Manta B 1.8s

Forumindex Forums Modellen Manta Manta B 1.8s

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    CPeer

Hierbij een nieuw project om dat de Corsa weg is ( slecht eind ).

ik was een beetje aan het rond neuzen op marktplaats, en op een gegeven moment tijdens het speuren kwam ik een

Manta tegen die er net 5 minuten op stond. Een B Manta 1.8S, aflopende APK en wel werk.

beide wielkastranden waren slecht 1 kant is Heel erg slecht andere kant ook maar geen afkeur punt.

En nog een paar kleine dingen. Bij diverse manta’s wezen kijken wat mij niet echt beviel vanwege de puist werk ( Ach elke manta van rond de 1000 Euro heeft werk weet ik ) was dit toch wel DE manta waar ik voor viel. Geen rotte raamhoeken of A stijlen, dorpels nog netjes ( Althans een beetje vliegroest ) Accu bak was nog keihard, chassis balken nog netjes.

Na nadeel dus, Rot wielranden, en een Dakraam die begon een beetje slecht te worden ( Is ook als het goed lang regent een soort sloot binnen ).

Tja als ik hem ga strippen om te restaureren en kom ik vast en zeker wel wat meer tegen. Maar hij is nog goed te redden.

Zal de Manta door de APK slepen en dan kan de manta even voor daily ride spelen, Zal hem proberen de winter zo goed mogelijk te conserveren ( Onderkant lekker dik in de olie zetten en goed alles in de ML, blijft hij wel het langst goed ). En dan als de Kadett gespoten is en helemaal afgebouwd de Manta grondig aanpakken.

Goed er zit een 1.8S blok in met bak, dus we weten allemaal wat erin komt waarschijnlijk, iets met 16 klepjes king:

Was even een kort verhaal, ga van het weekend ( Als het randje binnen is hoop ik ) de rand erin maken en dan even na lopen. Word mooi weer dit weekend dus kan ik diverse dingen even schoon krabben en kijken wat de stand van zaken is. Kan ik een goede inventarisatie maken voor de restauratie :D

Daar zit nu dit in

Voordat ik aan de manta ga beginnen worden er als eerst wel wat voorbereidingen getroffen, zoals dat ik alvast rustig aan plaatwerk gaat zoeken wat ik wss moet vervangen. En niet heel onbelangrijk, een nieuw las apparaat. :angel

Foto’s Volgen spoedig.

Opel Kadeath

Leuke manta, nog lekker onverprutst :thumbup . Daar is vast nog wel wat van te maken

En die kadett moet ook wel van z’n plaats af komen met die 2.2 :D

The_Undertaker
        Deelnemer

Leuk spul! Succes :thumb

CPeer

Yeah ,

Randje binnen king:

Robincc

Mooie Kadett zeg! Vind dat station-model sowieso erg stoer :)

CPeer

vandaag even wat preventief roest aanpak gedaan,

Rand wacht ik even mee eerst APK laten keuren en dan kijken wat er nog meer aan gedaan moet worden.

Wel de dorpels en kokers en a stijlen ingespoten met ML, roest blaasjes her en der aangepakt , schoon gemaakt en geschuurd waarna in de Menie. Verbaas me wel over de redelijke staat van de Manta, dus op sommige plekken waarvan ik denk Heuh. Is dat daaar niet rot ? king: Maar de wielkast rand compenseert het wel :wors

Morgen APK’tje

Tafkam

He Cpeer,
                  Ik had je nog een U2U-tje gestuurd, maar ik zie dat je al voorzien bent.
                  Succes met opknappen!

CPeer

had al een U2Utje terug gestuurd.

Thanks king:

CPeer

Mag het een onsje meer zijn ,

vandaag naar de APK geweest met de Manta,

Hier de lijst, :

Re ruitensproeier defect,
                      Li-Re wiellager voor hoorbaar,
                      CO staat op 3.0
                      gaatje in de demper en pijp,

Wielkastrand ( Bekend )
                      1 veerschotel slecht op de as
                      aan de voorkant bij voeten ontbreekt een stuk plaat materiaal.

king:

Zo we gaan maar eens lekker knutselen denk,
                      king:

CPeer

Zo ondertussen zit er weer een vers APK’tje op .
                        Ideeén genoeg en dromen ook genoeg. Eerst de winter overleven en dan volgend jaar lekker Restaureren.

Doel is, een Manta I200 of replica te maken, kleur blijft zilver/grijs. En komt geen uitbouw op.

Alleen sideskirts en een 3 delige achterspoiler en ronde koplampen in plaats van de vierkante. Komt nog een B2 front op

( Bedankt Eddie ) want dat vind ik mooier. En het is eigenlijk een B2 want bouwjaar is 84. ( ooit vervangen met een B1 front. )

een mooi rolkooi wil ik erin hebben, kuipstoelen.

Volvo achteras met schijven en sper. C20XE wat ik daarop wil hebben ben ik nog steeds niet over uit. Omdat ik de auto

wil gebruiken voor slalom dagen ( Lees Slalom, niet driften. ) , en circuit dagen, komen er denk ik toch gewoon een setje throttle boddy’s op. Een turbo is denk ik niet echt ideaal voor slalom ( Met het oog op vermogen komt er pas lekker laat in in ).

Deze week hopelijk wat foto’s .
                        Gr, Andry king:

eddepet007

gaat wel goed komen tzt denk ik en ja idd b2 vindt ik ook mooier
                          verder leuk ding

CPeer

Jaja , tijd voor een nieuwe update.

Druk met de kadett en met de manta.

Manta is de zijkant van gespoten. ( creatief een half litertje verf gehaald en gespoten in de Loods zodat het er weer netjes uitziet. )

Moet nog een keer gedaan worden maar het is in ieder geval netjes en gewoon 1 kleur. Van de winter word die helemaal gedaan en alle plekken behandelen.

ATS Cuppen eronder ( 1tje nog netjes maken ) , Irmscher koplampen er in en de sideskirts erop, sierstrippen erop volgende maand C20NE erin dan is hij wel goed tot de restauratie.

Heb voor de Manta een X25XE gekocht met bak compleet, dit gaan we in bouwen tijdens koude dagen samen met de restauratie.

Ben nog wel opzoek naar een paar onderdelen waaronder een goede commodore achteras.

De V6 ombouw zal wel een aardige klus worden. Maar bewust voor de V6 gekozen omdat ik toch een 6 cilinder wou hebben.

V6 is toch een stuk korter dan de lijn en dus zwaartepunt zal wat beter zijn dan een 6 lijn. En gewicht van de v6 is iets minder. En natuurlijk het geluid ;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.