Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2016 om 16:49 #17677041
Haha wel 2 denk ik, als ik zo zie en hoor wat ze tegenwoordig durven te vragen voor een auto te spuiten :thumbdown
7 januari 2016 om 20:36 #17677042Toen een kennis die spuiter is kwam kijken naar mijn Manta en een prijs noemde :shock:
heb ik een hele winter niks meer aan mijn project gedaan. :???:
Had zelfs het idee om te stoppen en alles te verkopen. Prijzen gaan helemaal nergens meer over.7 januari 2016 om 22:19 #17677043Dan moet je andere kennissen zoeken ;)
23 februari 2016 om 20:29 #17677044Zo, na een tijdje afwezig geweest te zijn heb ik vandaag de draad weer opgepakt aan de manta.
Heb veel werk gehad aan mn daily, die had groot onderhoud nodig want ik moest er ook mee op vakantie.
Natuulijk zat alles tegen en duurde het weer allemaal langer als gepland.Heb vandaag de onderlip eens in 3 stukken gesneden om deze netjes pas te maken.
Blijkt dat er bij een eerdere reparatie de lip wat ingekort is, waardoor deze eigenlijk te smal was geworden.Ik heb het middelste gedeelte nu onder de gewone bumper geschroefd, met de knik precies in het midden.
Vervolgens de zijstukken op de goede plek geklemd, en nu mis ik dus een klein stukje wat ik weer op moet vullen.
Ook de gaten links en rechts zitten nu niet meer mooi symmetrisch, dus deze ga ik ook weer netjes aanpassen.
Middenstuk paste eigenlijk vrij goed en recht door hem vast te schroeven, zijstukken wat minder mooi.
Deze heb ik dus even volgespoten met pur, als dit gedroogd is snijd ik de stukken weer los, en kan ik de nieuwe aansluitlaag van polyester mooi op de pur bouwen. Als laatste verwijder ik dan de pur en de oude polyesterlaag en dan heb ik weer mooi passende zijstukken. Ten slotte weer de hele onderlip aan elkaar matten en dan is dat ook weer afgerond :D24 februari 2016 om 20:15 #17677045Vandaag helaas wat minder kunnen doen aangezien ik vandaag niet over het juiste materiaal beschik.
Ik heb geen kwasten meer om te polyesteren en ook geen staal meer om steunen en dergelijke te maken.Dus niet verder gekomen als een aantal kleine dingen.
Ik heb de zijstukken van de onderlip losgesneden, als ik weer kwasten heb kan ik nu mooi de nieuwe polyesterlaag erop zetten.
Daarnaast de bestuurdersdeur bijgebogen en geklopt om deze netjes passend te maken aan de carrosserie.
Ook bij de steun voor de handremkabels moest ik nog een steun plaatsen, heb hier een mooi dempingsrubber voor gepakt.27 februari 2016 om 08:46 #17677046Daar wordt flink met polyester gewerkt! Nog geen jeuk ;)
29 februari 2016 om 20:13 #17677047Kleine update,
Afgelopen dagen nog met wat dingetjes bezig geweest.
Zo heb ik de bumper en onderlip voor afgeschoord met hoekprofielen voor de stevigheid.Daarnaast ben ik verder gegaan met de zijstukken van de onderlip. Volgende stap is ze onder de zijschermen te schroeven en weer te herenigen met de lip zelf :thumb
@MantaAero,
Ik moet zeggen dat het jeuken over het algemeen meevalt, maar als je net een keer over je voorhoofd wrijft ofzo dan stopt t ook niet meer met jeuken :jerry
3 maart 2016 om 20:51 #17677048Zo, vandaag weer een stukje verder.
De zijstukken mooi netjes en pasgemaakt en aan de schermen geschroefd.
Daarna de te grote opening opgevuld met karton, en de lip weer tot 1 geheel aan elkaar gemat.Volgende week verder met het afpolyesteren, de zijstukken bij de spatbordranden inkorten en de uitsparingen gelijk maken :thumb
4 maart 2016 om 15:54 #17677049Denk dat die oliekoeler, straks met angst en beven met je mee rijd. ;)
Niet te dicht op de stoep parkeren, anders gaat hij gillen.:jerry
4 maart 2016 om 18:29 #17677050Wordt super zo te zien! :thumbup
Zo’n extra lip onder de voorspoiler zou bij die van mij ook wel aardig staan denk ik. Maar waar haal je zoiets vandaan; bestaat dit überhaupt voor een Ascona 400, of is het net als hier een kwestie van creatief zijn met polyester? Wel mooi hoor.
4 maart 2016 om 21:07 #17677051AnoniemLid sinds:
1 January 1970zijn er niet voor een ascona 400
net als de manta 400 je zelf aan het knutselen moet ;)
persoonlijk vind ik het ook mooier zonder king:
5 maart 2016 om 10:13 #17677052Beetje off topic Ben (ik wil ze wel weer verwijderen wanneer je dat liever hebt)…
Die van jou zit er in ieder geval een heel stuk strakker onder (en je kunt ook goed zien wat een enorm verschil die getrokken bumper maakt t.o.v. die van jou)
Robert Keil heeft/had (?) er wel eentje onder zijn race Ascona 400:
Maar inderdaad of de Ascona er mooier van wordt (?). Op deze manier gemonteerd vind ik niet (eens Louwe)
5 maart 2016 om 11:31 #17677053Zo dan, die foto’s laten het verschil goed zien.
Goed bezig Ben, beter nu wat extra werk dan later tegen een kromme onderlip aankijken. :thumbup7 maart 2016 om 16:39 #17677054Heren, bedankt voor de positieve reacties!!!
Foto’s plaatsen in mijn topic vind ik geen enkel probleem :thumb
Dit laat mij dan ook weer zien dat ik goed bezig ben :jerry7 maart 2016 om 18:27 #17677055AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RacesconaB204 wrote:
Beetje off topic Ben (ik wil ze wel weer verwijderen wanneer je dat liever hebt)…
Die van jou zit er in ieder geval een heel stuk strakker onder (en je kunt ook goed zien wat een enorm verschil die getrokken bumper maakt t.o.v. die van jou)
Robert Keil heeft/had (?) er wel eentje onder zijn race Ascona 400:
Maar inderdaad of de Ascona er mooier van wordt (?). Op deze manier gemonteerd vind ik niet (eens Louwe)
Dit is zo.n zelfde manta onderlip
Als ben gebruikt ;)En inderdaad ben maakt hem al veel.strakker
En toch blijf ik zonder mooier vinden :angel
Maar mijn mening moet niemand zich iets van aantrekken
Ik ben niet toerekkeningsvatbaar :jerry7 maart 2016 om 20:43 #17677056Nee inderdaad, jij verkoopt je project halverwege ;)
7 maart 2016 om 21:23 #17677057AnoniemLid sinds:
1 January 1970Whahahhaa punt voor jou
Maar was op 3/4. Ongeveer ;)
10 maart 2016 om 19:17 #17676932Zo, vandaag nog even bezig geweest en de onderlip is nu bijna klaar.
Nog 1 keertje de binnenkanten verstevigen waar nu pur onder zit en waar de laagdikte nog niet toereikend is.
Nu is de lip weer netjes 1 geheel, past bij bij de spatbordranden en zijn de 2 openingen gelijk en symmetrisch.14 maart 2016 om 20:45 #17677058Zo, project onderlip is eindelijk afgerond.
Ik vind zelf dat het resultaat er mag wezen. Moet uiteraard nog wel afgewerkt en strak gemaakt worden maar dat is voor latere zorg.Binnenkort verder met de sideskirts.
22 maart 2016 om 20:12 #17677059@Manta-aero wrote:
Nee inderdaad, jij verkoopt je project halverwege ;)
Ach de een zijn dood is de ander zijn brood denk ik dan maar :vertag :vertag :vertag
Respect Ben! Ziet er allemaal goed uit. Heeft toch nog flink wat arbeid gekost om mooi passend te krijgen, maar het resultaat mag er zijn :thumb
23 maart 2016 om 18:31 #17677060AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Emiel-Manta wrote:
@Manta-aero wrote:
Nee inderdaad, jij verkoopt je project halverwege ;)
Ach de een zijn dood is de ander zijn brood denk ik dan maar :vertag :vertag :vertag
:jerry :jerry ;)mij raakt het niet
heb der heel lang over getwijfeld en uiteindelijk
wel overwogen keus gemaakt ook geen spijt van
wat ik er mee van plan was heb ik geen tijd meer voor
dus doorgaan was zinloosback ontopic :jerry
Respect Ben! Ziet er allemaal goed uit. Heeft toch nog flink wat arbeid gekost om mooi passend te krijgen, maar het resultaat mag er zijn :thumb
eens is een mooie lip geworden :thumb
29 maart 2016 om 21:07 #17677061Zo, de afgelopen dagen toch weer even bezig geweest.
Auto stond toevallig afgelopen zaterdag in het schitterende weer buiten, dus ik vond het tocht wel tijd voor 2 mooie kliekjes. Nu kan ik ook echt valn veraf zien hoe de onderlip onder de auto zit en ik ben dik tevreden!
Daarnaast heb ik de RVS platen voor de sideskirts gezet en de schoortjes erin gelast. Dat is helaas iets minder goed gelukt maargoed, het zit. Ook maar meteen op de auto gemaakt. Moet zeggen dat het me niet tegenviel, had er eigenlijk langer voor ingeschat.
Vervolgens nog de achterschermen ingesneden en mooi aansluitend gemaakt aan de skirts.
Volgende stap is RVS lippen aan de sideskirt platen lassen, en dan in de aansluitstukjes van de schermen RVS lippen inmatten, welke weer tegen elkaar geschroefd kunnen worden waarmee het een stevig en mooi passend geheel wordt.
30 maart 2016 om 09:46 #17677062knap werk! respect!!! :thumb
2 april 2016 om 22:21 #17677063:wub
11 april 2016 om 19:40 #17677064Zo, de afgelopen dagen nog het een en ander gedaan.
De achterschermen passend gemaakt aan de carrosserie.
Ook de lippen aan de RVS steunen gelast en de tegenzijde van de lippen aan de voor en achterschermen gekit.
Daarnaast ook nog de skirts op de RVS steunen gekit.Deze week verder met het afmatten van de achterschermen, sideskirts en het inmatten van de gekitte lippen.
Als dat gebeurd is is het complete poyesterwerk zo goed als afgerond :thumb :wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.