manta b 2.4 ne start niet

Forumindex Forums Modellen Manta manta b 2.4 ne start niet

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258290
    mantaandy
      Lid sinds:
      21 October 2005

      hoi iedereen
      mischien is dit al de duizendste keer dat deze vraag gesteld word maar vind het antwoord niet

      betreft ombouw manta b van 2.2 op webers naar 2.4 met afgekorte 6 cilinderbuis en 20e injectoren(geel) en kabelboom

      alles netjes aangesloten maar injectie wil niet inspuiten
      als ik contact opzet moet benzinepomp druk maken en stoppen met draaien dit is niet het geval het retourventiel gaat open of sluit niet af heb er al verschillende op gemonteerd zonder effect heb benzine drukregelaar ertussen gezet om druk te kunnen zien bij 3 bar of 5 bar of 8 bar geen effect pomp slaat niet af
      reeds andere kabelboom gemonteerd zonder effect
      benzine blijft gewoon rond circuleren via retour terug naar tank
      of heb ik een electrisch probleem

      #18149972
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        waarop is de voedingsdraad van je brandstofpomp aangesloten?

        t lijkt er op dat hij constant stroom krijgt

        #18149973
        mantaandy
          Lid sinds:
          21 October 2005

          1 draad na het contact constant 12v op zwarte draad van kabelboom fiche
          1 draad op startmotor op zwart wit draad van kabelboom fiche
          1draad van benzinepomp op witte draad van kabelboom fiche

          benzinepomp heeft bij aansluiting 1 keer bij opzetten van contact wel druk gemaakt en stil gevallen zoals het hoort
          daarna niet meer reeds andere kabelboom gemonteerd zelfde effect en verschillende benzine relais gemonteerd
          retourventiel gaat steeds open en benzine circuleerd gewoon rond bij 3 bar zonder dat ik start

          ik denk dat daar mijn probleem zit maar heb al een paar retourventielen gemonteerd (wel geen nieuwe) liggen al jaren in de kast droog heb me laten vertellen dat deze hoe oud ze ook zijn niet stuk gaan

          #18149974
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            andere regelunig ( met zelfde nummer)

            in je brandstof syteem zoek ik het niet, denk meer in de aansturing daarvan.

            verder… de brandstof pomp draaid dus contstant, of helemaal niet meer ?

            stel je sluit deze rechtstreeks met behulp van een lange draad aan op de accu
            (enkel de +) zou moeten volstaan, start de wagen dan wel?

            #18149971
            fluks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 October 2005

              sluit de klep in je lmm wel goed hier zit een sleepcontact in als de motor loopt zorgt hij ervoor dat de pomp blijft lopen

              #18149975
              mantaandy
                Lid sinds:
                21 October 2005

                ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb
                groene draad aan passagierszijde aan stuurdoos
                komt 12v op op zich is dat goed
                maar als je de wagen met contact op in versnelling plaatst en hem vooruit duwt
                mag je geen constant 12v hebben maar moet wisselen van 12v naar 0v enz enz
                er blijft dus constant 12v op zitten

                dus nu zoek ik de oplossing waar de groene draad wel moet op gemonteerd zitten

                ps het is een donker groene draad ipv een fel groene draad

                weet iemand raad

                #18149976
                fluks
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 October 2005

                  is volgens mij de signaaldraad die hoort van de bobine te komen en gaat naar je toerenteller en je computer

                  #18149977
                  mantaandy
                    Lid sinds:
                    21 October 2005

                    is idd signaal draad

                    heb de controle daar ook gedaan
                    maar blijft constant 12 volt

                    even voor de duidelijkheid
                    groene draad van bobine naar toerenteller is ok want die werkte voor de motorwissel
                    ik moet dus vanaf de toerenteller naar passagierskant gaan om aan te sluiten op kabelboom gsi
                    of is het van de bobine naar de kabelboom of maakt dat niks uit

                    op toerenteller zit nu een groene en een witte draad op een soort van halve maan stekker

                    #18149978
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      de contacten op je toerenteller halfe maan stekker zijn :
                      WIT groot licht signaal lampje op dash.
                      Groen toerenteller.

                      als je van een 2.0e kabelboom de groene draad niet doorgelegd hebt naar je stekkertje,
                      welke uit de draadboom komt, bij de regelunit.. draaid de motor nooit een keer.

                      dus vanaf bobine… of vanaf toerenteller, een draad naar die stekker, en koppelen
                      broembroem !

                      succes

                      #18149979
                      mantaandy
                        Lid sinds:
                        21 October 2005

                        yesss probleem opgelost

                        had inderdaad een pulse tekort

                        bedankt mantadrivers

                        deze topic mag gesloten worden

                        2.4 ne draait als een naaimachine

                        #18149980
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          veel plezier met je bolide !!!

                          :thumb

                          #18149981
                          mantaandy
                            Lid sinds:
                            21 October 2005

                            nu nog een paar kleine aanpassingen van de versnellingstunnel
                            want er zit nu een 265 getrag gemonteerd van senator a 30e
                            maar die duwt wat tegen de tunnel
                            en heb nog een probleem met mn oliedruk meter
                            contact aan olielamp brand dus dat is goed
                            als hij draait gaat naald voorbij de 5 van oliedruk en blijft lampje zwak branden van olie
                            kheb de draden al gewisseld zonder resultaat heeft er iemand meer ervaring hiermee

                            #18149982
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              draden al gewisseld…

                              sensor overleden misschien?

                              #18149983
                              mantaandy
                                Lid sinds:
                                21 October 2005

                                hoi iedereen
                                sorry kon niet eerder terug reageren door vakantie in het buitenland
                                sensor moet ik nog controleren
                                heb reeds 1 draad afgekoppeld maar brand nog steeds in daschbord

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.