Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta b 2.4 ne start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2013 om 20:36 #17258290
hoi iedereen
mischien is dit al de duizendste keer dat deze vraag gesteld word maar vind het antwoord nietbetreft ombouw manta b van 2.2 op webers naar 2.4 met afgekorte 6 cilinderbuis en 20e injectoren(geel) en kabelboom
alles netjes aangesloten maar injectie wil niet inspuiten
als ik contact opzet moet benzinepomp druk maken en stoppen met draaien dit is niet het geval het retourventiel gaat open of sluit niet af heb er al verschillende op gemonteerd zonder effect heb benzine drukregelaar ertussen gezet om druk te kunnen zien bij 3 bar of 5 bar of 8 bar geen effect pomp slaat niet af
reeds andere kabelboom gemonteerd zonder effect
benzine blijft gewoon rond circuleren via retour terug naar tank
of heb ik een electrisch probleem3 juni 2013 om 20:55 #18149972waarop is de voedingsdraad van je brandstofpomp aangesloten?
t lijkt er op dat hij constant stroom krijgt
4 juni 2013 om 20:38 #181499731 draad na het contact constant 12v op zwarte draad van kabelboom fiche
1 draad op startmotor op zwart wit draad van kabelboom fiche
1draad van benzinepomp op witte draad van kabelboom fichebenzinepomp heeft bij aansluiting 1 keer bij opzetten van contact wel druk gemaakt en stil gevallen zoals het hoort
daarna niet meer reeds andere kabelboom gemonteerd zelfde effect en verschillende benzine relais gemonteerd
retourventiel gaat steeds open en benzine circuleerd gewoon rond bij 3 bar zonder dat ik startik denk dat daar mijn probleem zit maar heb al een paar retourventielen gemonteerd (wel geen nieuwe) liggen al jaren in de kast droog heb me laten vertellen dat deze hoe oud ze ook zijn niet stuk gaan
4 juni 2013 om 21:32 #18149974andere regelunig ( met zelfde nummer)
in je brandstof syteem zoek ik het niet, denk meer in de aansturing daarvan.
verder… de brandstof pomp draaid dus contstant, of helemaal niet meer ?
stel je sluit deze rechtstreeks met behulp van een lange draad aan op de accu
(enkel de +) zou moeten volstaan, start de wagen dan wel?5 juni 2013 om 06:43 #18149971sluit de klep in je lmm wel goed hier zit een sleepcontact in als de motor loopt zorgt hij ervoor dat de pomp blijft lopen
5 juni 2013 om 20:08 #18149975ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb
groene draad aan passagierszijde aan stuurdoos
komt 12v op op zich is dat goed
maar als je de wagen met contact op in versnelling plaatst en hem vooruit duwt
mag je geen constant 12v hebben maar moet wisselen van 12v naar 0v enz enz
er blijft dus constant 12v op zittendus nu zoek ik de oplossing waar de groene draad wel moet op gemonteerd zitten
ps het is een donker groene draad ipv een fel groene draad
weet iemand raad
5 juni 2013 om 20:15 #18149976is volgens mij de signaaldraad die hoort van de bobine te komen en gaat naar je toerenteller en je computer
5 juni 2013 om 20:22 #18149977is idd signaal draad
heb de controle daar ook gedaan
maar blijft constant 12 volteven voor de duidelijkheid
groene draad van bobine naar toerenteller is ok want die werkte voor de motorwissel
ik moet dus vanaf de toerenteller naar passagierskant gaan om aan te sluiten op kabelboom gsi
of is het van de bobine naar de kabelboom of maakt dat niks uitop toerenteller zit nu een groene en een witte draad op een soort van halve maan stekker
5 juni 2013 om 22:53 #18149978de contacten op je toerenteller halfe maan stekker zijn :
WIT groot licht signaal lampje op dash.
Groen toerenteller.als je van een 2.0e kabelboom de groene draad niet doorgelegd hebt naar je stekkertje,
welke uit de draadboom komt, bij de regelunit.. draaid de motor nooit een keer.dus vanaf bobine… of vanaf toerenteller, een draad naar die stekker, en koppelen
broembroem !succes
7 juni 2013 om 14:55 #18149979yesss probleem opgelost
had inderdaad een pulse tekort
bedankt mantadrivers
deze topic mag gesloten worden
2.4 ne draait als een naaimachine
7 juni 2013 om 15:49 #18149980veel plezier met je bolide !!!
:thumb
7 juni 2013 om 20:31 #18149981nu nog een paar kleine aanpassingen van de versnellingstunnel
want er zit nu een 265 getrag gemonteerd van senator a 30e
maar die duwt wat tegen de tunnel
en heb nog een probleem met mn oliedruk meter
contact aan olielamp brand dus dat is goed
als hij draait gaat naald voorbij de 5 van oliedruk en blijft lampje zwak branden van olie
kheb de draden al gewisseld zonder resultaat heeft er iemand meer ervaring hiermee8 juni 2013 om 18:09 #18149982draden al gewisseld…
sensor overleden misschien?
24 juni 2013 om 19:33 #18149983hoi iedereen
sorry kon niet eerder terug reageren door vakantie in het buitenland
sensor moet ik nog controleren
heb reeds 1 draad afgekoppeld maar brand nog steeds in daschbord -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.