Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2011 om 22:10 #17676441
omdat ik er helaas achter kwam dat mijn ”daily” goed rot was bij de kriksteunen achter heeft deze even voorrang boven de manta… Omdat ik er toch mee bezig ben nou doe ik meteen een aantal extra dingen die niet goedwaren, zoals de voorophanging weer in orde maken en de motor een beurtje geven
zal er voor de aardigheid wel even foto’s van posten:
ff eerst foto van de bak (is wel oude foto al, zit nu witte knippers en een remus dubbele achterdemper op)
stabi rubbers waren verrot, en de stabistang goed roestig, dus maar even netjes gemaakt:
deze rot heeft ie aan beide kanten:
hier al begonnen met wegslijpen, zit nu alweer bijna dicht, nog een kant en 2 spatborden te gaan pfff
17 februari 2011 om 18:01 #17676442weer lekker aan ‘t bakken en braden Ben :P
Toch ma voor gekozen om de benz even snel op te lappen? of kon je dat golfje nog regelen?
17 februari 2011 om 18:06 #17676443[rquote=1811165&tid=126822&author=Ben_M]@eddy: ik kan die dingen viavia waarschijnlijk zo voor niks krijgen, of kopen voor een zacht prijsje dus:)
en @ mcLambo, kunt eventueel ook even de draad repareren met een draadsnij-ijzer. En voortaan even de moer er een stukje opdraaien, dan sla je de draad ook niet kapot;)[/rquote]
Kelders in Boxmeer, geheid dat ze wel iets in die koers hebben liggen..
wel even goed zoeken.. mja
voor wat hoort wat :Pof waar ga jij altijd heen hier in de buurt?
17 februari 2011 om 18:35 #17676444dacht dat het ALLEEN recht op metaal worm had.
deze kan er ook wat van
theun
18 februari 2011 om 19:09 #17676445pfff eindelijk 1 kant erin zitten
18 februari 2011 om 20:51 #17676446Ik zeg………..een dikke 7,5 !!!
18 februari 2011 om 22:32 #17676447ik vind t zelf op zich wel redelijk gelukt. Ben nog niet zo’n held met het mig lassen. Ook heb ik het idee dat ons apparaatje het niet helemaal fijn doet, en dat ik een slecht reduceerventiel heb waardoor het merendeel van t gas verspild wordt.
Maargoed, gas is toch bijna op, denk dat ik dan meteen een ander reduceerventiel erbij haal.Op zich wel goed voor mijn skills, kan ik straks de manta nog beter maken:D
19 februari 2011 om 00:11 #17676448ziet er toch netjes uit:thumbup
mooie merc trouwens:D
19 februari 2011 om 20:47 #17676449dat vind ik ook!
hebben bij ons in de garage trouwens hetzelfde straalapparaat en die heeft z’n dienst al meer dan bewezen, dus hier wel een tevreden gebruiker :)
trouwens dat had ik met mijn achteras ook, 1 kant verrot, andere kant helemaal niks mis mee. Vreemd…
zou wel leuker zijn als je de foto’s wat kleiner maakt..
20 februari 2011 om 09:19 #17676450mooie benz. heb laatst ook een 190E onder handen genomen. exact op dezelfde plekken verrot.
dorpels voor en achter en de wielranden. gelukkig had de eigenaar alle plaatwerk er bij.
vergeet niet de binnenkant in de ML te zetten;)
20 februari 2011 om 09:57 #17676451AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1872358&tid=126822&author=Ben_M]ik vind t zelf op zich wel redelijk gelukt. Ben nog niet zo’n held met het mig lassen. Ook heb ik het idee dat ons apparaatje het niet helemaal fijn doet, en dat ik een slecht reduceerventiel heb waardoor het merendeel van t gas verspild wordt.
Maargoed, gas is toch bijna op, denk dat ik dan meteen een ander reduceerventiel erbij haal.Op zich wel goed voor mijn skills, kan ik straks de manta nog beter maken:D[/rquote]
ik heb als het goed is nog zo goed als nieuwe
reduceer liggenbij interesse ff u2u
over de veerschotel van je manta
t schijnt dat de schotels die je kunt kopen ter vervangingnet even anders zijn dus dan moet je eigenelijk al beide kanten doen;)
tenzij deze nog te redden is:thumbup
20 februari 2011 om 11:14 #17676452heb ook nog een setje 2e hands schotels liggen. had het diff. los verkocht.
deze schotels zijn hard en origineel.20 februari 2011 om 12:38 #17676453zo heren, probleem van t lasapparaat is opgelost, bleek dus dat er geen smoorklep in mn reduceerventiel zat, dus heb meteen met de fles ruilen eentje bij gekocht. eens kijken wat ie nu gaat doen. Die veerschotel van de manta die kan ik nog wel redden, daar ben ik nie zo bang voor:)
20 februari 2011 om 13:19 #17676454AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok dan;)
t gaat wel goedkomen denk ik:thumbup
zelf heb ik trouwens 2 flessen
heb ontdekt dat ze altijd s avonds of zondags leeg raken
als ik net ff lekker bezig ben:o:o:o;);)20 februari 2011 om 13:21 #17676455haha, ik heb een fles van 20 liter, en normaal gezien kun je daar toch ongeveer 8,5 uur mee lassen:)
16 maart 2011 om 17:51 #17676456Zo, weer eens een updateje op het gebied van manta:D
heb vandaag t straalhok helemaal klaar. Alle rotzooi opgeruimd, en de carrosserie erin gereden.
alle lampen werken inmiddels, en ook de ventilatie is af. Licht genoeg! Nu is het afwachten of het een beetje wil wat ik gemaakt heb:)hier paar foto’s:
Zodra ik aan het stralen ben zal ik weer een update posten over hoe het gaat:)
16 maart 2011 om 18:14 #17676457als ik jou was zou ik de deur gewoon openhouden. Ik denk dat je na een tijdje niks meer ziet door het stof enz.
16 maart 2011 om 18:21 #17676458Mooie ruimte zo.
16 maart 2011 om 18:34 #17676459nee ik wil graag de zooi binnenhouden, omdat we anders zo’n enorme bende krijgen. En dan kan ik het ook nog eens opvegen, zeven en hergebruiken. Afzuiging moet zorgen dat het stof naar buiten gevoerd wordt, waardoor er zicht blijft:)
21 maart 2011 om 20:05 #17676460[rquote=1683332&tid=126822&author=fredericki200]edepet kan die adapterplaten voor de achteras leveren, komen de mijne ook vandaan[/rquote]
Kan u me daar meer informatie over geven, ben namelijk op zoek, maar die Edepet kan ik niet terugvinden in de ledenlijst.
21 maart 2011 om 20:20 #17676461[rquote=1896945&tid=126822&author=rallyfilip][rquote=1683332&tid=126822&author=fredericki200]edepet kan die adapterplaten voor de achteras leveren, komen de mijne ook vandaan[/rquote]
Kan u me daar meer informatie over geven, ben namelijk op zoek, maar die Edepet kan ik niet terugvinden in de ledenlijst.[/rquote]
edepet moet zijn eddepet007
21 maart 2011 om 20:21 #17676462[rquote=1896966&tid=126822&author=Martijntwello][rquote=1896945&tid=126822&author=rallyfilip][rquote=1683332&tid=126822&author=fredericki200]edepet kan die adapterplaten voor de achteras leveren, komen de mijne ook vandaan[/rquote]
Kan u me daar meer informatie over geven, ben namelijk op zoek, maar die Edepet kan ik niet terugvinden in de ledenlijst.[/rquote]
edepet moet zijn eddepet007
klik hier voor profiel[/rquote]
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140809
Hier is zijn topic erover.25 maart 2011 om 21:42 #17676463vandaag weer even aan de manta bezig geweest.
Heb de vooras nu volledig uit elkaar. Vandaag nog even de rubbers eruit geperst en de onderdelen schoongespoten.
1 draagarm heb ik gestraald in de straalkast, maar het ging niet zo mooi met die verrekte bitak:fy1
dus nu toch maar eerst alle bitak met de staalborstel eraf halen en dan de rest stralen.Ook zijn de gaten van de as op bepaalde plekken uitgelodderd, en zitten er scheurtjes in de draagarmen. Deze las ik weer, en dan wordt de as volledig aangepast/versterkt op de manier zoals Rik Ophuis dat gedaan heeft:thumbup
foto’s volgen wel als ik alles gestraald heb.
4 april 2011 om 17:45 #17676464Zo, na vandaag de leeftijd bereikt te hebben van 21 jaartjes jong:P:P kan ik toch weer even met trots wat foto’s laten zien.
Wat is er nou leuker dan op je verjaardag een mooie nieuwe straalkast te gaan halen, en ook meteen even 2 hoge brugsteunen erbij meenemen:DZoals jullie kunnen zien, meteen even geprobeerd op de bovenste draagarm van de manta:)
met dubbele tl balk, extra beschermfolie voor de ruiten, en goede afzuiging met stoffilter erop
met dubbel straalpistool, 1 losse met handgreep, en 1 die aan het plafond zit, met voetpedaal :thumbup
en even 2 van deze schatjes meegenomen
4 april 2011 om 18:27 #17676465das echt een mooie straalkast
wat kost zoiets alsk vrage mag -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.