Manta A 1.2

Forumindex Forums Modellen Manta Manta A 1.2

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    kootstra

hallo,

bestaat er een 5 bak voor een 1.2 motor t.b.v een manta a bj. 1973 of kan dit worden opgelost met een ander achteras

tis dat die nogal veel toeren maakt bij een lage snelheid en vermogen over heb voor een
      5e versnelling

GS2.6
      Deelnemer

Velen menen een 5-bak achter de ohv blokken is niks, maar ik weet dat het wel wat is.

Maar een 5-bak voor achterwielaangedreven ohv blok, heb ik nog niet van gehoord.

Je kunt een tussenplaat laten maken voor een ohc 5-bak, misschien is dat wat?

anoniem

De eerste serie Manta’s hadden een kleine achteras welke ook onder de Kadett 1200 zat met ik meen een 3,89 overbrenging, later zat er wel een dikke achteras onder met ik meen, misschien dat je er een 3,67 achter kunt zetten, kan wel zijn dat je de cardanas om moet bouwen.

En dat een 1200 motor ook wel snel kan….

Manta 24V
          Deelnemer

Ja er zijn 5 bakken geleverd door getrag voor de 1200 ohv, ze zijn erg moeilijk te vinden. Net als bijvoorbeeld de sper voor een 1200 as.

jethro
            Deelnemer

@Duurt wrote:

De eerste serie Manta’s hadden een kleine achteras welke ook onder de Kadett 1200 zat met ik meen een 3,89 overbrenging, later zat er wel een dikke achteras onder met ik meen, misschien dat je er een 3,67 achter kunt zetten, kan wel zijn dat je de cardanas om moet bouwen.

En dat een 1200 motor ook wel snel kan….

Heb zelf ooit zo`n opgefokte Kadett-C 1200S gehad, je kent dat wel een winterbakje. ;)
              Cilinderkop bewerkt, dubbele Weber carb, speciale nokkenas en SEBRING auspuf.
              Een Manta-B 20E was langzamer, maar heb toen later de bak in gort getrokken.
              De denneboom lag er los in te rammelen. king:
              :thumb :jerry

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.