Forumindex › Forums › Modellen › Manta › MANTA-A-GTE topic/pictures/info
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2014 om 22:26 #17568489
Dat de manta een verzameling van verschillende onderdelen van diverse bouwjaren is dat weet de kenner wel.
Maarr, op de site van RDW staat dat deze manta van 1974 is, met handelsbenaming: manta 1900 gt/e.
Massa ledig voertuig: 980 kg.Daarom repte ik ook kijk eens naar de vin nummer. :thumb
Klinkt wel lekker bij het verkoop praatje: manta GT/E ;)
Gozer heeft een fotoke van het kenteken bij de advertentie staan, het is een GTE. :???:
:jerry :jerry
19 oktober 2014 om 17:05 #17568490Het is het kenteken van een GT/E,origineel geel en origineel nieuw geleverd in Nederland.
De auto zelf is een Monza blauwe type 1 met een 1.9E blok uit 76,
Zitten wel wat delen op van een GT/E,waarschijnlijk van de sloper van het kenteken.
Deze Manta stond paar jaar geleden te koop in Oss en ben er toen geweest
Automaat is origineel op de carrosserie maar staat niet op het kenteken.20 oktober 2014 om 13:11 #17568491Omgekatte auto!!!!!! :fy1 :fy1 :fy1
Advies: NIET KOPEN!!
21 oktober 2014 om 14:06 #17568492Ach je kunt er toch een goede manta aan hebben,en deze heeft toch injectie.
Wat maakt het nou uit21 oktober 2014 om 17:53 #17568493@manta73. wrote:
Ach je kunt er toch een goede manta aan hebben,en deze heeft toch injectie.
Wat maakt het nou uitKijk eens aan, de verkoper is hier.
:wtf
22 oktober 2014 om 05:46 #1756849422 oktober 2014 om 09:54 #17568495AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inmiddels rijdt deze ”GT/E” in Duitsland en probeerd een Duitser hier geld aan te verdienen door hem aan te bieden als een echte GT/E:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-manta-opel-manta-a-gt-e-original-herzogenrath/200850830.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 oktober 2014 om 12:20 #17568496Het manta A gt/e topic dit is misschien wel de ideale plek om mijn vraag te stellen. Ik heb gehoord dat de allereerste manta’s a gte ook met 1.8injectie geleverd is.
Klopt dit of zijn dat spookverhalen?22 oktober 2014 om 12:33 #17568497@gsipiloot wrote:
Het manta A gt/e topic dit is misschien wel de ideale plek om mijn vraag te stellen. Ik heb gehoord dat de allereerste manta’s a gte ook met 1.8injectie geleverd is.
Klopt dit of zijn dat spookverhalen?Spookverhalen……………………….
Maar het was bijna goed, het was een 1.9E.
Manta-A GTE 1.9E werd in de jaren 1974/1975 gebouwd.
De Manta-B nam de 1.9E over tot 1978, toen kwam de 2.0E.Opel Kadett-D GTE werd wel geleverd met een 1.8E. ;)
22 oktober 2014 om 15:34 #17568498Jammer voor de Duitser die er in trapt met zijn spaarcenten.
Maar mooi als het kenteken weg is bij het RDW.
Nooit meer terug naar Nederland dat omgekatte hok. :wors22 oktober 2014 om 18:10 #17568499AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Martijn A GT/E wrote:
Jammer voor de Duitser die er in trapt met zijn spaarcenten.
Maar mooi als het kenteken weg is bij het RDW.
Nooit meer terug naar Nederland dat omgekatte hok. :worsVolgens mij is het wel een Nederlander ?
22 oktober 2014 om 18:44 #17568500@JvV wrote:
Inmiddels rijdt deze ”GT/E” in Duitsland en probeerd een Duitser hier geld aan te verdienen door hem aan te bieden als een echte GT/E:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-manta-opel-manta-a-gt-e-original-herzogenrath/200850830.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nog niet inderdaad,,maar we hopen het dan maar. :thumbup
26 oktober 2014 om 18:00 #17568501@ jethro ik wist dat de a manta gte een 1.9e had maar ik hoorde van een bekende dat ze ook met 1.8e geleverd waren. ik dacht dat zou zomaar hetzelfde als met de kadett gsi geweest kunnen zijn.
Maar iig bedankt voor de verhelderende info :thumbup
27 oktober 2014 om 15:34 #17568502Graag gedaan. :thumbup
Die bekende heeft zeker eens een Manta-B gezien met een 1.8E motor. ;)
In het verleden heb ik een Manta-B 1.8S omgebouwd tot een 1.8E, kan zijn dat het deze was die hij heeft gezien?28 oktober 2014 om 19:44 #17568503Hij rijd zelf ook een a manta. al 25jaar rijd hij die dingen
en hij had het daar over maar ik denk zelf dat hij eens op t kenteken heeft gekeken en daar staat cilinderinhoud 18zoveel cc zoals bij erg veel autos op t kenteken de cc inhoud naar boven word afgerond dus 1896cc is een 1.9
daar denk ik dat hij de fout heeft gemaakt.Iig is het nu duidelijk :thumb
28 oktober 2014 om 20:35 #17568504Hier ook weer één met vraagtekens?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m863260591-originele-nederlandse-opel-a-manta-gte-gt-e.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
de “klare Manta” is type 1 van 1971 dan moet er bij de kale carrosserie die wel type 2 is een GT/E kenteken bij zitten
29 oktober 2014 om 10:38 #17568505Wie gaat er ff kijken of de kale carrosserie type 2 is cq GTE??
Anders heb je weer zo`n lolbroek die alleen het GTE kenteken heeft?
De meesten weten niet eens hoe een echte GTE er uit ziet. :thumbdown
:jerry
29 oktober 2014 om 10:41 #17568506Nou Jethro, om dan daar gelijk maar op in te springen, maak anders eens een lijstje met punten waar we een GTE aan kunnen herkennen? Ben zeer benieuwd?
Dan leren we allemaal weer wat.29 oktober 2014 om 11:27 #17568507@mantallica wrote:
Hier ook weer één met vraagtekens?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m863260591-originele-nederlandse-opel-a-manta-gte-gt-e.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
de “klare Manta” is type 1 van 1971 dan moet er bij de kale carrosserie die wel type 2 is een GT/E kenteken bij zitten
De gele is wel een type 2, een GTE??
Maar kijk eens naar foto 2!!!
Daar staat iets raars, het kenteken 27-87-SN is een Manta GTE……………………
En er is een nummer weggemoffeld.
Kijk bij de RDW en het is een Opel…
Klopt ook wel want dat SN is bouwjaar 1971!!29 oktober 2014 om 11:30 #17568508@RISL wrote:
Nou Jethro, om dan daar gelijk maar op in te springen, maak anders eens een lijstje met punten waar we een GTE aan kunnen herkennen? Ben zeer benieuwd?
Dan leren we allemaal weer wat.Snuffel maar in deze topic, en bekijk live maar een echte GTE. :thumb
29 oktober 2014 om 11:32 #17568509@jethro wrote:
@RISL wrote:
Nou Jethro, om dan daar gelijk maar op in te springen, maak anders eens een lijstje met punten waar we een GTE aan kunnen herkennen? Ben zeer benieuwd?
Dan leren we allemaal weer wat.Snuffel maar in deze topic, en bekijk live maar een echte GTE. :thumb
Hoe kom ik aan een echte GT/E en hoe weet ik dan of tie echt is ;)
29 oktober 2014 om 15:55 #17568510@jethro wrote:
@mantallica wrote:
Hier ook weer één met vraagtekens?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m863260591-originele-nederlandse-opel-a-manta-gte-gt-e.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
de “klare Manta” is type 1 van 1971 dan moet er bij de kale carrosserie die wel type 2 is een GT/E kenteken bij zitten
De gele is wel een type 2, een GTE??
Maar kijk eens naar foto 2!!!
Daar staat iets raars, het kenteken 27-87-SN is een Manta GTE……………………
En er is een nummer weggemoffeld.
Kijk bij de RDW en het is een Opel…
Klopt ook wel want dat SN is bouwjaar 1971!!Die 2e foto met het zelf ingevulde kenteken stond er eerst niet bij, nu een bewijs dat er geen ruk van klopt…..
29 oktober 2014 om 16:08 #17568511Staat ook nog eens bij zo`n boer met z,n koeien.
Nou dan willen ze wel rotten. ;)Als is de leugen nog zo snel……………………………………
:jerry :jerry
Maar goed dat wij er nog zijn, stel je eens voor…………..
Iemand koopt die zooi, gooit er duizenden euro`s er tegen aan.
Komt deze later bij een meting, krijgt hij van alle kanten te horen: ja maar dat klopt niet, bouwjaar is niet de juiste.
Dan zak je door de grond weg, en weg zijn ook die dure euro`s.In vroegere tijden pakte hij dan zijn knots en dan…………………………rammen maar. :vertag :thumb
:kewlpics :thumb
29 oktober 2014 om 17:02 #17568512@mantallica wrote:
Hier ook weer één met vraagtekens?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m863260591-originele-nederlandse-opel-a-manta-gte-gt-e.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
de “klare Manta” is type 1 van 1971 dan moet er bij de kale carrosserie die wel type 2 is een GT/E kenteken bij zitten
De gele is wel een type 2, een GTE??
Maar kijk eens naar foto 2!!!
Daar staat iets raars, het kenteken 27-87-SN is een Manta GTE……………………
En er is een nummer weggemoffeld.
Kijk bij de RDW en het is een Opel…
Klopt ook wel want dat SN is bouwjaar 1971!!Die 2e foto met het zelf ingevulde kenteken stond er eerst niet bij, nu een bewijs dat er geen ruk van klopt…..
[/quote]
Staat dan ook onder de onderdelen rubriek, misschien niet zonder reden. En dan vind ik 6000 euro voor een verbouwde incomplete a manta wel erg veel.
Zelfde persoon heeft ook een monza in de aanbieding, met twee prijzen 2450 euro in het marktplaats prijskopje en 4750 euro in de omschrijving.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m859237229-hele-nette-opel-monza-2-8-h-128-km.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 oktober 2014 om 18:43 #17568513Ik heb de man gisteren gebeld wat hij precies verkoopt.
De gele body type 2 is geen GT/E body en dat ziet de kenner al aan de foto.
Hij heeft er ook geen origineel los GT/E kenteken bij met chassisnummer uit parafan voor het omkatten.
Volgens de man waren de manta,s van zijn zoon.
En de ,71er type 1 de rode dat was een GT/E, enkel was het bij het RDW bekend en niet aangegeven op de kentekenpapieren.
Daar ga ik niet over oordelen hier maar kan wel zeggen wat origineel is voor een GT/E.Een originele GT/E is uit 74 of 75 en dus een body type 2.
1900 GT/E staat bij een originele altijd op kenteken vermeld.
Bij een latere import kan wel GT/E toegevoegd worden bij het rdw.
Originele papieren of de kenner moeten dan bevestigen of het een originele is.
Verder vind ik dat omgekatte GT/E,s ook al is de body een type 2 en in de zelfde kleur niet origineel zijn.
Dit omdat het kenteken afgegeven wordt bij een auto en niet andersom.
Een GT/E wordt in de fabriek gebouwd en daar wordt een kenteken op afgegeven.
Als je dit kenteken zelf op een gewone Manta zet bouw je hem na en benadeel je een toekomstige koper.
Tevens is het RDW eigenaar van een kenteken en staat het enkel op naam.
Dit op een andere Manta zetten is naar mijn idee strafbaar.Maar goed daar zijn de meningen om verdeeld merk ik wel.
Misschien leuke discusie hier? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.