Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A update 05-08-2016 Apk gekeurd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2016 om 12:39 #18216992AnoniemLid sinds:
1 January 1970En weer te koop.. http://ww3.autoscout24.nl/classified/292509955?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 juli 2016 om 15:06 #18216993Auto staat idd te koop.
Kan er zelf helaas niet meer aan werken door rug problemen.
En krijg de motor niet goed lopend :(
stationair loopt hij netjes.
Maar als ik ga rijden houd hij in en valt hij uit.
Nieuwe bougies, bougiekabels en injectors gemonteerd maar blijft het zelfde probleem hebben.12 juli 2016 om 15:38 #18216994Benzinedruk OK?
De kleur van de bougies?
Gaat de stuwklep van de lmm soepel?
Onvoldoende massaverbinding naar regeleenheid.
Massa op de inlaatspruitstuk ook OK?
Luchtslang tussen inlaatspruitstuk en lmm OK?Vragen, vragen……………..
:jerry
12 juli 2016 om 20:21 #18216995kijk eens naar het dubbel relay ik heb dit ook gehad met mijn kadett gte de blauwe draad die naar de brandstofpomp loopt valt dan soms spanningsloos.
12 juli 2016 om 22:27 #18216996Ik ga morgen ochtend naar de garage en zal die punten nog even checken.
Ook even nieuwe brandstof filter monteren.13 juli 2016 om 07:59 #18216997Luister ook eens of de brandstofpomp lawaai maakt.
De 12V geschakeld via het contact, zit op een torpedo model zekering.
Is oud en op leeftijd heeft die soms slecht contact.
Had het zelf ook, heb dat veranderd met een steekzekering.
Veel beter contact, en het lawaai van die brandstofpomp was toen ook weg.
En de motor liep veel beter! :thumbHet kan zijn nietwaar?
:jerry
Vragen………………
13 juli 2016 om 15:40 #18216998Vandaag de brandstof filters vervangen en contactpunten van de pomp even nagelopen.
Stationair blijft hij goed lopen nu, niet meer uitgevallen.
Van de week even proefrit maken, zou mooi zijn als toch verholpen is.13 juli 2016 om 19:18 #18216999laatst gehad met 1 Manta GTE, stationair goed lopen, maar bij hogere toerental inhouden en uitvallen. probleem was de onsteking, andere erin gezet, probleem verholpen. was ook dagen zoeken naar de oorzaak.
15 juli 2016 om 11:47 #18217000Nog nieuws van het front? :thumb :jerry
15 juli 2016 om 12:32 #18217001Na het weekend even test rit maken :thumb
Stationair loopt hij perfect nu :D20 juli 2016 om 11:11 #18217002Geen nieuws, is altijd goed nieuws. :thumb
Of…………
Kan…………..
Zijn……………..
Dat…………………
:jerry :kewlpics king:
21 juli 2016 om 10:22 #18217003Nee helaas nog steeds het zelfde probleem.
Bij stationair loopt hij goed ook na lang lopen.
Maar zodra ik ga rijden begint hij in te houden en uiteindelijk valt hij uit.
Daar na wil die ook niet meer starten.
Uurtje wachten en dan start hij weer, maar daar na zelfde probleem.
Inmiddel vervangen: bougies, bougie kabels, bezine filter, injectors, ontsteking, leidingen.
Baal er zo van, juist met dit weer had ik graag van de Manta willen genieten.24 juli 2016 om 09:27 #18217004bobine ook al vervangen deze kan in koude toestand goed werken en als hij warm word door slaan ook zit er verschil tussen bobines die bij contaktpunten of electronishe ontsteking
24 juli 2016 om 12:23 #18217005Ja bonine is ook vervangen al.
Zat te denken misschien de pomp niet sterk genoeg en die is vervangen?
Hij blijft wel draaien als ik rij, maar is al een oude pomp24 juli 2016 om 13:01 #18217006Vandaag maar even verder gegaan met de audio, is nu klaar voor montage :thumb
24 juli 2016 om 14:39 #18217007@jethro wrote:
Luister ook eens of de brandstofpomp lawaai maakt.
De 12V geschakeld via het contact, zit op een torpedo model zekering.
Is oud en op leeftijd heeft die soms slecht contact.
Had het zelf ook, heb dat veranderd met een steekzekering.
Veel beter contact, en het lawaai van die brandstofpomp was toen ook weg.
En de motor liep veel beter! :thumbHet kan zijn nietwaar?
:jerry
Vragen………………
Dit al getest?
24 juli 2016 om 14:41 #18217008@SCORPION wrote:
Vandaag maar even verder gegaan met de audio, is nu klaar voor montage :thumb
Achterbank van de Manta er uit, en dan die BOOM BOOM box er in? :hmmz
Past veel beter in een VW golf of een Honda Civic. ;) king: :thumb
:jerry
24 juli 2016 om 14:56 #18217009Ik heb nog wel de oude zekeringkast ja, maar alles nagelopen en maakt wel goed contact.
En de audio komt in de kofferbak uiteraard, achterbank blijft en gewoon in ;)
24 juli 2016 om 19:15 #18217010Is de brandstofpomp stil en word niet warm?
Wat is de kleur van de bougie`s?
25 juli 2016 om 08:12 #18217011even de brandstofdruk testen. kan best het probleem zijn…
26 juli 2016 om 11:43 #18217012Heb de Manta afgelopen donderdag weg gebracht voor de apk en gevraagd hun het op te lossen.
Dus hopelijk vandaag of morgen klaar en kunnen hun het probleem vinden.
Hou jullie op de hoogte :thumb27 juli 2016 om 09:06 #18217013Garage is 6 dagen met de Manta bezig geweest.
Alles nagelopen en uit elkaar gehaald.
Maar kunnen het niet vinden.
Vandaag laatste dag als dan nog niks hebben weer ophalen :(
3de garage die het niet weet te vinden :swear
Als iemand een plek weet omgeving Amsterdam die het misschien wel kan oplossen hoor ik het graag.27 juli 2016 om 09:47 #18217014Auto staat weer te koop, kosten van de garage zijn zo opgelopen en wil er geen geld en tijd meer insteken.
Dus als iemand nog een hele nette gerestaureerde manta zoekt met wat werk aan de motor.
Normaal zou de auto veel meer waard zijn maar omdat ik de garage moet betalen voor deze prijs weg.
Hier de link op AutoScout http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=293325138″ onclick=”window.open(this.href);return false;27 juli 2016 om 10:18 #18217015Das zwaar klote dat de storing niet op te sporen is door 3? garages!
Tja dat L-Jetronic is een oud systeem, en die moderne monteurs pardon die hoor je autotechnicus te noemen, kunnen alleen met dat moderne spul om gaan.
Die steken de stekker er in en lezen de zaak uit.
Is er niet iemand waar je de verschillende onderdelen even kunt uitwisselen?
Om zo achter de dader te komen.27 juli 2016 om 10:46 #18217016Ja dat zou super zijn.
Alleen omgeving Amsterdam en Noord-holland weinig Manta rijders helaas. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.