Manta B c20xe ombouw UPDATE 7-6 VRAAGJE

Forumindex Forums Modellen Manta Manta B c20xe ombouw UPDATE 7-6 VRAAGJE

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17658813
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      ik had aan beide zijden zo,n 4 kant blokje dus dat mag t verschil niet zijn

      tjah 4 of 5 bak is redelijk makelijk te zien
      als je t weet

      had je wel een 5 bak voor de ombouw?????

      want de 1,8s 5bak verschilt nouwelijks van de
      gewone cih 5bak

      als je een 4 bak had dan ook kun je zien of wat je nu hebt
      daar opleek of groter is

      plaats anders eens een foto:thumbup;)

      ik vind 1,5 cm op je tussenas wel wat veel

      of is de achteras geheel uitgeveerd momenteel????
      omdat die op bokjes staat of zo????;)

      #17658814
      lenn0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2009

        de 18s bak heeft wel dezelfde lengte als de cih 5bak, verder staat er op de 18s bak 240xxxxx , leek me dus een getrag 240 5 bak, of is een 4 bak ook een type 240?

        ik zal vanavond foto’s maken. :thumbup

        oja, en de auto staat op de brug, maximaal uitgeveerd dus inderdaad, verklaart dat de 1,5cm verschil en is er dus niks aan de hand? :hmmz

        #17658815
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          dan lijkt het mij
          dat je wel de jusite bak hebt
          dan is inderdaad die 2,5 cm ook wel verklaarbaar
          en zou de motor ook wel op de juiste maat moeten liggen;)

          #17658816
          lenn0
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2009

            de afstand vanaf het hart van de motorsteun tot aan de achterkant van het blok is 1.5cm korter geworden t.o.v. het originele 2.0e blok.
            dit is ook de reden dat de bakbevestiging niet wil passen, wel ga ik er ook vanuit dat ik de juiste bak heb, ik snap alleen nog niet helemaal waarom het allemaal net niet wil passen.

            #17658817
            lenn0
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2009

              Na wat passen en meten zit alles toch in elkaar!

              Alleen het kachelhuis moest er toch aan geloven maar dat is ook bijna klaar inmiddels.
              Morgen kachelhuis afmaken, dan komende dagen slangen e.d. uitzoeken en aansluiten, nog even kelken voor op de carburateurs regelen, waarschijnlijk airbox bouwen, en de hele mikmak afstellen… :D

              #17658818
              lenn0
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2009

                Zo, de manta is bijna klaar, het wachten is nog even op de airbox en dan moet de boel nog afgesteld worden, wie weet halen we het zeelandweekend nog….

                Vraagje:

                Het uitlaatspruitstuk komt nu nogal erg dicht langs/tegen de motorsteunrubber (ronde van manta 2.0 gsi). Dat wordt natuurlijk vrij heet…

                Kan dit? Zo ja, heel fijn. ;) Zo nee, wat zou beter passen?

                #17658819
                Mich
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 August 2005

                  Ik heb de motorrubbers gewoon omgewisseld. Probleem opgelost.

                  #17658820
                  Maartuh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 August 2004

                    Ik heb de 2 vierkante steunen, de uitlaat ingewikkeld met die rally tape, scheelt een hoop hitte in je motorruimte.

                    Heb je al een kachelkraantje van een c-kadett voor je kachel?
                    Ik moet er ook een hebben en ben wel benieuwd of die nog niets ergens te krijgen zijn…

                    (Bij mij is ie gescheurd op de hand van de bevestiging van een slang, hoop rook en hele motorruimte onder de koelvloeistof)

                    #17658821
                    lenn0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 February 2009

                      Verrek, daar hadden we wel even eerder aan kunnen denken… Vanavond dus even de steunen omwisselen.


                      @Maartuh
                      : Die heb ik, er lag er hier in de buurt toevallig nog een in een c-kadett op de sloop.

                      Mij lijkt trouwens dat je kachelkraantjes van vanalles en nog wat kan gebruiken, zolang het maar het gewenste aantal functies/aansluitingen heeft. Ik zou me niet blindstaren op enkel de c-kadett kraantjes.

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.