Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A Restauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2010 om 19:45 #17225495
Heej mensen, ff n vraagje, waar kan ik t beste mn carosserie zuiver laten maken, ben nie zo’n fan van stralen dus zat te denken om t hele zooitje te laten zuren of hoe je t ook noemt. Iemand n adressje voor mij of andere opties die beter lijken/zijn?? Hoor t graag. Alvast bedankt. Gr’s
2 september 2010 om 21:22 #17724106ja joh lekker laten zuren hoog kosten plaatje en een hoop ellende lekker de carroserie zelf goed schoonmaken t,is wel wat werk maar je bespaard je er een hoop centjes mee en dan de losse delen laten stralen
:wors:wors:wors2 september 2010 om 22:14 #17724107Niet zuren dit zuur blijft altyd wel een beetje staan en tast je laklaag aan als hij weer is overgesporten het word gewoon schuren schuren en nog een schuren stralen is ook geen goede optie door de dunne plaat.
3 september 2010 om 17:50 #17724108mmm das dus mooi kut :P
heb n hekel aan het zuivermaken en t voorbereiden, lassen en plaatwerk enzo vin ik wel weer mooi om te doen.
Zal er nog s over denken, als er iemand nog n andere optie weet hoor ik t graag. Gr’s3 september 2010 om 18:01 #17724109gewoon laten stralen en eventueel meteen in de menie of epoxy laten zetten. kost je 850,00.
en volgens mij wil je het goed hebben als je een restauratie aan gaat. dus ik denk dan ook niet dat je naar 850,00 moet gaan kijken. dan duurt het project maar een maandje langer toch?:Dking:
3 september 2010 om 19:24 #17724110stralen is inderdaat ook niet alles nee ,een tijd terug hebben we een daf YA 126 gerestaureerd en laten stralen .
het plaatwerk van de bak die achterop zat was krom getrokken.
omdat ze dat spul eerst in een oven doen om de lak eraf te stoken en vervolgens alle restje en diepe roest af stralen.nau maakt dat voor zon leger truck niet zo veel uit maar als je een supernet autotje wilt maken wel,wat dan gewoon perfect moet zijn.
3 september 2010 om 19:42 #17724111je moet ook geen grof straalgrid gebruiken….
laten stralen op de plekken waar het nodig is en waar de bekende rot plekken zitten. denk aan alle randen. zeg tegen de straler dat hij fijn straalgrid moet gebruiken.
wij laten onze carroserietjes altijd in wekerom/harskamp straler bij maassen. hij weet hoe hij auto’s moet stralen.
3 september 2010 om 19:56 #17724112nou voor die 850 kan ik heel veel wagens laten stralen, hier zit n oud opatjein de buurt die ze al verschillende keren hebben opgepakt
voor illegaal stralen enzo :P laatste keer heeft ie mijn kadett compleet gestraald voor n grote krat bier :P alleen toen had ik wel last van kromme plaat delen, lag ook aan de lak denk ik die erop zat, maar dan binnenkort maar s gaan strippen en wegbrengen. Alvast bedankt voor de reacties jongens. Gr’s3 september 2010 om 20:16 #17724113die kromme plaatdelen komt niet door de lak. maar door een beun de haas opatje die maar 1 soort straalgrid heeft liggen voor sterkere en dikkere ijzerdelen zoals onderarmen etc. en ja dan kan ik dat kratje bier wel begrijpen.
maarja, wel laggen dat een opatje keiharddoor gaat met stralen ook al is de politie al paar keer ingevallen:D:P
maarja, tis jou auto auto, jou keus.:thumbup
3 september 2010 om 20:52 #17724114origineel gepost door babyblue
Niet zuren dit zuur blijft altyd wel een beetje staan en tast je laklaag aan als hij weer is overgesporten het word gewoon schuren schuren en nog een schuren stralen is ook geen goede optie door de dunne plaat.Na een zuurbad word de carrosserie geweekt en gewassen in diverse neutralisatie/waterbaden. Informeer anders hier eens: http://www.autobeitserij.nl/
3 september 2010 om 21:18 #17724115@hanzz op dit forum heeft dit volgens mij ook eens met een a manta gedaan.
Vraag anders zijn ervaringen even.Waarom ik het zelf nooit zou doen; de holle ruimtes worden ook kaal door het zuur en die krijg je moeilijk weer netjes in de lak.
Voor 850 euro heb je volgens mij zelf ook een aardige straal-set en dan kan je zo voorzichtig stralen als je zelf wil.
3 september 2010 om 21:31 #17724116origineel gepost door Asko
@hanzz op dit forum heeft dit volgens mij ook eens met een a manta gedaan.
Vraag anders zijn ervaringen even.Waarom ik het zelf nooit zou doen; de holle ruimtes worden ook kaal door het zuur en die krijg je moeilijk weer netjes in de lak.
Voor 850 euro heb je volgens mij zelf ook een aardige straal-set en dan kan je zo voorzichtig stralen als je zelf wil.
Daar heb je dan het epoxy-bad weer voor. Zo lopen alle ruimtes weer vol.
Ik zou laten roest verwijderen (zoveel mogelijk), zuren, galvaniseren/verzinken dan een epoxy-bad en dan spuiten.
3 september 2010 om 21:36 #17724117origineel gepost door Asko
@hanzz op dit forum heeft dit volgens mij ook eens met een a manta gedaan.
Vraag anders zijn ervaringen even.Waarom ik het zelf nooit zou doen; de holle ruimtes worden ook kaal door het zuur en die krijg je moeilijk weer netjes in de lak.
Voor 850 euro heb je volgens mij zelf ook een aardige straal-set en dan kan je zo voorzichtig stralen als je zelf wil.
die prijs die ik noemde zit epoxy of lasmenie bij hea…
4 september 2010 om 07:03 #17724118Zo te horen zijn de meningen toch n beetje verdeeld over t bad en stralen enzo, ik kijk t nog ff aan hier en heeft er nog iemand n adressje meer als alleen die van autobijtserij?? woon richtinh limburg dus liefst rij ik nie t halve land door snappie :P
4 september 2010 om 07:25 #17724119http://www.newicc.be/ een bedrijf in Lokeren (België)
Site heeft een storing op dit moment, bedrijfsgegevens kan je hier vinden: http://trendstop.rnews.be/nl/detail/866259092/new-icc.aspx
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=129834
ER zijn niet veel bedrijven waarbij dit kan.6 september 2010 om 15:32 #17724120@ the undertaker: thnx zal van de week s ff informeren daar, als ik iets meer weet is het hier trug te vinden uiteraard.
Gr’s
9 september 2010 om 17:14 #17724121In belgie kan je je auto prima laten logen en verzinken. Als je het perfect wil.
Mijn carrosserie is ook bij bovenstaand bedrijf geweest. Maak wel goede afspraken want het zijn lompe boeren.Ze wilde mijn body met een 1 lepel van de heftruck in het dak pakken. Even heel duidelijk gezegd dat dat absoluut niet gaat gebeuren.
Autobeitserij in grun loop je op leeg. Lijkt me iets wat te veel van het goede voor een opel
10 september 2010 om 14:45 #17724122Heej hanzzz
Thnx, heb je n idee wa t ongeveer gaat kosten daar in belgie??
Ben ff lijsje aant maken wa ik ongeveer kwijt zal zijn om m weer
op te bouwen en klaar te maken zeg maar. Hoor t wel, mag ook via
U2U als je da liever doet, Alvast bedankt, Gr’s -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.