Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A rustig een beetje sleutelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2012 om 11:58 #17243676
Op mijn manta a was ik ineens al mijn remdruk kwijt. Gelukkig tijdens stil stand, en niet in de terug reis van de aankoop.
ik dacht dat er een slang gesprongen was maar het lijkt dan mijn remklauwen voor vast gerot waren en dat er maar 2 zuiger bewogen en de andere 2 vast gerot zijn.
dus nu heb ik alles er onderuit en heb ik meteen de kans om te kijken waar de speling aan de voorkant in zit.
het opeltje op blokjes
de klauwen met de mooie ongelijke blokken
De trommels ontdaan van de roest
nu moet ik me alleen bedenken of ik de klauwen reviseer en terug plaats of toch de remmen ga verbeteren.
17 maart 2012 om 14:11 #17947575weet iemand onder welke manta A’s zijn de 238 mm schijven geplaatst zijn en onder welke uitvoeringen de 246mm
mijne zou gebouwd als een 1900 moeten zijn volgens de verkoper maar ik heb kleine schijfjes klopt het dan wel?
17 maart 2012 om 15:36 #17947576De eerste bouwjaren ( 1970 tot 1973 ) van de Manta-A hadden kleine remblokken en remschijven.
Raar maar waar, dit zat ook op de Kadett-C 1200! :shock:
Van af half 1973 kreeg men de iets grotere remmen, deze zaten ook op de vroege Manta-B.
:thumb17 maart 2012 om 16:38 #17947577Ah bedankt,
nu ga ik er steeds meer over denken een setje geventileerde schijven te bestellen.
als de schijven al aardig versleten zijn en de klauwen echt werk nodig hebben. (maar 1 zuiger is gangbaar de rest zit gewoon vast gerot)
en wat extra rem vermogen is nooit weg.
18 maart 2012 om 11:17 #17947578nou dat setje lijkt mij aardig aan de prijs :shock:
ik heb destijds bij Sniksnak hier van het forum
een set je bewerkte 260mm VW schijven gekocht http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=125521
en op de sloop calibra remklauwe gehaald
staalgevlochte remslangen latemaken (HEL Brakelines)
en achter 22mm remcilinders gemonteerd
en dit remd echt als een dolle!!!
voor dit alles was ik maar +/- 280,- kwijt king:19 maart 2012 om 06:12 #17947579maar kan je dan nog 13 velgen kwijt of moet je dan groter gaan?
19 maart 2012 om 08:53 #1794758013 INCH IS DAN VERLEDEN TIJD :D
19 maart 2012 om 09:06 #17947581nee hoor, bepaalde 13 inch wielen passen gewoon (ats etc)
barry (sniksnak) weet van veel wielen wel of ze passen.19 maart 2012 om 21:35 #1794758213 inch past wel (stalen velgen met een kleine spoorverbreder)
19 maart 2012 om 21:43 #17947583Ik heb even met Barry gesproken en ga het proberen.
nu nog even weten hoelang de remleiding moeten worden voor een manta A en even stalen laten maken.
en dan zie ik wel of mijn ats 6jx13 et 30 gaat passen of dat ik de klauw wat moet laten afslanken.
20 maart 2012 om 19:08 #17947584inderdaat zullen jou 13 inch ATS velgen nog gaan passen met spoorverbreders
bewaar altijd mijn klatjes dus kon zo nakijken hoelang de staalgevlochte remslangen moeten worden :D
totale lengte tot hart banjo aansluiting is 615mm
kun je ook gelijk het korte stukje naar je achteras toe laten maken ;)en hier heb ik ze laten maken: http://www.showoffimports.nl/home.php?setregion=eu
25 maart 2012 om 13:46 #17947585De schijven klauwen en blokken van barry (sniksnak) binnen. en even ontdaan van wat oppervlakte roest en een kleurtje gegeven.
ook de speling aan de voorkant gevonden. schade 2 fusekogels boven en een wiellager.
Dus nu is het wachten op de kogels lagers en PU bussen die ik besteld heb.
25 maart 2012 om 15:11 #17947586wat ook wel goed om teweten is
dat je op de stuuruitslagen dunne plaatjes moet lassen van +/- 3mm
dit moet omdat anders bij maximaal insturen je remklauwen tegen de vooras aan komen :vertag25 maart 2012 om 16:05 #17947587Ziet er netjes uit als de klauwen een beetje verf zien, lijkt gelijk anders :D .
Succes met de ombouw.
25 maart 2012 om 18:51 #17947588@Bavel wrote:
wat ook wel goed om teweten is
dat je op de stuuruitslagen dunne plaatjes moet lassen van +/- 3mm
dit moet omdat anders bij maximaal insturen je remklauwen tegen de vooras aan komen :vertagDit hoeft niet altijd, als je de LIP van je klauw afslijpt (naast de bevestiging van de slang) dan kan je je slang zo zetten dat het goed gaat!
Bij Manta ascona B tenminste wel. Ik weet niet hoe het bij een a uitpakt.25 maart 2012 om 19:14 #17947589@Lucky13 wrote:
De schijven klauwen en blokken van barry (sniksnak) binnen. en even ontdaan van wat oppervlakte roest en een kleurtje gegeven.
ook de speling aan de voorkant gevonden. schade 2 fusekogels boven en een wiellager.
Dus nu is het wachten op de kogels lagers en PU bussen die ik besteld heb.
Hey, ziet er goed uit.
Ik zie dat je pu bussen besteld heb waar heb je die besteld en welke, ik wil ook wat nieuwe bussen voor mn a maar die zijn moeilijk te vinden.
Ook ben ik benieuwd wat je betaald hebt.
Gr,Joppe.
25 maart 2012 om 20:01 #17947590@Joppe, splendid parts heeft ze op de website staan. maar ik moet nog maar zien of het ook echt de goede zijn.
http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178780&kategorieid=105&source=2&refertype=1&referid=105
en met 60 euro zijn ze niet goedkoop.Hoezo kan de hoek van de leiding zoveel invloed hebben op stuuruitslag? als het de klauw is maakt dat toch niet uit?
chris
27 maart 2012 om 18:46 #17947591nou nog even wat kunnen doen in het mooie weer,
De draagarmen zijn weer roest vrij en de nieuwe pu bussen zit er in.
nu is het wachten op de kogels en alles kan er weer onder.
16 april 2012 om 19:35 #17947592Nou eindelijk zit alles er weer onder en rijd de manta weer.
het was even wachten op een rubber van de stabilisator stang.
De remmen zijn echt een grote verbetering en het voelt voor allemaal een stuk strakker.
17 april 2012 om 08:07 #17947593@Lucky13 wrote:
nou nog even wat kunnen doen in het mooie weer,
De draagarmen zijn weer roest vrij en de nieuwe pu bussen zit er in.
nu is het wachten op de kogels en alles kan er weer onder.
Hey, ziet er goed uit, bedankt voor de link waar je de bussen vandaan heb. ze hebben daar echt veel spullen, waar haal jij de fussee kogels vandaan?
Gr.
17 april 2012 om 17:28 #17947594die had ik bij opel-classic parts vandaan.
http://www.opel-classic-parts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 april 2012 om 22:35 #17947595Mooi voor elkaar. Allemaal verse spulletjes. De remmen zijn ook het volgende puntje bij mijn Ascona. Hij trilt aan de voorkant en ik heb een behoorlijk remverschil achter. :???:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.