Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta a in orde zetten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2014 om 21:37 #1726425520 februari 2014 om 21:38 #18219293
Mijn kamer van de carburator is gescheurd,en zo loopt mijn benzine eruit.Mijn vraag is nu waar zou ik nog een carburator kunnen vinden?
20 februari 2014 om 23:25 #18219294Welkom hier op ons Forum.
:worsAls iets meer info geeft,omtrent de benzine lekkage bij je Carbereteur.
Klein beetje meer info zou welkom zijn.
Solex,webers.injectie.
Kapotte benzineleiding,zou zo maar kunnen.21 februari 2014 om 23:43 #18219295Het is zeker geen leiding kapot.Heb de barst gezien .Het is een solex carburator.Ik zou anders eens een paar foto’s opzetten,maar dat moet ik nog uitzoeken hoe ik dat hier moet doen
22 februari 2014 om 06:39 #18219296welkom hier :thumb en ik heb wel een carb voor je
foto,s kun je uploaden naar photobucket en dan hier verplaatsen
23 februari 2014 om 21:16 #1821929723 februari 2014 om 21:22 #1821929824 februari 2014 om 21:42 #18219299ja daar zit je vlotterkamer dus je zult hem moeten vervangen voor een andere ,
repareren lijkt mij niet echt veilig.24 februari 2014 om 21:43 #18219300ik heb er nog wel een liggen maar daar moet je wel nieuwe pakkingen e.d in doen
25 februari 2014 om 19:42 #18219301en wat is je prijs?en waar zou ik aan dichtingen geraken voor die carburator?Ik ken de plaatsjes nog niet waar je dat best vind van opel
25 februari 2014 om 20:29 #18219302bij dr manta kun je zo een setje pakkingen bestellen
25 februari 2014 om 22:11 #18219303hee zeldzame kleur sr rally wees er zuinig op :thumb
25 februari 2014 om 22:54 #18219304zal ik zeker doen.Binnen een jaar wil het rechter spadbord herstellen +deukje in koffer.Maar zal eerst moeten zoeken waar ze die speciale verf verkopen,want nu is het overal op waterbasissen het moet synthetische zijn.Hier en daar er er een heel klein tikje verf af,maar dat zal ik retoucheren om zoveel mogelijk origineel te houden
26 februari 2014 om 10:10 #18219305Je hebt in ieder geval een mooie manta.
Ben er maar zuinig op. Ook een vrij oude. Je kunt er nog lang plezier van hebben als je hem goed bij houdt en genoeg liefde geeft.Meer foto’s kan trouwens nooit kwaad. Daar houden wij hier wel van
m.v.g.
26 februari 2014 om 18:11 #1821930626 februari 2014 om 22:57 #18219307De originele lak van die Opels was Lucite acrylaatlak van Dupont, geen
syntetische lakken gebruiken om te retoucheren, die werken altijd op als
je er andere lakken overspuit ! Spuitbussen AUTOLAK ( geen hobbylak) van
Motip kan je gebruiken, en als het goed uitgedroogd is met compound oppoetsen,
geen vernis gebruiken !!27 februari 2014 om 04:27 #18219308Knappe manta,zo te zien op de foto’s is het 1 van de eerste serie 1970 ?
Die zijn er niet veel meer.
Zeker niet orgineel.
Ben daar maar zuinig op28 februari 2014 om 17:13 #18219309zorg ervoor dat je carburateur die je monteert geen speling heeft op de gasklepassen.
ik spreek uit ervaring, had er een opstaan met speling (zoals de meeste door de jaren), daarna een gevonden zonder speling en die gemonteerd,
ik herkende de motor niet meer terug, veel beter draaien en oppakken. En bij allebei alles goed schoongemaakt en nieuwe pakkingen gebruikt, maar kreeg
de carbu met speling niet goed.
tis maar een tip he..28 februari 2014 om 20:45 #18219310Merci voor de tip van de verf.Zal ik proberen toe te passen Het was mijn vader die dat zei,want vroeger was het meestal die verf. :thumb
Ook bedankt voor de tip van de gasklep.Weer iets dat ik weet waar ik moet op letten.Ik ben gewend om aan volkswagen,audi en seat te werken maar een ander merk heeft altijd andere kwaaltjes :wors :wors :wors
28 februari 2014 om 22:03 #18219311Super mooi ik heb hem in de zelfde kleur en uitvoering :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.