Forumindex › Forums › Modellen › Manta › MANTA-A-GTE topic/pictures/info
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2014 om 07:15 #17568514
Ik vind ook dat een GT/E origineel af fabriek is.
Maak je ‘m zelf tot GT/E is het in mijn ogen een GT/E-replica.Maar zijn er verder nog uiterlijke kenmerken tussen GT/E en een ‘gewone’ Manta A2?
30 oktober 2014 om 11:55 #17568515Wat mij betreft kun je geen omgebouwde 1600 of 1900N als GT/E verkopen.
Is wat anders als je erbij vermeld dat het geen echte GT/E maar een replica is natuurlijk. Dan heb ik er niet zon probleem mee.
Betreft (stiekem) omkatten van chassisnummers van een gesloopte of afgeschreven GT/E naar een ander misschien wat betere carrosserie vind ik helemaal niet kunnen. Is dan ook niet voor niets strafbaar.30 oktober 2014 om 15:07 #17568516@RISL wrote:
Ik vind ook dat een GT/E origineel af fabriek is.
Maak je ‘m zelf tot GT/E is het in mijn ogen een GT/E-replica.Maar zijn er verder nog uiterlijke kenmerken tussen GT/E en een ‘gewone’ Manta A2?
Zou dat graag zien per PM.
Niet iedereen heeft goede bedoelingen, en je moet ze ook niet slimmer maken dan ze zijn. ;)
30 oktober 2014 om 15:20 #17568517Tja…aan de andere kant wil je je mede-Opelliefhebbers toch behoeden dat ze er in trappen?
Ik vind het jammer dat de kenners hier hun kennis niet willen delen door geen lijstje te willen maken van kenmerkende punten van een originele GT/E.
30 oktober 2014 om 16:40 #17568518Ik zou graag alle verschillen opnoemen hier.
Maar er zijn best een aantal losse kentekens in omloop dat ik weet.
En van een gewone Manta van €1000 met een los kenteken van zeg €500.
Is toch al snel leuk geld te maken.
Als de omkatter het eerlijk zegt drukt dit de prijs maar ja de volgende doet dit dan weer net niet.Wat iedereen hier kan zien is in ieder geval het rechter voorscherm anders vanwege de injectie.
Steunen op scherm en doorvoer voor de draadboom.
De originele kleur is meestal wel te zien in de kofferbak.
Is deze dik in de verf rondom dan is dit verdacht.
In de hele body staan nummers waar het rdw aan kan zien of hij origineel is.
Meer zeg ik niet anders ga ik zelf een keer de boot in ooit.30 oktober 2014 om 19:41 #17568519Ik weet waar ik over praat want mijn moeder heeft járen in een Opel Manta-A GT/E grijsmet. gereden.
Het onderhoud cq reparatie`s deed ik.
Heb er vele kilometers mee gemaakt, had zelf toen een Opel Manta-A Berlinetta monza blauw.
Later had ik ook een een Opel Manta-A GT/E, tijdje gehad en verkocht.
Mijn zus had toen een Opel Manta-A 1.9S ook monza blauw. :thumbupMijn vader reed in een Ford taunus…………………………………………………. :puke
Die Opel Manta-A GT/E van mijn moeder is toendertijd verkocht, heb deze later met frontschade gekocht en…………………gesloopt.
Zo doende weet ik hoe een echte GT/E er uit moet zien en wat de kenmerken zijn.
Opel sloeg op diverse plaatsen in de carrosserie nummers, als je er bekend mee bent zie je dat het een datum is.
Zelfs de zijpanelen bij de achterbank zit een datum op.
Kijk maar eens.Kortom een echte OPEL familie.
Als je iemand van ons in de arm knijpt roepen we geen auw, maar OPEL. :thumb:jerry :wtf
2 november 2014 om 20:51 #1756852029 maart 2015 om 19:31 #17568521AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hij staat weer te koop en wat duurder:
http://www.speurders.nl/overzicht/origineel-nederlandse-opel-a-manta-1900-gt-e-149709264.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 maart 2015 om 07:27 #17568522Wie precies alle details van de GT/E wil weten heeft Rainer Manthey
speciaal een boek voor geschreven en is hier te bestellen:http://www.manta-a-online.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
dan klikken op: Infos zum Jahrbuch, als je dan naar onder scrolt krijg je een PDF bestand die moet je aanklikken.
20 april 2015 om 21:27 #17568523Topic over mijn GT/E :) viewtopic.php?f=10&t=156483
26 mei 2015 om 12:41 #17568524http://www.picturetrail.com/thelostgte” onclick=”window.open(this.href);return false; is niet meer lost………….er komt misschien een “return of the GTE” hopelijk met het originele NL kenteken.
26 mei 2015 om 15:00 #17568525@1800T_BFB wrote:
http://www.picturetrail.com/thelostgte is niet meer lost………….er komt een “return of the GTE” hopelijke met het originele NL kenteken.
Bekende GT/E is van Frank Walsteijn geweest, medeoprichter van de Manta Club
26 mei 2015 om 15:27 #17568526bedoel je dit:
Een regenachtige dag met veel modder in 1983, wat resluteerde in de OMCN.
26 mei 2015 om 17:07 #17568527leuk die fotos uit de oude doos :thumbup
26 mei 2015 om 19:43 #17568528De eerste beginselen van de OPEL MANTA CLUB begon in: 1979. ;)
:jerry :thumb
29 mei 2015 om 15:12 #17568529Ben nog in onderhandeling, maar het ziet er niet goed uit.
Auto staat 8 jaar stil en eigenaar wil hoofdprijs….
Voor zoveel geld kan ik beter een nog wel werkende GTE kopen.30 mei 2015 om 05:43 #17568530Ja een echte GT/E laat zich wel betalen alleen wel heel afhankelijk van de staat, originaliteit en hoe compleet die is.
Alleen op deze foto kun je al zien dat er geen GT/E raamrubber in zit maar een gewone met zwarte pees.
30 mei 2015 om 09:26 #17568531@mantallica wrote:
Ja een echte GT/E laat zich wel betalen alleen wel heel afhankelijk van de staat, originaliteit en hoe compleet die is.
Alleen op deze foto kun je al zien dat er geen GT/E raamrubber in zit maar een gewone met zwarte pees.
Er is heel veel niet meer origineel aan de auto en ik weet precies hoe dat is onstaan.
Het gaat om de 43’ste GTE gebouwd in april 1974, Antwerpen.
Alle drie de foto’s hierboven zijn van dezelfde auto
30 mei 2015 om 13:17 #17568532@mantallica wrote:
Ja een echte GT/E laat zich wel betalen alleen wel heel afhankelijk van de staat, originaliteit en hoe compleet die is.
Alleen op deze foto kun je al zien dat er geen GT/E raamrubber in zit maar een gewone met zwarte pees.
Goed gezien. ;)
Zo ging dat in die dagen, als een GTE raamrubber niet te verkrijgen was en of te duur, dan kwam er een gewone raamrubber voor in de plaats.
En als er dan ook nog een zwarte pees voor te verkrijgen was, nou dan was men helemaal klaar.En de meesten onder ons weten toch niet hoe een originele te herkennen.
7 augustus 2015 om 06:16 #17568533Heeft er iemand een idee of dit een Manta a GT/E is??
7 augustus 2015 om 07:15 #17568534lastig op te maken.
jaartal aantal PK’s cilinderinhoud en gewicht zijn correct voor een GTE.
Er kan echter ook later een GTE motor in zijn gezet en dit kan zijn opgenomen in dit document.
Je moet dus de auto zelf bekijken.
-Zwarte hemel.
-Type schild naast koplampen.
-Bevestigingen voor luchtmeter.
-kilometerteller tot 220
-tank en de ophanging van bezinepomp.
enz….7 augustus 2015 om 13:29 #17568535Het chassisnummer. ;)
Bij de normale Manta-A begint het met 59.
Dan zou deze met 58……………
Laat de GTE mannen maar eens aan het woord. :thumb
Roept u maar………..http://www.opel-infos.de/fgst/fgst9_56.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kaal en luxe uitvoering ;)
28 september 2015 om 18:42 #17568536Bovenstaande GTE met kenteken 20-BR-71 is gebouwd in april 1974 in Antwerpen en heeft een chassis nummer dat begint met 588169…
8 oktober 2015 om 19:47 #17568537mijn GT/E had nummer 5855107893 en was van ’75
17 oktober 2015 om 17:12 #17568538Je oude GT/E heb ik vandaag verkocht Duurt.
Gaat naar het Oosten van het land.
Een liefhebber ook met meerdere Manta,s.
Misschien komt hij nu sneller op de weg.Groet,Martijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.