Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta a: stuurhuis lager zetten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2010 om 11:11 #17226498
Bestaat er een manier om het stuurhuis lager in te planten? Op die manier is er wat meer ruimte om de motor lager te positioneren. Of een ander stuurhuis?
29 september 2010 om 18:30 #17735533Ja dat kan, maar dan krijg je veel last van “bumpsteer”
Wat iets minder slecht is, is de kas t.o.v. de vooras iets te laten stijgen.
maar dat is weer slecht voor de wielvlucht …:D“there is no free lunch”:jerry
30 september 2010 om 06:02 #17735534Je kan de gaten 1.5cm naar boven boren / tappen, vervolgens de onderzijde iets weghalen, maar je zult waarschijnlijk ook iets in de balk van de vooras moeten weg halen. De uitsparing in het stuurasje is net ruim genoeg om dit op te vangen.
Die 1.5cm was voor m’n V6 net genoeg.
Wat sturen betreft heb ik in dat geval geen verschil gemerkt.Erger maak je het wanneer je het stuurhuis verder van de voorbalk gaat plaatsen. (naar voren) Je krijgt dan rare bewegingen tijdens inveren.
Als ik vragen mag, waar ben je eigenlijk (nog steeds?) mee bezig?
30 september 2010 om 17:16 #17735535Dag Jo
Manta a staat hier nog steeds idd. Dikke 5 jaar ndertussen. Huis bouwen, kindje krijgen, werk neemt veel tijd in beslag helaas voor de manta. Maar de manta staat hier nog steeds en die gaat wat mij betreft ook niet weg
Ben tussendoor wel nog steeds onderdelen aan het verzamelen geweest. Remmen, degelijke achteras en ook een paar motoren hebben reeds de revue gepasseerd. Zo had ik hier onlangs zelfs een Viper v10 liggen, maar die was veel te lang om in te bouwen. C30se ligt hier ook en vooras is volledig omgelast en motor heeft er onlangs ook ingelegen..
Ware het niet dat ik nu een bmw m70 op de kop heb kunnen tikken en deze lijkt me ook te kunnen passen.. En speel dus met de gedachte van deze in te bouwen.30 september 2010 om 18:37 #17735536Ps @mrturbo
Hoe heb jij je chassisbalken aangepast? Omgeklopt en met wat? Of afgeslepen en gelast?
30 september 2010 om 19:23 #17735537M70 heb ik ook vaak aan gedacht, vooral ook vanwege de kleine blokhoek, en de prijzen ervan, maar vanwege het toch enorme blok en ook toch veel werk met relatief weinig vermogen, ben ik er nooit mee begonnen.
Maar ik denk dat het in een atje redelijk moet gaan.
Ik heb nog wel ergens e.e.a. van documentatie over afmetingen ed van dit blok mocht je interesse hebbenDe balken heb ik aan de binnenkant een stuk rond (staf) staal ingelast nadat ik ze geklopt had, om het toch weer wat sterker te maken, won er iets van 1,5-2 cm mee
hier iets ter motivatie, de afmetingen kloppen wel vrij redelijk.. :P
30 september 2010 om 19:46 #17735538Jo heeft hem wel eens in een B gehangen, maar meen dat ie nooit heeft gelopen ..
30 september 2010 om 19:58 #17735539Merci voor de pic. Maar heb de blok ook al liggen ;). 126dkm lopend uitgebouwd, samen met ecu’s en kom automaatbak 700 euro..Was eigenlijk op zoek naar een M50B25 gezien ik ook een M52B28 krukas heb liggen en toen kwam ik deze tegen..
Electronica schijnt niet min te zijn om om te bouwen, maar moet lukken. Mooiste zou zijn om hem meer naar achter en meer omlaag te bouwen, maar dan moet je al een droogcarter gaan bouwen gezien de grote oliepomp.
Probleem is alleen, nu t nog realiseren hoor ik Jo al denken. Heeft ie ook gelijk in. Maar ik blijf erin geloven, komt in orde. Wil er ook echt meer tijd voor vrij gaan maken.1 oktober 2010 om 06:03 #17735540Kijk dat is nou het werk, leuke uitdaging, en ook nog goed te doen.
Heb idd destijds zo’n ding voor iemand in een B gemaakt.
Echter kreeg de eigenaar tussentijds een goed bod en was het verhaal uit. Jammer.
En wat het vermogen betreft MrTurbo, daar weet jij wel 2 van die blazertjes aan toe te voegen.2 oktober 2010 om 16:53 #17735541Mooi project!
Ik heb het onbekrachtigde stuurhuis van een bmw E36 gebruikt om de motor iets lager te kunnen plaatsen. De as van het stuurhuis is hiermee ook ongeveer 1,5 mm verlaagd. Maar nog geen ervaringen met hoe dat rijdt.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=131499
3 oktober 2010 om 08:16 #17735542Heb je link even bewonderd, @Asko.
Leuke ideeen, goede keus wat blok betreft.
Echter voor een zwaar blok zou ik toch wel bekrachtiging aanbevelen. Daarbij is de besturing ook nog iets directer.
Een EPS-systeem is ook een optie, maar volgens sommigen erg gevoelig bij hoge snelheden.3 oktober 2010 om 16:22 #17735543Deze is inderdaad zelfs nog een fractie minder direct dan het manta stuurhuis.
Als het later toch niet mocht bevallen ga ik misschien alsnog naar E36 met stuurbekrachtiging,
de bevestigingspunten zijn toch hetzelfde. Alleen leidingen kom ik misschien mee in de problemen.Heb jij trouwens het aslichaam van de vooras ook aan moeten passen voor het bmw stuurhuis met bekrachtiging
(gedeelte naar stuurstang)? of paste dat net?EPS weet ik niet zoveel van, maakt dat het sturen ook directer of is het gewoon een soort van hulpmotor?
3 oktober 2010 om 18:27 #17735544Aslichaam heb ik idd behoorlijk moeten aanpassen. 2x zelfs.
Stuurhuis staat zo ver als mogelijk naar achteren. leidingen heb ik verlegd.
EPS is idd een hulpmotor.
Laatst nog op een Ford 4000 (trekker) gebouwd. Werkt super! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.