Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2010 om 21:18 #17676366
Heb zelf ook een scherpe nokkenas in me 2.0E icm een lexmaul inlaat,spaghetti uitlaatspruitstuk.. maar net wat Henk al zegt, als ik een 80/90 rij in de 5 over een langer traject begint de manta onmundig irritant te bokken en te stoten! geen aanrader
17 augustus 2010 om 21:25 #17676367daar heb je ook een 4e versnelling voor he:D
rij zelf met een 321 graden nokkenstok maar dat gaat aardig in z’n 5 80/9019 augustus 2010 om 16:45 #17676368zo kleine update, zonder foto’s helaas maarja, die komen wel;)
Ben gisteren voor een casco wezen kijken, en zaterdag heb ik hem thuis:thumbup
19 augustus 2010 om 19:01 #17676369meende zelf te horen dat ie gebracht werdt of hoorde ik dat verkeerd:P:hmmz
19 augustus 2010 om 19:07 #17676370heb je goed gehoord eddy, moest je ook meehelpen om hem van het schap af te pakken:P
19 augustus 2010 om 19:26 #17676371nee dat niet
maar ik hoor veel haha
maar als ie gevraagt had was ik der wel heen gegaan hoor
19 augustus 2010 om 19:35 #17676372als je zondag maar wel richting limboland komt, naar sevenum:)
19 augustus 2010 om 19:57 #17676373wil ik wel heen ,maar moet effe kijken
of ik kan21 augustus 2010 om 16:35 #17676374Zo, vandaag weer eens flink wat aan de manta gedaan, de complete demontage is bijna klaar. Mijn vader heeft afgelopen week toen ik werken was nog de kabelboom en de remmerij eraf gehaald.
Rond 9 uur half 10 stonden ze bij me op de stoep met het casco, daarna even koffie en toen weer flink eraan. Vooras is eronder vandaan, wat een werk zeg, die bouten waar ie mee aan de kokers zit:fy1 Had er een pers tussen met 700 bar erop, maar de bouten kwamen niet los, ik duwde alleen maar het casco uit elkaar:P dus maar met de flex even doorgesneden en toen eronder uit gehaald.
nou hier dan maar de foto’s:)
voorfront eraf geboord, voor op de nieuwe basis:
en ook de 5bak tunnel eruit geboord:
en hier de nieuwe basis:)
en hier de pers ertussen, wel brug omlaag gedaan voor de veiligheid:
@600bar
en uiteindelijk bood de slijptol de oplossing:
nog te gaan: achteras, remdrukregelaar en stuurkolomking:
22 augustus 2010 om 07:48 #17676375koets is gaariveerd zien ik igg beter basis dan die ander (daar was ik ook niet meer aan begonnen )
blijf topic wel volgen
22 augustus 2010 om 07:57 #17676376Lijkt mij ook een leuk project om te bekijken;)
22 augustus 2010 om 16:57 #17676377gaat helemaal goed komen daar Ben,
succes ;)
31 augustus 2010 om 16:44 #17676378zo, kleine update
Ben gisteren naar Rustbuster geweest en heb even wat leuke spullen gekocht:)
Ook ben ik klaar met mijn spit en hangt de carroserie er inmiddels al in:thumbupZandstraalsetje,
Auto. Lashelm
Plaatwerk/uitdeuk set
setje bodyschutz en holle ruimte spuit met 360 graden spuitkop,
2 liter bodyschutz en holleruimte was
1 liter ontroester
puntlasboren
en manta in het spit:
ook in hoogte verstelbaar
bevestiging in de kofferruimte, geschoord op de bodem en de tankgaten:
dan kan nu het echte werk beginnen:wub
31 augustus 2010 om 19:49 #17676379Netjes gemaakt hoor. Succes. :thumbup
1 september 2010 om 19:41 #17676380goed bezig, lekker gespiekt hier zie k weer :P
hahaha succes kel!2 september 2010 om 18:34 #17676381hallo,klopt het dat je die goud/rode manta in de buurt van arnhem/doorwerth hebt gekocht? deze is van de schoonvader van een vriend van mij geweest.
greetz
2 september 2010 om 18:38 #17676382nee denk dat het dan een andere is, heb hem uit kaulille belgie. Stond wel gewoon op nederlands kenteken overigens. Maar emiel zei gisteren tegen me dat hij er een had zien rijden met dezelfde kleurencombi, enkel geen 400 uitbouw erop, waarschijnlijk dat dat hem is:)
2 september 2010 om 18:52 #176763832 september 2010 om 19:19 #17676384succes man dit casco ziet er op,t eerste gezicht stukken beter uit dan de andere blijf het volgen :)
2 september 2010 om 19:25 #17676385is ook velen malen beter. Maar aan deze zit ook nog wel wat werk, ben nog wat dingetjes tegengekomen. Sowieso wordt het dak verwisseld met die van de oude, want het dak van het nieuwe casco is toch wat slechter als ik dacht, dus weer wat te doen:)
ohja @ fun driver,
bij nader inzien lijkt het toch behoorlijk dezelfde ja:D
2 september 2010 om 19:46 #17676386origineel gepost door Ben_M
nee denk dat het dan een andere is, heb hem uit kaulille belgie. Stond wel gewoon op nederlands kenteken overigens. Maar emiel zei gisteren tegen me dat hij er een had zien rijden met dezelfde kleurencombi, enkel geen 400 uitbouw erop, waarschijnlijk dat dat hem is:)Deze auto heeft wel degelijk in de buurt van Wageningen/ Renkum/ Doorwerth gereden. Heb m daar meerdere malen gespot. Is daarna verkocht en waarschijnlijk dus naar Belgie verhuisd en nu weer terug in Nederland.
3 september 2010 om 17:07 #17676387hij heeft hem toen bij egbert de boer gekocht en daar is die ook “klaargemaakt”.toen hij daar vandaan kwam kon er gelijk een andere motor in.
greetz
3 september 2010 om 17:20 #17676388deze manta heeft ook een tijd te koop gestaan in de buurt van appeldoorn jaren terug
heb er toen ook op gerageerd ,maar vroeg toen te veel3 september 2010 om 17:34 #17676389elke stuiver was te veel als ik zo bekijk hoe dat deze uitbouw gemonteerd heeft gezeten :P
heb veel beunwerk gezien, maar deze kunstenaar was toch wel erg creatief!
3 september 2010 om 17:54 #17676390achja, nu wordt ie iig wel fatsoenlijk klaargemaakt en dat is wat telt:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.