Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 4×4?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2010 om 21:40 #17584887
het gaat om de gele manta…. maar ricko schijnt veel te weten
dus hij heet peter brederland..zou wel leuk zijn als er fotos waren van zijn onderstel. vraag me toch af welke onderdelen hij heeft gebruikt…en hoe
8 januari 2010 om 19:17 #17584888AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Sheto
het gaat om de gele manta…. maar ricko schijnt veel te wetendus hij heet peter brederland..zou wel leuk zijn als er fotos waren van zijn onderstel. vraag me toch af welke onderdelen hij heeft gebruikt…en hoe
zoals reeds gepost
het hele verhaal
van die gele staat in een oud clubblad van de manta clubik kan het niet ff 1 2 3 opzoeken mijn clubbladen zitten ergens in n verhuisdoos in de opslag;)
8 januari 2010 om 21:07 #17584889origineel gepost door kurtmanta
der bestaat wel ook nog ne kadett c coupe
met een onderstel van een frontera
is van west vlaanderen ergens (belgie)
mss dat je die eigenaar vind en ifo kan vragen
vind zo drek niet een foto ervan op de pc
maar is zo een geel/zwarte, mits opel logo in verwerktdat is de kadett van dhr nayaert van de gelijknamige opel garage uit izegem
deze heeft wel deels de mechaniek van een frontera zitten
o.a. motor, maar is zeker geen 4×4 hoor
en ik betwijfel ook hééél sterk of deze man veel van z’n kennis/ondervinding zal prijsgeven
die C qp is z’n paradepaardje waar hij heel zuinig op is
hij heeft trouwens nog enkele schatten in z’n garage staan
en heb die al dikwijls eens kunnen bewonderen, maar veel info krijg ik nooit van die man:sleeping8 januari 2010 om 22:18 #17584890origineel gepost door goaaze
origineel gepost door kurtmanta
der bestaat wel ook nog ne kadett c coupe
met een onderstel van een frontera
is van west vlaanderen ergens (belgie)
mss dat je die eigenaar vind en ifo kan vragen
vind zo drek niet een foto ervan op de pc
maar is zo een geel/zwarte, mits opel logo in verwerktdat is de kadett van dhr nayaert van de gelijknamige opel garage uit izegem
deze heeft wel deels de mechaniek van een frontera zitten
o.a. motor, maar is zeker geen 4×4 hoor
en ik betwijfel ook hééél sterk of deze man veel van z’n kennis/ondervinding zal prijsgeven
die C qp is z’n paradepaardje waar hij heel zuinig op is
hij heeft trouwens nog enkele schatten in z’n garage staan
en heb die al dikwijls eens kunnen bewonderen, maar veel info krijg ik nooit van die man:sleepingow
dan hebben ze mij ook maar iets wijs gemaakt
:thumbdown8 januari 2010 om 22:26 #17584891ik heb ook eens “gehoord” dat er een Manta 400 4×4 prototype moest zijn,
als antwoord op de komst van de audi quattro in de rally?? :hmmzmaar ik hoor wel vaker iets wat niet klopt :D
8 januari 2010 om 22:32 #17584892hebben we gemaakt in 1 exemplaar denk ik maar na dat de groep b’s afgelopen waren hebben ze die niet meer in productie willen steken heb ik eens gehoord maar of het waar is ;)
Greets8 januari 2010 om 22:54 #17584893Zoals eerder gepost
origineel gepost door henk 400rr
..De Manta 400 4×4 (de originele) schijnt nog ergens te zijn, waar weet ik zo niet, geruchten wijzen richting Zweden of Noorwegen.Er is 1 prototype dus gebouwd, die heeft ook wel een rally gereden (acropolis rally als ik het me goed herinner), maar het is nooit wat geworden omdat het systeem niet betrouwbaar was en het ook veel tijd gekost heeft de juiste verhoudingen te vinden en beek niet echt veel sneller te zijn dan met slechts achterwiel aandrijving.
De auto is zelfs nog hier in Nederland geweest tijdens een show op Zandvoort.
De auto is ontwikkeld tijdens de groep B periode, na de Kadett 400 en voor Opels antwoord op de groep S auto de kadett 4×4 turbo.
Het onderstel is gebouwd in samenwerking met Ferguson (UK) en die heeft het systeem naderhand gebouwd voor de Senator/Monza modellen, daar zijn er uiteindelijk een stuk of 10 van verbouwd met dit systeem.
{edit}
terugkomend op de manta 400 4×4Dit is ‘m dan in de acropolis rally 1983, vlgs de overlevering had deze dit kenteken: GG-CM 537, nu zeggen kentekens niet alles, het kenteken is al eerder voor een andere wagen gebruikt, kentekens waren indertijd vaak in het bezit van het team en werd soms willikeurig op de auto gezet of op een andere wagen na een “alles verwoestende schade” na afloop van een wedstrijd.
11 januari 2010 om 13:14 #17584894het gaat niet om de prototype, maar om een B manta die wordt omgebouwd naar 4 keer 4 door een normale gast.
van de manta 400 zijn er wel prototypes, maar de onderdelen zijn ontworpen speciaal voro de manta. Het gaat om de onderdelen lijst die nodig is om zelf een te maken.
zelf dacht ik aan de complete bodem van een caliturbo lassen, maar dan zit je zeker met chassis nummers?
dan heb je alles in een keer gehad
motor upgrade
onderstel upgrade
4 keer 41060 kg met 204 ponys 4 keer 4 met een 6 bak is toch niet verkeerd?
of zijn dit loze dromen?
11 januari 2010 om 15:34 #17584895Ik ben even in het archief gedoken.
Ik heb scans gemaakt uit het clubblad van de Opel Manta Club Nederland.
(normaal doe ik dit niet, maar omdat dit al zo oud is………)
11 januari 2010 om 18:18 #17584896origineel gepost door Sheto
het gaat niet om de prototype, maar om een B manta die wordt omgebouwd naar 4 keer 4 door een normale gast…(zucht) mijn reactie was op de vraag van deze post:
origineel gepost door mantallica
ik heb ook eens “gehoord” dat er een Manta 400 4×4 prototype moest zijn,
als antwoord op de komst van de audi quattro in de rally?? :hmmzmaar ik hoor wel vaker iets wat niet klopt :D
en
origineel gepost door knoll
hebben we gemaakt in 1 exemplaar denk ik maar na dat de groep b’s afgelopen waren hebben ze die niet meer in productie willen steken heb ik eens gehoord maar of het waar is ;)
Greetsorigineel gepost door Sheto
…van de manta 400 zijn er wel prototypes, ..En nogmaals; er was er slechts 1 type 400 4×4.
Aub wat beter lezen voordat je met kritiek komt.
11 januari 2010 om 18:37 #17584897postbus heeft het beantwoord
mijn dank is groot :wors:wors:wors
11 januari 2010 om 20:35 #17584898Die A manta met v8 deed voor een paar jaar terug nog mee met autoblubbering
maar de compete auto was helemaal versleten en bestaat ook niet meer
ging wel heel leuk door de modderbak heen :D11 januari 2010 om 20:40 #17584899origineel gepost door markteunis
Die A manta met v8 deed voor een paar jaar terug nog mee met autoblubbering
maar de compete auto was helemaal versleten en bestaat ook niet meer
ging wel heel leuk door de modderbak heen :DDe laatste keer dat ik deze auto gezien heb was in Bergentheim tijdens een feestweek maar welk jaar dat was:hmmz
11 januari 2010 om 21:00 #17584900Als ik goed geïnformeerd ben heeft Jefke Geerts deze auto gebouwd, in 1e instantie voor een soort trekkertrek (maar dan met auto’s) door de blubber.
Jefke Geerts kennen sommigen misschien wel van de knalgele ascona met de blauwe bumpers uit de rallywereld.
11 januari 2010 om 21:08 #17584901klopt heb wel eens onderdelen bij hem gekocht toen was hij nog bezig met de opbouw van de ascona hij had toen de manta al verkocht maar vertelde toen dat de manta te slecht was om op te knappen dus als grap er een v8 n gezet
11 januari 2010 om 21:09 #17584902origineel gepost door mantallica
origineel gepost door markteunis
Die A manta met v8 deed voor een paar jaar terug nog mee met autoblubbering
maar de compete auto was helemaal versleten en bestaat ook niet meer
ging wel heel leuk door de modderbak heen :DDe laatste keer dat ik deze auto gezien heb was in Bergentheim tijdens een feestweek maar welk jaar dat was:hmmz
klopt, van tolij reed met die bolide,
hadden ook nog een mini met een v8 onder de kap.auto is volgens mij in 2005 al overleden!
t arme ding was zo gaar als boter :)11 januari 2010 om 22:06 #17584903origineel gepost door Ghanz
origineel gepost door mantallica
origineel gepost door markteunis
Die A manta met v8 deed voor een paar jaar terug nog mee met autoblubbering
maar de compete auto was helemaal versleten en bestaat ook niet meer
ging wel heel leuk door de modderbak heen :DDe laatste keer dat ik deze auto gezien heb was in Bergentheim tijdens een feestweek maar welk jaar dat was:hmmz
klopt, van tolij reed met die bolide,
hadden ook nog een mini met een v8 onder de kap.auto is volgens mij in 2005 al overleden!
t arme ding was zo gaar als boter :)in bergentheim was een 8 jaar geleden, toen vond ik de manta er niet slecht uitzien, was anders een mooie terreinauto geweest voor op mijn bedrijf en de hele dag er mee spelen in plaats van werken :jerry:jerry:jerry
12 januari 2010 om 15:48 #17584904das net wat voor jou… dat spelen :P
(vreemd eerst deed foto het wel..)
12 januari 2010 om 15:58 #17584905Hier een filmpje van bijde Manta’s :wors is al eens eerder gepost :P
http://www.youtube.com/watch?v=rLYtcNVO7y0
nu alleen nog één de 400 prototype wie o wie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.