Forumindex › Forums › Modellen › Manta › MANTA-A-SR topic/pictures/info.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2011 om 19:09 #17234172
Na het TE 2800 en GT/E topic van de Manta A nu een SR topic voor de Manta A.
Heb je foto,s of info of vragen over de SR post ze dan hier.:thumbup14 maart 2011 om 19:18 #17835536Wat ik weet over de SR is dat het de ralley uitvoering van de 1.6s en 1.9s uitvoering is.
Bij sommige staat het vermeld op het kenteken als RS.
Anders is het te herkennen aan het gewicht,bij de s met handschakelbak 932 kg bij de SR is dit 960 kg en met skaidak 962kg.
Kwa uiterlijk een zwarte motorkap doorlopend over de helft van bovenkant voorschermen.
De meterset onder het dachboard met een doorlopende voorplaat naar boven.
Zwarte achterplaat,behalve bij de skaidaken daar is hij gewoon in de kleur.
De klaverbladvelgen zijn net als bij de GT/E 5,5j breed ipv 5j, deze worden nu dan ook vaak SR velgen genoemd.
Toerenteller met extra lampjes in de tellerbak.14 maart 2011 om 19:25 #17835537Dit is mijn SR met zeer veel werk aan!!
14 maart 2011 om 19:26 #17835538Restoreren kan elke dag,er een kopen niet zeg ik altijd maar.
En mooi als ze bewaard blijven.14 maart 2011 om 19:54 #17835539mogen replica’s er ook bij?:D
14 maart 2011 om 20:05 #17835540Dit is een originele SR, een langdurig project van een maat van mij.
Ik denk nu zo’n 8 jaar terug aan begonnen, moet nor worden afgebouwd.
14 maart 2011 om 20:11 #17835541Dit is mijn SR. Komt van Oost-Duitsland af. Ben nu de deelrestauratie aan het afronden, alles zo origineel mogelijk.
Technische gegevens
Motor: 1.2s, 1.6s, 1.9s (1.2s oa voor italië vanwege belasting)
Gewicht: 960 kg (met skaidak 962 kg)
Overbrenging: 3:67 overbrenging (1.9s), 3:89 overbrenging (1.6s)
Bandenmaat: 185/70SR13 op 5,5J SR-velgen
De lengte van een SR is 434cm (normale Manta 429,2cm)
De hoogte van een SR is 134,5cm (normale Manta 135,5cm)
De breedte van een SR is 163,2cm (normale Manta 162,6cm)Waar de extra of minder cm vandaan komen..?
Interieur
SR stuur
Stoelen met hoofdsteunen
Altijd een Luxes uitvoering
Zwart interieur, hemel met gaatjes print
Toerenteller met extra dashboardverlichting
Meterset onder radiovak met tijdsklok, ampèremeter en oliedrukExterieur
Dubbele chrome uitlaat
Zwarte motorkap doorlopend over de scherm en frontdekplaat
Striping die bestaat uit 2 strepen, deze lopen ook over de kofferbak
Zwarte achterkont indien geen skaidak (is dit wel waar? Geen optie?)Extra opties
Mistlampen voor
Rechter buitenspiegel
Skai dak
Ander overbrenging (3:18, 3,44)Er zijn ook verschillen in de A1 en de A2 type.
Overige gegevens kunnen worden aangevuld.14 maart 2011 om 20:15 #17835542[rquote=1891284&tid=144529&author=babyblue]mogen replica’s er ook bij?:D[/rquote]
Omdat jij het bent:kewlpics:D
14 maart 2011 om 20:52 #17835543Plannen?
Rijdend opknappen/aanpassen aan eigen smaak
2.0E met getrag 240 5bak
grotere gastank
gaten van de spoiler dichtlassen en laten spuiten
en later compleet opnieuw overspuiten alleen heeft nog geen haast.Ook nog verlagen en bredere velgen eronder en sportstoelen vind die orginele stoelen maar wiebelen.
Trouwens hij voldoet wel aa alle eissen van een sr 960KG hoofdsteunen toerenteller interieur luxus uitvoering.. ik zoe de achteras nog even moeten nakijken. Maar hoe kan ik er heel zeker van zijn dat het een orginele of een nepperd is?
14 maart 2011 om 20:54 #17835544En hoppa, weer een topic erbij?
Nu nog een berlinetta topic?;)
Zal er nog twee foto’s uit de oude doos bij doen.
Het was een signaal groene SR.Duidelijk te zien is het dubbele uitlaat eindstuk.
Volgens mij hadden niet alle SR-en een zwarte motorkap.14 maart 2011 om 21:06 #17835545Heeft iemand nog zon uitlaat liggen?:angel anders doe ik er een simons groep n onder
14 maart 2011 om 21:10 #17835546[rquote=1891367&tid=144529&author=babyblue]
gaten van de spoiler dichtlassen en laten spuiten
[/rquote]Heb de spoiler te koop die op mijn SR zat, hoef je niet te lassen:)
[rquote=1891367&tid=144529&author=babyblue]
Trouwens hij voldoet wel aa alle eissen van een sr 960KG hoofdsteunen toerenteller interieur luxus uitvoering.. ik zoe de achteras nog even moeten nakijken. Maar hoe kan ik er heel zeker van zijn dat het een orginele of een nepperd is? [/rquote]Gewicht of op kenteken. Als vele kenmerken er zijn..
14 maart 2011 om 21:11 #17835547[rquote=1891396&tid=144529&author=babyblue]Heeft iemand nog zon uitlaat liggen?:angel anders doe ik er een simons groep n onder[/rquote]
Heb ik nog wel:) maar is voor de mijne:wors Is een zeldzaamheid aan het worden, alhoewel DR-Manta nog wel het een en ander heeft voor een aardige prijs!
14 maart 2011 om 21:14 #17835548[rquote=1891404&tid=144529&author=JOZO][rquote=1891367&tid=144529&author=babyblue]
gaten van de spoiler dichtlassen en laten spuiten
[/rquote]Heb de spoiler te koop die op mijn SR zat, hoef je niet te lassen:)
[rquote=1891367&tid=144529&author=babyblue]
Trouwens hij voldoet wel aa alle eissen van een sr 960KG hoofdsteunen toerenteller interieur luxus uitvoering.. ik zoe de achteras nog even moeten nakijken. Maar hoe kan ik er heel zeker van zijn dat het een orginele of een nepperd is? [/rquote]Gewicht of op kenteken. Als vele kenmerken er zijn..[/rquote]
Heb hem er neit voor niks afgehaald haha vind het maar niks zon sneeuwschuiver altyd die vliegen eraf moeten poetsen:P
Maar denk dat het een simons uitlaatje word:)
14 maart 2011 om 21:19 #17835549Zover ik weet weegt een SR 960 kg of 962kg met skaidak zowel 1.6 en 1.9.
Een gewone 1.6s of 1.9s weegt altijd 932kg.
Dit is echter wel zonder gasinstalatie of automatenbak want dat brengt het gewicht op kenteken ook omhoog natuurlijk.
Maar zonder dat gewicht is het ook wel een SR toch.Ook is gelezen Duurt dat het zwart ook gewoon in de kleur kon ja.
Er stond ook dat een matzwarte kap uit de ralleysport komt vanwege het niet verblinden in de zon bij het snelle werk.
14 maart 2011 om 21:25 #17835550[rquote=1891367&tid=144529&author=babyblue]
Plannen?
Rijdend opknappen/aanpassen aan eigen smaak
2.0E met getrag 240 5bak
grotere gastank
gaten van de spoiler dichtlassen en laten spuiten
en later compleet opnieuw overspuiten alleen heeft nog geen haast.Ook nog verlagen en bredere velgen eronder en sportstoelen vind die orginele stoelen maar wiebelen.
Trouwens hij voldoet wel aa alle eissen van een sr 960KG hoofdsteunen toerenteller interieur luxus uitvoering.. ik zoe de achteras nog even moeten nakijken. Maar hoe kan ik er heel zeker van zijn dat het een orginele of een nepperd is?[/rquote]
Mag ik van jouw SR mischien het kleurnr van het typeplaatje?
14 maart 2011 om 21:30 #17835551uhh zal ik even moeten opzoeken orgineel is hij okergeel geweest hoor maar hij is nu gespoten net zoals mijn model a manta sr
14 maart 2011 om 21:34 #17835552Originele SR.
Originele motor er nog in.
Alleen 3cm verlaagd en andere velgen eronder.
In 1976 geïmporteerd vanuit België:Hier nog met de andere wielen en zonder verlaging:
14 maart 2011 om 21:36 #17835553Hier nog een andere originele SR:
14 maart 2011 om 21:38 #17835554[rquote=1891446&tid=144529&author=babyblue]uhh zal ik even moeten opzoeken orgineel is hij okergeel geweest hoor maar hij is nu gespoten net zoals mijn model a manta sr[/rquote]
O nee dan hoeft het niet oker is 411 zoek het verschil tussen signaal en citrusgeel vandaar.
Toch bedankt!:thumbup14 maart 2011 om 21:43 #1783555514 maart 2011 om 21:58 #17835556toch wel heeel mooi spul:o
14 maart 2011 om 22:37 #17835557[rquote=1891463&tid=144529&author=mar][rquote=1891446&tid=144529&author=babyblue]uhh zal ik even moeten opzoeken orgineel is hij okergeel geweest hoor maar hij is nu gespoten net zoals mijn model a manta sr[/rquote]
O nee dan hoeft het niet oker is 411 zoek het verschil tussen signaal en citrusgeel vandaar.
Toch bedankt!:thumbup [/rquote]hier een link naar een kleurenkaart:
14 maart 2011 om 22:43 #17835558zit er dan verschil in de kleur zilver grijs van een a manta al dan niet sr.
en een b manta ?15 maart 2011 om 10:08 #17835559[rquote=1891543&tid=144529&author=mantallica][rquote=1891463&tid=144529&author=mar][rquote=1891446&tid=144529&author=babyblue]uhh zal ik even moeten opzoeken orgineel is hij okergeel geweest hoor maar hij is nu gespoten net zoals mijn model a manta sr[/rquote]
O nee dan hoeft het niet oker is 411 zoek het verschil tussen signaal en citrusgeel vandaar.
Toch bedankt!hier een link naar een kleurenkaart:
http://www.mantaclub.org/archive/manta_a_colours.htm%5B/rquote%5D
Bedankt Johan, maar van signaalgeel staat er net geen foto op.
Ik heb daar ook mijn kleurnr,s vandaan is een mooi overzicht.
Ook leuk te zien dat oranje noemen ze flamered nr 529 en met de komst van de signaalkleuren “GT/E”in 74 werd 529 signalred.
En rood is cardinalred 508.
Oranje heet geen orange vreemd genoeg maar flame,,signal red.
Zou het bij de Duitse kleurenstaal ook zo zijn vraag ik me af? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.