Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A restauratie: laatste loodjes
- Dit onderwerp bevat 257 reacties, 47 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 juni 2017om 13:35 door kevinvantrijp.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2011 om 06:55 #17752392
super weer gedaan respect :thumbup de meeste hadden hem weg gedaan
20 juli 2011 om 07:43 #17752393nog even een vraagje tussendoor zou je een automatische versnellings bak van een B senator achter een manta A 1900 blok kunnen hangen.
groeten22 juli 2011 om 19:23 #17752394Je bent goed bezig Kevin,
je levert net werk.Hou vol
22 juli 2011 om 19:33 #17752395Hulkie bedankt maar zonder mijn vader lag hij nou ook al op de schroot.
ondertussen is ook de achteras eronderuit gekomen, dit was een grote verassing want die was nieuw gecoat en bijna geen roest op te bekennen.23 september 2011 om 16:24 #17752396ondertussen weer veel gedaan aan de manta en veel nieuwe dingen tegengekomen.
ondertussen is de auto helemaal gedemonteerd en hangt op zijn kant in een auto spit
ik ben nu bezig met de boden bitac en kit vrij te maken. terwijl mijn vader bezig is de geroeste
plaatwerk delen te vervangen voor ijzeren. De deuren zijn ondertussen verf vrij gemaakt en de roestplekken vervangen voor ijzer
een paar maanden geleden ook nog even op en neer richting dronten gereden om een automatische versnellingsbak op te halen
van een Opel Monze/Senator. ik probeer snel weer foto’s te plaatsen (alles staat namelijk verspreid over zowat de hele computer)
groeten kevin25 september 2011 om 08:06 #17752397super ga zo door manne :thumb :thumb
8 januari 2012 om 15:24 #17752398na een tijdje afwezig te zijn en heel veel laswerk aan de manta ga ik nu eerst dit even updaten. ondertussen het linker achterspatbord vervangen door een ander de linker dorpel is ook vastgelast, in het linker wielkuip is de schade ook al hersteld en in de epoxy gezet de chassis balk is afgeslepen gestraald en al nieuw gemaakt. ook een begin van de kriksteun is gemaakt.
ook is in de afwezige periode de bodem grotendeels bitac vrij gemaakt.
ik hoop snel weer te kunnen posten ik had niet veel foto’s kunnen maken binnen kort meer.
groeten
9 januari 2012 om 09:55 #17752399zoo word weer goed werk geleverd keep us posted :thumb :thumb
24 maart 2012 om 15:03 #17752400zo nu even tijd voor een updatje
nogmaals bedankt voor de leuke reacties daardoor hebben we zeker zin om door te werken
ondertussen is mijn vader druk bezig geweest met het laswerk aan de carosserie.
ondertussen zijn ook de gegalvaniseerde onderdelen weer terug. deze zijn zo goed als nieuw. de deuren+spatborden+motorkap zijn helemaal blank gemaakt en staan in de epoxie klaar om geschuurd en geplamuurd te worden.
het nieuwe motorblok een 1900 SH uit een Opel GT is schoongemaakt en gespoten. en deels gemonteerd. de voortrein is los in elkaar gestoken zodat we dit later in een keer goed kunnen doen.
de blank gemaakte spatborden
het nieuwe motorblok
nieuwe pakkingen gemaakt.
het nieuwe laswerk.dit was de update. ik hoop dit snel weer te kunnen doen
groeten Kevin
24 maart 2012 om 19:29 #17752401super hoor respect :thumb :thumb
26 maart 2012 om 07:47 #17752402Ziet er geweldig uit Kevin.
Ik heb gisteren heel de dag doorgebracht met de vorige eigenaar van de Manta en we hebben
het nog even over jouw manta gehad. Hopelijk komt hij helemaal af en kun je genieten.
Ziet er SUPER uit!!!! Complimenten voor jou en je pa!
Ik weet zelf hoe leuk (en af en toe minder leuk) het kan zijn om te sleutelen met je pa, maar
geniet er van!31 maart 2012 om 21:51 #17752403netjes hoor!word weer een top auto zo te zien
1 april 2012 om 20:23 #17752404Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken…Of je moet een heel korte achteras nemen…
De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppel7 april 2012 om 17:53 #17752405sorry voor het late reageren. heb het druk met school en stage. Hulkie. ja dat heb ik ondertussen ook wel ondervonden. we hebben voor dat ik de manta had samen ook nog 2 zundapps opgemaakt. ik hoop dat deze net zo mooi word als de jouwe. Hurricane dat hoop ik ook.
GSE. dit probleem is ondetussen ook opgelost ik heb een 3 gang automaat uit een Monza met een Kick Down.groeten kevin
9 april 2012 om 11:53 #17752406Dan kan ik je als advies geven:
Neem de langs mogelijke overbrening in je diff die 3de trap/gang van de bak is nl 1 op 1 dwz 1 krukas omwenteling is ook 1 aandrijfas omwenteling -2 tot 5% slip van de bak.
Ik rij zelf een Monza A1 met zo,n 3-gang bak met een 3.45 as met als gevolg dat ik 3300 toeren draai bij 100km en 3700 toeren bij 120km,dit is niet leuk,die motor ligt wat te janken je snelheid is niks.
Ik heb nog een Monza GSE met een 4-gang automaat met lock up met als gevolgen 120km bij 2300/2400 toeren..
9 april 2012 om 14:31 #17752407@GSE wrote:
Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken…Of je moet een heel korte achteras nemen…
De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppelachteras van manta A zijn meestal 3.67.
Daarbij is het gewicht van een manta-A dik 500kg minder dan een monza.3 juni 2012 om 10:40 #17752408@Jo1 wrote:
@GSE wrote:
Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken…Of je moet een heel korte achteras nemen…
De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppelachteras van manta A zijn meestal 3.67.
Daarbij is het gewicht van een manta-A dik 500kg minder dan een monza.in iedergeval voor de uitleg we gaan het gewoon proberen
en anders verzinnen we wel iets anders3 juni 2012 om 10:44 #17752409het is weer even geleden dat er iets aan de manta is gedaan
vanwege school
een kennis die vanuit nederland met een Mitsubishi Pajero naar Zuid-Afrika aan het reizen is hiervoor hebben wij de auto woestijn proef gemaakt. en ziekte.
ben ik een maand geleden op een zondag avond begonnen met het plamuren van de deuren.
afgelopen weekend heb ik dit hervat. en ik moet zeggen voor de eerste keer dat ik plamuur gaat het nog niet zo heel slecht.
foto’s volgen snelgroeten Kevin
27 juni 2012 om 21:57 #17752410we wachten op :kewlpics :kewlpics :kewlpics
28 juni 2012 om 15:43 #17752411ja kermitkiller is weer even lang geleden dat er iets aan de manta gedaan is dus ook hiervan zijn nog geen foto’s
12 augustus 2012 om 10:27 #17752412ondertussen heel weinig aan de manta gedaan. afgelopen maandag heb ik mijn rijbewijs en ook een (rijdend) autotje gekocht.
een Opel Corsa 1.2 Elegance uit 2001. met 28900 originele Kilometers
groeten Kevin
13 augustus 2012 om 21:01 #17752413nou kevin proficiat met je roze pasje :thumb en doe rustig aan he voor je het weet ben je het weer kwijt en kun je dan weer niet genieten van je manta
14 augustus 2012 om 04:54 #17752414@Kermitkiller wrote:
nou kevin proficiat met je roze pasje :thumb en doe rustig aan he voor je het weet ben je het weer kwijt en kun je dan weer niet genieten van je manta
ja Bedankt Kermit. ja inderdaad is ook sonde van het geld wat je erin gestoken hebt. dus zal ik zeker doen
14 augustus 2012 om 07:36 #17752415:thumb :thumb :thumb
7 december 2012 om 08:16 #17752416zo na een lange pauze toch weer aan de manta begonnen. de voortrein is af alleen nog de bouten vastdraaien. en de remmen aanpassen zodat er geventileerde schijven op kunnen. de motor is zo goed als af . dus we gaan de goede kant op. deuren en motorkap zijn geplamuurd en klaar om met primer gespoten te worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.