, heel fijn. ;) Zo nee, wat zou beter passen?
8 juni 2010 om 13:05 #17658819Ik heb de motorrubbers gewoon omgewisseld. Probleem opgelost.
8 juni 2010 om 14:07 #17658820Ik heb de 2 vierkante steunen, de uitlaat ingewikkeld met die rally tape, scheelt een hoop hitte in je motorruimte.
Heb je al een kachelkraantje van een c-kadett voor je kachel?
Ik moet er ook een hebben en ben wel benieuwd of die nog niets ergens te krijgen zijn…(Bij mij is ie gescheurd op de hand van de bevestiging van een slang, hoop rook en hele motorruimte onder de koelvloeistof)
8 juni 2010 om 15:06 #17658821Verrek, daar hadden we wel even eerder aan kunnen denken… Vanavond dus even de steunen omwisselen.
@Maartuh: Die heb ik, er lag er hier in de buurt toevallig nog een in een c-kadett op de sloop.Mij lijkt trouwens dat je kachelkraantjes van vanalles en nog wat kan gebruiken, zolang het maar het gewenste aantal functies/aansluitingen heeft. Ik zou me niet blindstaren op enkel de c-kadett kraantjes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.