Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A ''Vuile Jetje''
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2010 om 19:55 #17229750
Beste liefhebbers,
Bij deze wil ik een nieuw Topic openen met daarin de
restauratie van een Manta A uit ’75 (type 2).
Deze Manta is van mijn vader en hij noemt haar Vuile Jetje.Zoals sommige misschien wel weten zijn we sinds april 2010 bezig geweest met mijn Manta (green dream).
Deze mensen weten wellicht ook dat dit project in de eindfase zit, maar tijdelijk is ”stopgezet” en is omgewisseld
met deze manta zodat deze eerst klaargemaakt kan worden.Hoe de mijne in april was en hoe hij nu is:
We hebben deze 2 Manta’s destijds in een koop gekocht.
Ik mocht voor mijn 19e verjaardag 1 van de 2 Manta’s uitzoeken. Ik heb voor de groene gekozen omdat deze mij het meeste aantrok.
Deze had wel vollop schade en een hoopsierlijstjes, maar het beestje had gewoon iets. Automatisch is nu dan ook
de witte voor mijn vader.Mijn vader heeft wel plannen, maar wil deze nog niet echt delen.
Hij weet ook nog niet wat voor moter, maar dat zal wel weer iets aparts worden.Ik ga in dit topic (net zoals mijn andere Topic) precies plaatsen
wat we hebben gedaan met een hoop foto’s zodat jullie precies eten hoe en wat.
Hopelijk gaat deze restauratie net zo vlot als de andere.Foto’s bij aankomst/ophalen van de Manta’s.
(om te beginnen een foto’tje van beide manta’s samen voor restauraties)
Zo stond hij erbij in April bij het ophalen.
Mee naar huis. En stoep op en natuurlijk naar binnen.
Andere witte er even achter. (manta van mijn vader en mij samen)
Destijds moest deze Manta als eerste binnen. Toen hebben we roest aan de carosserie eff behandelt met menie.
Ik vond dit al raar, maar blijkbaar had paps het goed aangevoelt en wist hij al dat ik voor de groene ging kiezen.Toen hebben we hem ook even snel bekeken. Al snel viel ons op dat de linker kriksteun totaal weg was.
En dat er flinstone gat in de bodem zat, maar hier zouden we later naar kijken.
De foto’s hiervan staan hieronder. De moter liep nog :p benzine erin en VROEM.Next update.
mvg Gerry
19 december 2010 om 20:15 #17777353Next update (THE BEGINNING)
Ik heb hem in het vorige bericht geintroduceerd. En foto’s uit April geplaatst.
Vorige week (12 december) hebben we hem opgerolen met mijn Manta.
Die zondag had ik hem al voor 60% kaalgemaakt. Afgelopen vrijdag en vandaag heb ik de rest gedaan
TOT GROTE VERBAZING van mijn vader. Hij stond er best van te kijken dat ik hem zo snel kort had
in relatief weinig uurtjes. Nu enkel de vooras en achteras nog.Vandaag heb ik de bitum aan de voorkant geheel verwijdert. (leuk werkje!!!) en ben ik begonnen
met het schoonmaken enz van lijmresten/vuil en andere troep in en rondom de auto. Mijn paps is bezig geweest
met de deuren eruit te halen, maar dit valt eff tegen. De bovenste pinnen twee klappen
en ze waren eruit, maar die onderste zitten zo ongelovelijk vast. Hierna is paps begonnen met de remmerij los
proberen te maken aan de voorkant, maar dit zit ook vast, dus eerst paar daagjes inspuiten en dan proberen
we het gewoon nog een keertje. Dit zijn al 1.6 klauwen (dus met grotere blokken).Meteen al de onderdelen naar de loods gebracht, dus thuis alle ruimte om lekker te kunnen werken.
Het is me wel opgevallen dat er best veel verschillen zijn tussen de type 1 en 2. Veel stansen in het blikwerk zijn anders enz.
Het is ons ook opgevallen dat het een harde auto is, behalve het front. deze is echt zo dun als een vloeitje
dus hier zit het meeste las en snijwerk.enkele foto’s eerst nog wat van de demontage natuurlijk van afgelopen zondag en daarna foto’s van vandaag.
Allereerste de originele km-stand.
Thuis op de inrit
Eenmaal binnen het interieur eruit. Helemaal niks leuks gevonden behalve ene zwaardje voor lego :p
ROTTI ROTTI
De kont
Komt allemaal goed. Deze twee berichten zijn beetje rommelig, maar volgende zullen weer beter zijn.
Ik ga jullie ook nu weer op de hoogte houdenmvg Gerry en Berry
20 december 2010 om 09:14 #17777354schitterend weer om te zien de manta ziet er qua roest nog zeer goed uit maar ja alles heeft z,n werk blijft ie ook in z.n kleur
igg veel succes en ook deze blijf ik weer volgen
20 december 2010 om 09:30 #17777355Het is inderdaad een behoorlijk harde auto (op het voorfront na deze is wat slechter)
Hij blijft wel wit.20 december 2010 om 16:08 #17777356ja wit super
vind dat nog altijd nog een van de mooiste kleuren op een aaatje heb zelf veertien jaar in een witte rondgetoerd
20 december 2010 om 16:20 #17777357AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ga dit project zeker weer lekker volgen. Heerlijk om te zien hoe zo’n auto weer tot leven komt.
Succes met de klus. En ben nu al benieuwd naar het eindresultaat
21 december 2010 om 18:24 #17777358hey deze ga ik ook weer volgen net al de groene manta
1 januari 2011 om 23:01 #17777359Beste medeliefhebbers,
Zoals jullie gewend zijn vanuit andere topics.
UPDATE :P haha :o:D:agent
We hebben niet stilgezeten mag ik wel zeggen. Ik had hem een aantal weken terug al helemaal kaal gemaakt
tevens de bodem tot aan de achteras. ( En ja nu zelfs de hoofdremcilinder eruit)
Tevens een vraag hierover. wat is de grootste remcilinder die in een a-manta past? uit welke auto?De vooras is gedemonteerd en inmiddels alweer klaargemaakt en in elkaar gezet.
De chassisbalken zijn aangepakt en tevens de kriksteunen. Dit rot geen van beide meer :angel:DHij hangt dan ook te bengelen aan het plafond. De onderkant is alweer compleet gelast. Nu gaan we waarschijnlijk
binnen nu en twee weken (ga een week bij mijn meid intrekken ) de neus aanpakken.
Hiervoor zoeken we wel een ander voorfront en/of keienvanger. De keienvanger is nog wel te redden uiteraard, maar
dan word het toch iets te veel werk.We zijn afgelopen maandag ook afgereisd naar het noorden van het land om daar een complete 2.2 rallymotor incl bak enz.
uit een manta te gaan halen. De moter van te voren lopend gehoord en net een zonnetje. Met als gevolg
dat we hem er daar terplekke hebben uitgehaald.
SUPER DAG was dat. hele relaxte gozer. (weer een goede manta maat erbij) hij had nogal enkele auto’s staan (manta’s natuurlijk) en ook een Ranger 1900. Zelf reed hij nu alleen nog maar met 16v moteren (en ja ook DIKKE VETTE TURBO blokken
of op webers) pure porno. Nog veel dingen geleerd en gezien. (wat had hij een spullen liggen zeg. Echt een boel apart spul)
toch stiekem wel wat jaloers. Wel nog een rood/zwart recaro interieur op de kop weten te tikken (voor in mijn rood/zwarte kadett uiteraard) ik zocht dit al super lang en nu gevonden in perfecte staat voor een mooie prijs natuurlijk.
En we kregen er nog een recaro interieur gratis bij!!! in nieuwstaat (deze gaat in paps kadett).De moter was helemaal compleet. Ook met spaghetti. afgedraaid vliegwiel gebalanceerd met krukas, andere nokkenas, bewerkte kop enz enz enz. Ben benieuwd wat die gaat doen in het a-manta’tje van mijn vader.
We zijn dus alweer flink opgeschoten.
hier onder wat foto’s van de afgelopen weken (en jammer genoeg zijn het niet zoveel foto’s als van mijn project en niet zoveel detailfoto’s.
na wat poetsen
tijdelijk een MK (man kracht)
vooras
en feest bij achteras
IT IS MAGIC
WE FLY SO HIIIIGGHHHHH
Kokers en kriksteunen (tsja dit is weer stevig en nu sla je er niet zomaar een deuk in :P !
the inside (en meteen gaten geboord zodat we overal bijkunnen met de ML spuit
mvg Gerry
1 januari 2011 om 23:33 #17777360ook deze gaat ik volgen
vond de groene al heel projektgroet michel
2 januari 2011 om 00:17 #17777361ziet er allemaal weer goed uit we blijven het ook weer hier volgen :thumbup
2 januari 2011 om 00:44 #17777362hej gerrie
dit topic ga ik toch eens efkes volgen
het lijkt mij trouwens een gte
gezien de gaten voor de leidingen in de kriksteun?
en effe off topic
jullie pa werkt bij heijmans?
kent ie toevallig jack van hal?
rijd met een van der linden bus..
das men oom:)2 januari 2011 om 10:50 #17777363hier nog een heimans werknemer maar dan uit het zuiden:o:o:o
2 januari 2011 om 15:39 #17777364OFF TOPIC>
Mijn vader is Chef werkplaats op de ertveldweg in Den Bosch.
Zal wel eens vragen of hij Jack van Hal kent.
@ heineken wij komen ook uit het zuiden :p hahahaON TOPIC>
Vandaag de tunnel uitgewassen, geschuurd en geprimerd en daarna wit gespoten tot aan de chassisbalken
dus dat is zover klaar.
Ook de beide dorpels aangepakt tot aan het ”b-stijl”. De bodem is nu totaan de dwarsbalk helemaal gedaanNu gaat hij voor wat naar beneden zodat er gewerkt kan worden aan het voorfront.
ps. leuk dat er weer zoveel mensen zijn die het project volgen. Waardering voor iets wat je maakt is altijd TOP :Pking:
mvg Gerry
2 januari 2011 om 16:59 #17777365Heej Gerry,
Ik volg dit project ook zeker weer :thumbup
Vorige project undercover gevolgd haha :)
Ik hoop dit jaar ook samen met mijn vader aan de slag te gaan aan mijn eerste grote project:thumbup
Toch wel makkelijk hea, die kennis die onze ouwe lui d’r ook van hebben!2 januari 2011 om 21:52 #17777366He een heijmans man van de ertveldweg?
Daar heb ik tot een paar jaar terug ook gewerkt, tot 5 jaar terug ongeveer (tot ze besloten dat ze geen eigen ict afdeling meer wilden maar dat ze het aan atos-origin wilden outsourcen.Wel altijd fijn gewerkt, en ik heb in die werkplaats nog wel eens een pc moeten fixen :)
3 januari 2011 om 08:11 #17777367Deze ga ik ook weer volgen!
Super wagentjes…. Mij loopt het water weer uit de mond.
En afgaande aan de manier waarop je je eigen auto gemaakt hebt, beloofd dit weer veel goeds.3 januari 2011 om 11:05 #17777368Dankjewel voor de reacties allemaal,
Als ik aankomende week een keer thuis ben zal ik snel wat foto’s plaatsen :p haha
@maartuh, dan kent ons pap jou nog wel denk ik! en jij ons pap. destijds lange haren en piercings in zijn oor kan niet missen eigenlijk. en toen af en toe ook met rood/zwarte kadett :p
@kadett sr, oo een undercover is ook niet erg, maar af en toe een reactie is ook wel leuk :p haha (en succes!!!)
@ascona……. hij kent Jack van hall. Hij zei dat het een soort van service monteur was/is, maar dat hij nu niet meer op de ertveld komt maar nu in eindhoven werkzaam is volgens mijn vader, maar dit wist hij niet zeker.foto update komt eraan (loop van de week)
3 januari 2011 om 12:10 #17777369lekker bezig weer. kan niet wachten tot ik me eigen sleutelplaats heb. zou eventueel bij een bevriende garage bedrijf wel inkunnen maar dat is alleen als hun open zijn, en daar zit ik niet echt op te wachten. wil er 24 uur per dag bij kunnen
4 januari 2011 om 13:52 #17777370Even snel naar huis gereden om het een en ander te doen
en meteen even wat foto’s gemaakt die ik nu even snel plaats
Hij staat nu voor helemaal op de grond zodat er aan de binnekant van de moterruimte gewerkt kan worden
helaas hangt hij niet meer in de lucht zodat ik een foto kon maken van de bodem enz.Maar hier weer een korte foto impressie.
(LIJKT ZO WEL EEN DRAGSTER) :Pmvg Gerry
4 januari 2011 om 17:19 #17777371hmm, hamsterverslaving?:P:P:jerry:jerry
6 januari 2011 om 19:43 #17777372Hamsterverslaving?
Die doe ik nie snappe nie?:p haha
6 januari 2011 om 20:21 #17777373[rquote=1834450&tid=138786&author=Hulkie]Hamsterverslaving?
Die doe ik nie snappe nie?
[/rquote]ik zie daar toch een hoop kooien op de achtergrond:P
6 januari 2011 om 21:56 #17777374dat zijn de kooien van de ondertussen bekendste vogeltjes van het forum denk ik, niks hamstertjes :D:D
6 januari 2011 om 22:13 #17777375ja da weet ik toch niet wat er precies in zit, ging om het idee:P
maargoed, wordt weer hard gewerkt daar, zo snel gaat het bij mij niet… ben nu al benieuwd naar het eindresultaat:)
6 januari 2011 om 23:50 #17777376dan zijn die bekende vogeltjes allang van hun stokje gevallen zeker van al da gelas en geslijp:P:P:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.