Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2010 om 15:52 #17676416
ik ga zilverzand gebruiken in plaats van straalgrit. Enja koppelingen, die vervang ik dan wel een paar keer:)
29 oktober 2010 om 14:02 #17676417zo, zojuist pakketje van hendri binnengekregen:):thumbup
29 oktober 2010 om 14:15 #17676418Mooi dat het er is en uiteraard:kewlpics:kewlpics
29 oktober 2010 om 14:24 #17676419haha, en ze zijn ook nog eens goed ook nog, als je ziet wat voor troep ik hierthuis had liggen:P:P
30 oktober 2010 om 17:49 #17676420:thumbup
31 oktober 2010 om 08:13 #17676421effe offtopic vraag
deze achterlichten komen toch uit die paarse cc????
zover ik weet passen deze toch niet in een coupe
of ben ik nu altijd fout geinformeerd?????
weet wel dat er verschil tin tussenplaten zit31 oktober 2010 om 08:22 #17676422Fout geïnformeerd, ik heb ze ook in de GT/E gehad en passen perfect en de tussen plaat past ook gewoon. Dus of ik heb spul van een coupe op de cc zitten of het is gewoon allemaal hetzelfde.:cool:
31 oktober 2010 om 09:07 #17676423Achterlichten van een CC zijn hetzelfde.
31 oktober 2010 om 10:31 #17676424maar hoe kan het dan dat ik een setje had liggen van een cc van effe uit me hoofd 77,maar die paste niet in me coupe
ook was de aansluiting van de boutjes anders
en tussenplaat van een cc is dacht ik ook langer31 oktober 2010 om 10:35 #17676425Geen idee misschien Japanse rotzooi:D
31 oktober 2010 om 11:23 #17676426Originally posted by Hendri
Geen idee misschien Japanse rotzooi:Djapanse zooi op een opel:swear
maar goed weer ontopic;)31 oktober 2010 om 13:39 #17676427haha ik heb het nog niet geprobeerd, en zal ook nog wel even duren voordat het zover is. Momenteel nog steeds niks gedaan. Heb het nu even druk met tentamens, werk en beunerij tussendoor. Inmiddels hebben we wel de deur zelf gemaakt voor het straalhok, maar deze moet er nog wel ingehangen worden. Ook heb ik waarschijnlijk een grote varkensstalventilator weten te regelen voor de afzuiging van het hok:)
zodra er updates zijn post ik die uiteraard zsm hierking:
28 november 2010 om 14:50 #17676428nou, geen update aan de auto, maar wel een kleine vooruitgang.
De deur van het hok hangt er inmiddels in, moet alleen nog een slot/klink in.
Ik heb 4 grote tl lampen liggen voor de belichting tijdens het stralen, en een afzuigventilator. Moet het spul wel allemaal nog erin gaan maken. En daarnaa alle rotzooi over verhuizen en de carroserie erin rijden:)Helaas werkte de camera vandaag niet mee dus heb geen foto’s van het spul kunnen maken helaas. Zodra ik foto’s heb komen ze natuurlijk meteen hier te staan.
zou iemand mij de afmetingen en sterkte van de bouten kunnen geven die de 3hoekspunten van de vooras aan de chassisbalken vastzetten?
dan heb ik nog een vraagje, die stukken overzetbalk die je bijv. bij artaparts en m&m dronten kunt kopen, zijn dat de buitenbalk stukken, met die gaten waar de 3hoekspunten van de vooras aan komen?
deze dus:
28 november 2010 om 18:55 #17676429die balken zijn idd overzet balken
heb ze zelf ook ook wel eens besteld bij arjen
beetje inslijpen en creatief zijn en je kunt ze prima gebruikengegevens van de bouten weet ik zo niet staat wel ergens op het forum weet ik me te herinderen dacht in topic van mantadevil
dr manta heeft ze mog nieuw liggen dacht ik
2 de hands zijn ze er ook wel ik heb mijne toen gestraaldheb der nog wel weat liggen op reserve
30 november 2010 om 18:01 #17676430dat is toch een gewone m14 bout?
30 november 2010 om 18:52 #17676431origineel gepost door mantadevil
maar hoe kan het dan dat ik een setje had liggen van een cc van effe uit me hoofd 77,maar die paste niet in me coupe
ook was de aansluiting van de boutjes anders
en tussenplaat van een cc is dacht ik ook langerAchterlichten passen gewoon.
Tussenplaat zou voor een CC wel ietsje langer moeten zijn.
CC is namelijk een cm of 2 breder.30 november 2010 om 21:10 #17676432origineel gepost door Tiedo
dat is toch een gewone m14 bout?meestal zijn die bouten van de ophanging wel strekte 10,8 ipv de gewone 8,8 dacht ik
30 november 2010 om 21:29 #1767643310.9 en deze heeft Metrisch fijne draad, M14x1,5 of M14x1.25 (1 van de 2)
1 december 2010 om 12:29 #17676434en de lengte van de bout? en hoever zit hier de draad op? als ik dat nog weet dan kan ik ze eens op gaan zoeken:)
1 december 2010 om 14:47 #17676435als ik goed heb idd de treksterkte die het hem doet 10.9 ipv 8.8 en spoed was idd 1.25 zoals ik me herinder
wil je der perse nieuw in ?
1 december 2010 om 16:17 #17676436Ik moet ook 1 nieuwe bout hebben voor een langsdrager, achteraan. Deze zat zo vast dat ik hem eruit heb moeten meppen met een moker, daardoor is de laatste 0.5 cm van de draad kapot :(
Moet er specifiek fijne draad op, of kan ik ook een andere 10.9 bout + moer halen? (met dezelfde lengte, en gewone draad)
Spul is echt nergens te krijgen hier in de buurt (ja, vanaf 100 stuks :( )
1 december 2010 om 16:21 #17676437@eddy: ik kan die dingen viavia waarschijnlijk zo voor niks krijgen, of kopen voor een zacht prijsje dus:)
en @ mcLambo, kunt eventueel ook even de draad repareren met een draadsnij-ijzer. En voortaan even de moer er een stukje opdraaien, dan sla je de draad ook niet kapot;)
1 december 2010 om 18:11 #17676438ik ga vandeweek ook weer een vooras onder een ascona zetten, maar die bouten heb ik destijds doorgeflext. zouden gewone m14 10.9 bouten niet kunnen?
4 december 2010 om 16:46 #17676439zo, kwam toevallig net nog de tnt bus met veel moeite door de sneeuw heen de plaats op, en hij had een mooi pakketje bij:)
helaas telefoonkwaliteit omdat onze camera nogal gay doet, maargoed, beter als niets natuurlijk.
Nu kan ik ook meteen na het stralen de assen weer bijna compleet in elkaar zetten. Enige wat ik nu nog nodig heb zijn de achterklauwen van golf 2/3 met bmw 325 schijven:)
10 januari 2011 om 20:40 #17676440Zo, aangezien het vroeg donker is en wat guur weer buiten, ben ik eens voor de verandering aan mijn achteras begonnen, en heb ik het straalhok even gelaten voor wat het is. Ook heb ik daar een probleem met de tl lampen die ik daar gemaakt heb, wat even door een kennis van mn pa nagekeken moet worden.
Denk dat de foto’s voor zich spreken:)
as al zover kaal gemaakt, en hier de steekas eruit gehaald. Viel 100% mee, 5 slagen met de slagtrekker en ze floepten er vanzelf uit:
en de as meteen even met een poetslap dichtgemaakt:
en zoals het moet gaan worden:)
Helaas 1 veerschotel een beetje rot:
Maar de ander daarentegen helemaal 100%:)
dat was het weer vandaag. Heb het de komende weken druk met tentamens dus zal denk ik niet zo heel veel gebeuren. Ook komt de carnaval er weer aan dus denk dat er de komende weken niet heel veel updates komen.
excuses voor niet resizen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.