Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta b 2.0 gsi ,inhouden en afslaan warme motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2012 om 09:54 #17249479
hallo , ten eerste wil ik me bij deze even voorstellen ,
mijn naam is henk de jong uit het noorden van het land.
sinds een tydje een manta gekocht , een opknapper.
veel dingen al gedaan, injectie syteem , nieuw remsysteem ,velgen ,banden ,interieur…. eigelijk is hij klaar .MAAR , na de eerste proef rit kwam ik nog geen 10 km van huis.
de motor temp. in het rode gedeelte , auto begint intehouden en niet meer goed op het gaspedaal te reageren bij volgas slaat hij dood .
en ik vindt de brandstof pomp veel meer lawaai maken dan anders.het vage van het verhaal is , doe je hem van contact en wacht 2 min , start en loopt perfect direct weer vermogen .
wat zou hier aan de hand wezen ?
dat hij te heet wordt ben ik nog niet zo bang voor , dat zou best de koppaking kunnen zijn , maar ik zit er meer over in of er iets mis is met het injectie systeem.
vervangen onderdelen van het injectiesysteem zijn
# pomp
# injectors gereinigt
# brandstofdruk regelaar op galerijhet betreft een manta b van 86 met een 2.0 8v gsi
wie o wie kan mij helpen
mvg
henk
12 juni 2012 om 10:18 #18035216Hallo Henk welkom op het forum :thumb
Waar ik het eerst aan denk is de bobine probeer eens een andere.
12 juni 2012 om 10:21 #18035217@mantallica wrote:
Hallo Henk welkom op het forum :thumb
Waar ik het eerst aan denk is de bobine probeer eens een andere.
dankje,
ja zal het proberen , hier moet nog wel 1 wezen.
maar is het niet vaak zo dat ze dan beginnen te “schieten ” ?door dat die brandstof pomp zwaar begint te lopen dacht ik meer aan het brandstofsysteem .
12 juni 2012 om 19:40 #18035218Als de pomp meer lawaai maakt krijgt hij misschien geen benzine?
Kijk eens of de rubberen leiding aan de tank of het filter aan de pomp niet verstopt is.
Het zou kunnen dat de tank binnenin aan het roesten is of vuil is.
Oplopende temperatuur heeft hier wel niks mee te maken..:hmmz
12 juni 2012 om 22:26 #18035219gooi eens een slang vanaf je retouraansluiting bij de motor, buitenom naar je tankvulopening.
Het lijkt erop dat je retour verstopt – vernauwd is. Hierdoor wordt de aanvoerdruk te hoog.of……….meet je brandstofdruk een keer.
Deze moet 3 bar zijn.
Kun je mooi meten door het slangetje van de koudstartinjector af te trekken en hier een meter op te zetten.
14 juni 2012 om 21:54 #18035220@postbusmanta wrote:
gooi eens een slang vanaf je retouraansluiting bij de motor, buitenom naar je tankvulopening.
Het lijkt erop dat je retour verstopt – vernauwd is. Hierdoor wordt de aanvoerdruk te hoog.of……….meet je brandstofdruk een keer.
Deze moet 3 bar zijn.
Kun je mooi meten door het slangetje van de koudstartinjector af te trekken en hier een meter op te zetten.
dankje wel .. ik denk dat je gelijk hebt , dit zou het wel eens kunnen wezen ik zal het morgen checken , en je hoord het zodra ik meer weet
15 juni 2012 om 10:18 #18035221@postbusmanta wrote:
…Deze moet 3 bar zijn…
2,5, geen 3.
Ook ontstekingstijdstip even controleren, lijkt net of die niet goed staat ivm de temperatuur.
18 juni 2012 om 13:18 #18035222@henk 400rr wrote:
@postbusmanta wrote:
…Deze moet 3 bar zijn…
2,5, geen 3.
Ook ontstekingstijdstip even controleren, lijkt net of die niet goed staat ivm de temperatuur.
ik heb 2 dingen gecontroleerd dit weekend , ontstekingstijdstip die stond niet zuiver goed maar wel in de buurt, klein beetje verdraaid stationair nu ook rustiger
en ik heb de retour losgehaald en direcht van af de druk regelaar met een lange slang ( langs de auto) direct de tank in. toen gereden en de temp is beter ! wel nog warm maar niet meer in het rode gedeelte . maar het in houden na een km of 3 a 4 is er nog steeds , ik heb toen de retourslang bekeken wat mij opbrengst was , en helemaal niks meer … geen drup meer uit de retour .
na het contackt 2 min uit start weer normaal en loopt goed ook weer retour en ook weer vermogen.
de retour benzine is ook mooi schoon en filter had al ik vervangen .mijn gevoel zegt dat de pomp stuk is omdat ie ook zwaar begint te lopen wanneer er geen retour meer is.
was een nieuwe pomp die ik gemonteerd heb.of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn ?
18 juni 2012 om 16:25 #18035223Je bent dan toch prima bezig?
D.m.v. uitsluiten kun je het probleem isoleren!
Je krijgt dus geen brandstof meer uit de retour………….
Dan moet je dus weten of er nog wel brandstof uit de aanvoer krijgt.
Je trekt dus even de brandstof-aanvoerslang van de injectorrail af.
Als daar wel brandstof uitkomt, weet je dat je het in de drukregelaar moet zoeken of in een verstopping.
Als daar ook geen brandstof uitkomt, zou ik eens de perskant van de pomp lostrekken en daar even een losse slang op zetten.
Als daar dan wel brandstof uitspuit:
– Wellicht zit je brandstoffilter verkeerd-om?
– wellicht zit je pulsdemper (dat metalen potje achter de pomp) verstopt
– wellicht zit de brandstof-aanvoerleiding richting motorruimte verstoptAls daar geen brandstof uitspuit:
-Tussen de tank en de pomp zit nog een zwarte pot. Dit is een voor-filter. Deze kan ook verstopt zitten.
– Wellicht zit er iets IN de tank niet goed. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.