Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2015 om 22:00 #17677016
@louwe 16 klepper wrote:
Ik heb maar zo t.idee dat ik die onderlip ken……. ;)
Jij mag niet meer raden :angel
Heb zelf een bumper waar ik de onderlip in gecleand heb, dus deze was over ;)
Ook de XE nokkenassen en nieuwe kentekenlampen komen van mij.
Mocht iemand nog zulke kentekenlampen zoeken, ik kan ze aan komen voor een niet al te gekke prijs ;)9 december 2015 om 22:17 #17677017:thumb
Vandaag eens even bezig geweest met de koplampkappen mooi in te passen.
Viel toch wel beetje tegen hoe die passen, dus plaats maken in het voorscherm.Heb ik toch eens voor de gein mijn oude origineel Irmscher kappen er even bij gepakt.
Blijkt dat die pasvorm vrijwel spot-on is. Deze ga ik dus hergebruiken. Reden dat ik andere had gehaald is omdat bij deze precies het gedeelte waarmee je ze tegen de auto schroeft eruit gebroken is. Oplossing: RVS ringen laten snijden die ik ertegenaan maak.Alleen beetje jammer dat ik daarachter kwam toen ik al een flinke hap uit mn scherm had gesneden. Nougoed, polyesteren we wel weer dicht :sleeping
En hier de oplossing voor de ”brievenbus”. Zoiets moet het gaan worden
Dit worden de ringen voor achter de koplampkappen
10 december 2015 om 21:24 #17677018Lekkah!
Vandaag nog ff in Afferden geweest. kopje vd manta gedropped bij Boskamp.10 december 2015 om 22:25 #17677019Dan ben je zeker bij het juiste adres :thumb :thumb
vandaag eens verder gegaan met het repareren van de motorkap.
Heb overal waar er gaten in zaten flink met de afbraamschijf de polyester weggeslepen en de gaten dichtgemat.
Volgende stap is dan mooi gaas in de openingen maken en inmatten, zodat het er van binnen ook netjes uit ziet.
Daarna het dek op het frame maken en vervolgens de randen bijpolyesteren zodat de spleetmaten goed zijn :thumbup11 december 2015 om 22:59 #17677020:thumbup :thumbup mooi project
ook leuk dat je de tekeningen maakt in solidworks mooi programma
mvg max
16 december 2015 om 20:16 #17677021:thumbup
Vandaag heb ik de geperforeerde plaat gekregen waar ik eventueel de happers en driehoeken van de motorkap mee af wil gaan dekken. Ik moet zeggen, het ziet er zeer gelikt uit vind ik zelf :thumb
Sowieso 100x beter als dat gare lelijke ”race tuning” gaas.
Heb dan ook besloten dat ditzelfde spul in de brievenbus gaat komen van de voorbumper :D
18 december 2015 om 21:52 #17677022Gaat helemaal goedkomen schat ik in! :thumbup :wors
Dat gaas lijkt inderdaad erg goed!
Ik heb er helemaal niets in gezet (ik dacht waarom zou ik?)20 december 2015 om 16:28 #17677023Ik had in m’n “brievenbus” (ik noem het m’n vuilblik) ook een vergelijkbaar rooster zitten, zie foto(efkes uitzoemen):
was er in gemonteerd door de vorige eigenaar. Had in het verleden toen ik de wagen net had m’n koelprobleem (enkel met snikhete “Ring”rondjes) opgelost met er een thermo-gestuurde oliekoeler in te plaatsen. Later nadat ik het rooster er uit had gehaald viel het me direct op dat het echt invloed heeft op je koeling!
Over je Manta: Ferm project!!20 december 2015 om 21:10 #17677024ik had in mijn 400 de originele sierlijst pas gemaakt waar door je eigenlijk bijna geen spleet meer had.
22 december 2015 om 22:24 #17677025Bedankt voor de info omtrend koeling. Kan zeker invloed hebben zo’n plaat.
Een oliekoeler heb ik er ook onder hangen, dus zou dan goed moeten komen.
Mocht het niet zo zijn, merk ik het vanzelf en moet ik voor een andere oplossing gaan.@ Rik
Meer mijn persoonlijke smaak. Ik vind die grote openingen in mijn motorkap maar niks, vandaar dat ik er graag wat voor wil hebben king:
Ik woon ook in een erg bosrijk gebied dus ook al snel last van rommel wat door die gaten heen kan komen.@ motormuis
Die sierlijst heb ik niet, maar ik vind hem ook mooier zonder die lijst. De spleet die ik nu heb vind ik zo minimaal dat hij voor mij acceptabel is :thumbup
Gisteren en vandaag toch nog het een en ander gedaan. Plaatjes van geperforeerde plaat gemaakt voor achter de happertjes. Was een klotewerk om ze goed passend te maken maar toch gelukt gelukkig.
Heb ze vandaag ook ingemat en dat viel helaas een beetje tegen. Morgen even kijken of het toch goedgekomen is, anders doe ik het over.
Daarnaast het voorscherm thv de koplampkap wat ik teveel weggesneden had ook weer ingemat.Als laatste vandaag rondom de driehoeken in de motorkap alles flink opgewerkt, zodat ik dat morgen vlak kan schuren en dan de plaat mooi op alle vlakken aanligt. Dan lijm ik hem erop en mat ik hem rondom weer in.
22 december 2015 om 22:47 #17677026Geduld, geduld, geduld :angel
24 december 2015 om 18:50 #17677027Zo, vandaag de motorkap verder gefatsoeneerd.
Heb alle opgepolyesterde stukken mooi vlakgeschuurd, alsook het gedeelte waar het rooster op moet.
Heb eerst de driehoeken van binnen zo strak geschuurd als kon want daar kun je straks haast niet meer bij.
Als laatste het rooster erop geplakt. Helaas duurt de kit wat lang met drogen dus kan ik het morgen pas inmatten.Had eigenlijk gepland om morgen de huid weer op het frame te maken maar dat wordt dan maar een dag uitgesteld…
25 december 2015 om 19:15 #17677028Vandaag rooster ingemat.
Morgen waarschijnlijk de huid op het frame kitten :thumb
26 december 2015 om 17:53 #17677029Zo, vandaag toch weer goed opgeschoten.
Het het frame en de huid van de motorkap weer verenigd.
Daarnaast de koplampkap aan de bijrijderskant pasgemaakt in het scherm.Verder gegaan met de bumper. Omdat deze een beetje ‘hol’ staat de onderrand losgesneden, vastgeklemd, afgetaped en weer dichtgepolyesterd. Nu kan ik morgen de bumper eraf halen om beide kanten netjes in orde te maken.
26 december 2015 om 19:36 #17677030knap werk man !
respect !!! :thumb26 december 2015 om 23:34 #17677031AnoniemLid sinds:
1 January 1970super lijkt meteen stukken beterrrrrrrrrr :wors
28 december 2015 om 18:57 #17677032Vandaag niet zoveel aan de auto gedaan.
Heb wel alvast even de motorkap er weer opgebouwd om te kijken hoe hij past.
Ik moet zeggen niet slecht. Links en rechts moet er nog ongeveer 5mm per kant aan materiaal opgebracht worden om een goeie ‘spaltmass’ te krijgen. Aan de voorkant waarschijnlijk ook nog wat. Verder valt het me niet tegen.
Komende dagen gaat ie er weer af om de buitenranden mee in te matten zodat ie niet meer los zal komen.Ook de onderlip past nu al een stuk beter nou de bumper is aangepast. Heeft ook nog wel wat werk nodig voordat deze perfect past maar dat gaat wel lukken schat ik :D
31 december 2015 om 09:07 #17677033Lekker bezig Freek
3 januari 2016 om 16:55 #17677034Zo, de afgelopen dagen toch nog het een en ander gedaan aan de manta.
Ik heb de gezette plaat voor in de ‘brievenbus’ binnen.
Daarnaast heb ik de bumper weer tot een stuk dichtgemat en ben ik nu bezig met het frame van de motorkap in te matten. Duurt helaas langer als dat ik gehoopt had, kan vaak maar een enkele zijde tegelijk doen, anders moet ik op de kop matten en dan laten de matjes toch wel eens hier en daar los. Dus maar met geduld verder voor een goed resultaat.En daarnaast ook nog een leuk cadeautje voor mezelf gekocht king:
4 januari 2016 om 19:46 #17677035Ik ben wel een beetje bang dat die ‘brievenbus’ geperforeerde plaat ten koste gaat van heel wat koelcapaciteit. Ik zou het zeker niet zo doen. Met zo’n turbo-motor heb je alle koelcapaciteit nodig die je maar kunt krijgen in zo’n front. Via die open brievenbus kan normaal gesproken juist een mooie bak lucht naar binnen.
Je kunt het natuurlijk proberen en de meter goed in de gaten gaan houden :thumb
4 januari 2016 om 21:38 #17677036Gewoon proberen.
Scheelt al een hoop dat het een originele let is.
Verwacht dat het met zijn koeling wel goed moet komen.4 januari 2016 om 23:24 #17677037AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mocht de koeling niet afdoende zijn
Kun je er nog een competietie front van maken
Ipv straatversie….Dan heb je opeens veel meer koeling….
Wel n tip
Zorg dat de spuiter voldoende verf overhoud
Om de spoiler eventueel na aanpassen nog n keer te kunnen spuiten….5 januari 2016 om 16:25 #17677038Heren, bedankt voor de input!
Ik het zelf nog geen idee of de koeling voldoende zal zijn of niet. Ik ga het in elk geval op deze manier proberen. Mocht dat niet lukken zullen we de voorbumper op een andere manier creatief gaan bewerken zodat er voldoende koelcapaciteit ontstaat en het geheel er netjes uitziet.
Genoeg lak gaat geen probleem worden, we gaan de auto zelf spuiten. Mijn kameraad (de koplampknager :jerry ) is autospuiter en daar hebben we een eigen cabine. Die is op dit moment aan een grote beurt onderhevig, maar zal ruim op tijd af zijn voor deze auto :thumbup
6 januari 2016 om 21:43 #17677039Weer knap werk verricht en een erg leuk kado voor jezelf :thumb
7 januari 2016 om 10:12 #17677040AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Ben_M wrote:
Heren, bedankt voor de input!
Ik het zelf nog geen idee of de koeling voldoende zal zijn of niet. Ik ga het in elk geval op deze manier proberen. Mocht dat niet lukken zullen we de voorbumper op een andere manier creatief gaan bewerken zodat er voldoende koelcapaciteit ontstaat en het geheel er netjes uitziet.
Genoeg lak gaat geen probleem worden, we gaan de auto zelf spuiten. Mijn kameraad (de koplampknager :jerry ) is autospuiter en daar hebben we een eigen cabine. Die is op dit moment aan een grote beurt onderhevig, maar zal ruim op tijd af zijn voor deze auto :thumbup
dat scheeld n mooie hap centen
dat je zelf kan spuitenkun je mooi n dikke ktm voor kopen :thumb :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.