Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta A weet het niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2012 om 16:08 #17249583
Even voor stellen, ben Theo en heb in 2011 een manta gekocht om hem zo aan te passen zo als ik er als kind al van droomde, uiterlijk richting nescar, maar nu mijn vraag aan jullie.
Misschien dat jullie mij van raat kunt voorzien, ik heb een Opel manta a 19 S uit 73 en heb injectie van een 2 liter gekocht omdat mijn Carburateur gaar was, heb eerst een elektronische ontsteking ( Bosch van naar 83 ) er op gezet en afgesteld.
( werkte goed ) maar kon hem niet rijdend testen omdat mijn Carburateur gaar was.
Toen de injectie er op , naar alles tijdelijk aan gesloten te hebben, startte hij in een keer. reageerde in eerste instantie op de stationeer schroef later niet meer, maar reageerde wel goed op het gas.
Nou dan maar een test rit maken kwam 100 meter en hij begon te pruttellen, snel terug en voor de garage gezet.
Wilde toen niet meer aan slaan ? geen vonk , rechtstreeks aan de bobine wel maar niet via de verdeler kap, maar als ik de rotor van de analoog ontsteking er op zet ( zonder weerstand Vonkt hij als een kers boom) maar slaat nog steeds niet aan !!!! zelf geen neiging toe, benzine krijgt hij wand dat komt gewoon uit de cilinder gespoten waar geen bougie in zit.Gr T
23 juli 2012 om 17:39 #18036955heb je de weerstandsdraad van de bobine vervangen door een 12 volt aansluting bij de electonise ontsteking?
24 juli 2012 om 04:18 #18036956Idd. Maar eerst eens 12v er op
24 juli 2012 om 05:55 #18036957ja dat heb ik gedaan, als eerste
24 juli 2012 om 06:33 #18036958Heb je de bij behorende bobine gebruikt. Die van contact punten is anders.
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
24 juli 2012 om 07:15 #18036959ja ook dat heb ik gedaan
24 juli 2012 om 07:21 #18036960Evt de modulle kastje onder de bobine.
24 juli 2012 om 07:42 #18036961hij vonkt toch, of maakt dat niet uit
24 juli 2012 om 07:45 #18036962Kan ff niet reageren maar suggesties zijn welkom alvast bedankt
Gr t24 juli 2012 om 08:44 #18036963ja maar bij originele rotor zeg je dus lijkt mij dat het evt signaal te zwak is
in theorie
is op juiste moment benz en vonk moet ie lopen
maar zit het probleem niet elders om dat ie met carberateur ook niet liep ?evt keer starten met remreiniger loopt alles op normaal
25 juli 2012 om 05:44 #18036964Vraagje als je over stap op elektronisch ontsteking moet je dan ook andere bougies hebben, en kan ik de module door meten.
Zou kunnen dat ik het ergens anders moet zoeken maat waar ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.