Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A update 05-08-2016 Apk gekeurd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2015 om 19:41 #18216867
Dat wordt een schitterende Manta :thumb
27 januari 2015 om 03:08 #18216868:thumb
27 januari 2015 om 13:24 #18216869Ramen ook geplaatst, vrijdag APK :thumb
27 januari 2015 om 14:24 #18216870Nice
27 januari 2015 om 17:33 #18216871Super mooi strakke Manta geworden :thumb neem aan dat
deze dit jaar te zien is op de komende treffens :wors27 januari 2015 om 19:05 #18216872Thanks, ja aankomende zomer zeker weer naar meetings :thumb
11 februari 2015 om 16:22 #18216873Vandaag is de Manta gekeurd en in 1 keer goed :thumb
Na een jaar er aan gewerkt te hebben eindelijk op de weg.
Hier nog even een voor en na foto.Weekend de auto nog verlagen en dan is hij klaar :D :thumb
11 februari 2015 om 17:37 #18216874Prachtige Manta A geworden :thumb
Mooi dat de wagen weer APK heeft,veilige km’s !12 februari 2015 om 11:10 #18216875Heel mooi geworden :thumb veel rijplezier
12 februari 2015 om 17:36 #18216876Daar mag je trots op zijn, mooi Atje geworden, TOP !!.
14 februari 2015 om 17:11 #18216877Vandaag de Manta 4cm verlaagd
Nog even een vraag.
Ging vandaag stuk touren, maar auto viel op een gegeven moment uit.
En wou niet meer starten.
Hadden hem aangeduwd, maar tijdens het rijden viel hij weer uit.
Wat zou dit kunnen zijn bobine stuk of zou het dynamo kunnen zijn?14 februari 2015 om 21:46 #18216878Net de auto opgehaald hadden de accu opgeladen thuis.
Wou nog steeds niet starten maar verlichting deed het wel.
Dus aangeduwd en toen liep hij.
Maar tijdens het rijden ging hij stotteren en viel de verlichting uit.
Daar na de auto uit en kreeg hem ook met duwen niet meer aan.
Leek wel of hij in 1 keer leeg getrokken werd.
Zat zelf te denken aan slechte accu (wel pas een jaar oud en bijna niet gebruikt) en dat stotteren lijkt wel de bobine stuk is.
Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?15 februari 2015 om 07:46 #18216879Dat zou best wel eens kunnen dat de motor loopt op de accu.
Meestal is de dynamo dan overleden.
Zolang er prik zit in de accu blijft de motor wel draaien.
Accu leeg motor valt uit.
Even meten of er wel spanning van de dynamo afgegeven wordt.Mooie manta geworden trouwens
15 februari 2015 om 18:41 #18216880is de massa tussen het blok en chassis en chassis en accu wel goed.
of tussen de dynamo en het blok.20 februari 2015 om 22:50 #18216881Morgen weer verder met de Manta.
Ik heb vandaag nog is gekeken maar kan nergens de massa kabel van het blok naar de chassis vinden.
Waar zit die bij de Manta A normaal?21 februari 2015 om 14:13 #18216882Volgens mij had ik dat eerder in een ander topic vermeld, van hoe en wat massa bij een Manta-A.
De massakabel op de – van de accu gaat naar het motorblok, en die zit vast voor de startmotor met een M8 bout.
Als de startmotor een steun heeft, zit deze dan onder.
De massakabel bij de – van de accu heeft nog een aftakking naar het schutbord waar deze onder een M6 bout zit.
Je kunt aan een extra massa aanleggen, gebruik dan een massa strip van 30 cm.
Deze zet je onder de steun van de dynamo M10 bout, en aan het chassisbalk waar een M8 draadgat zit.:thumb
21 februari 2015 om 15:58 #18216883Ok Thanks voor de tip.
Heb de massa kabel gemonteerd en ook de problemen gevonden waarom hij niet wou starten.
Kwam er achter dat de startmotor geen goede massa maakte.
Dus opgeveild en toen starte hij weer.
Toen met draaiende motor en multimeter de dynamo getest en blijkt dat die dus niet werkt.
Nu weg gebracht om hem te reviseren en dan hopelijk goed :thumb23 februari 2015 om 13:22 #18216884Vandaag de dynamo opgehaald maar bleek gewoon goed te zijn :shock:
Alle kabels ook doorgemeten en zijn ook goed.
Waarom geeft hij dan bij een meting op de accu maar 12,5 aan?? Dat moet toch minimaal 14 volt zijn?23 februari 2015 om 14:22 #18216885Heb je nog de originele dynamo met losse regelaar op je binnenscherm? Dan kan die ook kapot zijn. Zorg ook dat je dynamo goed massa maakt ik leg wel eens een kabeltje van het huis van de dynamo naar het motorblok. Je accu kan ook heel ver leeg zijn dan heb je ook niet direct 14 volt.
23 februari 2015 om 14:30 #18216886Had eerst de accu gemeten zonder dat de motor draaide en was ook 12,5
Dus die was goed, daar na met draaiende motor maar bleef het zelfde.
Ik heb geen losse regelaar op mijn binnenscherm zitten.23 februari 2015 om 14:42 #18216887D+ naar controlelampje aangesloten en werkend controlelampje? B+ naar startmotor dikke aansluitdraad?
Massadraad aan dynamo?23 februari 2015 om 16:53 #18216888Controle lampje werkt alleen als ik hem bij de stekker dynamo check.
Maar bij de dynamo zelf doet het lampje het niet in het dachboard.
Samen met dat hij geen genoeg volt gaf leek het mij dynamo stuk.23 februari 2015 om 17:57 #18216889Zorg dat het lampje het doet en alles goed aangesloten is anders gaat hij het niet doen hij heeft d+ signaal nodig om zn veld te bekrachtigen anders doet tie niks
25 februari 2015 om 13:08 #18216890Dynamo weergemonteerd en alle kabels door gemeten.
Alles is goed maar zodra ik de motor start geen weerstand blijft op 12,5 volt
Ook even de + los gemaakt als hij loopt en valt gelijk uit.
Dus dynamo werkt niet :???: maar na laten kijken en volgens hun was hij goed.26 februari 2015 om 13:16 #18216891Koekeloer efkes of de blauw/witte draad op de D+ dynamo wel spanning op staat, let wel alleen met contact aan. :vertag ;)
:jerry :jerry :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.