Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2016 om 19:18 #17677065
Vandaag verder.
De skirts zijn nu ingemat en opgevuld waar ik materiaal te kort kwam.
Daarnaast ook wat stukjes verlengd die net te kort waren.
Op de binnenschermen na die ik nog zoek is het polyesterwerk nu eindelijk afgerond :D25 april 2016 om 20:29 #17677066Aangezien er nu nog naast binnenschermen pasmaken en een stabilisatiestrip voor de voorbumper maken niet veel meer aan de ‘uiterlijke carrosserie’ hoeft te gebeuren ben ik toch maar eens begonnen aan de lange waslijst met allemaal kleine dingetjes die nog moeten gebeuren.
De sideskirts gemonteerd
Omdat de pedalen niet naar mijn zin stonden, en de aanslagen zo zwak zijn dat ze gewoon verbuigen als er wat kracht op komt heb ik dit aangepast. De aanslagen zijn versterkt met enkele schoortjes en de pedalen heb ik zo afgesteld dat ze naar mijn zin staan.
Daarnaast had ik last van een smeltende koppelingskabel omdat deze tegen de downpipe aanzat. Hier dus een steuntje voor gemaakt
En nog het antennegat in de kofferbak dichtgelast en de 3 delige spoiler afgesteld zodat deze netjes aansluit.
27 april 2016 om 10:14 #17677067Goed bezig. :thumb Zie dingen waar ik ook tegenaanloop.
Smeltende koppelingskabel vreesde ik ook al voor. Gaan we dus ook zo aanpassen.Spoiler staat er trouwens keurig op. :thumb
27 april 2016 om 20:21 #17677068Hij wordt prachtig! :thumb
3 mei 2016 om 20:24 #17677069Weer wat kleine dingetjes gebeurd.
Heb via marktplaats een setje Lokari binnenschermen kunnen bemachtigen.
Ik was benieuwd of deze zouden passen in de 400 schermen, maar ze zijn dus te smal, zoals ik al vermoedde.Betekent dat ik ze door ga zagen en met 70mm verbreden, zodat ze mooi netjes passen.
Voor achter heb ik een setje Golf 3 binnenschermen gekocht via Artaparts, voor een 10tje per stuk wil ik de gok wel wagen.Daarnaast nog aanslagen gemaakt voor het uitveren van de draagarmen, anders komen de veren los te hangen en dat mag niet.
Mooi de originele aanslagrubbers voor het inveren van de achteras van de manta gebruikt en aangepast.5 mei 2016 om 18:37 #17677070Vandaag weer verder aan de manta.
Ik ben nog aan het wachten op de wielkuipen voor achter en materiaal om ze breder te maken.
Tot die tijd maar weer verder met klusjes. Langzaam aan de manta dus weer af aan het breken.Heb het tankklepje voorzien van een magneetsluiting. Daarnaast alvast de bijrijdersdeur in orde gemaakt.
14 mei 2016 om 18:45 #17677071Een en anders is nog gebeurd.
Bestuurdersdeur was toch wat rotter als gedacht, moest ik dus iets meer aan lassen.
Daarnaast de wielkuipen voor de golf 4 geprobeerd pas te maken, maar dat gaat m helaas toch niet worden.
Heb nu besloten om ze zelf maar van polyester te maken. Ga ik doen als de auto weer in het spit hangt.
Ook nog extra bumperstrippen gemaakt zodat de bumper mooi netjes in 1 lijn loopt.
Plaatmateriaal PE is ook besteld om de binnenkuipen voor te verbreden.18 mei 2016 om 22:28 #17677072Vandaag verder gegaan aan de wielkuipen achter.
Uiteindelijk toch maar besloten om ze gewoon van staal te maken.
Lijkt me toch de beste/snelste/goedkoopste oplossing in vergelijking met de andere dingen die ik geprobeerd/bedacht heb.Ik maak het nu zo dat het staal precies op de spatbord rand eindigt. Daarna las ik er een lip aan naar buiten zodat het scherm hier mooi precies tegenaan ligt. Zo is het geheel potdicht en zit het ook nog extra vast. Bovendien kan er dan nergens rotzooi en vuil blijven hangen.
24 mei 2016 om 20:35 #17677073Afgelopen dagen niet stil gezeten.
Heb de stalen randen afgemaakt zodat de uitbouwen achter dicht zijn.
Daarnaast is mijn Polyetheen plaat gekomen om de voorschermen van lokari te verbreden.24 mei 2016 om 20:47 #17677074Wauwww wat is dit mooi werk om te zien :thumb :thumb
Het oog voor detail, :thumb dit gaat echt een TOP-EXEMPLAAR worden king: :wors :wors25 mei 2016 om 14:53 #17677075AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooi gemaakt zonder meer ;)
maar je beperkt nu wel de veerweg :???:
want met brede banden en een keer echt diep inveren zal je band dat metaal wel kunnen raken…..hoeft nog niet eens op onverhard is mij zelfs op de snelweg al eens 1x overkomen
was wel op erg hoge snelheid (200+) en een erg rare hobbel in de snelweg
maar toch..zelf heb ik destijds van polyesther plaat alles afgedicht tussen carresorie en uitbouw
maar dan wel vlak
dus gewoon recht toe rechtaan kwam dus veel hoger uit aan de uitbouw zodoende
houd je de meeste ruimte voor je wielen/banden ;)25 mei 2016 om 18:19 #17677076Ik denk dat het beperken van de veerweg achter nog wel meevalt in dit specifieke geval; zijn achterwielen zwenken bij inveren naar binnen door de onafhankelijke achterwielophanging van de BMW. Ik zou wel checken of het wiel bij inveren wel vrij blijft lopen aan de binnenkant van de spatbordkoepel (dus aan de schokbreker-zijde). Dit is bij de E30-M3 die wel eens bij mij in de garage staat de grootste beperking voor brede velgen.
25 mei 2016 om 21:46 #17677077Louwe, daar heb ik zelf inderdaad ook nog een tijdje over na zitten denken. Dacht eerst ook dat het wiel wel eens aan zou kunnen lopen daartegen. Maar mijn vering achter is zo stug dat ik niet denk dat ie ooit zover zal komen. Krijg m met mijn volle gewicht niet verder als 10mm ingeveerd.
Wat Rik zegt heb ik nog niet heel specifiek naar gekeken. Scheelt natuurlijk wel dat ik daar die enorme spoorverbreders tussen heb zitten die me wel wat meer ruimte geven aan de schokbrekerzijde.
Ik vind verder ook dat de wielen ten opzichte van voor wel wat ver naar buiten steken. Kan zijn dat ik nog besluit iets smallere spoorverbreders te monteren. Dan zal het vrijwel zeker niet gaan raken, ook mede om de reden die Rik noemt. Wielen gaan een heel eind naar binnen bij inveren.
Maar ik ben eens benieuwd hoe het zal gaan. Mocht ik toch met de ruimte niet wegkomen zal ik voor een andere oplossing gaan :thumb
26 mei 2016 om 20:48 #17677078Ik wilde precies schrijven wat je zelf al zegt ben,
Zo’n schroefsetje is dermate stug dat die veerweg wel beperkt blijft ;)29 mei 2016 om 11:13 #17677079Gisteren aan de gang gegaan met het pasmaken van de Lokari binnenschermen aan de voorzijde.
Het scherm heb ik doorgezaagd, vervolgens beide zijden op de auto gezet en de spleet die overbleef dichtgemaakt met een reep polyetheen plaat. Moet zeggen, het resultaat mag er zijn! Heb nu een kant af, komende week de andere kant.29 mei 2016 om 11:53 #17677080Dat ziet er inderdaad heel netjes uit! Sowieso zit er een lekkere voortgang in het project. Ga vooral zo door.
31 mei 2016 om 20:50 #17677081Zoals gezegd vandaag de andere kant gemaakt.
Van de week nog even netjes afwerken in de hoekjes en dan mag ie weer van het lijstje king:
31 mei 2016 om 21:14 #17677082Mooi spul, wie levert die lokari schermen? past mij ook wel :thumbup
31 mei 2016 om 21:33 #17677083AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik was inderdaad ff vergeten dat hier een bmw as onder zit ;)
dat scheeld inderdaad al veel31 mei 2016 om 21:42 #17677084@ fearless,
Die kan je gewoon bij lokari nieuw bestellen.
Ik heb toevallig deze set via marktplaats gevonden.:thumb
9 juni 2016 om 21:22 #17677085De afgelopen dagen weer verder gegaan met de manta.
Heb de binnenschermen aan de voorkant netjes afgewerkt en nog wat bevestigingsbeugeltjes ervoor gemaakt.
Daarna ben ik verder gegaan met de knipperlichten in de voorbumper. Heb ze besteld van een Capri Mk3.
En omdat goed gejat nog altijd beter is dan slecht verzonnen even bij Armand gespiekt hoe hij de knipperlichten in de bumper heeft gemaakt.Ook nog alvast even een polyester plaat gemaakt, zodat ik straks materiaal heb om de achterschermen nog helemaal dicht te krijgen.
10 juni 2016 om 22:00 #17677086Netjes Ben ;)
11 juni 2016 om 19:03 #17677087Vandaag verder gegaan.
De knipperlichten zitten nu in de bumper en alles past gelukkig.
Daarnaast de achterschermen nog dichtgepolyesterd aan de voorkant.11 juni 2016 om 21:00 #17677088Mooi project ik blijf deze volgen. Zeer benieuwd naar t eindresultaat :wub
30 juni 2016 om 20:25 #17677089Zo, even een kleine update zonder foto’s.
Al het voorbereidende werk is nu gedaan behalve de koplampringen van RVS. Deze krijg ik waarschijnlijk morgen en kan ik dan dus in orde maken.
Ik ben dus begonnen met de auto weer helemaal af te breken. Op dit moment is het interieur er weer uit, brandstofsysteem eruit, cardanas eruit en de complete achterkant kaal.Nadat de koplampkappen dan definitief geplaatst zijn breek ik de voorkant af, de motorruimte leeg en vervolgens de assen en motor eruit.
Dan heb ik nog wat klusjes aan de carrosserie hier en daar, is dat klaar dan gaat hij naar de straler.Ondertussen zal ik dan de achteras en alle kleine onderdelen stralen en in de lak zetten.
Binnenkort weer foto’s.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.