Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A project # Te koop…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2007 om 16:45 #17206391
Helaas ben ik mijn oude topic kwijt, maar voor mij is dat een mooie reden om mijn verslag een schonelij te geven.. Aangezien er toch niet meer veel van klopte!:jerry
Nadat de uitbouw kit eraf was, en de linker kant geplamuurd was
Ik had de linker en rechterflank dus net strak, wanneer ik begon aan de rest van de carroserie strak te maken. Toen ik iets teers tegen kwa, ben ik er dit af gaan poetsen met thinner. Gelukkig kwam ik er toen achter dat de GELE laag niet goed was en deze er af moest. Vanaf NU ben ik bezig geweest met het blank maken van de carrosserie.
Scotsch&bride, een bak vol thinner en aan de bak met die gele lak!:P:P:P
[IMG]
Ik heb even dit stuk gekozen wat kaal is, omdat hier het meeste roestvorming is ontstaan. Ik moet nog de beslissing maken of het nut heeft om dit te stralen… Goede epoxy sluit dit af, en zal niet makkelijk verder gaan werken.
Na veel schrobben en schuuren….
TADaaaa
En nu is hij eigelijk helemaal kaal op de neus na! Binnenkort kan de bodem gestraald worden, de bodem in de Body schutz en in de Epoxy gezet worden. Motorruimte strak maken en de binnenkant in de kleur dan de manta naar huis voor inbouw!
Zover ben ik nu, en ik ga jullie op de hoogte houden.
Groetjes Peter:D:wub21 december 2007 om 17:23 #17375301dat ziet er goed uit:thumbup ga zo door
22 december 2007 om 11:15 #17375302zo dit ziet er allemaal nog wel super hard uit zeg:thumbup was er verder geen roes of was het laswerk al eerder gedaan?:)
24 december 2007 om 16:10 #17375303origineel gepost door veldhuizen
zo dit ziet er allemaal nog wel super hard uit zeg:thumbup was er verder geen roes of was het laswerk al eerder gedaan?:)er was al een beetje laswerk gedaan, dit was alleen niet zo netjes gedaan helaas. Maar het is eigelijk vrij weinig.
Dat is zover ik weet wat er is gelast… Ik ga die zwarte rommel er toch nog eventjes afhalen. Aangezien ik nou toch zover ben ookmaar direct goed doen!
Verder nog afgesproken om in de eerste week van januarie, gedeeltes te stralen voor de roest, in de grondlak en body schutz er op! Dan de motorruimte strak maken en de kofferbak.cabine,en motorruimte in de kleur!:kewlpics
24 december 2007 om 18:37 #17375304Kijk de grondige aanpak:thumbup
issie klaar vóór september? (25jarig bestaan OMCN)
25 december 2007 om 00:34 #17375305origineel gepost door mantastijn
Kijk de grondige aanpak:thumbupissie klaar vóór september? (25jarig bestaan OMCN)
Inderdaad…:P Nood gedwongen maar nu toch zeer blij mee!!:D
Laten we zo zeggen, ik hoop dat hij voor september klaar is!:wub
25 december 2007 om 10:41 #17375306ziet er goed uit man!! Was het stralen van de complete auto geen betere optie geweest? Bedoel, wil denk ik niet weten hoeveel uurtjes het je heeft gekost om de carroserie kaal te schuren:hmmz
25 december 2007 om 13:18 #17375307origineel gepost door OrangeArrow
ziet er goed uit man!! Was het stralen van de complete auto geen betere optie geweest? Bedoel, wil denk ik niet weten hoeveel uurtjes het je heeft gekost om de carroserie kaal te schuren:hmmzNou het voordeel was, de gele grondlak die als eerste laag op de carroserie zat. Was zo van de auto te vegen met Thinner en Scotsch&bride. Enigste wat dit ophield, was de 2e laag goeie grondlak die eroverheen zat. Die moest ik eerst weg schuuren en dan kon ik de gele lak met thinner weg vegen. En dit schoot aardig op aangezien er genoeg plekken waren waar alleen de gele lak zat.
Een auto stralen waar de lak nog op zit ben ik niet zo’n fan van. Of je moet heeel veel geduld hebben (in dit geval de straler) om met hele lichte korrel de lak van de auto te stralen en het plaatwerk niet heet te laten worden.
Nu de auto helemaal kaal is, is het veel gunstiger om de auto te stralen, omdat je er heel licht maar toch effectief overheen kan gaan, omdat er geen lak meer op zit… en op deze manier het plaatwerk niet heet word.
Dat is de hele reden erachter.:D
8 januari 2008 om 10:32 #17375308Zo vandaag weer een update!:D
Vorige week een nieuwe Motorbok gehaald om de motor in orde te maken, gistere middag+avond liggen kloten om die 2400 vast te maken aan de bok! Maar hij hangt er nu mooi aan en ben er helemaal tevreden mee!:D
Gisteren ook gehoord dat de bodem+Carroserie gestraald is, alles zag er volgens hem zeer goed uit en alles was kei hard! Vanmiddag gaatie in de grondlak, en dan kunnen we aan de gang met schuuren!
Goed al met al , vanmiddag :kewlpics:kewlpics:kewlpics
peter
8 januari 2008 om 11:01 #17375309Je hebt wel een goede basis om te beginnen met ik zeggen,geen laswerk!!!
Scheelt een hoop extra werk hè.
In welke kleur gaat de manta komen?Veel suc6 met je project!!
Groeten G.24 januari 2008 om 14:36 #17375310origineel gepost door mantafraek
Je hebt wel een goede basis om te beginnen met ik zeggen,geen laswerk!!!
Scheelt een hoop extra werk hè.
In welke kleur gaat de manta komen?Veel suc6 met je project!!
Groeten G.Hmz dacht toch zeker dat ik hier op gereageerd had:hmmz:o.. Maar deze kleur gaatie worden:P
Weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar er is ondertussen weer wat gebeurt!. Grote stap in de goede richting want zaterdag gaat de manta zijn nieuwe warme plaatsje krijgen!:wub
Allereerst, de motor …. zo kocht ik mijn C24NEEn zo hangt hij in de rode motor bok:thumbup Werkt echt gigantisch lekker dit. Motorbok vastgemaakt aan het blok zodat alles in princiepe eraf kan tot het onderblok.
Na veel schrobben en doen…
Zoek de verschillen!!:jerry:jerry:jerry
nog wat meer pics,
Hier is de waterpomp + viscovin eraf… Visco vin is er rechts om af gegaan… Maar deze bleek dus links te zijn:hmmz. En had al zo’n idee dat ik ergens links had gelezen…Goed de waterpomp was toch niet alles meer, dus deze komt er nieuw op. De vin wil ik niet gebruiken, deze word electronisch
Nu is het even wachten op een andere carterpan. Maat van me heeft er nog eentje liggen + het olie pijl gebeuren, dit moest ook aangepast worden. Zodra deze carterpan binnen is word hij gemonteerd en daarna word het blok gespoten.
Nog eventjes iets moeten lassen aan de auto, linker gordelbevestiging was doorgerot.
Voor:
En na:
Ondertussen
Auto eindelijk in de epoxy gespoten, Hierna de auto klaar gemaakt voor de bodyschutz en streik-kit.Auto gedeeltelijk afgeplakt om zo min mogelijk bodyschutz te krijgen op de carroserie:
Streik-kit
Zo, de volgende morgen stond de manta in de bodyschutz
FF versjouwen:P:P:P
Plakband+papier eraf gehaald Resultaat::thumbup
Thats it folks!king:
-Peter
24 januari 2008 om 16:41 #17375311Dat ziet er netjes uit zeg,dat gaat wel wat worden dacht ik zo.
Wat voor wielen komen eronder?Mvg Patrick
24 januari 2008 om 16:58 #17375312Dankje!:)
Mangel powertechs komen er onder 13″
24 januari 2008 om 22:07 #17375313:wors:wors:wors:wors:wors
mooi werk tjerk:thumbup:thumbup:thumbup super netjes allemaal en mooi hard Atje is het. hoe ga je het doen kwa pasvorm van de 2.4? kwa kop en dergelijke?
24 januari 2008 om 22:14 #17375314origineel gepost door voederbiet
:wors:wors:wors:wors:worsmooi werk tjerk:thumbup:thumbup:thumbup super netjes allemaal en mooi hard Atje is het. hoe ga je het doen kwa pasvorm van de 2.4? kwa kop en dergelijke?
Dankjewel!,
Weet niet zeker of ik je goed begrijp,:PMaar het blok blijft zolang nog eventjes standaard, op de carterpan na.
2.2/3.0 buis komt erop, met net het systeem wat ik tegen kom. moet dit namelijk nog aanschaffen.
Ook komt er een spaghettie van een B op..
Bedoel je dit of?:D
groete
24 januari 2008 om 22:33 #17375315serieuze verbouwing :wub
25 januari 2008 om 06:22 #17375316Leuk om je verbouwing te bekijken en om te zien dat mn oude velgjes nog steeds met liefde behandeld worden :kewlpics king:
25 januari 2008 om 08:43 #17375317ziet er super uit, mooie kleur blauw trouwens :thumbup.
25 januari 2008 om 11:11 #17375318haha bedankt jongens!
inderdaad badmuts, ze liggen lekker warm in de garage en kunnen niet wachten om mee te rollen met de manta:P:wub
25 januari 2008 om 11:52 #17375319ik bedoel inderdaad hoe je het gaat doen met de inlaat en dergelijke zodat het zonder motorkap bult past:D
veel suc6 verder!!:wors
25 januari 2008 om 13:43 #17375320Jep, gaat dus via een luchtbuis van een 2.2 of 3.0 ingekort :) Injectie systeem dus lmm computer etc, moet ik eventjes kijken. Maakt voor mij eigelijk nog niet zo veel uit of ik nou een kompleet 2.2 systeem er op zet. of 2.2 met 3.0 luchtbuis. of 3.0 luchtbuis met 2.0 lmm computer etc.
Heb zelfs zitten denken om er een 3.0 computer + lmm etc op te zetten. Maar weet niet of dat kan?
Suggesties?
27 januari 2008 om 00:21 #17375321king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:
Wohoeeeee!!! Vanmorgen vroeg uit de veren om eindelijk de manta naar huis te halen! De auto vol met onderdelen en 4 velgen, aanhanger met de achteras en gas er op!:P
De manta stond bij het bedrijfspand van en kameraad van mij wat ook een tijdje mijn baas is geweest, ik mocht hier mijn auto dan ook stallen om aan te werken. Er stonden hier nog 2 projecten meer waar personen aan werkte, en kreeg hier veel hulp van aangezien ik nieuw was in het auto wereldje(en nogsteeds:P:P). Ook had ik het voordeel van een straalcabine+spuitcabine..Wanneer de auto eindelijk in de epoxy+bodyschutz stond, konnen de assen+wielen eronder en kon hij eindelijk naar huis zodat ik er veel makkelijker aan kan werken thuis in de garage.. vanaf nu zal het ook een stuk sneller gaan. Helaas moeten gedeeltes van de assen er nog onderuit, heb iets over het hoofd gezien dat nog gestraald scoupeerd en gespoten moet worden. Helaas want dit is dubbel werk.
Planning:
- Delen van het voor terein opnieuw spuiten
- Motor ruimte strak maken
- Motorruimte + Cabine + Kofferdeksel in kleur spuiten
- Motor Spuiten
- Motor inbouwen+aanbouwdelen
- Rem mechanismes in orde maken
- cabine inbouwen
- Kofferbak inbouwen
- Plaatwerk/Carroserie strakmaken
- Auto naar de spuiter
- Afwerking
- Dikke party:agent
Dit is een ruwe planning, maar dit ga ik ongeveer aanhouden wil het financieel mogelijk zijn.
Morgen volgen foto’s:kewlpics:kewlpics:kewlpics
Groetjes peter
27 januari 2008 om 11:44 #17375322origineel gepost door peerke1987
origineel gepost door OrangeArrow
ziet er goed uit man!! Was het stralen van de complete auto geen betere optie geweest? Bedoel, wil denk ik niet weten hoeveel uurtjes het je heeft gekost om de carroserie kaal te schuren:hmmzNou het voordeel was, de gele grondlak die als eerste laag op de carroserie zat. Was zo van de auto te vegen met Thinner en Scotsch&bride. Enigste wat dit ophield, was de 2e laag goeie grondlak die eroverheen zat. Die moest ik eerst weg schuuren en dan kon ik de gele lak met thinner weg vegen. En dit schoot aardig op aangezien er genoeg plekken waren waar alleen de gele lak zat.
Een auto stralen waar de lak nog op zit ben ik niet zo’n fan van. Of je moet heeel veel geduld hebben (in dit geval de straler) om met hele lichte korrel de lak van de auto te stralen en het plaatwerk niet heet te laten worden.
Nu de auto helemaal kaal is, is het veel gunstiger om de auto te stralen, omdat je er heel licht maar toch effectief overheen kan gaan, omdat er geen lak meer op zit… en op deze manier het plaatwerk niet heet word.
Dat is de hele reden erachter.:D
beetje late reactie, maar beter laat dan nooit;)
Wist niet dat er bij stralen zoveel kwam kijken, weer wat bij geleerd:P Maar je bent goed bezig, gaat een mooie A worden!!!!! Keep up the good work!!27 januari 2008 om 18:47 #17375323vaak straal je meer mee kapot dan dat je er mee wint.. Maargoed
:P:kewlpics:kewlpics:kewlpics
27 januari 2008 om 19:25 #17375324zeer net project dit. deze kan straks weer heel wat jaartjes mee:thumbup:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.