Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2010 om 05:28 #17676341
die blauwe van me heeft nog redelijke a-stijlen..
dus mocht dat je wat lijken, kun je ze er wel uit komen slijpen ;)14 augustus 2010 om 19:29 #17676342Zo
Vandaag weer eens hard aan de manta gewerkt. Blok is eruit, en meteen op een rollende steun gebouwd. Heb ook nog een aantal foto’s van een paar dagen terug, nog met de uitbouw eraf halen. Ook had ik de manta vandaag voor het eerst op de brug, en het beviel me niet zo best wat ik aan de kokers zag. Nu ben ik er definitief uit dat ik voor een ander casco ga.
Ook toen ik de carterplug eruit draaide, kwam er eerst een flinke klots koelvloeistof uit, daarna de welgevreesde witte slurry, dus ik ga er vanuit dat de koppakking lek is. Ik heb dus besloten dat het blok ook opengaat, en dan doe ik meteen een koprevisie met een wat leukere nokkenas, want ik ga er vanuit dat deze nog origineel is. Zal morgen eens even het nummer wat op de as staat posten, misschien kan iemand me vertellen wat voor een het is.
Nouja, tijd voor de :kewlpics
hier nog bezig met het uitbikken van de pur uit de uitbouw:
op deze manier is de hele wagen afgewerkt…
nog een boel foto’s van de rotterij:
Hier al alles van het blok los behalve de motorsteunen zelf:
En het blok eruit takelen:
en voila
hier heb ik net mooi de motorsteunen op het karretje gemaakt, moet nog een derde punt bij achter op het blok, zodat de bak eraf kan:)
en de slurry die ik onder het kleppendeksel aantrof, ook dat kapje wat erin hoort zat los, en lag gewoon op de klepstoters:
Nou dat zijn wel weer even genoeg foto’s en werk tot nu toe.
Ik hou jullie op de hoogte, en ik ga gewoon met volle moed verder:)15 augustus 2010 om 08:12 #17676343Redelijke gatenkaas daaronder zeg. Succes.
15 augustus 2010 om 08:35 #17676344Stoer dat je stug door gaat, ik had allang een andere basis genomen. :thumbup:thumbup
15 augustus 2010 om 08:39 #17676345stylen zijn best rot zo te zien ,maar goed als dat meeste is
maar heb nog stuk van cc staan ziten beide deur stylen nog in
lijken best goed
bij intresse
kratje bier doet wonderen (grolsch of heineken )15 augustus 2010 om 09:15 #17676346origineel gepost door mantamafkees01
Stoer dat je stug door gaat, ik had allang een andere basis genomen. :thumbup:thumbupJij kocht gewoon een kant en klare Manta :jerry:jerry:jerry
Succes met opknappen :thumbup
15 augustus 2010 om 11:35 #17676347ja ik bedoel, ik ga stug door op een ander casco ja:P:P
komende week waarschijnlijk kijken voor een andere, als ik deze fatsoenlijk wil maken moet ik het casco zelf nog gaan ontleden. Denk dat dat wel duur wordt in gas en plaatwerk…:thumbdown
15 augustus 2010 om 13:01 #17676348ik geef de moed niet gauw op als het om laswerk gaat maar dit is wel heel rot:o
15 augustus 2010 om 14:40 #17676349nee idd zelfde verhaal hier.
15 augustus 2010 om 19:32 #17676350dus effe op zoek naar ander casco
15 augustus 2010 om 19:54 #17676351Zonda, maar in ieder geval de uitbouw en het blok is gered. Wat een verborgen ellende, denk je een strak bakkie te kopen…
15 augustus 2010 om 20:02 #17676352achja, soms zit het mee en soms tegen. De uitbouw is ook niet proper meer, die verdient ook nog een hoop aandacht, zit nog polyesterwerk aan, en ik moet alle plamuur ervan verwijderen, en geloof me, dat is een hoop:P:P
btw
er zit schijnbaar naar het nummer van de nokkenas een 2.2 nokkenas in, geeft dit meer vermogen als een 2.4 as of hoe moet ik dat zien?
15 augustus 2010 om 21:20 #17676353dit geeft geen extra vermogen in een 2.4, ik kan ook geen logische reden bedenken waarom men zoveel moeite doet om daar een vrijwel gelijkeaardige nokkenas is te zetten.
zit er niet een 2.2 kop op gemonteerd?
15 augustus 2010 om 21:26 #17676354er staat gewoon 24 in de kop gegoten onder het kleppendeksel, dus ik ga er vanuit dat het een 2.4 kop is.
Wat zou een leuke nokkenstok zijn in dit blok? heb ook al vrij programmeerbaar injectiesysteem met dis bobine, injectiebuis van 3.0 dacht ik, en spaghettie spruit met groep A. Ik zou wel graag mijn hydrostoters houden. Hoeveel pk en Nm is daarmee te bereiken?
15 augustus 2010 om 22:39 #17676355goed, dat is al een indicatie, maar het staat ook gewoon in de zijkant van je kop geslagen met slagletters, naast het vierkante dekseltje aan bougie zijde.
Het scheelt weer wat werk en pakking.
Welke nokkenas leuk is begint altijd met de vraag; wat wil je er mee. er zijn vele soorten die in een bepaald toerental gebied leuke dingen doen, maar die weer voor andere zaken bijzonder lastig zijn.
Kijk even op de site van Kent: http://www.kentcams.com/ daar staat bij types nokkenas omschreven wat je nodig hebt (andere veren/stoters,..etc.) en wellicht is daar je keus te maken.
Pk’s en Nm’s is ook altijd lastig voorspelbaar, dat hangt ook van vele zaken af en niet alleen wat je aan type injectiesysteem hebt, ook de staat van je motor, kop, bewerkt of niet, krukas en aanverwante zaken uitgebalanceerd,….etc….etc.
Maar wil je het persé weten dan moet je deze man eens vragen ;)
16 augustus 2010 om 14:07 #17676356haha ik zal hem eens opzoeken:P
onderblok blijft standaard zover denk ik, en de kop moet er toch af vanwege waarschijnlijk een lekke koppakking, dus dan komen er uiteraard overal nieuwe pakkingen tussen, denk dat ik de kop even laat vlakken, klepzittingen evt opnieuw inslijpen.
Wat wil ik ermee, graag had ik een een leuk sportief blokje, hoeft geen toeren te janken tot en met, maar 4000 toeren als max vermogen vind ik ook weer wat aan de lage kant. Waachschijnlijk zoek ik dan gewoon een ietsjes scherpere nokkenas als origineel, las laatst al in een topic iets over kent cam op244 met sterkere veren, of is dit alweer teveel van het goede?
16 augustus 2010 om 19:33 #17676357geen idee, kijk even bij Kent, daar staat het toerental bereik en doeleinde wel van die nokkenas.
ik denk zelf dat de op234 al vlot genoeg is omdat je ook wel A–>B wil rijden en in de 5 met 75-80 willen de motoren met een vlot nokkenasje wel eens vervelend gaan “bokken”, dat irriteert op den duur.
maar dat is mijn mening, heb zelf de i200 nokkenassen gehad in 2.4’s, was niet echt slecht, maar zodra je zo’n lamlul voor je hebt die 0-80 km/h in 3 kilometer doet waar je niet omheen kan, dan bevalt hij stukken minder.
16 augustus 2010 om 19:37 #17676358wordt in ieder geval zeker geen A->B auto, die heb ik al 2:thumbup en 80 rijden in de 5 heb ik nog nooit van mn leven gedaan:P
Ik zal er eens over na gaan denken. Volgens mij las ik ook dat je voor Kent nokken vaste stoters moet hebben en je hydro stoters niet kunt gebruiken. Waar kan ik die vaste stoters vandaan halen, kan je die alleen nieuw bestellen, of kan je ook die van een oude CIH pakken?
16 augustus 2010 om 19:41 #17676359kan ook wel van de oude blokjes hoor, wel even de raakvlakken bestuderen op beschadigingen en loopsporen, maar “kent” levert die dingen ook wel.
Iedereen vliegt naar Risse of Biesheuvel,maar er zijn meer leveranciers en goedkoper.
16 augustus 2010 om 19:44 #17676360ik zal eens op internet gaan zoeken, en onze oosterburen hebben vaak ook leuke prijsjes. Ook eens kijken of ik ergens een complete blokpakkingsset kan krijgen dan.
16 augustus 2010 om 20:35 #17676361ik zou toch ook even naar die zuigers kijken, originele zijn niet al te best.
16 augustus 2010 om 21:39 #17676362tot 170 pk (±) gaat het wel.
16 augustus 2010 om 21:51 #17676363dat is meer als genoeg vermogen voor die 2.4. Maar ik kan voor de aardigheid de zuigers en veren wel eens bekijken als ik het blok toch open heb:)
17 augustus 2010 om 15:37 #17676364voor dat je je kop er af trekt is het misschien een leuk idee om nog even compressie te meten..
maar aangezien het blok er al naast ligt is dat nu ook vrij lastig :(17 augustus 2010 om 15:50 #17676365dat was idd wel de bedoeling ja, nog even een meter regelen ergens.
Blok wordt toch lopend gemaakt op de bok, dus wordt ook geen probleem dat ie al uit de auto is:) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.